Het is maar dat je het weet.

13-09-2018 16:53 70 berichten
https://www.nu.nl/buitenland/5460941/tr ... raten.html

Ik blijf mij verbazen over het getwitter van Trump.
Wie neemt dit nu nog serieus?
O, ik wil niets met dit topic.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
14-09-2018 07:59

Het verbaasd me soms echt dat hij nog niet gedwongen is af te treden.

Tja, dat heb je zo met democratie hè.
Puerto Rico is echt zo corrupt als de pest, ik vertrouw die cijfers ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
14-09-2018 15:31
Puerto Rico is echt zo corrupt als de pest, ik vertrouw die cijfers ook niet.
En van Trump zijn we echt wel gewend dat hij zich heel getrouw aan objectieve feiten houdt.
Ofzo?
Het probleem met Trumpgetrouwen is dat alle feiten die meetbaar en zichtbaar zijn, in twijfel worden getrokken, op social media, zodat iedereen het kan kopiëren zonder dat regels voor hanteren van waarheden in de weg staan. Alles om de schijn hoog te houden dat de man een punt heeft.
Wageningen1985 schreef:
14-09-2018 15:31
Puerto Rico is echt zo corrupt als de pest, ik vertrouw die cijfers ook niet.
Trump is betrouwbaar ;-)
https://nos.nl/artikel/2249603-fotograa ... picer.html
Trump en zijn voormalige woordvoerder Sean Spicer claimden namelijk dat Trumps inauguratie de drukst bezochte inauguratie ooit was. Op de foto's was duidelijk te zien dat dit niet waar was.
Alle reacties Link kopieren
Noesa schreef:
14-09-2018 15:22
Tja, dat heb je zo met democratie hè.
Het is de vraag of dit democratie was of een gehackte verkiezing.
En ik vraag me nog steeds af hoeveel echte Trumpaanhangers er zijn en hoeveel door buitenlandse mogendheden ingehuurde internettrollen die een dagtaak hebben aan het ondersteunen van zijn belachelijke uitspraken.
Ach Trump, dat is altijd media versus Trump en visa versa, daar hou ik me allang niet meer mee bezig
Alle reacties Link kopieren
'He probably thinks this crisis is about him': Politicians react to Trump's Puerto Rico tweet
https://www.youtube.com/watch?v=kxvAgM_jNVk

Iets anders : Beelden van een rally van Trump.
Studenten in het publiek achter Trump die tijdens een speech niet enthousiast en instemmend reageren worden vervangen. Zo gaat dat dus blijkbaar.

https://www.youtube.com/watch?v=CFnF3jAvpTw
nounou
Die vent is zwakbegaafd of seniel, of beide.
Alle reacties Link kopieren
Stephen Colbert, The Late Show - Donald Trump: The Storm Before The Storm
https://www.youtube.com/watch?v=Hu66-KcbTk8
nounou
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
14-09-2018 16:11
Ach Trump, dat is altijd media versus Trump en visa versa, daar hou ik me allang niet meer mee bezig
Dat is alarmerend, want dat is nou juist de crux van Trump: alles wat een tegengeluid geeft (de media die niet Trump-gezind zijn) buiten spel zetten onder de noemer ‘fake news’. Dit is een proces wat in elke dictatuur ter wereld speelt. Alles wat niet in zijn straatje praat wegzetten als anti-Amerika, dat is niet alleen kwalijk, dat is uitermate zorgelijk. En ondertussen zelf alles aan elkaar liegen... Dit soort manieren hebben we veel vaker in de historie gezien, en daar werd niemand blij van. Dat dit al voor lief wordt aangenomen is niets minder dan uitholling van de democratie. En dan hebben we het over één van de machtigste posities (niet de persoon, nuanceverschil) ter wereld...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
14-09-2018 16:09
Het is de vraag of dit democratie was of een gehackte verkiezing.
En ik vraag me nog steeds af hoeveel echte Trumpaanhangers er zijn en hoeveel door buitenlandse mogendheden ingehuurde internettrollen die een dagtaak hebben aan het ondersteunen van zijn belachelijke uitspraken.

Soms worden er mensen gekozen waar je zelf nooit op gestemd zou hebben. Zo gaat dat in een democratie. Al die aluhoedjes-theorieën tonen aan dat veel mensen hier moeite mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Noesa schreef:
16-09-2018 00:08
Soms worden er mensen gekozen waar je zelf nooit op gestemd zou hebben. Zo gaat dat in een democratie. Al die aluhoedjes-theorieën tonen aan dat veel mensen hier moeite mee hebben.

Je gaat toch niet serieus beweren dat Trump een doodgewone Republikeinse president is, en dat alleen maar de druiven zuur zijn voor wie niet op hem gestemd heeft ?
Trump, de huidige president, was niet welkom bij de begrafenis van John McCain, alom gerespecteerd Republikeins boegbeeld, senator en in 2008 presidentskandidaat.
Dat spreekt boekdelen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
16-09-2018 00:28
Je gaat toch niet serieus beweren dat Trump een doodgewone Republikeinse president is, en dat alleen maar de druiven zuur zijn voor wie niet op hem gestemd heeft ?
Trump, de huidige president, was niet welkom bij de begrafenis van John McCain, alom gerespecteerd Republikeins boegbeeld, senator en in 2008 presidentskandidaat.
Dat spreekt boekdelen.

Feit blijft: hij is democratisch gekozen.
Als dit niet bevalt, zal er over 2 jaar een ander aan het roer staan.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
13-09-2018 18:09
Het is echt heel oneerlijk dat iedereen Trump zo aanvalt, Obama kwam overal mee weg.

Ik denk, ik post het maar, dan staat het er alvast.
hahaha heerlijk!
...
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
13-09-2018 18:52
Veel van wat Trump zegt is tegen het zere been van politiek overcorrecte fatsoens mensjes.

Helaas voor hen weten we inmiddels dat hij vaak een punt heeft

Hij brengt het weinig diplomatiek, maar ik vind dat niet zo storend. Verfrissend duidelijk zelfs
Ik hoorde op Radio1 een Amerika correspondent van de NOS
Die geeft ook eerlijk aan dat 85% van de media hem afschildert als totale idioot en een malle Eppie
Wat wij niet zien is dat hij :

1) Precies doet wat in zijn verkiezingsprogramma staat
2) De economie sky high gaat in de VS
3) Hij een ongekende populariteit heeft onder de mensen die hem gekozen hebben.

Deze corresponderen zegt dat serieuze analisten er rekening mee houden dat hij herkozen kan worden.

Het is net als bij de BREXIT iedereen liep in Londen staatinterviews af te nemen met mensen die tegen de BREXIT waren en ging op 23 juni 2016 rustig slapen en werden in een wereld wakker waar de brexiteers hadden gewonnen.

Amerika is meer dan New York en Washington
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
zoutopmijnhuid schreef:
14-09-2018 16:24
Die vent is zwakbegaafd of seniel, of beide.
Was het maar waar. Het is een slimme, leugenachtige zakenman. De USA en zijn presidentschap ziet hij als product. Hij is de verkoper. Het doet er niet toe of hij functioneert als president, hoe het staat met de sociale zekerheid, discriminatie, gezondheidszorg, stabiliteit, etc. Of dat product nou functioneert of niet, het gaat hem erom dat hij het beeld van 'maga' goed in de markt zet. Dan wordt het wel gekocht. En daarbij is alles geoorloofd, net als bij de Amerikaanse commercials op tv.
Alle reacties Link kopieren
Noesa schreef:
16-09-2018 02:49
Feit blijft: hij is democratisch gekozen.
Als dit niet bevalt, zal er over 2 jaar een ander aan het roer staan.
Tenzij hij echt iets doet of heeft gedaan waarmee een president afgezet kan worden.

Maar vooralsnog zit de USA en de wereld opgescheept met een complete idioot.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
zoutopmijnhuid schreef:
14-09-2018 16:24
Die vent is zwakbegaafd of seniel, of beide.
Absoluut niet.
Wel narcistisch met meer dan snufje grootheidswaanzin.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
16-09-2018 09:18
Tenzij hij echt iets doet of heeft gedaan waarmee een president afgezet kan worden.

Maar vooralsnog zit de USA en de wereld opgescheept met een complete idioot.
Het is inderdaad een losgeslagen projectiel en ik vraag me af of hij echt geschikt is als president.
Maar dat ter zijde.

Hij grossiert is lompe uitspraken en informeert zich slecht maar beleidsmatig is Amerika nog niet gierend uit de bocht gevlogen.
Dit komt mede door zijn ambtenaren vermoed ik die tijdig aan de handrem trekken en in een enkel geval de rechter die hem terug fluit maar hij is nog niet uit de NAVO gestapt, heeft geen atoombom op Noord Korea gegooid , Mexico heeft geen rekening voor een muur ontvangen etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
16-09-2018 10:45
Het is inderdaad een losgeslagen projectiel en ik vraag me af of hij echt geschikt is als president.
Maar dat ter zijde.

Hij grossiert is lompe uitspraken en informeert zich slecht maar beleidsmatig is Amerika nog niet gierend uit de bocht gevlogen.
Dit komt mede door zijn ambtenaren vermoed ik die tijdig aan de handrem trekken en in een enkel geval de rechter die hem terug fluit maar hij is nog niet uit de NAVO gestapt, heeft geen atoombom op Noord Korea gegooid , Mexico heeft geen rekening voor een muur ontvangen etc.
Dat vraag ik me allang niet meer af. Compleet en totaal ongeschikt. Vrijwel dagelijks is er wel iets over hem in het nieuws waarbij je denkt: :facepalm:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Trump wordt al sinds het begin in een kwaad daglicht gesteld, men belicht alleen het negatieve, het goede wil men niets van weten.

Zoals iemand eerder, en ze meende er schijnbaar niets van, ik zet het maar neer, dan is het gezegd, zo is het helaas wel.

Obama kwam er inderdaad mee weg, lees je voor de grap eens serieus in, Trump is over het algemeen genomen niet slechter dan Obama, het is een botte hork, maar dat wil niet gelijk zeggen dat ie het verkeerd doet! Hij is aardig op weg, maar daar hoor je amper iets over.

Die muur tussen de USA en Mexico werd ook zo'n heisa om gemaakt, jullie weten dat er al jaren een muur is? Maar daar hoor je niets over, het is stemmingsmakerij.

Net als dat er kinderen van (illegale) immigranten gescheiden werden van hun ouders, dit was ook maar een halve waarheid, dit waren ouders die de wet hadden overtreden, en de scheiding tussen ouder en kind was ook maar tijdelijk.

Nu ben ik niet per definitie een Trumpfan, maar als ik moest kiezen tussen Trump of Clinton, dan werd het Trump.

Ondanks alles denk ik dat Trump redelijk weet waar hij het over heeft.
Alle reacties Link kopieren
Potplant schreef:
16-09-2018 13:31


Die muur tussen de USA en Mexico werd ook zo'n heisa om gemaakt, jullie weten dat er al jaren een muur is? Maar daar hoor je niets over, het is stemmingsmakerij.


Ik wist het wel.
Is zelfs een zeer interessante docu over geweest op de NPO
Deze uitzending is nog uit de tijd van Obama

https://www.npostart.nl/de-muur/01-05-2018/BV_101388195

Mexico

Di 1 mei 11:35 • BNNVARA • 46 min

Bijna 30 jaar na de val van de Berlijnse Muur gaat Menno Bentveld op zoek naar muren die volkeren van elkaar scheiden. Hij gaat op zoek naar verhalen die inzicht geven in het effect van muren op mensen. Tussen Mexico en de VS moet een stalen muur, van ruim 3000 kilometer, voorkomen dat illegalen uit Midden-Amerika de VS overspoelen. Het Amerikaanse immigratiebeleid is in Europese ogen hard. Menno onderzoekt hoe dit werkt en stuit op bizarre situaties en ontmoetingen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Noesa schreef:
16-09-2018 02:49
Feit blijft: hij is democratisch gekozen.
Als dit niet bevalt, zal er over 2 jaar een ander aan het roer staan.
Dat mogen we hopen, maar tegen die tijd heeft hij al heel veel stuk gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
13-09-2018 20:23
Obama hield vorige week een lange speech in Illinois, het was opwekkend om daarnaar te luisteren, wat een verschil met de 'uitlatingen' van Trump. https://www.youtube.com/watch?v=sHAkDTlv8fA

Overigens, behoorlijk opvallend dat Trump niet welkom was op de begrafenis van John McCain, waar Obama en Bush junior spraken.
Bush junior lijkt eloquent en gematigd, vergeleken met wie er nu zit op die positie.
https://www.youtube.com/watch?v=1L81CBvtbmQ
https://nos.nl/artikel/2247698-bush-en- ... ccain.html




Bush jr is twee krankzinnige oorlogen begonnen

Trump nog geen enkele

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven