Het is maar dat je het weet.

13-09-2018 16:53 70 berichten
https://www.nu.nl/buitenland/5460941/tr ... raten.html

Ik blijf mij verbazen over het getwitter van Trump.
Wie neemt dit nu nog serieus?
O, ik wil niets met dit topic.
Alle reacties Link kopieren
zoutopmijnhuid schreef:
16-09-2018 13:39
Dat mogen we hopen, maar tegen die tijd heeft hij al heel veel stuk gemaakt.
Even serieus, wat heeft hij stuk gemaakt dan?
Dan heb ik het over serieuze zaken niet over wat lompe uitspraken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
16-09-2018 14:04
Even serieus, wat heeft hij stuk gemaakt dan?
Dan heb ik het over serieuze zaken niet over wat lompe uitspraken.
Het wereldhandelsvolume en daarmee gepaard gaande monetaire stabiliteit, of dacht je dat de VS ongestraft allerlei handelsbarrieres op kunnen trekken?
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
16-09-2018 14:26
Het wereldhandelsvolume en daarmee gepaard gaande monetaire stabiliteit, of dacht je dat de VS ongestraft allerlei handelsbarrieres op kunnen trekken?
Er is nog niets aan de hand, de uitvoer van China was torenhoog maar ze beperkten zelf wel import en probeer je daar maar eens te vestigen als Europees bedrijf, bijna onmogelijk.
Nu begint China te zweten en er komt uiteindelijk een akkoord, dat kwam er bijvoorbeeld vorige week ook met Mexico

Voor de rest zijn die handelsbarrières voor een groot deel al weer opgeheven en gewoon onderdeel van zijn onderhandelingsstrategie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
16-09-2018 14:36
Er is nog niets aan de hand, de uitvoer van China was torenhoog maar ze beperkten zelf wel import en probeer je daar maar eens te vestigen als Europees bedrijf, bijna onmogelijk.
Nu begint China te zweten en er komt uiteindelijk een akkoord, dat kwam er bijvoorbeeld vorige week ook met Mexico

Voor de rest zijn die handelsbarrières voor een groot deel al weer opgeheven en gewoon onderdeel van zijn onderhandelingsstrategie.
De schades zijn inderdaad voorlopig nog microscopisch, dat China freerider speelt klopt ook, maar voornamelijk het transatlantisch vertrouwen heeft flinke deuken opgelopen door Trumps Machiavellisme. Opeens lijkt een altijd vanzelfsprekende stabiliteit verdwenen. Zeker dat gekloot met die staal- en aluminiumheffingen heeft veel vertrouwen geschaad. Dit zorgt voor een verminderd vermogen verantwoorde risico's te kunnen nemen en meer kosten aan hedging.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
16-09-2018 14:04
Even serieus, wat heeft hij stuk gemaakt dan?
Dan heb ik het over serieuze zaken niet over wat lompe uitspraken.
Ik ga het niet uitzoeken, daar zijn anderen in de journalistiek veel beter in. Maar een suggestie voor een eerste begin: alles waar hij 'fake news' bij heeft geroepen, om te beginnen.
Hij heeft immigranten laten scheiden van hun kinderen en zichzelf gefeliciteerd met het stoppen daarvan.
Zo krijg je lekker veel successen op je naam: je maakt er een potje van en stopt daar dan mee, dan is het beter dan het was.
Zo ook die atoombom. Niemand ging een bom gooien. Nu prijzen we hem omdat er geen bom gegooid is.
Niemand wilde een muur bouwen. Nu is het een goeie gozer omdat er geen muur gebouwd is.
Er was geen handelsprobleem. Nu zijn we hem dankbaar dat hij zijn eigen zotte plannen niet helemaal doorvoert.
And so forth and so on.
Positief puntje aan het feit dat die man op die post zit: de wereld krijgt nu een uitvergroot voorbeeld voorgeschoteld van hoe het niet moet.

Vergeet niet: toen hij zakenman was, werden hem juist eigenschappen toegeschreven als slim, gewiekst en 'veel inzicht hebbend.' Nu pas zien veel mensen in dat dat vooral met een hoop egoïsme gepaard ging. Makkelijk 'succesvol' worden op die manier. Laat het voor velen een spiegel zijn: het nastreven van rijkdom en invloed ten koste van veel anderen is niet zaligmakend.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 16-09-2018 16:54
20.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
16-09-2018 14:49
Ik ga het niet uitzoeken, daar zijn anderen in de journalistiek veel beter in. Maar een suggestie voor een eerste begin: alles waar hij 'fake news' bij heeft geroepen, om te beginnen.
Hij heeft immigranten laten scheiden van hun kinderen en zichzelf gefeliciteerd met het stoppen daarvan.
Zo krijg je lekker veel successen op je naam: je maakt er een potje van en stopt daar dan mee, dan is het beter dan het was.
Zo ook die atoombom. Niemand ging een bom gooien. Nu prijzen we hem omdat er geen bom gegooid is.
Niemand wilde een muur bouwen. Nu is het een goeie gozer omdat er geen muur gebouwd is.
Er was geen handelsprobleem. Nu zijn we hem dankbaar dat hij zijn eigen zotte plannen niet helemaal doorvoert.
And so forth and so on.
Ik heb ook nergens gezegd dat zijn beleid goed is, ik schreef dat er nog geen hele gekke dingen zijn gebeurd en wat
gebeurd is kon relatief eenvoudig worden hersteld.

Dat fakenews is inderdaad een dingetje , dat is niet netjes van hem.

Die migrantenkinderen is geen onherstelbare schade (daar had ik het over) en is weer gestopt.
Ik heb het niet over persoonlijk leed maar over grote problemen door zijn beleid.

Die muur is er al lang vanaf de jaren 80 al, alle presidenten bouwden er aan
https://www.npostart.nl/de-muur/01-05-2018/BV_101388195

Handelsproblemen zijn er wel degelijk voor de VS
Vergis je niet hij is gekozen in de VS niet als beschermer van de vrijhandel , er wordt vele malen meer ingevoerd dan uitgevoerd.
Persoonlijk ben ik van mening dat dat komt door de bedroevende kwaliteit van de spullen die ze in de VS produceren.
Maar dat een president van de VS daar links of rechtsom wat aan moet doen is glashelder.

En die importheffingen zijn onderdeel van zijn onderhandelingen en het werkt las ik laatst, Japan heeft wat toegegeven, ik meen Mexico maar nogmaals dan moet ik ook weer gaan spitten.

Het is een ongeleid projectiel maar tot nu toe geen grote ongelukken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je de impact van het tijdelijk scheiden van migrantenfamilies onderschat, Gijs. Deze angstige ervaring en de periode waarin ze dachten hun ouders nooit meer te zien, heeft levenslang gevolgen voor de kinderen en hun ouders.

Bovendien gaf Trump met dit stukje machtsvertoon de boodschap af dat 'mensen die hier niet horen' medogenloos hard mogen worden aangepakt. Koren op de molen van racisten die menen dat ook zij 'mensen die hier niet horen' wel even aan zullen pakken.

De sfeer was wat dat betreft al niet fijn, maar het wordt er niet leuker op, zal ik maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Noesa schreef:
16-09-2018 02:49
Feit blijft: hij is democratisch gekozen.
Als dit niet bevalt, zal er over 2 jaar een ander aan het roer staan.

Feit? Ik was er niet bij, jij wel?

Ben benieuwd naar de uitkomst van de mid term elections.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
16-09-2018 15:16
Ik heb ook nergens gezegd dat zijn beleid goed is, ik schreef dat er nog geen hele gekke dingen zijn gebeurd en wat
gebeurd is kon relatief eenvoudig worden hersteld.

Dat fakenews is inderdaad een dingetje , dat is niet netjes van hem.

Die migrantenkinderen is geen onherstelbare schade (daar had ik het over) en is weer gestopt.
Ik heb het niet over persoonlijk leed maar over grote problemen door zijn beleid.

Die muur is er al lang vanaf de jaren 80 al, alle presidenten bouwden er aan
https://www.npostart.nl/de-muur/01-05-2018/BV_101388195

Handelsproblemen zijn er wel degelijk voor de VS
Vergis je niet hij is gekozen in de VS niet als beschermer van de vrijhandel , er wordt vele malen meer ingevoerd dan uitgevoerd.
Persoonlijk ben ik van mening dat dat komt door de bedroevende kwaliteit van de spullen die ze in de VS produceren.
Maar dat een president van de VS daar links of rechtsom wat aan moet doen is glashelder.

En die importheffingen zijn onderdeel van zijn onderhandelingen en het werkt las ik laatst, Japan heeft wat toegegeven, ik meen Mexico maar nogmaals dan moet ik ook weer gaan spitten.

Het is een ongeleid projectiel maar tot nu toe geen grote ongelukken.
Van importheffingen gaan de VS echt geen beter spul produceren, in tegendeel; die leiden vooral tot suboptimale kwaliteit tegen suboptimale prijzen wegens een gebrek aan concurrentie en innovatiedruk. Als pressiemiddel zal het incidentele succesje niet opwegen tegen de negatieve langetermijn-effecten aangezien niet iedereen zal toegeven en, zoals ik een paar posts geleden al aangaf, het onderling vertrouwen afneemt. Op een gegeven moment is iedereen slechter af. Trump zal echt de allerslechtste Amerikaanse president ooit blijken.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Men zal de verantwoordelijkheid niet bij Trump leggen.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
16-09-2018 17:33
Van importheffingen gaan de VS echt geen beter spul produceren, in tegendeel; die leiden vooral tot suboptimale kwaliteit tegen suboptimale prijzen wegens een gebrek aan concurrentie en innovatiedruk. Als pressiemiddel zal het incidentele succesje niet opwegen tegen de negatieve langetermijn-effecten aangezien niet iedereen zal toegeven en, zoals ik een paar posts geleden al aangaf, het onderling vertrouwen afneemt. Op een gegeven moment is iedereen slechter af. Trump zal echt de allerslechtste Amerikaanse president ooit blijken.
Ik schrijf ook nergens dat die kwaliteit verbetert, ik schrijf dat dat de oorzaak is van hun slechte export positie.
We zullen zien wat op lange termijn het beeld van Trump is.
Sluit hij een akkoord met Noord Korea, wat doet de economie, krijgt hij de migratie onder controle, de situatie in het Midden Oosten

Maar goed het is hun president die ze zelf gekozen hebben.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
16-09-2018 14:04
Even serieus, wat heeft hij stuk gemaakt dan?
Dan heb ik het over serieuze zaken niet over wat lompe uitspraken.
Obama Care afgeschaft, het klimaatakkoord in de plomp gekieperd, handelsverdragen teruggedraaid, enz enz enz
Och, ze zijn er al. De verdedigers. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
16-09-2018 17:26
Ik denk dat je de impact van het tijdelijk scheiden van migrantenfamilies onderschat, Gijs. Deze angstige ervaring en de periode waarin ze dachten hun ouders nooit meer te zien, heeft levenslang gevolgen voor de kinderen en hun ouders.

Bovendien gaf Trump met dit stukje machtsvertoon de boodschap af dat 'mensen die hier niet horen' medogenloos hard mogen worden aangepakt. Koren op de molen van racisten die menen dat ook zij 'mensen die hier niet horen' wel even aan zullen pakken.

De sfeer was wat dat betreft al niet fijn, maar het wordt er niet leuker op, zal ik maar zeggen.
Ik snap dat het het voor de betreffende personen niet leuk is maar het ging mij om grote politieke ongelukken en die zijn er tot nu toe niet geweest, vermoedelijk ook door zijn omgeving.

Overigens zitten de weeshuizen vol met wat wij AMA's noemen (alleenstaande minderjarige asielzoekers) die worden afgezet bij het dichtstbijzijnde politiebureau in de hoop dat ze een opleiding + baan in de VS krijgen en geld naar huis gaan sturen.

Ik was geen voorstander van dat scheiden maar vind het ook een verantwoordelijkheid van de ouders, illegaal een grens oversteken om economische redenen en dan verbaasd zijn dat het betreffende land daar niet blij mee is en reageert met detentie of repatriëring.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
zoutopmijnhuid schreef:
16-09-2018 17:48
Obama Care afgeschaft, het klimaatakkoord in de plomp gekieperd, handelsverdragen teruggedraaid, enz enz enz
Het afschaffen van Obama Care vind ik slecht maaaaaaaaaaaaar stond dat niet bij de meeste kandidaten (Republikeins) in het programma.
Dat is niet typisch Trump maar meer Republiekeins al waren ook weer niet alle Republikeinen het daar mee eens.

Klimaatakkoord ook (Parijs) maar ook weer Republikeins niet Trump
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-09-2018 17:48
Och, ze zijn er al. De verdedigers. :rofl:

Ik verdedig niets, ik concludeer slechts dat het nog niet gruwelijk ontspoort is en heel veel door de rechter is terug gedraaid of door het congres.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Lucifer2018 schreef:
16-09-2018 17:48
Och, ze zijn er al. De verdedigers. :rofl:
Ik zat mij al te verbazen dat er een hele discussie op gang kwam..
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-09-2018 17:48
Och, ze zijn er al. De verdedigers. :rofl:

Wat is er zo hilarisch aan mensen die een andere mening hebben dan jij?
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
16-09-2018 17:31

Feit? Ik was er niet bij, jij wel?

De kiezers waren erbij.
Maar hoezo stel je die vraag? Sinds wanneer mogen alleen mensen die bij democratische verkiezingen aanwezig zijn, deze verkiezingen democratisch noemen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven