Het recht van demonstreren.

03-06-2019 08:17 52 berichten
Op Twitter kwam een filmpje voorbij, geplaatst door Esther Voet, pro Israel activiste, van een oudere man die gearresteerd werd nadat hij op de Dam in zijn eentje gedemonstreerd had tegen anti Israel demonstranten op diezelfde Dam. Uit de reacties bleek onder meer dat die man én de anti Israel demonstrant(en) elke week daar plegen te demonstreren en dat op last van de gemeente ze nu om en om daar mogen staan. Nooit tegelijkertijd.
Uit de krant las ik dat Pegida wederom heeft aangekondigd donderdag as voor een moskee te gaan demonstreren, en dat een onbekende moslim organisatie heeft aangekondigd om met duizend man te komen om een tegendemonstratie op te zetten.
Met als gevolg dat de burgemeester waarschijnlijk opnieuw Pegida zal verbieden te komen demonstreren, en het dreigement om met duizend man te komen terwijl het al eerder geëscaleerd is, in feite het geweld wint. Ook niet echt een aantrekkelijke oplossing, want die zal vast tégen gebruikt gaan worden.
Dan heb je nog de zwarte Piet en de anti zwarte Piet demonstranten, voor en tegen abortus, én het dierenactivisme die door boeren aangepakt worden.
Het recht tot demonstreren moet aangepast worden is mijn stelling.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
12-06-2019 23:09
Ik vind de islam ondertussen wel erg prominent aanwezig in onze samenleving. Als iemand moslim is dan moet hij dat zelf weten, maar ik wil eigenlijk niet telkens met al die geloofsuitingen geconfronteerd worden. Hou het allemaal lekker achter je voordeur. De islam heeft ons als samenleving in ieder geval weinig gebracht en veel problemen opgeleverd. Ik verwacht dat naarmate er hier steeds meer moslims wonen de problemen zullen toenemen.
bethweeter wijzigde dit bericht op 12-06-2019 23:56
Reden: Is me toch geen ban waard
0.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PEGIDA aangevallen in Eindhoven

https://nos.nl/artikel/2289169-pegida-v ... hoven.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-07-2019 09:26
Reden: ongepast
99.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
15-06-2019 23:44
Je vraagt je af waarom ze dat moslimtuig in de kont kruipen. Word heel erg met 2 maten gemeten.
Ja en Pegida provoceert. Cartoonschrijvers provoceren ook en je hebt allemaal gezien hoe dat met charlie hebdo afliep. Toen was iedereen "ik ben charlie". Ik vraag me af waar het heen gaat in dit land. Allemaal straks met de kont omhoog

Tja, Edwin Wagensveld (Pegida) provoceert graag en dat is hem gelukt.
Een deel van de islamieten lopen wat betreft geloofsbelevenis nog 300 jaar achter, ze trekken het zich erg aan een vinden alles wat met de islam te maken heeft errug belangrijk.

Ik zie dit een, twee, drie niet opgelost worden.
Afgelopen donderdag was er op het NOS journaal een item over Indonesië dat in een hoog tempo islamiseert en een vrouw zei letterlijk, ik stem wat mijn geestelijk leider (vermoedelijk de iman) mij opdraagt.

Zelf nadenken en radicale islam gaan niet hand in hand vrees ik.

De enige oplossing is grenzen dicht en hopen dat het overwaait.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
15-06-2019 23:44
[...]
Angst,lafheid en moslims als slachtoffers zien die zij (links) moeten 'redden' voor het eigen goede gevoel.
Kijk mij eens goed zijn,kijk mij eens deugen.
Daar had Hans Teeuwen destijds nog een raak filmpje over gemaakt.


https://www.youtube.com/watch?v=FjsxbTQ3Qug
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-07-2019 09:26
Reden: quote verwijderd
35.15% gewijzigd
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
De mensen vergeten één heel belangrijk ding. Met al die zogenaamde “rechten”, wordt de inwoners groot onrecht aangedaan. Zij krijgen week in week uit te maken met groepen mensen die ruzie maken, vernielingen plegen, en die daarvoor uit andere dorpen en steden komen, die Pegida leider komt er zelfs voor uit Duitsland.
Al die ordehandhavers worden betaald uit gemeentelijke budgetten, dus de Eindhovenaren krijgen een reeks rekeningen te betalen. Als het aan Pegida ligt, elke week.
Zou ik niet zo blij mee zijn. Ik denk dat die Pegida man het bewúst niet in zijn eigen stad doet, want dan krijgt ie te maken met de rechtstreekse gevolgen. Want daar maak je natuurlijk geen vrienden mee.
Hij kiest er bewust voor om het leven van honderduizenden Nederlanders te verzieken, en datzelfde geldt voor die Oemm groep moslims die er tegenin gaan.
Als je je graag wilt profileren, ben dan een vent, en doe dat in je eigen omgeving. Als je van iemand last hebt, spreek hem daar op aan. Maar reis niet naar een andere omgeving om dáár wéér anderen te duperen.
Die Eindhovense boze mevrouw, is weliswaar geen toonbeeld van elegantie en diplomatie, maar ze beschermt haar eigen wijkje. En dat recht gaat wat mij betreft bóven het recht om te demonstreren....
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
17-06-2019 07:56
De mensen vergeten één heel belangrijk ding. Met al die zogenaamde “rechten”, wordt de inwoners groot onrecht aangedaan. Zij krijgen week in week uit te maken met groepen mensen die ruzie maken, vernielingen plegen, en die daarvoor uit andere dorpen en steden komen, die Pegida leider komt er zelfs voor uit Duitsland.
Al die ordehandhavers worden betaald uit gemeentelijke budgetten, dus de Eindhovenaren krijgen een reeks rekeningen te betalen. Als het aan Pegida ligt, elke week.
Zou ik niet zo blij mee zijn. Ik denk dat die Pegida man het bewúst niet in zijn eigen stad doet, want dan krijgt ie te maken met de rechtstreekse gevolgen. Want daar maak je natuurlijk geen vrienden mee.
Hij kiest er bewust voor om het leven van honderduizenden Nederlanders te verzieken, en datzelfde geldt voor die Oemm groep moslims die er tegenin gaan.
Als je je graag wilt profileren, ben dan een vent, en doe dat in je eigen omgeving. Als je van iemand last hebt, spreek hem daar op aan. Maar reis niet naar een andere omgeving om dáár wéér anderen te duperen.
Die Eindhovense boze mevrouw, is weliswaar geen toonbeeld van elegantie en diplomatie, maar ze beschermt haar eigen wijkje. En dat recht gaat wat mij betreft bóven het recht om te demonstreren....
Honderdduizenden?

Dat is wat kort door de bocht.

Maar inderdaad, Pegida provoceert en doet daar niemand een plezier mee maar wat is het alternatief?
Demo's verbieden?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
17-06-2019 21:55
Honderdduizenden?

Dat is wat kort door de bocht.

Maar inderdaad, Pegida provoceert en doet daar niemand een plezier mee maar wat is het alternatief?
Demo's verbieden?
Nee hoor, ze demonstreren in Rotterdam, in Eindhoven, Den Haag etc. Dat zijn grote steden met honderdduizenden inwoners, die allemaal, stuk voor stuk, betalen aan de schade veroorzaakt door het demonstratierecht van Pegida.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
17-06-2019 22:15
Nee hoor, ze demonstreren in Rotterdam, in Eindhoven, Den Haag etc. Dat zijn grote steden met honderdduizenden inwoners, die allemaal, stuk voor stuk, betalen aan de schade veroorzaakt door het demonstratierecht van Pegida.
Ik betaal ook mee aan politie-inzet bij voetbalwedstrijden, grote concerten, de giro d'italia die in Nederland van start ging, oud & nieuw en de beveiliging van Wilders die bedreigt wordt door radicale moslims.
Overigens is de schade niet veroorzaakt door PEGIDA maar door relschoppers.

Wat is je voorstel dan?
Verbieden?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
16-06-2019 06:39
Tja, Edwin Wagensveld (Pegida) provoceert graag en dat is hem gelukt.
Een deel van de islamieten lopen wat betreft geloofsbelevenis nog 300 jaar achter, ze trekken het zich erg aan een vinden alles wat met de islam te maken heeft errug belangrijk.

Ik zie dit een, twee, drie niet opgelost worden.
Afgelopen donderdag was er op het NOS journaal een item over Indonesië dat in een hoog tempo islamiseert en een vrouw zei letterlijk, ik stem wat mijn geestelijk leider (vermoedelijk de iman) mij opdraagt.

Zelf nadenken en radicale islam gaan niet hand in hand vrees ik.

De enige oplossing is grenzen dicht en hopen dat het overwaait.

Gaat ook niet opgelost worden het gaat alleen maar erger worden. Op facebook kwam er dit jaar erg veel ramadan reclame voor. En ook nieuwssites doen er vrolijk in mee. Als ik het geld had ging ik weg uit NL
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
17-06-2019 22:15
Nee hoor, ze demonstreren in Rotterdam, in Eindhoven, Den Haag etc. Dat zijn grote steden met honderdduizenden inwoners, die allemaal, stuk voor stuk, betalen aan de schade veroorzaakt door het demonstratierecht van Pegida.

Maar wie zijn schuld is dit dan? Pegida die een scheet laat of de opgefokte moslims
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
17-06-2019 22:55
Maar wie zijn schuld is dit dan? Pegida die een scheet laat of de opgefokte moslims
Op de beelden en foto's te zien waren het niet de kneusjes van Pegida die met stenen in de hand stonden,de vorige keer was het ook niet Pegida die de klinkers uit de straat trokken en daarmee de politie bekogelde.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
17-06-2019 22:47
Ik betaal ook mee aan politie-inzet bij voetbalwedstrijden, grote concerten, de giro d'italia die in Nederland van start ging, oud & nieuw en de beveiliging van Wilders die bedreigt wordt door radicale moslims.
Overigens is de schade niet veroorzaakt door PEGIDA maar door relschoppers.

Wat is je voorstel dan?
Verbieden?
De zelfde reden waarom anti Zwarte Piet demonstraties niet gewild zijn. Dit omdat de pro-Piet tegendemonstranten vaak losse handjes hebben.
In beide gevallen moet het recht van demonstreren gehandhaafd worden. Hard optreden tegen gewelddadige tegendemonstranten dus. Ook als dat schade oplevert. Grondrechten mogen wat kosten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ed komt voor zijn eigen veiligheid tegenwoordig 's nachts :hyper:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Interview met Edwin Wagensveld door Robert Bor:

http://verenoflood.nu/enfant-terrible-v ... an-pegida/
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
hollebollegijs schreef:
29-06-2019 17:51
Afbeelding

Ed komt voor zijn eigen veiligheid tegenwoordig 's nachts :hyper:
.
De boodschap klopt in elk geval wel. Vrijheid is beter dan islam.
Ik vind het maar een kinderachtig groepje, dat Eindhoven stelselmatig teistert omdat ze respons krijgen van een groep geteisem. Het bestuur van de moskee zwijgt het opzettelijk dood, doet geen mededelingen, en dat is goed.
De groep die er tegenin gaat is oproepbaar door social media, en ze doen wat ze altijd doen: een groep vormen en dan geweld plegen. Altijd vanuit de groep. D’r is d’r geen één die iets in zijn eentje doet.
Nou ja, daar zien we meer voorbeelden van.
Misschien moeten we ze maar samen op een plek zetten, zoals vroeger de voetbalsupporters elkaar de hersens insloegen. Stelletje achterlijken...
herfstappeltaart schreef:
03-06-2019 08:20
Demonstreren moet altijd kunnen, tenzij het de openbare orde verstoort.
De om-en-om oplossing vind ik wel goed gevonden eigenlijk.
Overigens is wat Pegida doet geen demonstreren maar provoceren.
Da's iets anders.
Wat de anti-Sinterklaasdemomstranten van KOZP doen is ook provoceren. Net als die dierenactivisten die met heilige kwalificaties denken boeren het recht hebben om andermans leven te verwoesten. Net als Antifa die al jaren provoceert (of oproept tot geweld, maar ze zijn “antifascistisch” dus in onze maatschappij meer geaccepteerd). Maar ook demonstraties van leraren voor salarisverhogingen zijn provocaties.

Allemaal provoceren. Iedere demonstratie is provoceren.

Wat maakt die demonstratie van Pegida zo anders?

Het enige dat anders is, is dat er geen linkse clubjes meelopen. Daarom kwalificeer je het gelijk als iets anders, terwijl er in werkelijkheid weinig verschil is. Voor mij praat het intimidatie en geweld van mensen met een Turkse migratie-achtergrond in ieder geval niet goed.
47084 schreef:
01-07-2019 08:31
Ik vind het maar een kinderachtig groepje, dat Eindhoven stelselmatig teistert omdat ze respons krijgen van een groep geteisem. Het bestuur van de moskee zwijgt het opzettelijk dood, doet geen mededelingen, en dat is goed.
De groep die er tegenin gaat is oproepbaar door social media, en ze doen wat ze altijd doen: een groep vormen en dan geweld plegen. Altijd vanuit de groep. D’r is d’r geen één die iets in zijn eentje doet.
Nou ja, daar zien we meer voorbeelden van.
Misschien moeten we ze maar samen op een plek zetten, zoals vroeger de voetbalsupporters elkaar de hersens insloegen. Stelletje achterlijken...
Precies. Net zo kinderachtig als de anti-Sinterklaasdemonstranten van KOZP. Of Antifa. Of mensen die in Nederland staan te zwaaien met vlaggen van een dubieuze natie. Of tegen Israël.
47084 schreef:
17-06-2019 22:15
Nee hoor, ze demonstreren in Rotterdam, in Eindhoven, Den Haag etc. Dat zijn grote steden met honderdduizenden inwoners, die allemaal, stuk voor stuk, betalen aan de schade veroorzaakt door het demonstratierecht van Pegida.
Ik woon daar. En ik betaal graag mee aan een democratische rechtsstaat. Zelf zou ik nooit meelopen met PEGIDA, maar ik kan niet ontkennen dat ik het wel fijn vindt dat er een tegenhanger is van linkse zeikgroepjes als ANTIFA en KOZP die nog vele malen erger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou Bombus, jij maakt van provoceren op dit forum anders een levenskunst.
En zo te lezen heb je weinig kaas gegeten van het democratisch proces, waarin demonstraties een functie hebben om regeringsbesluiten te beïnvloeden.

Er zijn denk ik maar weinig mensen die zouden kiezen voor een autocratie. Jij lijkt daar dus wél één van.
nounou
Zazamaenade schreef:
01-07-2019 09:03
Nou Bombus, jij maakt van provoceren op dit forum anders een levenskunst.
En zo te lezen heb je weinig kaas gegeten van het democratisch proces, waarin demonstraties een functie hebben om regeringsbesluiten te beïnvloeden.

Er zijn denk ik maar weinig mensen die zouden kiezen voor een autocratie. Jij lijkt daar dus wél één van.
Dan lees je toch niet goed. Al die demonstraties: prima. Alleen ga het niet provoceren noemen als het wat minder in jouw straatje past. Dat is meten met 2 maten en het is juist datgene waar ik slecht tegen kan.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
18-06-2019 11:36
De zelfde reden waarom anti Zwarte Piet demonstraties niet gewild zijn. Dit omdat de pro-Piet tegendemonstranten vaak losse handjes hebben.
In beide gevallen moet het recht van demonstreren gehandhaafd worden. Hard optreden tegen gewelddadige tegendemonstranten dus. Ook als dat schade oplevert. Grondrechten mogen wat kosten.
:whut:
Anti-Piet-demonstraties zijn niet gewild vanwege het agressieve karakter van de anti-Piet-demonstranten. Ik geloof ook niet dat het echt om de personage van dit kinderfeest gaat maar om een slavernijverleden waar niemand van de huidige bevolking iets mee te maken heeft, en niemand slachtoffer van is. Ze zitten vol haat tegen blanken en zoeken een reden om die haat te uiten. Op een anti-Piet-demonstratie roepen "fuck de koning" fuck de politie" en "Free Palestina" schreeuwen hebben allemaal niets met dat kinderfeest te maken. Maar ouders willen hun kinderen wel beschermen voor die haat.

De echte agressieve relschoppers zijn echt wel de anti-Pieters. Dat wekt woede en dan krijg je uiteindelijk groepen zoals de blokkeer-Friezen. Die ontstond ná een oproep van een anti-Pieter om Sint te laten vermoorden. Als ik in die buurt had gewoond was ik ook blokkeer-Fries geworden. Alles beter dan een agressieveling die sint wil vermoorden voor de ogen van kleine kinderen.

Zelfs de Friezen die de weg versperden maar geen geweld gebruikten werden beschuldigd van losse handjes. Ik zag een filmpje van een groepje anti-Pieters in de-bus. Ze riepen dat 'hun' Kevin werd geslagen of geduwd. Ik bekeek de beelden, maar zag het niet. Ik zag ook filmpjes van dat zelfde fragment maar dan van een andere camera. Kevin werd helemaal niet geslagen of geduwd. Dat hadden ze wel graag gehad maar die Kevin stond wat opgewonden te vertellen dat hij journalist was en hij had het over het recht van demonstreren.



Moordplan Sinterklaas trending: ’Knettergek en gevaar samenleving’ https://www.telegraaf.nl/t/1640060/ via @telegraaf


http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... privilege/

https://youtu.be/KmC9Iz67vL4 Gerben bij de Zwarte Pietzitting

https://youtu.be/5daWAmQ2UUI De intocht in Gouda verliep bepaald niet vlekkeloos
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf hier iets op 15 juni en krijg er nu een waarschuwing voor :puh:
oudebaas schreef:
18-06-2019 11:36
De zelfde reden waarom anti Zwarte Piet demonstraties niet gewild zijn. Dit omdat de pro-Piet tegendemonstranten vaak losse handjes hebben.
Nou de anti-Sinterklaas demonstranten van KOZP zijn ook bepaald geen lieverdjes. Ze komen behoorlijk agressief over.
oudebaas schreef:
18-06-2019 11:36
In beide gevallen moet het recht van demonstreren gehandhaafd worden. Hard optreden tegen gewelddadige tegendemonstranten dus. Ook als dat schade oplevert. Grondrechten mogen wat kosten.
Eens. PEGIDA moet gewoon kunnen demonstreren bij de Moskee. Voor zover ik er wat van begrijp is het Wagensveld te doen om aan te tonen dat de gemiddelde moskeebezoeker niet zo goed tegen kritiek kan: wat ook wel blijkt uit de reacties die het oproept. Als men slimmer is loopt men dit soort types gelaten voorbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven