Het recht van demonstreren.

03-06-2019 08:17 52 berichten
Op Twitter kwam een filmpje voorbij, geplaatst door Esther Voet, pro Israel activiste, van een oudere man die gearresteerd werd nadat hij op de Dam in zijn eentje gedemonstreerd had tegen anti Israel demonstranten op diezelfde Dam. Uit de reacties bleek onder meer dat die man én de anti Israel demonstrant(en) elke week daar plegen te demonstreren en dat op last van de gemeente ze nu om en om daar mogen staan. Nooit tegelijkertijd.
Uit de krant las ik dat Pegida wederom heeft aangekondigd donderdag as voor een moskee te gaan demonstreren, en dat een onbekende moslim organisatie heeft aangekondigd om met duizend man te komen om een tegendemonstratie op te zetten.
Met als gevolg dat de burgemeester waarschijnlijk opnieuw Pegida zal verbieden te komen demonstreren, en het dreigement om met duizend man te komen terwijl het al eerder geëscaleerd is, in feite het geweld wint. Ook niet echt een aantrekkelijke oplossing, want die zal vast tégen gebruikt gaan worden.
Dan heb je nog de zwarte Piet en de anti zwarte Piet demonstranten, voor en tegen abortus, én het dierenactivisme die door boeren aangepakt worden.
Het recht tot demonstreren moet aangepast worden is mijn stelling.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
01-07-2019 10:20
Ik schrijf hier iets op 15 juni en krijg er nu een waarschuwing voor :puh:
Ah zijn de usual suspects weer aan het staffen?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
01-07-2019 10:45
Ah zijn de usual suspects weer aan het staffen?
Die gaan 1 keer in de zoveel tijd alles lezen en dan staffen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven