Ik kan het niet meer horen zonder boos te worden
vrijdag 22 augustus 2025 om 07:54
Gesprek van de dag gisteren. Hoevaak ik wel niet heb horen zeggen: 'Waarom fietst zo'n meisje daar alleen?' 'Waarom vinden die ouders dat goed?' Waarom zeggen mensen niet: 'Wat een klootzak!'
Kom op, laten we voortaan niet oordelen over het hoe en waarom van het meisje. Laten we anderen daarop aanspreken. Lisa deed niks fout, net als al die andere meisjes die niks fout deden.
De enige die fout zat was de dader.
https://nos.nl/artikel/2579430-insta-be ... oed-gedaan
Kom op, laten we voortaan niet oordelen over het hoe en waarom van het meisje. Laten we anderen daarop aanspreken. Lisa deed niks fout, net als al die andere meisjes die niks fout deden.
De enige die fout zat was de dader.
https://nos.nl/artikel/2579430-insta-be ... oed-gedaan
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zaterdag 30 augustus 2025 om 15:00
Echt? Want wat begrijp je dan nu pas? Dat je gedrag tot nu toe als onwenselijk wordt beschouwd door meerdere personen blijkens de uitgesproken verzoeken (waarschuwingen!) zonder dat je kwaad in de zin hebt?
Ik vind het wel vreemd want ik heb in al die jaren dit ‘verzoek’ nog nooit gehad namelijk. En de keren dat ik het zelf heb uitgesproken was dat naar mijn idee nooit zonder aanleiding daartoe.
[/quote]
Afgelopen weken heb veel gelezen en gehoord over ervaringen van vrouwen die zich onveilig voelen in de openbare ruimte. Ik had niet in de gaten dat de schaal en impact hiervan zo groot was. Ik hoorde van mijn vrouw en een paar van haar vriendinnen van haar dat ze het volkomen normaal vinden om niet meer op de fiets de deur uit te gaan in het donker, en al helemaal niet door straten waar geen mens komt of die slecht verlicht zijn. Ik heb hier thuis en ook op mijn werk regelmatig te maken met (jonge) vrouwen. Ik wil erg graag bijdragen aan een veiligere omgeving en dit is mijn proces van bewustwording.
Ik vind het wel vreemd want ik heb in al die jaren dit ‘verzoek’ nog nooit gehad namelijk. En de keren dat ik het zelf heb uitgesproken was dat naar mijn idee nooit zonder aanleiding daartoe.
[/quote]
Afgelopen weken heb veel gelezen en gehoord over ervaringen van vrouwen die zich onveilig voelen in de openbare ruimte. Ik had niet in de gaten dat de schaal en impact hiervan zo groot was. Ik hoorde van mijn vrouw en een paar van haar vriendinnen van haar dat ze het volkomen normaal vinden om niet meer op de fiets de deur uit te gaan in het donker, en al helemaal niet door straten waar geen mens komt of die slecht verlicht zijn. Ik heb hier thuis en ook op mijn werk regelmatig te maken met (jonge) vrouwen. Ik wil erg graag bijdragen aan een veiligere omgeving en dit is mijn proces van bewustwording.
zaterdag 30 augustus 2025 om 15:08
Ik weet het niet. Jij verzorgt die paarden toch ook?Ben schreef: ↑30-08-2025 14:48Ik heb een paar keer meegemaakt dat moeders van dochters die bij ons kwamen rijden met mij en mijn vrouw een soort kennismakingsgesprek hebben gehad. In 2 gevallen klonk het duidelijk door dat er sprake moest zijn van een veilige omgeving. In 1 geval werd mij verzocht mij niet te veel op te houden in de stalgebouwen.
Als je deze lijn doortrekt heeft dat grote gevolgen voor vele mannen die actief zijn als docent.
Ik vraag me af of die ontwikkeling wenselijk is.
zaterdag 30 augustus 2025 om 15:34
Dit is toch ongehoord brutaal als je het mij vraagt. Niet dat je je moet misdragen, maar je bent gewoon op eigen terrein toch? Waar die mensen uit eigen beweging 'op bezoek' komen? En dan van jou verwachten dat je uit je stal wegblijft. Is dat serieus?Ben schreef: ↑30-08-2025 14:48Ik heb een paar keer meegemaakt dat moeders van dochters die bij ons kwamen rijden met mij en mijn vrouw een soort kennismakingsgesprek hebben gehad. In 2 gevallen klonk het duidelijk door dat er sprake moest zijn van een veilige omgeving. In 1 geval werd mij verzocht mij niet te veel op te houden in de stalgebouwen.
.
zaterdag 30 augustus 2025 om 15:50
Dit was in de hoogtijdagen van me-too. Mijn vrouw kreeg een andere baan waarvoor ze veel moest gaan reizen. Ze kon dus alleen nog weekends de paarden rijden ( voor de duidelijkheid: het is de hobby van mijn vrouw maar Ik help wel met voeren en uitmesten etc). Ze zocht een aantal bijrijdsters om door de week de paarden voldoende beweging te geven. Ik had daar eigenlijk destijds wel wat bedenkingen bij, want ja, Ik ‘s avonds alleen in die stal met een meisje alleen, dat zag Ik niet helemaal zitten. Achteraf misschien een wat overdreven gedachte denk Ik nu, maar we hebben toen wel extra cameras laten plaatsen.
zaterdag 30 augustus 2025 om 16:14
Ben schreef: ↑30-08-2025 14:48Ik heb een paar keer meegemaakt dat moeders van dochters die bij ons kwamen rijden met mij en mijn vrouw een soort kennismakingsgesprek hebben gehad. In 2 gevallen klonk het duidelijk door dat er sprake moest zijn van een veilige omgeving. In 1 geval werd mij verzocht mij niet te veel op te houden in de stalgebouwen.
Het zijn jouw stallen toch? Natuurlijk moet jij daar kunnen zijn. Onder bepaalde voorwaarden dan. Nooit een op een, nooit afgesloten ruimte etc. Tja, als zo'n ouder zo bang is moet ze haar kind gewoon thuis binnen houden.
Inmiddels zijn overal in de professionele omgang met kinderen protocollen voor.
Een gewond kind onder de modder zet je niet zomaar onder de douche als de volwassene die op dat moment verantwoordelijk is.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zaterdag 30 augustus 2025 om 17:02
zaterdag 30 augustus 2025 om 18:01
maandag 1 september 2025 om 12:30
maandag 1 september 2025 om 12:34
https://lifehacker.com/dont-put-your-ke ... 1819780877
je hand wordt een soort klauw
Maar het werkt dus niet
maandag 1 september 2025 om 12:34
Dat deed ik 35 jaar geleden al, je kunt er iemand goed mee op zijn bek rossen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
maandag 1 september 2025 om 15:29
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in