Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Regio Den Haag. Lichte regen en tamelijk veel wind..lekker!
Cateautje schreef:
29-07-2018 14:46
Het is hier al de hele dag zwaar bewolkt. Zo lekker, even geen zon, even met rust gelaten worden door dat ding.
Het is een weldadige 24 graden buiten en er staat een heerlijk briesje. Van mij mag het zo de rest van de zomer blijven.
Van mij ook...

Wat betreft gestress ivm 14 daagse voorspellingen: no worries, zo lang van te voren dat is helemaal niet betrouwbaar. En het woord zegt het: het zijn enkel voorspellingen, als in enkel een verwachting.
Calamitycat schreef:
29-07-2018 15:10
Op dit moment aai ik een natte poes. Dat ik dat nog mag meemaken :proud:

Ah, eindelijk ;-D
Had de regen nog wat om het lijf, qua hoeveelheid ?

Afbeelding

Afbeelding

nog eentje omdat deze zo leuk is :A:

Afbeelding
nounou
Zo, wat een sprong! Helaas net niet ver genoeg om land te raken :biggrin:

Een buitje was het, een héél kleintje en er zou nog wat meer komen maar tot nu toe weer niets. Maar goed, het heeft geregend.
Beetje dit effect krijg je dan
Afbeelding
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Wolken voor de zon scheelde vandaag ook heel veel, het verschil tussen verzengend en heel aangenaam.
phoebe24 schreef:
29-07-2018 16:16
Van mij ook...

Wat betreft gestress ivm 14 daagse voorspellingen: no worries, zo lang van te voren dat is helemaal niet betrouwbaar. En het woord zegt het: het zijn enkel voorspellingen, als in enkel een verwachting.
Tot nu toe hebben ze het 2 maanden spot on. Ik ga er gewoon van uit. Dan kan het alleen maar meevallen. Ik kan de teleurstelling niet meer aan..geen hoop meer. :proud: :proud: :proud:

Zoals vandaag. Er stond zon en 29 graden waar ik moest zijn vanmiddag. Het was bewolkt en maar 26 graden.
Meevallertje.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 18:33
7.71% gewijzigd
zazamaenade schreef:
29-07-2018 16:29
Ah, eindelijk ;-D
Had de regen nog wat om het lijf, qua hoeveelheid ?

Afbeelding

Afbeelding

nog eentje omdat deze zo leuk is :A:

Afbeelding

:-D :-D :-D :-D :-D
Het is hier maar 24 graden,gewoon koud na 38 graden :proud:
Hier zowaar 3 keer een buitje gehad.
Hier heeft het de hele dag (zachtjes) geregend.

Heerlijk! Even bijkomen van de hitte.
Ik ben zo jaloers op jullie!
Life is short. Eat dessert first.
Het wordt gelukkig minder heet, ik verheug mij op een heerlijk koele 28 graden ofzo.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Lucifer2018 schreef:
29-07-2018 18:28
Tot nu toe hebben ze het 2 maanden spot on. Ik ga er gewoon van uit. Dan kan het alleen maar meevallen. Ik kan de teleurstelling niet meer aan..geen hoop meer. :proud: :proud: :proud:

Zoals vandaag. Er stond zon en 29 graden waar ik moest zijn vanmiddag. Het was bewolkt en maar 26 graden.
Meevallertje.
Ik snap je, maar maak je niet druk, de zomer gaat echt een keer voorbij ;)
phoebe24 schreef:
30-07-2018 07:28
Morgen? (O)
phoebe24 schreef:
30-07-2018 07:28
Ik zeg juist dat ik me er niet meer druk over maak. :-D :-D

Heb me erbij neergelegd en ga niet heel blij zijn met een minikans op koeler weer.
Als het dan beter te doen is het juist extra fijn. :cheer2:

Zoals nu. Lekker bewolkt. :heart:
doornroosje9 schreef:
30-07-2018 00:33
Ik ben zo jaloers op jullie!
Nog steeds geen regen?

En wel heel erg warm nog?
Het heeft hier gisteren redelijk vaak geregend. Dus de natuur is blij en ik ook. Het rook ook zo heerlijk meteen. Ik voel mezelf ook echt helemaal opknappen emotioneel gezien met deze temperaturen. Normaal zou ik dit redelijk warm vinden, nu voelt het koel aan vergeleken bij afgelopen week. Ik hoef pas donderdag weer te werken dus ik geniet nog lekker van mijn vrije dagen. Geen idee nog wat ik ga doen, beetje huis opruimen, spelen met de kat denk ik. Ik merk wel dat ik nog erg moe ben van afgelopen week, veel gewerkt in die hitte, weinig geslapen. Ik heb nu nog veel hoofdpijn ondanks de koelte.
Lucifer2018 schreef:
30-07-2018 08:38
Nog steeds geen regen?

En wel heel erg warm nog?
Het wordt weer heter... Vandaag 32, morgen en dinsdag net onder de 30 en dan drie dagen 33. Ik hou dit echt niet lang meer vol, ik ben zo ontzettend moe. Einde van de hittegolf voorspeld rond 8 augustus, volgens de lokale weerman. 'Dit om de mensen moed in te spreken', schrijft hij.
Vandaag weer richting de 30, of erover ? Dat was toch niet afgesproken :|
Hier gisteren niets van het beloofde buitje,
Het wordt ook moeilijker om mooie of leuke gifjes te vinden. Wat moet ik dan :'(

Afbeelding
nounou
zazamaenade schreef:
30-07-2018 09:18
Vandaag weer richting de 30, of erover ? Dat was toch niet afgesproken :|
Hier gisteren niets van het beloofde buitje,
Het wordt ook moeilijker om mooie of leuke gifjes te vinden. Wat moet ik dan :'(

Afbeelding
:hug:
doornroosje9 schreef:
30-07-2018 09:14
Het wordt weer heter... Vandaag 32, morgen en dinsdag net onder de 30 en dan drie dagen 33. Ik hou dit echt niet lang meer vol, ik ben zo ontzettend moe. Einde van de hittegolf voorspeld rond 8 augustus, volgens de lokale weerman. 'Dit om de mensen moed in te spreken', schrijft hij.

:hug: Alleen voor het idee dan, want veel te warm. Ik voel me nu ook moe, het was vannacht niet meer zo koel.
Hoe liggen de beken in de Ardennen er eigenlijk bij, op het moment ? Is het net zoals soms op de Veluwe : uitgedroogd ?
Dit waren ze in betere tijden, speciaal voor Doornroosje. Geen bewegende beelden te vinden, helaas. De Ninglinspo (nieuwe naam voor mij)

Afbeelding
nounou
Ow, we waren tegelijk, soort van :)
Ik heb nu ingetikt 'rainforest gif', dat is wel iets bezijden de realiteit. Als het maar groen en nat is :roll:

Afbeelding
nounou
In de Ardennen is het ook heet, maar geen idee hoe de beken erbij liggen. Ach, nog een dikke week en dan zou het minder warm worden!
doornroosje9 schreef:
30-07-2018 10:20
In de Ardennen is het ook heet, maar geen idee hoe de beken erbij liggen. Ach, nog een dikke week en dan zou het minder warm worden!
Dat ligt eraan welk weerbericht je bekijkt. Bij buienrader bijvoorbeeld blijft het warm (>25 graden) en droog, terwijl weeronline het heeft over koeler weer en regen. Rest ons niets anders dan gewoon afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven