Is er animo voor een nieuwe forum?

17-06-2021 12:28 356 berichten
Als er animo voor is dan wil ik namelijk best een nieuw forum opzetten.

Ik heb ervaring met het opzetten en coderen van fora en websites en vind het ook niet erg om de hosting kosten etc zelf te betalen. Mijn man is webdesigner dus aan kennis geen gebrek.

Mijn man bouwt dan zelf het forum. Zodat het een mooi maar vooral functioneel forum wordt wat niet vast zit aan de limieten en gebreken van bijvoorbeeld zo'n gratis forum builder. Ik kan mijn kennis als seo copywriter gebruiken om behalve de vaste viva leden die overstappen ook voldoende nieuwe leden te trekken.

Echter moet er dan wel voldoende animo zijn.
Er gaat best wat werk in zitten en het is een beetje zonde als na al het geld en moeite er 3 mensen komen posten.

Het doel is juist om de Viva community te behouden en ook nieuwe leden aan te trekken.
Dit forum wordt dan gewoon gratis toegankelijk voor iedereen.

Zou je mee verhuizen als er een nieuw forum wordt gemaakt?

Totaal aantal stemmen: 683

Ja (70%)
Nee (6%)
Alleen als er genoeg andere forummers mee gaan (24%)
anoniem_648f44f5bdae1 wijzigde dit bericht op 17-06-2021 12:59
25.13% gewijzigd
Het aanbod is inderdaad super, toch heb ik mijn twijfels dus nog niet gestemd.
Niets ten nadele van TO maar is er nagedacht over privacy en hoe om te gaan met persoonsgegevens? Bij Viva mag ik er (hopelijk!) vanuit gaan dat er netjes met mijn mailadres etc om wordt gegaan, vooral omdat veel echte namen vaak uit de mailadressen op te maken zijn.

Bij een particulier opgezet forum heb ik daar toch zo mijn vraagtekens bij hoe dat goed kan worden ingebouwd (en gecontroleerd). Commerciele belangen spelen dan ook mee...

Aanvulling: commerciele belangen kunnen dan ook meespelen
Alle reacties Link kopieren
peerke77 schreef:
17-06-2021 13:17
Het aanbod is inderdaad super, toch heb ik mijn twijfels dus nog niet gestemd.
Niets ten nadele van TO maar is er nagedacht over privacy en hoe om te gaan met persoonsgegevens? Bij Viva mag ik er (hopelijk!) vanuit gaan dat er netjes met mijn mailadres etc om wordt gegaan, vooral omdat veel echte namen vaak uit de mailadressen op te maken zijn.
Dus gebruik geen mailadres waar je naam uit kan worden opgemaakt.
clivia52 schreef:
17-06-2021 12:59
als het viva forum 2.0 wordt
graag
Hopelijk blijven de forumbugs hier.

Misschien willen mods hier wel mee naar daar.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!

Ik ga zeker posten en als het net zo levendig als hier wordt, graag.

Heb weleens bij andere fora gekeken, maar niks vergelijkbaars met hoe het hier gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwforum schreef:
17-06-2021 13:05
Exact dezelfde layout gaat hem niet worden. Maar we kunnen daar wel héél erg dichtbij komen.

Wat bedoelen jullie met viva 2.0? Wat maakt het een viva2.0?
Het design, dezelfde onderwerpen?
Dat bedoel ik daar wel mee
Onder andere
Het design
De pijlers
Overzicht actieve/nieuwe pijlers.
Avatars(voor mij geen noodzaak maar wel leuk)
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwforum schreef:
17-06-2021 13:05
Exact dezelfde layout gaat hem niet worden. Maar we kunnen daar wel héél erg dichtbij komen.

Wat bedoelen jullie met viva 2.0? Wat maakt het een viva2.0?
Het design, dezelfde onderwerpen?
Dezelfde pijlers
Dezelfde functies (en een betere zoekfunctie)
Dezelfde mensen
Een goede moderatie
Privacy

Als je een mooie kopie van VF maakt kun je vast veel oud-VF'ers verwachten. En jullie kunnen hiermee op den duur misschien geld verdienen (ik bedoel niet rijk worden, maar wel goed uit de kosten komen) op basis van advertenties als het groot genoeg wordt. Mijn gouden tip: zorg dan vooral dat de ads niet te irritant zijn, en vraag met een pop-up even lief of mensen hun adblocker willen uitschakelen.
Het VF bezoek ik sinds 2017 uitsluitend nog met een Adblocker, anders vond ik het echt niet meer te doen met de enorme banners.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Als het ongeveer dezelfde layout heeft, gaan er meer forummers meekomen, denk ik. Ik ben iig heel erg voor een nieuw forum. Maar opletten dat er één forum komt en geen drie ofzo.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel mee hoor :) geef het een kans en zie dan wel hoe het verloopt! Ik ben best aan actieve poster hier en zou het fijn vinden als er hierna nog zo’n plek komt. Integreren bij een ander forum, zoals fok, is toch lastig. Ook a ben ik daar echt al 20 jaar lid. Weinig gepost de laatste jaren, dus niemand kent me meer en dan is het vrij lastig om daar weer opnieuw te beginnen. Al was dat in het begin bij Viva natuurlijk ook zo, maar inmiddels ben ik hier zo ingebakken dat ik zelfs met een nieuwe nick me meteen thuis voel :)
Alle reacties Link kopieren
Voor je energie erin gaat steken wel even zeker weten dat dit forum niet alsnog overgenomen gaat worden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik heb in de OP in ‘mijn’ topic (het grote verhuistopic) gelinkt naar dit topic. Ik zou als ik jou was de TO’s van de andere grote lopende topics vragen om hetzelfde te doen.

Dan hebben we het zoveel mogelijk centraal.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
17-06-2021 13:33
TO, ik heb in de OP in ‘mijn’ topic (het grote verhuistopic) gelinkt naar dit topic. Ik zou als ik jou was de TO’s van de andere grote lopende topics vragen om hetzelfde te doen.

Dan hebben we het zoveel mogelijk centraal.
Ik heb deze link in twee topics gepost.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
17-06-2021 13:36
Ik heb deze link in twee topics gepost.
Het moet echt in de OP verschijnen. Je ziet nu overal mensen die op die gratis forumsites dingen aanmaken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je dit wil doen. Ik zou mee komen ais het beetje zelfde soort forum wordt
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief initiatief, lijkt me leuk
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel TO. Ik heb ja gestemd, omdat ik denk dat we nu moeten proberen zo centraal mogelijk te blijven. Een initiatief als het jouwe geeft het meeste perspectief op een doorstart denk ik, ook al mochten er andere ontwikkelingen komen zoals een overname.
Mocht zo'n overname er niet komen, dan zou op deze manier toch een groot deel van het forum samen door kunnen (en nieuwe leden trekken).
Privacy moet wel goed geregeld en gegarandeerd kunnen worden.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
17-06-2021 12:59
als het viva forum 2.0 wordt
graag
+1
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij top.
Alle reacties Link kopieren
Yes! Dat zou fantastisch zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor! Wat een sympathiek initiatief!
Ik vind hier dingen van.
Ik ga mee😃
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ja gestemd, maar alleen als het enigszins a la Vivaforum wordt qua opzet. Ik wen moeilijk aan nieuwe dingen en dan haak ik af.
Goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Ik sta zelf open voor elk goed alternatief. Een eigen forum zou ik ook fijner vinden dan opgaan in een bestaand forum.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik zou meeverhuizen en hopelijk ook de topics die nu al lopen, incl. forummers.
Nieuwforum schreef:
17-06-2021 12:56
Inderdaad, het wordt een gratis forum. Misschien wat onhandig geformuleerd.

Wat ik bedoel met geen gratis forum is dat wij het forum zelf bouwen en we dan dus niet vast zitten aan de gebreken en limieten van zo'n gratis forumbuilder.

Niemand hoeft te betalen voor het nieuwe forum. :)

Ik heb nee gestemd omdat ik jouw plan wat naïef vind. Met 30 gebruikers bestaat een forum niet. Dan is het dood. Ook is een beetje SEO kennis onvoldoende om bestaansrecht te hebben. En wie gaat moderaten? Enig idee hoeveel politiek en stress er bij komt kijken? Je moet een kippenhok kunnen beheersen! Wie gaat de regels en het beleid opstellen? Wie heeft daar toezicht op? Je moet dit écht niet willen. Geloof me.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
17-06-2021 13:55
Ik sta zelf open voor elk goed alternatief. Een eigen forum zou ik ook fijner vinden dan opgaan in een bestaand forum.
Dat heeft ook persoonlijk mijn voorkeur. Kan ook goed begrijpen dat andere fora niet op een invasie zitten te wachten.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven