Islam, islamkritiek en de koran.

11-08-2018 13:09 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Islam is nogal een gevoelig onderwerp, omdat veel mensen islam koppelen aan huidskleur, en kritiek op de islam zien als racisme of 'islamofobie' (een psychische aandoening die alleen islamcritici kunnen hebben).
Wat vind jij? Moeten we extra voorzichtig zijn met islamkritiek? Of mag de islam net zo hard aangepakt worden als het christendom en andere religies?
anoniem_374412 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 16:50
12.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
11-08-2018 21:04
Nou, dat lukt niet echt he? Noem mij maar eens een land waar moslims gezellig leven en dan met name met andere godsdiensten.
Ja Nederland ja.... ik heb gewoon jonge Nederlandse buren, net getrouwd en net geboren kind.. we leven vredig met alle respect. We delen zelfs eten wat wij missen tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
strontvlieg schreef:
11-08-2018 21:19
Als moslim, islamieten ect. zich niks van de koran aantrekken moeten we misschien moeten we die hele koran dan afschaffen.
hahaha :rofl: waarom diet nou weeR?? waarom wil je het afschaffen :-D
strontvlieg schreef:
11-08-2018 21:19
Als moslim, islamieten ect. zich niks van de koran aantrekken moeten we misschien moeten we die hele koran dan afschaffen.
En waarom moeten 'we' dat doen? Wat heb jij als niet moslim te maken met een heilig boek voor moslims zolang moslims jou met rust laten?
grtm4 schreef:
11-08-2018 21:23
hahaha :rofl: waarom diet nou weeR?? waarom wil je het afschaffen :-D
Omdat er alleen maar een heleboel discussie en zelfs oorlog om komt. Volgens jou leven moslims niet naar wat er in de koran staat, waarom dan nog de koran gebruiken?
grtm4 schreef:
11-08-2018 21:23
hahaha :rofl: waarom diet nou weeR?? waarom wil je het afschaffen :-D
Welke afkomst heb jij als ik vragen mag?
NovaNila schreef:
11-08-2018 21:23
En waarom moeten 'we' dat doen? Wat heb jij als niet moslim te maken met een heilig boek voor moslims zolang moslims jou met rust laten?
Niks maar de manier van reageren van grtm4 storen me zo dat ik even over de schreef ging.
Alle reacties Link kopieren
vorige week nog gebarbecued, rook natuurlijk naar buren.. hollandse buurman staat al klaar voor een bordje kip en kebab.. of denk je van remove kebab :rofl:
strontvlieg schreef:
11-08-2018 21:27
Niks maar de manier van reageren van grtm4 storen me zo dat ik even over de schreef ging.
Dat snap ik, maar onthou dat dit soort reacties (ook van grtm4) er juist voor zorgen dat het 'wij' en 'zij' word, en als er iets is wat we niet kunnen gebruiken in de wereld is het nog meer tweedeling
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
11-08-2018 21:24
Welke afkomst heb jij als ik vragen mag?
Turkse Koerd
grtm4 schreef:
11-08-2018 21:30
Turkse Koerd
Ik lees in andere topics dat je Koranist bent, en dat is jouw ding maar je weet dat oordelen onze taak niet is toch? Door jouw manier van reageren bevestig je de vooroordelen voor onwetende mensen van de Islam, en zoals ik net tegen strontvlieg al reageerde lijkt me dat iets wat we niet kunnen gebruiken in deze wereld, zeker niet omdat de Islam niet super positief bekend staat op het moment
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
11-08-2018 21:29
Dat snap ik, maar onthou dat dit soort reacties (ook van grtm4) er juist voor zorgen dat het 'wij' en 'zij' word, en als er iets is wat we niet kunnen gebruiken in de wereld is het nog meer tweedeling

Ik vind dat iemand best mag zeggen dat ie de bijbel, de koran, de thora of alledrie de boeken wil afschaffen. Moet gewoon kunnen hoor. In deze context was het zelfs een logische opmerking.
Bellabellax schreef:
11-08-2018 21:34
Ik vind dat iemand best mag zeggen dat ie de bijbel, de koran, de thora of alledrie de boeken wil afschaffen. Moet gewoon kunnen hoor. In deze context was het zelfs een logische opmerking.
Van mij mag je dat zeggen , maar waarom zou je dat willen? Wie schiet er iets mee op om geloofsboeken af te schaffen?
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
11-08-2018 21:33
Ik lees in andere topics dat je Koranist bent, en dat is jouw ding maar je weet dat oordelen onze taak niet is toch? Door jouw manier van reageren bevestig je de vooroordelen voor onwetende mensen van de Islam, en zoals ik net tegen strontvlieg al reageerde lijkt me dat iets wat we niet kunnen gebruiken in deze wereld, zeker niet omdat de Islam niet super positief bekend staat op het moment
Zij vooroordeel mij al in het begin! Maar ik snap jouw punt.
Waarom vroeg je wat mijn afkomst is? Wat is jouw afkomst dan?
Dan kan er in ieder geval nier gemiept worden over wie er gelijk heeft. :)
grtm4 schreef:
11-08-2018 21:37
Zij vooroordeel mij al in het begin! Maar ik snap jouw punt.
Waarom vroeg je wat mijn afkomst is? Wat is jouw afkomst dan?
Misschien ligt dat aan jou!
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
11-08-2018 21:35
Van mij mag je dat zeggen , maar waarom zou je dat willen? Wie schiet er iets mee op om geloofsboeken af te schaffen?

Die boeken worden natuurlijk nooit afgeschaft. Dat weet zo'n beetje iedereen wel. Maar ik vind wél dat mensen het mogen zeggen.
grtm4 schreef:
11-08-2018 21:37
Zij vooroordeel mij al in het begin! Maar ik snap jouw punt.
Waarom vroeg je wat mijn afkomst is? Wat is jouw afkomst dan?
Ik snap jouw frustratie ook, maar probeer het positieve te laten zien ipv het negatieve. Ik vroeg dat omdat veel Turkse Koerden Koranist zijn (tenminste, hoor ik vaker), ik ben zelf Turks
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
11-08-2018 21:39
Misschien ligt dat aan jou!
Niet waar. Zij scheert iedereen in een kam, al in het begin, lees terug.
Bellabellax schreef:
11-08-2018 21:39
Die boeken worden natuurlijk nooit afgeschaft. Dat weet zo'n beetje iedereen wel. Maar ik vind wél dat mensen het mogen zeggen.
Ja, je mag het zeggen, maar mijn vraag is dat stel dat gebeurd, wat zie jij daar voor voordeel in?
grtm4 schreef:
11-08-2018 21:40
Niet waar. Zij scheert iedereen in een kam, al in het begin, lees terug.
laat maar
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
11-08-2018 21:40
Ik snap jouw frustratie ook, maar probeer het positieve te laten zien ipv het negatieve. Ik vroeg dat omdat veel Turkse Koerden Koranist zijn (tenminste, hoor ik vaker), ik ben zelf Turks
Verwar mij niet met Edip Yuksel, want ik volg hem niet, bepaalde dingen ben ik met hem niet eens. Koranisten zijn wereldwijd verspreid, maar ze zijn ook in minderheid.
grtm4 schreef:
11-08-2018 21:43


Verwar mij niet met Edip Yuksel, want ik volg hem niet, bepaalde dingen ben ik met hem niet eens. Koranisten zijn wereldwijd verspreid, maar ze zijn ook in minderheid.
Zeker, maar het viel me op dat ik turkse koerden er vaker over hoor, vandaar. Zelf kennis opdoen is natuurlijk altijd slimmer dan iemand blindelings volgen, dus dat doe je goed. Let alleen wel een beetje op je manier van discussieren, dan krijg je ook meer begrip.
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
11-08-2018 21:46
Zeker, maar het viel me op dat ik turkse koerden er vaker over hoor, vandaar. Zelf kennis opdoen is natuurlijk altijd slimmer dan iemand blindelings volgen, dus dat doe je goed. Let alleen wel een beetje op je manier van discussieren, dan krijg je ook meer begrip.
:thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
11-08-2018 21:41
Ja, je mag het zeggen, maar mijn vraag is dat stel dat gebeurd, wat zie jij daar voor voordeel in?

Degene die het zegt, zal z'n reden hebben. Bijvoorbeeld omdat er ook veel ellende voortkomt uit religie. Maar de reden zou niet uit moeten maken.
anoniem_374412 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 22:08
3.97% gewijzigd
Bellabellax schreef:
11-08-2018 22:01
Degene die het zegt, zal z'n reden hebben. Bijvoorbeeld omdat er ook veel ellende voortkomt uit religie. Maar de reden maakt niks uit.
Klopt, er komt veel ellende uit religie. Maar is dat door de religie zelf of is het door de menselijke drang naar macht en geld? Ik stel me zo voor dat als je religie compleet uitbant, er nog steeds oorlog is omdat het mijn inziens niet perse om de religie gaat maar om de macht. Daarom vind ik de reden wél wat uitmaken, want iemand roept zoiets niet zomaar neem ik aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven