Islam, islamkritiek en de koran.

11-08-2018 13:09 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Islam is nogal een gevoelig onderwerp, omdat veel mensen islam koppelen aan huidskleur, en kritiek op de islam zien als racisme of 'islamofobie' (een psychische aandoening die alleen islamcritici kunnen hebben).
Wat vind jij? Moeten we extra voorzichtig zijn met islamkritiek? Of mag de islam net zo hard aangepakt worden als het christendom en andere religies?
anoniem_374412 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 16:50
12.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 20:09
BEWIJS... ik wacht op bewijs... wie bewijs brengt wint en wie geen bewijs brengt verliest.
Nogmaals: WAT moet ik bewijzen?
WAT?
Mijn hemel, hopeloos dit. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 19:26
Klopt, dit maakt me wel kwaad. Bah bah zonder enige kennis en maar blabla
Zeg waar staat je nickname voor, GRoTe Mond x 4 ?
En inderdaad je maakt jezelf belachelijk.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Bellabellax schreef:
11-08-2018 20:14
Nogmaals: WAT moet ik bewijzen?
WAT?
Mijn hemel, hopeloos dit. :facepalm:
Wat jouw tegenvalt, ow wacht, heb je wel eens Koran gelezen. Volgens mij praat ik tegen een paal aan :facepalm: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 20:04
ik wacht al vanaf het begin op inhoudelijke koran topic. Ga je gang ik heb alle tijd. ik flip niet, alleen dat er gesproken wordt zonder bewijzen.
ik ben benieuwd, iedereen is vrij om er over te praten.

Het is helemaal de insteek niet van dit topic om inhoudelijk over de koran te praten. Lees de OP nogeens.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 20:15
Wat jouw tegenvalt, ow wacht, heb je wel eens Koran gelezen. Volgens mij praat ik tegen een paal aan :facepalm: :rofl:

Wat mij tegenvalt? Nou, bijvoorbeeld de manier waarop moslims als jij hun geloof uitdragen: met veel agressie en verbaal geweld. Islam was toch Vrede?
Alle reacties Link kopieren
Bellabellax schreef:
11-08-2018 20:24
Wat mij tegenvalt? Nou, bijvoorbeeld de manier waarop moslims als jij hun geloof uitdragen: met veel agressie en verbaal geweld. Islam was toch Vrede?
omg wat zeg ik de hele tijd. je hebt het over soennie moslims en niet quran alone moslims heee ??? ik ben niet agressief(er is zelfs verzen hierover van word niet agressief). jij bent de hele tijd verkeerd bezig. De Koran is neergezonden om vrede te hebben in de wereld. als ik jou pijn heb gedaan vergeef me. En de vergevenis van Allah is de belangrijkste, Hij is de Vergever (ghafur).
anoniem_374369 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 20:31
16.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bellabellax schreef:
11-08-2018 20:24
Wat mij tegenvalt? Nou, bijvoorbeeld de manier waarop moslims als jij hun geloof uitdragen: met veel agressie en verbaal geweld. Islam was toch Vrede?
Nee, onderwerping. :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
11-08-2018 20:29
Nee, onderwerping. :)

Inderdaad. Onderwerping is de letterlijke betekenis van het woord 'islam'.
Alle reacties Link kopieren
ik ben er klaar. ik ga.
Alle reacties Link kopieren
Bellabellax schreef:
11-08-2018 20:31
Inderdaad. Onderwerping is de letterlijke betekenis van het woord 'islam'.
Klopt. Moslim betekent ook overgevende. Overgeven aan één God die de hemel en de aarde heeft geschapen.
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 20:32
ik ben er klaar. ik ga.
Doei!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 20:29
omg wat zeg ik de hele tijd. je hebt het over soennie moslims en niet quran alone moslims heee ??? ik ben niet agressief(er is zelfs verzen hierover van word niet agressief). jij bent de hele tijd verkeerd bezig. De Koran is neergezonden om vrede te hebben in de wereld. als ik jou pijn heb gedaan vergeef me. En de vergevenis van Allah is de belangrijkste, Hij is de Vergever (ghafur).

Ik heb het nergens over soennies of 'koran alone' moslims gehad. Wat bazel je allemaal? :-?
En ja, je bent wél agressief. Als de koran 'gezonden' is om vrede te creëeren, dan heb je nog een lange weg te gaan. Je bakt er niks van.
Alle reacties Link kopieren
Bellabellax schreef:
11-08-2018 20:37
Ik heb het nergens over soennies of 'koran alone' moslims gehad. Wat bazel je allemaal?
En ja, je bent wél agressief. Als de koran 'gezonden' is om vrede te creëeren, dan heb je nog een lange weg te gaan. Je bakt er niks van.
Jij bent zo slecht die leugens verzint, jij bent een leugenaar
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 20:39
Jij bent zo slecht die leugens verzint, jij bent een leugenaar

Dat ik het nergens over soennies of 'koran alone' moslims gehad heb, is gewoon te controleren hoor. De enige die het daarover heeft ben jij.

Tjongejonge, met 'vrienden' als jij heeft de islam geen vijanden nodig.
Alle reacties Link kopieren
Bellabellax schreef:
11-08-2018 20:44
Dat ik het nergens over soennies of 'koran alone' moslims gehad heb, is gewoon te controleren hoor. De enige die het daarover heeft ben jij.

Tjongejonge, met 'vrienden' als jij heeft de islam geen vijanden nodig.
Dat jij iedereen over een kam scheert is weer andere verzinsel van jouw. Jij bent gewoon dom bezig. Beter praat je niet of ik loop weg(beste keuze).
Alle reacties Link kopieren
Weer zo'n topic...we zijn er weer.
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 20:46
Dat jij iedereen over een kam scheert is weer andere verzinsel van jouw. Jij bent gewoon dom bezig. Beter praat je niet of ik loop weg(beste keuze).

Oh nu scheer ik weer iedereen over een kam? :facepalm:

Maar okee. Nu heb ik dus de keuze. Of ik hou in mijn eigen topic mijn mond, en dan blijf jij. Óf ik praat, en dan ga jij voor straf weg.
Hmm, lastige keuze.
Ga maar weg dan! Dahag!👋
Alle reacties Link kopieren
Bellabellax schreef:
11-08-2018 20:51
Oh nu scheer ik weer iedereen over een kam? :facepalm:

Maar okee. Nu heb ik dus de keuze. Of ik hou in mijn eigen topic mijn mond, en dan blijf jij. Óf ik praat, en dan ga jij voor straf weg.
Hmm, lastige keuze.
Ga maar weg dan! Dahag!👋
Ja dat weet je donders goed. Ik ga lekker niet weg.
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 20:55
Ja dat weet je donders goed. Ik ga lekker niet weg.
Jij weet ook niet wat je wil he? Eerst zeggen dat je gaat, en amper 15 minuten later vooral blijven.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
grtm4 schreef:
11-08-2018 20:29
omg wat zeg ik de hele tijd. je hebt het over soennie moslims en niet quran alone moslims heee ??? ik ben niet agressief(er is zelfs verzen hierover van word niet agressief). jij bent de hele tijd verkeerd bezig. De Koran is neergezonden om vrede te hebben in de wereld. als ik jou pijn heb gedaan vergeef me. En de vergevenis van Allah is de belangrijkste, Hij is de Vergever (ghafur).
Nou, dat lukt niet echt he? Noem mij maar eens een land waar moslims gezellig leven en dan met name met andere godsdiensten.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
11-08-2018 21:04
Nou, dat lukt niet echt he? Noem mij maar eens een land waar moslims gezellig leven en dan met name met andere godsdiensten.
omg weer zo'n nutteloze vraag. meest moslims volgen niet volgens de koran. ''islamiet'' ''moslims'' ''islam'' zijn alleen maar labeltjes die niet de Koran representeren. snapt gij dat knoop dit in je kaulo hoofd. trouwens er is nergens vrede. is er in amerika vrede dan, iedereen maakt onzinnige discussie/ruzies over trump en hillary... ik zie amerika ook niet een vredige toekomst. er gaat binnekort wat barsten, waar en wanneer is een raadsel.
Ik snap vooral niet waarom mensen zich druk maken om andermans geloof. Het kan mij namelijk geen moer schelen hoe mijn Marokkaanse buurman zijn geloof praktiseerd, of hoe mijn christelijke buurvrouw haar geloof praktiseerd. Zolang ze mij maar met rust laten, ieder zn eigen graf toch?
grtm4 schreef:
11-08-2018 20:29
omg wat zeg ik de hele tijd. je hebt het over soennie moslims en niet quran alone moslims heee ??? ik ben niet agressief(er is zelfs verzen hierover van word niet agressief). jij bent de hele tijd verkeerd bezig. De Koran is neergezonden om vrede te hebben in de wereld. als ik jou pijn heb gedaan vergeef me. En de vergevenis van Allah is de belangrijkste, Hij is de Vergever (ghafur).
Je bent niet agressief? Lees je eigen reacties eens terug...
En wat heeft dat jij niet agressief wordt er mee te maken dat er een vers in de koran staat over dat je niet agressief moet worden? Je mag ook niet vloeken en dat doe je ook.
Kunstenkitsch schreef:
11-08-2018 21:04
Nou, dat lukt niet echt he? Noem mij maar eens een land waar moslims gezellig leven en dan met name met andere godsdiensten.
Nederland :hyper:
grtm4 schreef:
11-08-2018 21:16
omg weer zo'n nutteloze vraag. meest moslims volgen niet volgens de koran. ''islamiet'' ''moslims'' ''islam'' zijn alleen maar labeltjes die niet de Koran representeren. snapt gij dat knoop dit in je kaulo hoofd. trouwens er is nergens vrede. is er in amerika vrede dan, iedereen maakt onzinnige discussie/ruzies over trump en hillary... ik zie amerika ook niet een vredige toekomst. er gaat binnekort wat barsten, waar en wanneer is een raadsel.
Als moslim, islamieten ect. zich niks van de koran aantrekken moeten we misschien moeten we die hele koran dan afschaffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven