Islam, islamkritiek en de koran.

11-08-2018 13:09 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Islam is nogal een gevoelig onderwerp, omdat veel mensen islam koppelen aan huidskleur, en kritiek op de islam zien als racisme of 'islamofobie' (een psychische aandoening die alleen islamcritici kunnen hebben).
Wat vind jij? Moeten we extra voorzichtig zijn met islamkritiek? Of mag de islam net zo hard aangepakt worden als het christendom en andere religies?
anoniem_374412 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 16:50
12.99% gewijzigd
grtm4 schreef:
11-08-2018 19:01
Je praat zonder enige kennis. Wees eerlijk en zeg dat je geen kennis over hebt en dat je zelf gaat bestuderen, daarna praten wij verder weer over.
Ook zonder een enorme kennis van de islam/ koran kun je stellen dat de koran zo moeilijk te begrijpen is en dat dat ten nadele van de islam is.
Jij zelf hebt de koran van a tot z gelezen?
grtm4 schreef:
11-08-2018 19:15
Ookal ben je diehard niet-moslim, PRAAT NIET ZONDER KENNIS. Je maakt jezelf belachelijk.
Er is hier maar 1 die zich belachelijk maakt in dit topic. Goed beeld ook van de islam geef je op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
strontvlieg schreef:
11-08-2018 19:22
Er is hier maar 1 die zich belachelijk maakt in dit topic. Goed beeld ook van de islam geef je op deze manier.
Inderdaad.
Zeer vooroordeelbevestigend ook weer.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
11-08-2018 19:10
Zeg, je hoeft niet te gaan vloeken!
Klopt, dit maakt me wel kwaad. Bah bah zonder enige kennis en maar blabla
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 19:15
Ookal ben je diehard niet-moslim, PRAAT NIET ZONDER KENNIS. Je maakt jezelf belachelijk.

Nergens heb ik het inhoudelijk over de koran gehad... maar je staat nú al op je achterste benen. En verder heb ik geen flauw benul wat je bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 19:26
Klopt, dit maakt me wel kwaad. Bah bah zonder enige kennis en maar blabla
Waar leid jij uit af dat BellaBellax er de ballen verstand van heeft?
Geen expert waarschijnlijk, maar iedereen weet tegenwoordig wel wat van de islam en kan er dus over meepraten. Wie ben jij om te bepalen of iemand er genoeg van weet om te mogen meepraten?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 19:26
Klopt, dit maakt me wel kwaad. Bah bah zonder enige kennis en maar blabla

WAT maakt je kwaad? Doe eens een quote, want ik tast echt in het duister.
Bellabellax schreef:
11-08-2018 19:28
Nergens heb ik het inhoudelijk over de koran gehad... maar je staat nú al op je achterste benen. En verder heb ik geen flauw benul wat je bedoelt.
Misschien fluisterde Allah hem in dat hij moest vloeken...


Mag je trouwens van allah wel gvd zeggen? Ik neem aan dat je weet dat je dan eigenlijk zegt graag door God verdoemd te willen worden.
Alle reacties Link kopieren
strontvlieg schreef:
11-08-2018 19:32
Misschien fluisterde Allah hem in dat hij moest vloeken...


Mag je trouwens van allah wel gvd zeggen? Ik neem aan dat je weet dat je dan eigenlijk zegt graag door God verdoemd te willen worden.

Ik heb genoeg 'kennis' om te weten dat vloeken met god hartstikke haram is. :A:
anoniem_374412 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 20:01
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bellabellax schreef:
11-08-2018 19:30
WAT maakt je kwaad? Doe eens een quote, want ik tast echt in het duister.
Kom met bewijzen uit de koran.
Alle reacties Link kopieren
strontvlieg schreef:
11-08-2018 19:32
Misschien fluisterde Allah hem in dat hij moest vloeken...


Mag je trouwens van allah wel gvd zeggen? Ik neem aan dat je weet dat je dan eigenlijk zegt graag door God verdoemd te willen worden.
Weet ik en wil ik niet, was een zachte scheldwoord.
grtm4 schreef:
11-08-2018 19:43
Kom met bewijzen uit de koran.
Waarom moet zij met bewijzen uit de koran komen? Lijkt me meer een taak voor jou.
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 19:43
Kom met bewijzen uit de koran.

Bewijzen voor WAT!?
Alle reacties Link kopieren
strontvlieg schreef:
11-08-2018 19:45
Waarom moet zij met bewijzen uit de koran komen? Lijkt me meer een taak voor jou.
Hu zij praat erover. Waarom praat ze dan over het onderwerp Koran/Islam??? Wat zijn jullie toch achterlijke mensen hahaha
Alle reacties Link kopieren
Bellabellax schreef:
11-08-2018 19:46
Bewijzen voor WAT!?
Dat vooral.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
grtm4 schreef:
11-08-2018 19:48
Hu zij praat erover. Waarom praat ze dan over het onderwerp Koran/Islam??? Wat zijn jullie toch achterlijke mensen hahaha
Je bevestigd zo alle vooroordelen :thumbsup:

Waarom mogen wij niet over de koran/ islam praten?
Alle reacties Link kopieren
Bellabellax schreef:
11-08-2018 19:46
Bewijzen voor WAT!?
In het algemeen. Wat zit jouw tegen over de Koran? Wat mankeert jouw en waarom?
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 19:51
In het algemeen. Wat zit jouw tegen over de Koran? Wat mankeert jouw en waarom? En geef bewijs vanuit de Koran
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 19:48
Hu zij praat erover. Waarom praat ze dan over het onderwerp Koran/Islam??? Wat zijn jullie toch achterlijke mensen hahaha

Wat lul je nou? Ik er ben nog helemaal niet toe gekomen om het inhoudelijk over de islam/koran te hebben. Maar dat maakt voor jou blijkbaar niet uit. Alleen al bij het idee dat mensen het over je religie gaan hebben, flip je de pan uit.

Bedankt trouwens, voor het bewijzen van mijn punt.👍 Dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 19:51
In het algemeen. Wat zit jouw tegen over de Koran? Wat mankeert jouw en waarom?

Dus iemand die eventueel kritiek heeft op de islam/koran, 'mankeert' iets?
De zoveelste bevestiging van mijn punt. 👍
Alle reacties Link kopieren
Ik denk omdat het grote deel moslims geen kritiek (mogen) hebben/geven op hun geloof gaan niet-moslims telkens de discussie proberen aan te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Bellabellax schreef:
11-08-2018 19:55
Wat lul je nou? Ik er ben nog helemaal niet toe gekomen om het inhoudelijk over de islam/koran te hebben. Maar dat maakt voor jou blijkbaar niet uit. Alleen al bij het idee dat mensen het over je religie gaan hebben, flip je de pan uit.

Bedankt trouwens, voor het bewijzen van mijn punt.👍 Dat dan weer wel.
ik wacht al vanaf het begin op inhoudelijke koran topic. Ga je gang ik heb alle tijd. ik flip niet, alleen dat er gesproken wordt zonder bewijzen.
ik ben benieuwd, iedereen is vrij om er over te praten.

[40:56]

إِنَّ الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّـهِ بِغَيْرِ سُلْطَانٍ أَتَاهُمْ ۙ إِن فِي صُدُورِهِمْ إِلَّا كِبْرٌ مَّا هُم بِبَالِغِيهِ ۚ فَاسْتَعِذْ بِاللَّـهِ ۖ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ

''Indeed, those who dispute concerning the signs of Allah without [any] authority having come to them - there is not within their breasts except pride, [the extent of] which they cannot reach. So seek refuge in Allah. Indeed, it is He who is the Hearing, the Seeing.''


Kijk zo hoort het
Alle reacties Link kopieren
Bellabellax schreef:
11-08-2018 20:00
Dus iemand die eventueel kritiek heeft op de islam/koran, 'mankeert' iets?
De zoveelste bevestiging van mijn punt. 👍
BEWIJS... ik wacht op bewijs... wie bewijs brengt wint en wie geen bewijs brengt verliest.
Alle reacties Link kopieren
grtm4 schreef:
11-08-2018 20:04
ik wacht al vanaf het begin op inhoudelijke koran topic. Ga je gang ik heb alle tijd. ik flip niet, alleen dat er gesproken wordt zonder bewijzen.
ik ben benieuwd, iedereen is vrij om er over te praten.

[40:56]

إِنَّ الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّـهِ بِغَيْرِ سُلْطَانٍ أَتَاهُمْ ۙ إِن فِي صُدُورِهِمْ إِلَّا كِبْرٌ مَّا هُم بِبَالِغِيهِ ۚ فَاسْتَعِذْ بِاللَّـهِ ۖ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ

''Indeed, those who dispute concerning the signs of Allah without [any] authority having come to them - there is not within their breasts except pride, [the extent of] which they cannot reach. So seek refuge in Allah. Indeed, it is He who is the Hearing, the Seeing.''


Kijk zo hoort het

Ja, een korancitaat.
En nu?
Wat wil je hiermee zeggen?
Alle reacties Link kopieren
[17:36]

وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَـٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا

''And do not pursue that of which you have no knowledge. Indeed, the hearing, the sight and the heart - about all those [one] will be questioned.''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven