Jongen mishandeld door politie in Rotterdam (video)

02-01-2019 05:00 729 berichten
Dit is toch machtsmisbruik? :-o

https://m.facebook.com/100001904407740/ ... 571620167/
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 08:30
Dit artikel is inmiddels erover verschenen

https://hollandistan.nl/nieuws/politiegeweld-rotterdam/
Dat artikel geeft geen nieuwe informatie. Dus wat voegt het toe? Ik zie nog steeds niks dat jouw stelling dat het om mishandeling en machtsmisbruik zou gaan, ondersteunt.

Blijkbaar popel jij om deze agent alvast aan de schandpaal te nagelen.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 08:50
Huh?
Ik lees nergens in dat artikel dat er gesproken wordt over de afkomst van de tiener? Op basis van de plek waar dit gebeurd is - dordstelaan in rdam - kan ik het me wel voorstellen. maar goed dat doet er hier niet toe.
daarnaast word er hier geschreven dat ik er niet bij was dus dat ik geen conclusie moet trekken, Maar de omstanders reageren allemaal verontwaardigd op het geweld wat er wordt toegepast.
Daarnaast hoef je er niet bij te zijn om af te keuren dat de agent iets doet wat ten strengste verboden is, iemand op de hoofd slaan met wapenstok!
De site geeft een hint. Dat is wat ze zegt. Check ff de redactie.

Dat omstanders allemaal verontwaardigd reageren zegt helemaal niks trouwens.
Ik ben de eerste die iets zielig vindt en daarnaast nogal anti autoriteit maar ik vind dit joch erg tegenstribbelen en niet luisteren.
Ik leer mijn zoontje dat hij gewoon moet luisteren maar de politie, ik accepteer dit brutale gedrag niet van mijn kinderen tegen een agent.
Sorry maar dit voorbeeld vind ik weinig overtuigend.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 08:11
op het eerste gezicht vind ik dat de agent inderdaad teveel geweld gebruikt. Zeker in het tweede filmpje waar de agent dat jongetje bij zijn kraag vasthoudt zie je dat er geen enkele aanleiding is om nog eens een klap uit te delen. Dat jongetje doet letterlijk niks en de agent beveelt hem ook niet om te gaan liggen, zich om te draaien, of wat dan ook. Hij slaat hem gewoon. Heb je dat ook gezien? :roll:
Bij zijn bontkraag moet dat zijn
Het filmpje bekeken. Ik zie een paar etterbakken die een agent aan het provoceren zijn.
Als deze jongeman zich netjes had gedragen, gehoor had gegeven aan de bevelen van de agent en gewoon was gaan zitten etc, was er niet geslagen.
Dus geen medelijden met deze knul. Hij moet gewoon eens leren zich aan de regels houden.
En al die lui die deze filmpjes opnemen, delen en er van alles bij roepen, zijn net zo aan het opruien als die lui op het filmpje.

Ik blijf van mening dat als jij je normaal gedraagt en aan de regels houdt, je niet op deze wijze in aanraking komt met de politie.
Van mij mag er nog veel harder worden opgetreden tegen dit soort lui!
Alle reacties Link kopieren
Van mij mogen de agenten er flink op los meppen. Zachte hand helpt niet, dus dan maar met harde hand. Er moet echt iets veranderen in Nederland qua straffen, het gaat namelijk helemaal de verkeerde kant op.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
02-01-2019 08:53
De site geeft een hint. Dat is wat ze zegt. Check ff de redactie.

Dat omstanders allemaal verontwaardigd reageren zegt helemaal niks trouwens.
Dank je.
Ik begon al te twijfelen aan mijn duidelijkheid, maar blijkbaar is het best te begrijpen wat ik zeg, als je maar wilt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb zo'n hekel aan al die lui die zich boven de wet voelen staan, vinden dat ze alles mogen, de boel flink provoceren en dan vervolgens heel zielig gaan lopen doen als er flink wordt ingegrepen (en dan nog niet willen luisteren)

Mij zou dit nooit overkomen. Ik zou namelijk respectvol in gesprek gaan of simpelweg de bevelen van de agent opvolgen.
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
02-01-2019 09:11
Ik heb zo'n hekel aan al die lui die zich boven de wet voelen staan, vinden dat ze alles mogen, de boel flink provoceren en dan vervolgens heel zielig gaan lopen doen als er flink wordt ingegrepen (en dan nog niet willen luisteren)

Mij zou dit nooit overkomen. Ik zou namelijk respectvol in gesprek gaan of simpelweg de bevelen van de agent opvolgen.
Dat respectvol in gesprek gaan is vaak ook behoorlijk drammerig, maar dat is natuurlijk keiharde projectie van mij.
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
02-01-2019 09:11
Ik heb zo'n hekel aan al die lui die zich boven de wet voelen staan, vinden dat ze alles mogen, de boel flink provoceren en dan vervolgens heel zielig gaan lopen doen als er flink wordt ingegrepen (en dan nog niet willen luisteren)

Mij zou dit nooit overkomen. Ik zou namelijk respectvol in gesprek gaan of simpelweg de bevelen van de agent opvolgen.
Lastige vind ik dat ik zeker weet dat mijn zoon ook niet zou doen wat hem opgedragen wordt, als ie vastgehouden wordt.
Weliswaar komt dat voort uit zijn autisme, maar ik heb daar ook wel eens filmpjes van gezien en dan wordt het mij koud om het hart.

Ik begrijp echt wel dat mensen geschokt zijn door deze filmpjes, maar ik ben vooral geschokt door het snelle oordelen wat mensen doen.
Ik zie een agent die in zijn eentje wordt bedreigd door een groep, geen idee hoe veel mensen dat zijn.
Ja, dan moet je wel van je af slaan, hoewel respectvol praten prettiger zou zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Mandy81 schreef:
02-01-2019 09:11
Ik heb zo'n hekel aan al die lui die zich boven de wet voelen staan, vinden dat ze alles mogen, de boel flink provoceren en dan vervolgens heel zielig gaan lopen doen als er flink wordt ingegrepen (en dan nog niet willen luisteren)

Mij zou dit nooit overkomen. Ik zou namelijk respectvol in gesprek gaan of simpelweg de bevelen van de agent opvolgen.
Volledig mee eens! Die kutlui denken overal maar mee weg te komen, totaal geen respect meer.
Politie zou vaker zo op moeten treden. Wil je niet luisteren dan moet je maar voelen.

Zo slap ook weer om zo'n filmpje te delen en politie in een kwaad daglicht te stellen. Waar blijven die filmpjes van die jongetjes die hele dagen de hulpverleners lopen te treiteren en uit te dagen? En er dan raar van op kijken dat er 1 het beu is en het voor de verandering niet pikt.
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 08:01
sowieso als je in rotterdam woont ben je de klos want de politie in rotterdam gebruikt al jaren veel meer en vaker geweld dan in de rest van het land.
Misschien is er ook reden voor dat de politie in R'dam meer "geweld" gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 09:21
Lastige vind ik dat ik zeker weet dat mijn zoon ook niet zou doen wat hem opgedragen wordt, als ie vastgehouden wordt.
Weliswaar komt dat voort uit zijn autisme, maar ik heb daar ook wel eens filmpjes van gezien en dan wordt het mij koud om het hart.

Ik begrijp echt wel dat mensen geschokt zijn door deze filmpjes, maar ik ben vooral geschokt door het snelle oordelen wat mensen doen.
Ik zie een agent die in zijn eentje wordt bedreigd door een groep, geen idee hoe veel mensen dat zijn.
Ja, dan moet je wel van je af slaan, hoewel respectvol praten prettiger zou zijn.
Zou hij de initiële opdracht om op zijn knieën te gaan zitten ook negeren?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
"In Rotterdam ben je sowieso de klos" schrijf je.Nou sory hoor, maar nee, dat is dus zeker niet zo. Als je jezelf gewoon normaal gedraagt ben je zeker niet de klos in Rotterdam.

Wat ik in dit filmpje zie is één agent in een wijk waar sowieso al weinig respect is voor de politie, een hoop mensen eromheen en een jongen die zijn bevelen meerdere keren niet opvolgt.

Dit soort filmpjes zit altijd een verhaal achter.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
02-01-2019 09:26
Zou hij de initiële opdracht om op zijn knieën te gaan zitten ook negeren?
Ik hoop met heel mijn hart van niet, maar ik ben soms wel blij dat ie liefst zo min mogelijk buiten komt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder dat je een oordeel hebt over een filmpje waar je alleen maar 'van horen zeggen' weet wat er gebeurd zou kunnen zijn. Ik heb nog nooit een filmpje gezien waarin je vanaf het begin ziet wat er gebeurd. Ik zie een agent die in een hoekje word gedreven en een tik geeft. Zou hij verdiend hebben denk ik dan. Heb je wat tegen politie in het algemeen dat je hier zo heftig op reageert?
Solomio schreef:
02-01-2019 09:21
Lastige vind ik dat ik zeker weet dat mijn zoon ook niet zou doen wat hem opgedragen wordt, als ie vastgehouden wordt.
Weliswaar komt dat voort uit zijn autisme, maar ik heb daar ook wel eens filmpjes van gezien en dan wordt het mij koud om het hart.

Ik begrijp echt wel dat mensen geschokt zijn door deze filmpjes, maar ik ben vooral geschokt door het snelle oordelen wat mensen doen.
Ik zie een agent die in zijn eentje wordt bedreigd door een groep, geen idee hoe veel mensen dat zijn.
Ja, dan moet je wel van je af slaan, hoewel respectvol praten prettiger zou zijn.
Niet alleen jouw zoon.
Een vriend van mij werd uit het niets behoorlijk aggressief aangesproken door de politie in amsterdam. Zijn eerste reactie was om te vragen wat er aan de hand was en waarom ze hem achterna kwamen? Hij werd niet geslagen met een wapenstok maar wel hardhandig aangepakt en tegen de poltieauto gesmeten. Hij heeft zich niet verzet, hij was voorral in shock. Later bleek het niets te zijn. Een vergissing ofzo? geen idee. hij heeft aangifte gedaan maar daar werd helemaal niets mee gedaan want geen bewijs. daarom ben ik blij dat er tegenwoordig veel wordt opgenomen met smartphones.
Daarnaast zie je in het eerste filmpje dat de agent 1-op-1 tegen die jongen staat. Pas in het tweede filmje staat er een hele groep om de agent en die jonge heen. Niet raar als je ziet dat een jonge van 14 jaar zwaar mishandeld wordt. Ik denk ook niet dat ik zomaar was weggelopen.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
02-01-2019 09:23
Volledig mee eens! Die kutlui denken overal maar mee weg te komen, totaal geen respect meer.
Politie zou vaker zo op moeten treden. Wil je niet luisteren dan moet je maar voelen.

Zo slap ook weer om zo'n filmpje te delen en politie in een kwaad daglicht te stellen. Waar blijven die filmpjes van die jongetjes die hele dagen de hulpverleners lopen te treiteren en uit te dagen? En er dan raar van op kijken dat er 1 het beu is en het voor de verandering niet pikt.
Die gingen ook wel rond op social media hoor.
Schokkend vond ik een filmpje wederom uit Rotterdam waar de politie door een zootje hyena's met vuurwerk werd bekogeld en de politie in het busje ging zitten en wegreed.
Ik denk dan hup aanpakken dat smerige gajes flink met de lange lat erover.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-01-2019 09:27
Ik hoop met heel mijn hart van niet, maar ik ben soms wel blij dat ie liefst zo min mogelijk buiten komt.
Ja, dat verkleint de kans op dit soort gedoe flink. Maar dat hij zodra hij aangeraakt wordt volledig in de tegenwerking schiet snap ik volledig.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 09:29
Niet alleen jouw zoon.
Een vriend van mij werd uit het niets behoorlijk aggressief aangesproken door de politie in amsterdam. Zijn eerste reactie was om te vragen wat er aan de hand was en waarom ze hem achterna kwamen? Hij werd niet geslagen met een wapenstok maar wel hardhandig aangepakt en tegen de poltieauto gesmeten. Hij heeft zich niet verzet, hij was voorral in shock. Later bleek het niets te zijn. Een vergissing ofzo? geen idee. hij heeft aangifte gedaan maar daar werd helemaal niets mee gedaan want geen bewijs. daarom ben ik blij dat er tegenwoordig veel wordt opgenomen met smartphones.
Daarnaast zie je in het eerste filmpje dat de agent 1-op-1 tegen die jongen staat. Pas in het tweede filmje staat er een hele groep om de agent en die jonge heen. Niet raar als je ziet dat een jonge van 14 jaar zwaar mishandeld wordt. Ik denk ook niet dat ik zomaar was weggelopen.
En juist dat eerste filmpje is veel te kort om ook maar iets zinnigs over te zeggen. Voordat die jongen op de grond lag is er natuurlijk al van alles gebeurd, maar dat zie je niet. Alleen al daarom zou je je oordeel moeten opschorten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Anoniem126 schreef:
02-01-2019 09:28
Bijzonder dat je een oordeel hebt over een filmpje waar je alleen maar 'van horen zeggen' weet wat er gebeurd zou kunnen zijn. Ik heb nog nooit een filmpje gezien waarin je vanaf het begin ziet wat er gebeurd. Ik zie een agent die in een hoekje word gedreven en een tik geeft. Zou hij verdiend hebben denk ik dan. Heb je wat tegen politie in het algemeen dat je hier zo heftig op reageert?
mensen beginnen pas op te nemen wanneer er iets gebeurd.
de agent word in een hoekje gedreven nadat hij meermaals uithaalt met wapenstok en pepperspray tegen een joch van 14 die zich helemaal niet verzet. Dat is de volgorde waarin dit gebeurt.
Ik heb niets tegen de politie, wel tegen buitenproportioneel politiegeweld.
Jillian76 schreef:
02-01-2019 05:52
Heb je ook filmpjes van agressie jegens hulpverleners? Heel eerlijk, ik word er een beetje moe van dat men alles maar tegen de hulpverlener mag doen, maar dat zodra de hulpverlener een keer uit haalt, er een groot commentaar komt. Ook hulpverleners zijn mensen, mensen die er staan voor jou en mij.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 09:34
mensen beginnen pas op te nemen wanneer er iets gebeurd.
de agent word in een hoekje gedreven nadat hij meermaals uithaalt met wapenstok en pepperspray tegen een joch van 14 die zich helemaal niet verzet. Dat is de volgorde waarin dit gebeurt.
Ik heb niets tegen de politie, wel tegen buitenproportioneel politiegeweld.
Want jij stond erbij en weet dus precies wat er aan vooraf ging?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 09:29
Niet alleen jouw zoon.
Een vriend van mij werd uit het niets behoorlijk aggressief aangesproken door de politie in amsterdam. Zijn eerste reactie was om te vragen wat er aan de hand was en waarom ze hem achterna kwamen? Hij werd niet geslagen met een wapenstok maar wel hardhandig aangepakt en tegen de poltieauto gesmeten. Hij heeft zich niet verzet, hij was voorral in shock. Later bleek het niets te zijn. Een vergissing ofzo? geen idee. hij heeft aangifte gedaan maar daar werd helemaal niets mee gedaan want geen bewijs. daarom ben ik blij dat er tegenwoordig veel wordt opgenomen met smartphones.
Daarnaast zie je in het eerste filmpje dat de agent 1-op-1 tegen die jongen staat. Pas in het tweede filmje staat er een hele groep om de agent en die jonge heen. Niet raar als je ziet dat een jonge van 14 jaar zwaar mishandeld wordt. Ik denk ook niet dat ik zomaar was weggelopen.
Net zoals ik aan het projecteren ben, ben jij het dus ook.

Ik ben helemaal niet blij dat dit allemaal maar opgenomen wordt met smartphones omdat die filmpjes rondstrooien alkes uit z’n verband rukken en opruiend werken.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 09:34
mensen beginnen pas op te nemen wanneer er iets gebeurd.
de agent word in een hoekje gedreven nadat hij meermaals uithaalt met wapenstok en pepperspray tegen een joch van 14 die zich helemaal niet verzet. Dat is de volgorde waarin dit gebeurt.
Ik heb niets tegen de politie, wel tegen buitenproportioneel politiegeweld.
Het joch verzet zich wel, want volgt de aanwijzingen van de agent niet op... En staat blijkbaar na klappen en pepperspray wéér op om wederom niet in te gaan op de aanwijzingen van de agent.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven