Jongen mishandeld door politie in Rotterdam (video)

02-01-2019 05:00 729 berichten
Dit is toch machtsmisbruik? :-o

https://m.facebook.com/100001904407740/ ... 571620167/
Alle reacties Link kopieren
TO, verder ook nog in het nieuws gelezen dat in Rotterdam meerdere terreurverdachten zijn aangehouden, dat er met zwaar vuurwerk op agenten is gegooid, dat er oudejaarsnacht nog iemand is vermoord, dat de problemen in Rotterdam Oost en Kralingen de spuigaten uitlopen door toenemende criminaliteit?
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 08:11
op het eerste gezicht vind ik dat de agent inderdaad teveel geweld gebruikt. Zeker in het tweede filmpje waar de agent dat jongetje bij zijn kraag vasthoudt zie je dat er geen enkele aanleiding is om nog eens een klap uit te delen. Dat jongetje doet letterlijk niks en de agent beveelt hem ook niet om te gaan liggen, zich om te draaien, of wat dan ook. Hij slaat hem gewoon. Heb je dat ook gezien? :roll:
Jongetje, waarom doe je hem af als een onschuldig ogend lief konijntje terwijl het gewoon een raddraaier is? Stemmingmakerij, dus.
Ik heb de filmpjes niet gezien, maar met de toenemende mate van geweld tegen hulpverleners zou ik wensen dat we iets meer richting Amerikaanse praktijken gaan. Die tokkies horen gewoon aangepakt te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat onze agenten hard moeten optreden. Net als in Spanje ofzo. Dan leren ze wel respect hebben die hufters.
Jillian76 schreef:
02-01-2019 09:41
TO, verder ook nog in het nieuws gelezen dat in Rotterdam meerdere terreurverdachten zijn aangehouden, dat er met zwaar vuurwerk op agenten is gegooid, dat er oudejaarsnacht nog iemand is vermoord, dat de problemen in Rotterdam Oost en Kralingen de spuigaten uitlopen door toenemende criminaliteit?
Ook dat er met oud en nieuw 2x zoveel geweld is gebruikt tegen agenten. Heb ik allemaal gelezen ja.
Dus, wat is je punt? Dat politie er dan maar op los mag gaan en desnoods op het hoofd mag slaan met een wapenstok?
toffifee schreef:
02-01-2019 09:43
Jongetje, waarom doe je hem af als een onschuldig ogend lief konijntje terwijl het gewoon een raddraaier is? Stemmingmakerij, dus.
Ik heb de filmpjes niet gezien, maar met de toenemende mate van geweld tegen hulpverleners zou ik wensen dat we iets meer richting Amerikaanse praktijken gaan. Die tokkies horen gewoon aangepakt te worden.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Team politie hier

En TO wat ben jij sneu zeg, de politie lekker afzeiken, terwijl je niet eens weet wat er gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 09:44
Ook dat er met oud en nieuw 2x zoveel geweld is gebruikt tegen agenten. Heb ik allemaal gelezen ja.
Dus, wat is je punt? Dat politie er dan maar op los mag gaan en desnoods op het hoofd mag slaan met een wapenstok?
Nee joh, een aai over de bol geven en zeggen dat ze het niet weer mogen doen....
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 09:34
mensen beginnen pas op te nemen wanneer er iets gebeurd.
de agent word in een hoekje gedreven nadat hij meermaals uithaalt met wapenstok en pepperspray tegen een joch van 14 die zich helemaal niet verzet. Dat is de volgorde waarin dit gebeurt.
Ik heb niets tegen de politie, wel tegen buitenproportioneel politiegeweld.
Ik zie in het eerste filmpje een jongen die gewoon wegloopt aka bevelen niet opvolgt en in het tweede filmpje een jongen die wederom niet doet wat de agent hem vraagt cq opdraagt.

Als een agent een wapenstok nodig heeft en dan daarna nog in een hoek gedreven wordt is het echt wel heel erg gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Agenten zijn mensen. Ik kan me ze voorstellen dat het, zeker in deze tijd, het je teveel wordt en je doorslaat. Keur ik dat goed? Nee. Snap ik het? Ja.

Daarnaast is het al vele malen gezegd. Je was er niet bij, het wordt gefilmd en gedeeld, en je hebt geen idee wat er daadwerkelijk is gebeurd.

Van mij mag de politie en andere hulpverleners overigens veel harder optreden. De over het algemeen veel te softe aanpak maakt dat die kleine kut ettertjes totaal geen respect hebben. Oppakken en in strafkampen. Maar nee, ze staan vaak al na een uur weer buiten. Lachen toch?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
02-01-2019 09:43
Jongetje, waarom doe je hem af als een onschuldig ogend lief konijntje terwijl het gewoon een raddraaier is? Stemmingmakerij, dus.
Ik heb de filmpjes niet gezien, maar met de toenemende mate van geweld tegen hulpverleners zou ik wensen dat we iets meer richting Amerikaanse praktijken gaan. Die tokkies horen gewoon aangepakt te worden.
Klopt hoor. Meermaals herhalen dat hij 14 is.
Mevrouw75 schreef:
02-01-2019 09:15
Dat respectvol in gesprek gaan is vaak ook behoorlijk drammerig, maar dat is natuurlijk keiharde projectie van mij.
In mijn ogen is respectvol communiceren elkaar uit laten praten, normale zinnen gebruiken, geen krachttermen gebruiken, normaal stemvolume gebruiken.
Oftwel een normaal gesprek aangaan. Niets drammerigs daarbij.

Maar als een agent mij opdraagt weg te moeten gaan of op mijn knieën te moeten gaan zitten, zou ik daar gewoon gehoor aan geven in plaats van een discussie aan te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
02-01-2019 09:49
In mijn ogen is respectvol communiceren elkaar uit laten praten, normale zinnen gebruiken, geen krachttermen gebruiken, normaal stemvolume gebruiken.
Oftwel een normaal gesprek aangaan. Niets drammerigs daarbij.

Maar als een agent mij opdraagt weg te moeten gaan of op mijn knieën te moeten gaan zitten, zou ik daar gewoon gehoor aan geven in plaats van een discussie aan te gaan.
Nou ja, dat bedoel ik. Ik kan me duidelijk situaties herinneren waarin je iemand helemaal geen weerwoord hoeft te geven en dat de ander jou helemaal niet uit hoeft te laten praten, gewoon omdat de situatie daar naar is. Dan kan het in jouw ogen best een normaal gesprek zijn, maar daar is het op dat moment gewoon even niet het moment naar.
Mevrouw75 schreef:
02-01-2019 09:48
Ik zie in het eerste filmpje een jongen die gewoon wegloopt aka bevelen niet opvolgt en in het tweede filmpje een jongen die wederom niet doet wat de agent hem vraagt cq opdraagt.

Als een agent een wapenstok nodig heeft en dan daarna nog in een hoek gedreven wordt is het echt wel heel erg gesteld.
Wat zegt de politie dan in het eerste fimlpje want ik zie jou herhalen dat de jongen niet doet wat de politie hem opdraagt..Waar heb je het dan precies over??
Ik zie de politieagent ook geen poging doen om hem in de handboeien te slaan. Hij slaat in het wilde en pakt zijn pepperspray. Ik zou dan ook opstaan en proberen weg te komen. Hij rent niet weg, verzet zich niet en probeert ook geen geweld te gebruiken. Hij wil alleen wegkomen van al dat geweld en aggresieviteit van de agent.
In het tweede filmpje zegt de agent op je knieeen zoiets, maar houdt hem stevig bij zijn kraag vast.
anoniem_378266 wijzigde dit bericht op 02-01-2019 09:57
4.00% gewijzigd
Jillian76 schreef:
02-01-2019 09:47
Nee joh, een aai over de bol geven en zeggen dat ze het niet weer mogen doen....
En laten we niet vergeten respectvol benaderen en toespreken.
Ik denk dat dat wel gaat helpen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
To, heb je deze campagne gezien? Met de vraag erbij of je 'ons' alsjeblieft veilig ons werk wilt laten doen... zegt genoeg over hoe weinig respect er is voor hulpverleners. Ik snap wel waarom agenten harder optreden. Wat niet betekent dat ik excessief geweld goedkeur...

https://www.politie.nl/nieuws/2018/dece ... eners.html
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 09:53
Wat zegt de politie dan in het eerste fimlpje want ik zie jou herhalen dat de jongen niet doet wat de politie hem opdraagt..Waar heb je het dan precies over??
Ik zie de politieagent ook geen poging doen om hem in de handboeien te slaan. Hij slaat in het wilde en pakt zijn pepperspray. Ik zou dan ook opstaan en proberen weg te komen. Hij rent niet weg, verzet zich niet en probeert ook geen geweld te gebruiken.
In het tweede filmpje zegt de agent op je knieeen zoiets, maar houdt hem stevig bij zijn kraag vast.
Ik interpreteer hè? Gebaseerd op wat ik zie, net als jij. Een agent die zijn wapenstok gebruikt doet dat nadat er iets is gebeurt en wat er vooraf ging staat nou net niet op de film.

Jij en ik weten dus he-le-maal niks.

Dat ik interpreteeren projecteer heb ik hier al meerdere malen herhaald trouwens.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 02-01-2019 09:58
4.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
02-01-2019 09:49
Agenten zijn mensen. Ik kan me ze voorstellen dat het, zeker in deze tijd, het je teveel wordt en je doorslaat. Keur ik dat goed? Nee. Snap ik het? Ja.

Daarnaast is het al vele malen gezegd. Je was er niet bij, het wordt gefilmd en gedeeld, en je hebt geen idee wat er daadwerkelijk is gebeurd.

Van mij mag de politie en andere hulpverleners overigens veel harder optreden. De over het algemeen veel te softe aanpak maakt dat die kleine kut ettertjes totaal geen respect hebben. Oppakken en in strafkampen. Maar nee, ze staan vaak al na een uur weer buiten. Lachen toch?
Dit dus....!

Laatst die agent in RTL Late Night gezien die zwaar gewond is geraakt toen hij op een oproep afkwam. Ik was er behoorlijk van onder de indruk, meer dan van zo’n etterbakje met grote waffel die slaag krijgt na het niet opvolgen van wat hem opgedragen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Als een agent mij zegt te gaan zitten of liggen dan doe ik dat.
Zélfs als het onterecht is. Op proberen te staan of in discussie gaan is dan echt niet aan de orde.
Als je geen gehoor geeft aan zon opdracht én er telkens tegen in blijft gaan dan is het wat mij betreft klaar, zeker rondom oud en nieuw en als je omgeven bent door een groep opruiers.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
02-01-2019 09:55
En laten we niet vergeten respectvol benaderen en toespreken.
Ik denk dat dat wel gaat helpen :biggrin:
Kopje thee erbij, en nee, hoor, er is niets gebeurd... :pukey:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Mevrouw75 schreef:
02-01-2019 09:57
Ik interpreteer hè? Gebaseerd op wat ik zie, net als jij. Een agent die zijn wapenstok gebruikt doet dat nadat er iets is gebeurt en wat er vooraf ging staat nou net niet op de film.

Jij en ik weten dus he-le-maal niks.

Dat ik interpreteeren projecteer heb ik hier al meerdere malen herhaald trouwens.
Tja, je interpeteert maar blijft het wel herhalen alsof het feit is, dat hij meermaals de opdrachten van de agent niet opvolgt. Wie doet nu aan stemmingmakkerij. :facepalm:
Hij zal het wel verdiend hebben. Gedraag je gewoon normaal dan krijg je ook geen klappen. Van mij had dat “jongetje” er nog een mogen krijgen. Uitschot.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 10:02
Tja, je interpeteert maar blijft het wel herhalen alsof het feit is, dat hij meermaals de opdrachten van de agent niet opvolgt. Wie doet nu aan stemmingmakkerij. :facepalm:
Vooral jij!
rosabella1 wijzigde dit bericht op 02-01-2019 10:06
1.28% gewijzigd
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Jamaarhoe schreef:
02-01-2019 09:59
Als een agent mij zegt te gaan zitten of liggen dan doe ik dat.
Zélfs als het onterecht is. Op proberen te staan of in discussie gaan is dan echt niet aan de orde.
Als je geen gehoor geeft aan zon opdracht én er telkens tegen in blijft gaan dan is het wat mij betreft klaar, zeker rondom oud en nieuw en als je omgeven bent door een groep opruiers.
Dat denk jij dat je er gehoor aan zou geven. Veel mensen zouden vanwege de shock misschien anders handelen, onbewust. Bijvoorbeeld dood zich te verdedigen en vragen wat er aan de hand is en waarom de politie zo aggressief reageert.
Daarom krijgen agenten iedere jaar training om hiermee om te gaan. Slaan tegen het hoofd is sowieso verboden. Dat zegt mij al dat deze agent in ieder geval de controle kwijt was bij dit incident.
Ja het jongetje Was vast enorm in shock van de politie :rofl:
Volgende keer de hond erop, kijken of je dan wel luistert
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 10:02
Tja, je interpeteert maar blijft het wel herhalen alsof het feit is, dat hij meermaals de opdrachten van de agent niet opvolgt. Wie doet nu aan stemmingmakkerij. :facepalm:
Ik blijf het niet herhalen alsof het een feit is want ik roep constant dat ik projecteer. Kom op zeg, je moet ook leren lezen en vooral context leren lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven