Jumbo neemt 400 C1000s over

23-11-2011 21:41 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens de Televaag neemt Jumbo de winkels van C1000 over.

Moeten we straks alle boodschappen bij de geel/zwarte winkel doen of zal het een bestuurlijke overname zijn?

Ze worden op deze manier wel een grote concurrent voor AH. Kom maar op met die prijsoorlog!
Ik krijg er een punthoofd van!
Geen bezwaar tegen Jumbo. Bij AH grijp ik regelmatig in een leeg schap, dat heb ik bij de Jumbo tot nu toe nog niet meegemaakt. Bovendien heeft Jumbo een veel ruimer assortiment, zeker waar het de meer exotische producten betreft.
verba volant, scripta manent.
Ik houd ook niet van AH, maar wel heel erg van C1000! Ik heb dan wel weer liever een Jumbo dan een AH... Hier grijp je bij AH ook vaak mis, zijn de prijzen aanzienlijk hoger dan bij Jumbo en moet je erg op de datum letten.
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik vind het beiden fijne winkels. Maar ik kom alleen bij de AH XL en de jumbo.

C1000 zal ik niet missen.
Het is nog niet zeker dacht ik?

Ik zal de C1000 niet missen, Hallo Jumbo!!
quote:Plokkie schreef op 23 november 2011 @ 21:45:

Ik houd ook niet van AH, maar wel heel erg van C1000! Ik heb dan wel weer liever een Jumbo dan een AH... Hier grijp je bij AH ook vaak mis, zijn de prijzen aanzienlijk hoger dan bij Jumbo en moet je erg op de datum letten.Ik doe toevallig sinds een maand boodschappen bij Jumbo ipv C1000 ( omdat ik hem zo duur vind geworden ) en Jumbo is weer echt goedkoper dan C1000 Dus dat is wel een voordeel. * Tenzij Jumbo dan weer C1000 prijzen gaat maken Dan niet*
Kom maar op met die Jumbo! Het wordt tijd dat we niet meer afgezet worden!
I Jumbo

Ze hebben eigenlijk altijd alles, iedereen is daar altijd supervriendelijk (in tegenstelling tot de AH) en ik vind de aanbiedingen ook altijd echt fijn!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou al blij zijn met een van beide. Hier zitten alleen maar AH's. En een vomar, maar dat is helemaal niets.
Door de overname van C1000 door Jumbo is juist een prijzenoorlog afgewend! Want door deze overname worden zij, na AH, de grootste partij en is er geen enkele reden om een prijzenoorlog aan te gaan.

Ik ga er vanuit dat alle winkels geel zullen kleuren, ja!

Ik zal C1000 ook niet missen. Hallo Jumbo!
quote:Summerdance schreef op 23 november 2011 @ 21:55:

I Jumbo

Ze hebben eigenlijk altijd alles, iedereen is daar altijd supervriendelijk (in tegenstelling tot de AH) en ik vind de aanbiedingen ook altijd echt fijn!

Alle ongeïnteresseerde mompelende blackberriende kassameiden van de AH naar de Jumbo-school!
mijn man werkt op het hoofdkantoor van de jumbo dus we volgen dit nieuws met spanning.... voor ons positief nieuws als het echt zo is (het is nog niet zeker).

in onze vorige woonplaats (en toen mijn man een andere werkgever had) ging ik naar de AH die dichtbij was. het vlees vind ik daar vooral veel slechter, en de groente. gehakt bevat erg veel vet, biefstukjes zijn niet mals, kip is waterig brrrr... bij de jumbo vind ik dat prima in orde, komt in de buurt van slager-kwaliteit.

ik ben dus wel blij met de jumbo!
The past may be in tatters
But today is all that matters
In mijn stad zit er geen Jumbo en C1000 dus ik mis niets. Hoor wel goeie verhalen over Jumbo. Alleen die irritante reclame met het kind op het eind die JumPo zegt, krijg ik kippenvel van. Brrrr gruwel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Yes, hier ook een Jumbo-fan!

Het is momenteel de enige supermarkt waar ze mijn favoriete chips hebben.
quote:SeptemberGirl schreef op 23 november 2011 @ 21:57:

[...]

Alle ongeïnteresseerde mompelende blackberriende kassameiden van de AH naar de Jumbo-school!

De eerste keer dat ik bij de Jumbo kwam kon ik mijn kin zowat oprapen van de gromd

Summer: Meneer mag ik wat vragen, waar staan de eieren?

JumboJongen: Ik loop wel even met u mee mevrouw

Summer: oh wat aardig

JumboJongen: Oh ik zie dat ze op zijn, als u even een moment heeft dan loop ik even naar achteren om te kijken of de vrachtwagen met verse eitjes al is geweest

Zo dan....dat had ik echt nog nooit meegemaakt, eb dat was geen toevalstreffer, ze zijn gewoon altijd zo aardig
quote:Summerdance schreef op 23 november 2011 @ 22:03:

[...]

De eerste keer dat ik bij de Jumbo kwam kon ik mijn kin zowat oprapen van de gromd

Summer: Meneer mag ik wat vragen, waar staan de eieren?

JumboJongen: Ik loop wel even met u mee mevrouw

Summer: oh wat aardig

JumboJongen: Oh ik zie dat ze op zijn, als u even een moment heeft dan loop ik even naar achteren om te kijken of de vrachtwagen met verse eitjes al is geweest

Zo dan....dat had ik echt nog nooit meegemaakt, eb dat was geen toevalstreffer, ze zijn gewoon altijd zo aardigBij mijn Jumbo checken ze na het afrekenen van de eieren nog even snel of alle eitjes nog heel zijn!
Voorlopig zullen ze geen C1000 winkels ombouwen maar blijft deze bestaan als 2e formule van Jumbo:

DOETINCHEM – Jumbo neemt C1000 over van CVC Capital. Dat meldt een bron rond Jumbo woensdagavond tegenover Distrifood.

De ondernemers van C1000 worden op dit moment geinformeerd door C1000-topman Tom Heidman over de voorgenomen overname op een bijeenkomst in Houten. ‘Het is gebeurd. Het contract is getekend. Jumbo is de winnaar’, aldus de bron. De C1000-formule blijft in tact. ‘Voorlopig blijft C1000 bestaan. De winkels zullen niet worden omgebouwd.’

Het uiteindelijke bedrag dat Jumbo betaalt ligt op minstens 900 miljoen euro. Donderdagochtend wordt de deal officieel naar buiten gebracht. Volgens de bron gaat het niet om exclusiviteit in de onderhandelingen maar om een getekende deal. Er zou bovendien geen tweede partij betrokken zijn die het bod van Jumbo financieel ondersteunt. ‘Er is geen sprake van backdeals. Jumbo heeft dit alleen gedaan.’

Brief

CVC heeft de overige biedende partijen dinsdag per brief op de hoogte gesteld dat het biedproces ten einde is, aldus de bron.

Persbericht

Een bron rond C1000 bevestigt dat er morgen een persbericht naar buiten wordt gebracht over de deal. 'Morgenochtend wordt het C1000-personeel geinformeerd.' Tot dat moment wil C1000 geen commentaar geven. Ondernemersvoorman Hans van Well hult zich eveneens in stilzwijgen. 'Op dit moment wens ik geen commentaar te geven.'

Bijeenkomst

De C1000-ondernemers worden woensdagavond vanaf 21.00 uur bijgepraat in het Van der Valk hotel in Houten. De opkomst is groot. 'Er moeten meer stoelen worden bijgeplaatst. Er zijn veel ondernemers. Daarom begint de bijeenkomst later', zegt een ondernemer.

Consequentie

De overname van C1000 door Jumbo betekent in eerste instantie dat de verhoudingen op de markt niet sterk in beweging komen. Op inkoopgebied blijft het machtsevenwicht tussen Albert Heijn, Bijeen en Superunie intact. Ook op formulegebied gebeurt er in eerste instantie niets. De positie van Jumbo wordt wel flink versterkt. De formule heeft als gevolg van de kersverse deal de controle over circa 750 winkels, zo'n honderd minder dan Albert Heijn. Het marktaandeel van Jumbo en C1000 komt na afronding van de integratie van Super de Boer door beide bedrijven uit op circa 25 procent.

Later meer.

Bron:http://www.distrifood.nl/web/Nieuws/For ... 0-over.htm

*gaat een Jumbo fanclub oprichten*
Ik ben ook al zo blij met de Jumbo. Rij er zelfs speciaal voor naar een andere plaats. Hier in het dorp zitten een C1000 en een AH, en elke keer dat ik daar boodschappen doe kom ik zowat chagrijnig naar buiten omdat ze weer de helft van mijn lijstje niet in de schappen hebben. Het enige nadeel van 'onze' Jumbo vind ik dat hij zo enorm groot is dat als je iets vergeet, je een paar minuten extra kwijt bent
Ik vermoed dat onze Jumbo dan een uitzondering is, want als ik vertel dat het fruit ligt te schimmelen dan halen ze gewoon hun schouders op. Het stonk echt, dat waren ze met me eens, maar dat fruit uit de bakken halen, nee.

Ik ben daarna weer terug gegaan naar de AH.
Wen het enige nadeel van mijn Jumbo vind ik dat als ik ga voor bouillonblokjes, ik toch vaak met een kar vol boodschappen thuis kom....

Ze hebben ZO veel lekkere dingen!

En altijd, echt altijd staat er ergens in de winkel wel zo'n proefmevrouw LEVENSGEVAARLIJK
Ik zou het fijn vinden als meer supermarktketens de handscanner (AHXL) invoeren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik vind dat Jumbo wel een leuk assortiment heeft, maar om nou te zeggen dat ze veel hadden in die winkel, nee. Ze hadden bijv. maar een paar bakjes vis en niet eens verse zalm. Bovendien vind ik het fijner om boodschappen te doen met de handscanner.

We hebben hier in deze stad ook niet echt een c1000 op een centrale plek en de Jumbo's die er zijn zitten verstopt op een niet te bereiken industrieterrein.

Ik ben nog geen Jumbofan dus
Jumbo heeft alles, bij ons. Je kan het zo gek niet bedenken. Maar toch beland ik vaker bij de Albert Heijn. Ik vind het net iets prettiger winkelen.
Hier ook een Jumbo, maar dat supervriendelijke personeel heb ik nog niet ontdekt hoor. Bij AH heb ik juist betere ervaringen. Verder grijp ik bij Jumbo regelmatig mis (lege schappen, zoals: geen verse melk meer om 4 uur, grrrr) en vind ik ze met sommige dingen helemaal niet zo voordelig. En zoals hierboven staat; het visassortiment is bedroevend. Zelf ben ik meer een Hoogvlietfan, maar die zitten vziw alleen in Zuid-Holland...

Maar goed, zolang er maar wat meer concurrentie met AH komt vind ik het allang best. Word een beetje flauw van op elke straathoek zo ongeveer een AH, ze komen als paddenstoelen uit de grond lijkt het wel.
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven