Kabinet Rutte III is gevallen

15-01-2021 14:10 351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit wel een eigen topic waard.

- ik vind het jammer dat het debat over de toeslagenaffaire met de Kamer nu niet doorgaat. Dat had nog meer duidelijkheid kunnen brengen
- ze blijven missionair op het gebied van Corona. Maar wat houdt dat in: Alleen virusbestrijding? Of ook steunpakketten etc?
- de VVD staat op 45 zetels in de peilingen dus ik denk nog steeds dat er een Rutte IV komt

Wat zijn jullie ideeen en vragen?
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
15-01-2021 15:11
Jawel hoor. Alle beslissingen in staatsbelang kunnen gewoon nog genomen worden. Het managen van de crisis blijft zoals het was.
Wiebes is natuurlijk al opgestapt. De FNV zegt nu dan ook te hopen dat het behoud van banen wel blijft doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok erop dat veel mensen dit 'zielig' voor rutte, of ondankbaar na zijn 'fantastische' leiderschap ofzo vinden, en daarom juist op hem gaan stemmen.
,
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 17:22
99.68% gewijzigd
Wat mij verbijsterd is dat er hier mensen zijn die roepen dat de oppositiepartijen in verkiezingsmodus staan. Natuurlijk staan ze dat! Maar dit is echt een enorm falen van het kabinet en specifiek Rutte. Ik ben helemaal niet tegen het VVD maar ik kan wel zien dat het VVD al 10 jaar faalt op precies deze materie. Vraag het maar aan de Groningers! En die Participatiewet, een ramp! De Bijstand. De Toeslagenaffaire. Het Onderwijs. De Zorg. En veel andere zaken in de collectieve sector. Rutte is een kundig diplomaat (so to speak) en een kundig premier maar het is echt tijd voor een ander premier en een heel ander kabinet. Dit is echt een groot falen en het verbaasd me dat mensen dit niet door hebben. Een enorme smet op zijn blazoen en hoog tijd om te vertrekken.
Floris89 schreef:
15-01-2021 15:31
Wat mij verbijsterd is dat er hier mensen zijn die roepen dat de oppositiepartijen in verkiezingsmodus staan. Natuurlijk staan ze dat! Maar dit is echt een enorm falen van het kabinet en specifiek Rutte. Ik ben helemaal niet tegen het VVD maar ik kan wel zien dat het VVD al 10 jaar faalt op precies deze materie. Vraag het maar aan de Groningers! En die Participatiewet, een ramp! De Bijstand. De Toeslagenaffaire. Het Onderwijs. De Zorg. En veel andere zaken in de collectieve sector. Rutte is een kundig diplomaat (so to speak) en een kundig premier maar het is echt tijd voor een ander premier en een heel ander kabinet. Dit is echt een groot falen en het verbaasd me dat mensen dit niet door hebben. Een enorme smet op zijn blazoen en hoog tijd om te vertrekken.
Door die Groningers ben ik bij de laatste landelijke verkiezingen van mijn geloof in de politiek gevallen. VVD was de partij die nog een paar extra kuub gas uit de grond daar wilde halen dus ik dacht dat (voorheen knalrood) Groningen niet voor de VVD zouden kiezen. Het tegendeel bleek helaas waar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
klimaatdrammer schreef:
15-01-2021 15:10
Iedere verantwoordelijke die bij de belastingdienst weet had van deze affaire had ontslagen moeten worden, zij komen er gewoon mee weg en je maakt mij niet wijs dat niemand in de gaten had dat wat er gedaan werd niet door de beugel kon.

Het opstappen is gewoon mooi symbolische politiek voor de mensen die getroffen zijn door de affaire
Precies.
.
Alle reacties Link kopieren
Hier los je niks mee op, Rutte krijgt overal de schuld van, ik vind het schandalig en onnodig.
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:02
Hier los je niks mee op, Rutte krijgt overal de schuld van, ik vind het schandalig en onnodig.
Eens.

Hij is dan wel eindverantwoordelijk, maar niet schuldig aan het hele schandaal.
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 15:31
Wat mij verbijsterd is dat er hier mensen zijn die roepen dat de oppositiepartijen in verkiezingsmodus staan. Natuurlijk staan ze dat! Maar dit is echt een enorm falen van het kabinet en specifiek Rutte. Ik ben helemaal niet tegen het VVD maar ik kan wel zien dat het VVD al 10 jaar faalt op precies deze materie. Vraag het maar aan de Groningers! En die Participatiewet, een ramp! De Bijstand. De Toeslagenaffaire. Het Onderwijs. De Zorg. En veel andere zaken in de collectieve sector. Rutte is een kundig diplomaat (so to speak) en een kundig premier maar het is echt tijd voor een ander premier en een heel ander kabinet. Dit is echt een groot falen en het verbaasd me dat mensen dit niet door hebben. Een enorme smet op zijn blazoen en hoog tijd om te vertrekken.
Nou, inderdaad. Net zoals het mij hoogst verbaast dat Rutte door Corona nog populairder zou zijn geworden. Zitten al die mensen te slapen voor de tv ofzo? We zijn van heel Europa bijvoorbeeld nog het minst ver met vaccineren, we zijn al god weet hoelang aan het klootviolen met een lockdown-maar-oepsie-nee-toch-maar-niet, het is een chaos in de ziekenhuizen en een chaos in de logistiek van vaccineren, hoezo maakt dat Rutte populair?

If anything blijkt uit de Coronacrisis dat Rutte daarin net zo opportunistisch en net zo incompetent is als op ieder ander vlak.

Maar ja, hij is zo lekker gewoon gebleven he, zo op de fiets?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:02
Hier los je niks mee op, Rutte krijgt overal de schuld van, ik vind het schandalig en onnodig.
Ik ben echt oprecht nieuwsgierig waarom je dat schandalig en onnodig vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het terecht dat het kabinet is gevallen. Het had vorige maand al moeten vallen. Die hele "affaire" is mi het schandaal hier.
Het is wel echt symboolpolitiek ten top, maar vooralsnog een van de weinige gebaren die naar de slachtoffers is gemaakt buiten een hoop beloftes.
Wat mij betreft zien we de verantwoordelijken nooit meer terug.
Zal een utopie zijn, want in maart zullen heel veel mensen om onbegrijpelijke redenen gewoon weer VVD stemmen en zitten we vast aan een Rutte IV.

Ik maak me helemaal geen zorgen omdat we "middenin" een crisis zitten. Over twee maanden moeten we toch al naar de stembus.
fashionvictim schreef:
15-01-2021 17:10
Nou, inderdaad. Net zoals het mij hoogst verbaast dat Rutte door Corona nog populairder zou zijn geworden. Zitten al die mensen te slapen voor de tv ofzo? We zijn van heel Europa bijvoorbeeld nog het minst ver met vaccineren, we zijn al god weet hoelang aan het klootviolen met een lockdown-maar-oepsie-nee-toch-maar-niet, het is een chaos in de ziekenhuizen en een chaos in de logistiek van vaccineren, hoezo maakt dat Rutte populair?

If anything blijkt uit de Coronacrisis dat Rutte daarin net zo opportunistisch en net zo incompetent is als op ieder ander vlak.

Maar ja, hij is zo lekker gewoon gebleven he, zo op de fiets?
Hij is gewoon buitengewoon goed in pr en uitstraling. Rutte is kundig op vele gebieden maar zijn beleid is echt dramatisch op punten. Maar het verrast me al niet meer hoor dat mensen erin trappen. Dat komt omdat mensen onvoldoende volgen wat beleid ECHT doet. Ze kijken naar de uitstraling van Rutte, that's all. Rutte heeft gefaald, en groots, een van de leidraden is zelfs de Rutte-doctrine. En toch, en toch, Rutte's telfonlaag, wordt iemand als Asscher het meer aangewreven dan Rutte terwijl Rutte er veel dieper in zit en nota bene al 10 jaar voor dit beleid zorg.

Tja, Rutte heeft iets waardoor het hem allemaal vergeven wordt. Dat geldt voor elk van zijn kabinetten. Ik hoop dat mensen gaan inzien dat het echt tijd wordt voor een ander premier. Bedankt, Rutte, voor stabiliteit, maar helaas is er wel echt wanbeleid geweest in grootse vorm. Ik hoop zo dat mensen dat gaan inzien. Ze zouden het rapport eens moeten inkijken. Ik wilde nu schrijven "ongekend!" maar dat staat zelfs al in de titel van het rapport :facepalm:

Ik heb geen enkele antipathie naar Rutte toe maar het valt hem heel zwaar aan te rekenen en als mensen echt zouden doorhebben hoe het zit zouden ze wel zo reageren: O_O
anoniem_642dc8b688c77 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 17:22
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik treffend:
Hugo de Jonge voor de bus, doei!

Lodewijk Asscher pleite, doei!

Eric Wiebes opofferen, zo!

Wopke Hoekstra muisstil, handig!

Maar ik ben er nog hoor! Stem 17 maart allemaal op mij. JULLIE WILLEN ME.

Afbeelding
https://twitter.com/DieTukkerfries/stat ... 6606766082
nounou
Ik ben het absoluut eens met iedereen die zegt dat het tijd is voor een frisse wind. Dus niet straks Rutte IV a.u.b.

En laat die iemand dan meteen de bezem halen door de Belastingdienst.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
15-01-2021 17:11
Ik ben echt oprecht nieuwsgierig waarom je dat schandalig en onnodig vindt.
Iemand die zoveel voor Nederland heeft betekent en nog betekent wordt zo behandeld:
https://www.youtube.com/watch?v=z6dZy4RueDY&t=50s
Als ik Rutte was geweest had ik het ondankbare volk al lang vaarwel gezegd, wat een gezeik hij over zich heen krijgt,
Het is net wat hij zelf heeft gezegd, er zijn fouten gemaakt, maar niet expres. Mijn stem krijgt Rutte sowieso 17 maart.
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 17:21
Hij is gewoon buitengewoon goed in pr en uitstraling. Rutte is kundig op vele gebieden maar zijn beleid is echt dramatisch op punten. Maar het verrast me al niet meer hoor dat mensen erin trappen. Dat komt omdat mensen onvoldoende volgen wat beleid ECHT doet. Ze kijken naar de uitstraling van Rutte, that's all. Rutte heeft gefaald, en groots, een van de leidraden is zelfs de Rutte-doctrine. En toch, en toch, Rutte's telfonlaag, wordt iemand als Asscher het meer aangewreven dan Rutte terwijl Rutte er veel dieper in zit en nota bene al 10 jaar voor dit beleid zorg.

Tja, Rutte heeft iets waardoor het hem allemaal vergeven wordt. Dat geldt voor elk van zijn kabinetten. Ik hoop dat mensen gaan inzien dat het echt tijd wordt voor een ander premier. Bedankt, Rutte, voor stabiliteit, maar helaas is er wel echt wanbeleid geweest in grootse vorm. Ik hoop zo dat mensen dat gaan inzien. Ze zouden het rapport eens moeten inkijken. Ik wilde nu schrijven "ongekend!" maar dat staat zelfs al in de titel van het rapport :facepalm:

Ik heb geen enkele antipathie naar Rutte toe maar het valt hem heel zwaar aan te rekenen en als mensen echt zouden doorhebben hoe het zit zouden ze wel zo reageren: O_O
Dit. Mensen kijken niet naar het grotere geheel als ze in het stemhokje staan. Niet naar het gehele verkiezingsprogramma, maar ook niet naar welke partij met welke partij gaat regeren als het er op aan komt. Daarnaast lijken heel veel mensen het chique te vinden om VVD te stemmen.
Alsof je daarmee zegt dat je geld hebt.
Maar wat heeft vallen van het kabinet nou voor echte consequenties voor degenen die de fout in zijn gegaan? Ze mogen allemaal gewoon weer terugkomen, zelfs als lijsttrekker. En als ze daar zelf geen zin meer in zouden hebben mogen ze riant wachtgeld vangen.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:25
Iemand die zoveel voor Nederland heeft betekent en nog betekent wordt zo behandeld:
https://www.youtube.com/watch?v=z6dZy4RueDY&t=50s
Als ik Rutte was geweest had ik het ondankbare volk al lang vaarwel gezegd, wat een gezeik hij over zich heen krijgt,
Het is net wat hij zelf heeft gezegd, er zijn fouten gemaakt, maar niet expres. Mijn stem krijgt Rutte sowieso 17 maart.
Meen je dit nou? Ik zou hem keihard uitzwaaien. Ik vind Rutte heel slecht voor het een heel groot deel van de bevolking.
Ik heb je link niet bekeken trouwens. Vermoedelijk zijn het corona wappies die op pannen staan te slaan. Met dat volk heb ik ook niks.
meisje22 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 17:29
17.24% gewijzigd
redbulletje schreef:
15-01-2021 17:27
Maar wat heeft vallen van het kabinet nou voor echte consequenties voor degenen die de fout in zijn gegaan? Ze mogen allemaal gewoon weer terugkomen, zelfs als lijsttrekker. En als ze daar zelf geen zin meer in zouden hebben mogen ze riant wachtgeld vangen.
Niks.
Alle reacties Link kopieren
Beetje symboolpolitiek. Na de verkiezingen zitten dezelfde koppen er weer
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
15-01-2021 17:27
Meen je dit nou? Ik zou hem keihard uitzwaaien. Ik vind Rutte heel slecht voor het een heel groot deel van de bevolking.
Ik heb je link niet bekeken trouwens. Vermoedelijk zijn het corona wappies die op pannen staan te slaan. Met dat volk heb ik ook niks.
Ja in die link hoor je tokkies "Rutte rot op" schreeuwen, stank voor dank voor iemand die ons langs de corona crisis helpt.
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 15:31
Wat mij verbijsterd is dat er hier mensen zijn die roepen dat de oppositiepartijen in verkiezingsmodus staan. Natuurlijk staan ze dat! Maar dit is echt een enorm falen van het kabinet en specifiek Rutte. Ik ben helemaal niet tegen het VVD maar ik kan wel zien dat het VVD al 10 jaar faalt op precies deze materie. Vraag het maar aan de Groningers! En die Participatiewet, een ramp! De Bijstand. De Toeslagenaffaire. Het Onderwijs. De Zorg. En veel andere zaken in de collectieve sector. Rutte is een kundig diplomaat (so to speak) en een kundig premier maar het is echt tijd voor een ander premier en een heel ander kabinet. Dit is echt een groot falen en het verbaasd me dat mensen dit niet door hebben. Een enorme smet op zijn blazoen en hoog tijd om te vertrekken.
Dank je, ik dacht al dat ik de enige was. Ik zit hier echt met mijn ogen te knipperen, je verwoordt het heel goed.
Wat mij verbijstert is dat de BD het gore lef heeft voor dit...

https://www.trouw.nl/cs-bbefdd4d
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:25
Iemand die zoveel voor Nederland heeft betekent en nog betekent wordt zo behandeld:
https://www.youtube.com/watch?v=z6dZy4RueDY&t=50s
Als ik Rutte was geweest had ik het ondankbare volk al lang vaarwel gezegd, wat een gezeik hij over zich heen krijgt,
Het is net wat hij zelf heeft gezegd, er zijn fouten gemaakt, maar niet expres. Mijn stem krijgt Rutte sowieso 17 maart.
Dan trap je dus in Rutte's mooie praatjes. Het is vast een prima vent maar hij is van de mooie praatjes, helaas. Zijn beloften zijn nooit waargemaakt, hij heeft zoveel mensen hartstikke in de steek gelaten, in het onderwijs, in de zorg, in de Toeslagenaffaire, in de cultuursector, in de crisis in Groningen. Omdat hij zo ontzettend goed kan praten wil niet zeggen dat hij goed beleid voert. Het gaat om beleid, niet om hoe leuk of sympathiek hij er uitziet. Het is iemand die gewoon buitengewoon goed kan verbloemen dat hij er op punten een enorm potje van maakt. Stem gerust op Rutte maar weet dan wel dat we op weg zijn naar een decennia waarin we in heel veel sectoren keihard tegen problemen gaan aanlopen die in tien jaar Rutte zijn gecreëerd. Nogmaals, het is vast een beste vent, maar het is echt tijd dat we dit tij keren.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:31
Ja in die link hoor je tokkies "Rutte rot op" schreeuwen, stank voor dank voor iemand die ons langs de corona crisis helpt.
Jammer dat je het niet los ziet van elkaar. De manier waarop hij ons door deze crisis helpt staat namelijk los van het overheidsbeleid waar je op 17 maart voor stemt. Dan stem je gewoon keihard voor VVD beleid. Oa de afbraak van de rechtstaat en zeg je het ermee eens te zijn dat Nederland een belastingparadijs is voor multinationals. Daar stem je dan oa voor. Heeft niets met Corona te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven