Kabinet Rutte III is gevallen

15-01-2021 14:10 351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit wel een eigen topic waard.

- ik vind het jammer dat het debat over de toeslagenaffaire met de Kamer nu niet doorgaat. Dat had nog meer duidelijkheid kunnen brengen
- ze blijven missionair op het gebied van Corona. Maar wat houdt dat in: Alleen virusbestrijding? Of ook steunpakketten etc?
- de VVD staat op 45 zetels in de peilingen dus ik denk nog steeds dat er een Rutte IV komt

Wat zijn jullie ideeen en vragen?
Ik durf nog verder te gaan:

Als niet Premier Mark Rutte, de goedlachse joviale Mark Rutte die het lukt om falend beleid bij anderen neer te leggen was, maar Premier Mr. Henk de Vries (ik bedenk me maar gewoon een naam van iemand, het is een verzonnen naam) die net iets minder goedlachs en joviaal was en net iets minder goed in fouten bij anderen aan te wrijven in de afgelopen tien jaar premier was geweest, dan hadden mensen inmiddels de feiten van falend beleid gezien en was hij met pek en veren het ambt uitgezet.

Daarbij zeg ik graag nog een keer: Ik kijk naar de feiten en ik vind Mark Rutte ook een beste vent en gun hem het beste. Heb ook niets tegen de VVD. Maar dit kan zo niet langer.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:52
Dus als ik het goed begrijp ben jij voor dat elk bedrijf maar overal belasting over moet betalen zodat ze erin verzuipen?
Wat een aparte zwart/ witte conclusies trek jij toch steeds.
Ik ben ervoor dat het hier geen belastingparadijs is voor multinationals. Zeker niet als ze wel vooraan in de rij staan om hun handje op te houden als er crisis is terwijl ze amper wat hebben bij gedragen aan die pot waar ze wel uit willen graaien.

Ondertussen laat de VVD de burger namelijk wel verzuipen in het betalen van belasting.
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 17:53
Er zijn echt hele goede argumenten om die Eigen Risico af te schaffen. Misschien even in verdiepen. Maar je reactie met "linkse piepers" geeft me nu het gevoel dat jij heel comfortabel bent met het wegzetten van kundige partijen en dat misschien....mijn bereidheid om hier op in te gaan tijd verspilling is.

Dat idee van 10.000 euro vind ik niet briljant maar het heeft heel wat meer voordelen, als we het doorberekenen, en wanneer goed toegepast, dan we nu doorhebben. Een zelfde reactie werd gegeven toen het idee bestond om het studenten-OV in te voeren en dat is uiteindelijk een groot succes geworden.

Die laatste is zo onzinnig dat ik het moeilijk vind om op in te gaan. Misschien eens het partijprogramma van hen lezen in plaats van zomaar dingen te roepen ;-)
Onzinnig? https://www.pigbusiness.nl/artikel/8202 ... -landbouw/
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
15-01-2021 17:57
En terecht, jammer dat het weinig verschil maakt.
Ze zouden vervolgd moeten worden.
Eens. Bij de belastingdienst idem.
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 17:41
Er is meer dan voldoende kennis en kunde bij het CDA, D66, GroenLinks, PvdA om dat te doen. Ik begrijp dat de VVD het zo weet te spinnen dat zij de partij op economisch gebied zijn maar een beetje studie in de sociaal-economische geschiedenis van Nederland laat zien dat dit helemaal niet zo is. We hebben in het verleden het heel prima gedaan op economisch gebied onder leiding van andere partijen. Misschien slim om te beseffen dat geen van alle kabinetten van Rutte een minister van Financiën van zijn partij hebben gehad :biggrin: :biggrin:
Groenlinks :HA: hell to the nope.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
15-01-2021 18:00
Wat een aparte zwart/ witte conclusies trek jij toch steeds.
Ik ben ervoor dat het hier geen belastingparadijs is voor multinationals. Zeker niet als ze wel vooraan in de rij staan om hun handje op te houden als er crisis is terwijl ze amper wat hebben bij gedragen aan die pot waar ze wel uit willen graaien.

Ondertussen laat de VVD de burger namelijk wel verzuipen in het betalen van belasting.
Wel grappig die afkeer van grote bedrijven terwijl alle mensen er gebruik van maken.
Het spijt me maar ik ga hier niet op in.

Je claim is:

- Overal belasting over betalen zodat alles onbetaalbaar wordt (Zoals vlees) ect.ect.

Dus overal belasting over betalen wordt bewezen doordat ze graag willen dat er over vlees belasting wordt betaald
(ook daar zijn goede argumenten voor maar ik zal je de analyse besparen want ik denk niet dat je die wilt horen)

Dat is een beetje hetzelfde als:

Muurbloem1985: "De buren hebben overal in huis het licht aan"

Ik ga kijken "Hm ja, overal, het licht brandt op het toilet".

Sorry, je hebt vast goede intenties maar je komt erg zwart-wit over. Het lijkt alsof je een hekel aan GroenLinks hebt (volgens mij op de verkeerde gronden) en heel graag VVD stemt. Dat staat je volledig vrij hoor. Ik ga even niet meer op je in want het heeft niet zoveel zin. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:45
En jij vindt het een goed beleid van GL om nog meer belasting op Vlees te betalen? Zodat voor sommige mensen vlees onbetaalbaar wordt? Vind je dat eerlijk?
Wel nuttig. Vlees is ongelooflijk slecht voor mens en milieu (en nee. Ik ben geen vegatarier maar vlees eten is geen eerste levensbehoefte).
meisje22 schreef:
15-01-2021 17:44
De VVD maakt alleen kundig beleid voor hele rijke mensen en grote bedrijven. De rest van de burgers heeft er niks, noppes nada aan.
Ik ben niet zo zwart-wit, laat iedereen dat lekker zelf bepalen.

Anders krijgen we hier al snel Amerikaanse toestanden en dat moeten we niet willen.
meisje22 schreef:
15-01-2021 18:01
Eens. Bij de belastingdienst idem.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Pfff.

Wat mij betreft is kabinet laten vallen de enige juiste conclusie.
Op het moment dat je niks in kunt brengen tegen de woorden dat de rechtsstaat geschaad is en dat onder jouw beleid en verantwoordelijkheid de overheid een vijand van burgers is geworden met grote gevolgen voor veel mensen, dan kan je in mijn ogen maar één conclusie trekken. Die hebben ze nu getrokken.

En hoe goed ik het sommige mensen nu ook vind doen in de coronacrisis, deze ‘oepsie’ is te groot om aan te blijven. En wat mij betreft ook te groot om terug te keren. Gelukkig zijn de partijen groter dan degenen die nu hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
15-01-2021 18:07
Wel nuttig. Vlees is ongelooflijk slecht voor mens en milieu (en nee. Ik ben geen vegatarier maar vlees eten is geen eerste levensbehoefte).
Daar verschillen we dan van mening over, eten is wel degelijk een levensbehoefte en ja vlees hoort daar bij, en dat wordt onbetaalbaar door de tax van de linkse partijen.
nessemeisje schreef:
15-01-2021 18:02
Groenlinks :HA: hell to the nope.
Volgens mij is het slim te kijken naar de feiten en er loopt voldoende kundige mensen bij GroenLinks rond. Hetzelfde geldt voor D66, CDA, PvdA, etc. Ik vermoed dat we in Nederland die partijen onderschatten. Als we sec naar de Nederlandse politieke geschiedenis kijken dan geldt voor al die partijen dat ze waardevolle bijdragen hebben geleverd. Ik vind het best dat sommige mensen GroenLinks hier wegzet als een partij om niet op te stemmen maar ik kijk liever naar deze materie zonder een persoonlijk oordeel over de partijen. Ik kijk liever naar wetgeving en beleid. Dan ziet het er goed uit voor die partijen en inmiddels slecht voor de VVD. Je wilt toch ook liever dat een arts sec kijkt naar welk medicijn het beste voor jou is in plaats van op basis van onderbuikgevoelens? Wat toont de data i.p.v. wat is mijn gevoel over die partijen en hoe hebben andere partijen het zo kunnen spinnen dat ik zo'n gevoel heb over die partijen. Iedereen die roept dat de VVD kundig beleid levert, en PvdA, CDA, D66, GroenLinks niet, trappen in het politiek spinnen en zijn niets meer dan een echo van anderen. Kijk naar de feiten!
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 18:10
Volgens mij is het slim te kijken naar de feiten en er loopt voldoende kundige mensen bij GroenLinks rond. Hetzelfde geldt voor D66, CDA, PvdA, etc. Ik vermoed dat we in Nederland die partijen onderschatten. Als we sec naar de Nederlandse politieke geschiedenis kijken dan geldt voor al die partijen dat ze waardevolle bijdragen hebben geleverd. Ik vind het best dat sommige mensen GroenLinks hier wegzet als een partij om niet op te stemmen maar ik kijk liever naar deze materie zonder een persoonlijk oordeel over de partijen. Ik kijk liever naar wetgeving en beleid. Dan ziet het er goed uit voor die partijen en inmiddels slecht voor de VVD. Je wilt toch ook liever dat een arts sec kijkt naar welk medicijn het beste voor jou is in plaats van op basis van onderbuikgevoelens? Wat toont de data i.p.v. wat is mijn gevoel over die partijen en hoe hebben andere partijen het zo kunnen spinnen dat ik zo'n gevoel heb over die partijen. Iedereen die roept dat de VVD kundig beleid levert, en PvdA, CDA, D66, GroenLinks niet, trappen in het politiek spinnen en zijn niets meer dan een echo van anderen. Kijk naar de feiten!
Inderdaad. Een van de reden waarom ik niet meer op GL stem is omdat ik hun beslissingen vaak helemaal niet zo links vindt. Ik ben nog steeds kwaad over het leenstelsel voor studenten en die komt toch echt uit de koker van klaver.
Je zou juist denken dat mensen die graag zuinigheid en praktisch zijn zien, en willen besparen, dat soort maatregelen onthouden.
MarijeMarije schreef:
15-01-2021 14:31
En ik ben wel benieuwd: bij de belastingsdienst zaten mensen die veel beter door hadden dat er slechte (onmenselijke) beslissingen werden genomen (en nog steeds worden genomen). Die er veel dichter opzaten dan kabinet/ministers. Wie van die mensen wordt nou bestraft? Of is het allemaal lekker afschuiven en verschuilen achter "dat was de wet". Ik heb het gevoel dat de echt rotte appels, die van de hoed en de rand wisten en er achter stonden (en dus echt een moreel kompas missen) de dans ontspringen.
Precies dat.
feow schreef:
15-01-2021 18:09
Pfff.

Wat mij betreft is kabinet laten vallen de enige juiste conclusie.
Op het moment dat je niks in kunt brengen tegen de woorden dat de rechtsstaat geschaad is en dat onder jouw beleid en verantwoordelijkheid de overheid een vijand van burgers is geworden met grote gevolgen voor veel mensen, dan kan je in mijn ogen maar één conclusie trekken. Die hebben ze nu getrokken.

En hoe goed ik het sommige mensen nu ook vind doen in de coronacrisis, deze ‘oepsie’ is te groot om aan te blijven. En wat mij betreft ook te groot om terug te keren. Gelukkig zijn de partijen groter dan degenen die nu hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
En dat ook.

Zo, ik ben weer klaar met dit topic :D
Surebaby schreef:
15-01-2021 18:14
Inderdaad. Een van de reden waarom ik niet meer op GL stem is omdat ik hun beslissingen vaak helemaal niet zo links vindt. Ik ben nog steeds kwaad over het leenstelsel voor studenten en die komt toch echt uit de koker van klaver.
Je zou juist denken dat mensen die graag zuinigheid en praktisch zijn zien, en willen besparen, dat soort maatregelen onthouden.
Dat leenstelsel is inderdaad een grote vergissing geweest en dat is meerdere partijen nu ook duidelijk. Toch raar, dat leenstelsel. Hierboven werd door iemand beweerd dat GroenLinks overal van wil dat het door belastinggeld wordt betaald. Tja, ik blijf zeggen: Kijk naar de feiten. Puur gebaseerd op de feiten denk ik dat GroenLinks, en de meeste andere partijen, prima op de winkel kunnen passen. Daar hoeven we ons echt niet druk om te maken. Fascinerend hoe deze perceptie is ontstaan dat het niet zo kan. Puur het gevolg van politiek spinnen en fascinerend, ondanks dikke rapporten die het tegendeel tonen & de ene affaire naar de ander & de problemen in de collectieve sector & het feit dat we laatste zijn in Europa wat betreft de Corona-aanpak, dat de VVD als DE partij wordt gezien die de mensen door de crisis moet loodsen. Maar precies dit is ook waarom Rutte nog wel weer een verkiezing aandurft. Hij weet dat mensen niet naar de feiten kijken maar naar de beeldvorming. En in beeldvorming beïnvloeden is hij buitengewoon sterk.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet waar Groenlinks voor staat en da's niet mijn kop thee. Daarnaast zie ik wat ze in Amsterdam zoal doen als groenlinksbestuur. Daar nog een keer naast vind ik Jesse Klaver een vreselijk persoon en staat er ook nog eens zonder morren een verdachte conservatieve moslima op een verkiesbare positie. In plaats van ingaan op die kwestie met argumenten werd alle critici weggezet als extreemrechts, vrouwonvriendelijk en islamofoob.
Dus nee, Groenlinks zal nooit mijn stem krijgen. Dat mensen niet snappen dat ik op de VVD stem, soit. Ik snap geen snars van mensen die op Groenlinks stemmen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zitten er ook nog andere partijen, ipv alleen het over groenlinks en vvd te hebben.. :P
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
SpringInhetveldje schreef:
15-01-2021 17:42
En dat niet alleen. Als we eindelijk door deze crisis heen zijn, die ons als land nu al miljarden heeft gekost, zal er helaas ook weer bezuinigd moeten worden. En we zullen in maart zien welke partij(en) daarin volgens de Nederlanders het beste kunnen gaan handelen.
Ja, vooral miljarden die door Rutte lachend als belastingvoordeel aan de CEO's van allerlei multinationals worden geschonken terwijl ze nu wel aan de andere kant miljoenen aan steun krijgen die jij en ik WEL aan belasting hebben betaald.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
15-01-2021 18:28
Ik weet waar Groenlinks voor staat en da's niet mijn kop thee. Daarnaast zie ik wat ze in Amsterdam zoal doen als groenlinksbestuur. Daar nog een keer naast vind ik Jesse Klaver een vreselijk persoon en staat er ook nog eens zonder morren een verdachte conservatieve moslima op een verkiesbare positie. In plaats van ingaan op die kwestie met argumenten werd alle critici weggezet als extreemrechts, vrouwonvriendelijk en islamofoob.
Dus nee, Groenlinks zal nooit mijn stem krijgen. Dat mensen niet snappen dat ik op de VVD stem, soit. Ik snap geen snars van mensen die op Groenlinks stemmen.
Alsof GroenLinks de enige linkse partij van Nederland is. En tja, wel toevallig dat alleen de mensen van Marokkaanse afkomst specifiek door jou genoemd worden als reden om niet op GroenLinks te stemmen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde dat het wel tot mei kan duren voordat ze allemaal gecompenseerd zijn. En dan is dat nog een positieve schatting. Probleem is dat de Kamer niet geïnformeerd werd, zelfs als die vragen ging stellen kregen ze geen antwoord.

Ik als leek denk dan: ze werden verdacht door het systeem; dus dan zet je hun dossier op "niet verdacht", daar komt dan een bepaald getal uit, die twee getallen trek je van elkaar af en klaar is Kees: dat is de restitutie. Plus een bos blommen en een leuk cadeau.

Maar ik ben kennelijk geen ambtenaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 18:21
Dat leenstelsel is inderdaad een grote vergissing geweest en dat is meerdere partijen nu ook duidelijk. Toch raar, dat leenstelsel. Hierboven werd door iemand beweerd dat GroenLinks overal van wil dat het door belastinggeld wordt betaald. Tja, ik blijf zeggen: Kijk naar de feiten. Puur gebaseerd op de feiten denk ik dat GroenLinks, en de meeste andere partijen, prima op de winkel kunnen passen. Daar hoeven we ons echt niet druk om te maken. Fascinerend hoe deze perceptie is ontstaan dat het niet zo kan. Puur het gevolg van politiek spinnen en fascinerend, ondanks dikke rapporten die het tegendeel tonen & de ene affaire naar de ander & de problemen in de collectieve sector & het feit dat we laatste zijn in Europa wat betreft de Corona-aanpak, dat de VVD als DE partij wordt gezien die de mensen door de crisis moet loodsen. Maar precies dit is ook waarom Rutte nog wel weer een verkiezing aandurft. Hij weet dat mensen niet naar de feiten kijken maar naar de beeldvorming. En in beeldvorming beïnvloeden is hij buitengewoon sterk.
Helaas dit inderdaad. Goede posts trouwens allemaal.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
15-01-2021 15:07
Uiteindelijk is dit aftreden vooral symbolisch. Er verandert nu weinig.
Nou ja, het is natuurlijk wel de vraag wat er nu nog van Wiebes' steunpakketten overblijft. Ook dat zou niet voor het eerst zijn, dat de VVD gouden bergen belooft maar uiteindelijk niet eens een heuveltje waarmaakt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
15-01-2021 17:21
Dit vind ik treffend:
Hugo de Jonge voor de bus, doei!

Lodewijk Asscher pleite, doei!

Eric Wiebes opofferen, zo!

Wopke Hoekstra muisstil, handig!

Maar ik ben er nog hoor! Stem 17 maart allemaal op mij. JULLIE WILLEN ME.

Afbeelding
https://twitter.com/DieTukkerfries/stat ... 6606766082
Inderdaad ontzettend treffend.

Ik heb toch zo'n gruwelijke hekel aan die man.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven