Kabinet Rutte III is gevallen

15-01-2021 14:10 351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit wel een eigen topic waard.

- ik vind het jammer dat het debat over de toeslagenaffaire met de Kamer nu niet doorgaat. Dat had nog meer duidelijkheid kunnen brengen
- ze blijven missionair op het gebied van Corona. Maar wat houdt dat in: Alleen virusbestrijding? Of ook steunpakketten etc?
- de VVD staat op 45 zetels in de peilingen dus ik denk nog steeds dat er een Rutte IV komt

Wat zijn jullie ideeen en vragen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat er heel veel mensen zijn die Rutte bij hun gang naar de stembus in maart belonen voor zijn Corona beleid (wat hij niet alleen maakt natuurlijk) door hun stem aan de VVD te geven.

Bedenk alsjeblieft dat je dan stemt voor overheidsbeleid voor de aankomende vier jaar en niet voor een Coronabeleid.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
15-01-2021 17:34
Wat mij verbijstert is dat de BD het gore lef heeft voor dit...

https://www.trouw.nl/cs-bbefdd4d
Dit is toch wel zo walgelijk! Ik weet niet wat ik lees.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
15-01-2021 17:34
Jammer dat je het niet los ziet van elkaar. De manier waarop hij ons door deze crisis helpt staat namelijk los van het overheidsbeleid waar je op 17 maart voor stemt. Dan stem je gewoon keihard voor VVD beleid. Oa de afbraak van de rechtstaat en zeg je het ermee eens te zijn dat Nederland een belastingparadijs is voor multinationals. Daar stem je dan oa voor. Heeft niets met Corona te maken.
Nee hoor ik stem VVD omdat ik vertrouwen heb ik die partij, zeker op economisch gebied, als het aan de linkse partijen ligt bezuinigen we helemaal niet, dan zaten we nu helemaal in de nesten, maar dat is denk ik een andere discussie.
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:31
Ja in die link hoor je tokkies "Rutte rot op" schreeuwen, stank voor dank voor iemand die ons langs de corona crisis helpt.
Het feit dat we Rutte dankbaar zijn voor hard werk dat hij wel heeft gedaan wil niet zeggen dat hij daarom niet faalt op andere gebieden. Maar hij faalt, al lange tijd, op meerdere terreinen, en dat kan hij allang niet meer overzien. En uiteraard verschrikkelijk als mensen hem zo uitschelden maar dat moet je gewoon negeren. Sympathiek dat je medelijden met hem hebt maar dat wil niet zeggen dat Rutte keihard heeft gefaald (nogmaals: Lees het rapport of verdiep je in bijna alle andere terreinen in de collectieve sector).
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
15-01-2021 15:22
Ik gok erop dat veel mensen dit 'zielig' voor rutte, of ondankbaar na zijn 'fantastische' leiderschap ofzo vinden, en daarom juist op hem gaan stemmen.
Nee, ik ga op hem stemmen omdat ik werkelijk waar niet zie wie of welke partij beter zou zijn om ons door de coronacrisis en de economische gevolgen daarna te loodsen.
meisje22 schreef:
15-01-2021 17:36
Ik ben bang dat er heel veel mensen zijn die Rutte bij hun gang naar de stembus in maart belonen voor zijn Corona beleid (wat hij niet alleen maakt natuurlijk) door hun stem aan de VVD te geven.

Bedenk alsjeblieft dat je dan stemt voor overheidsbeleid voor de aankomende vier jaar en niet voor een Coronabeleid.
Je kunt dat niet los van elkaar zien helaas.

De crisis is nog lang niet over dus men stemt nu toch al voor de kandidaat waarvan men denkt dat die ook een passend Coronabeleid kan maken. En dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:37
Nee hoor ik stem VVD omdat ik vertrouwen heb ik die partij, zeker op economisch gebied, als het aan de linkse partijen ligt bezuinigen we helemaal niet, dan zaten we nu helemaal in de nesten, maar dat is denk ik een andere discussie.

Je hebt de rapporten gelezen waarin is aangegeven dat 1) juist die bezuinigingen tot veel ellende hebben en dat 2) bezuinigen helemaal niet zo goed zijn voor de economie? Bijna elke econoom zal je vertellen dat de ironie vaak is dat juist niet bezuinigen leidt tot meer economisch voorspoed. Er is heel veel kritiek op eerdere bezuinigingen van Rutte en hoeveel dat uiteindelijk de schatkist heeft gekost.
nessemeisje schreef:
15-01-2021 17:38
Nee, ik ga op hem stemmen omdat ik werkelijk waar niet zie wie of welke partij beter zou zijn om ons door de coronacrisis en de economische gevolgen daarna te loodsen.
Er is meer dan voldoende kennis en kunde bij het CDA, D66, GroenLinks, PvdA om dat te doen. Ik begrijp dat de VVD het zo weet te spinnen dat zij de partij op economisch gebied zijn maar een beetje studie in de sociaal-economische geschiedenis van Nederland laat zien dat dit helemaal niet zo is. We hebben in het verleden het heel prima gedaan op economisch gebied onder leiding van andere partijen. Misschien slim om te beseffen dat geen van alle kabinetten van Rutte een minister van Financiën van zijn partij hebben gehad :biggrin: :biggrin:
anoniem_642dc8b688c77 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 17:44
19.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
15-01-2021 17:38
Nee, ik ga op hem stemmen omdat ik werkelijk waar niet zie wie of welke partij beter zou zijn om ons door de coronacrisis en de economische gevolgen daarna te loodsen.
Precies
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:37
Nee hoor ik stem VVD omdat ik vertrouwen heb ik die partij, zeker op economisch gebied, als het aan de linkse partijen ligt bezuinigen we helemaal niet, dan zaten we nu helemaal in de nesten, maar dat is denk ik een andere discussie.
Ja? Je vindt het een prettig beleid dat een Booking hier amper belasting betaalt maar wel zijn hand op mag houden voor NOW?
NOW die uitgekeerd wordt uit belasting gelden die de normale burger heeft opgehoest? Serieus?
Tiana_76 schreef:
15-01-2021 17:39
Je kunt dat niet los van elkaar zien helaas.

De crisis is nog lang niet over dus men stemt nu toch al voor de kandidaat waarvan men denkt dat die ook een passend Coronabeleid kan maken. En dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.
En dat niet alleen. Als we eindelijk door deze crisis heen zijn, die ons als land nu al miljarden heeft gekost, zal er helaas ook weer bezuinigd moeten worden. En we zullen in maart zien welke partij(en) daarin volgens de Nederlanders het beste kunnen gaan handelen.
Alle reacties Link kopieren
De huidige staat van de zorg en dus o.a. het tekort aan handjes aan de bedden en hulpmiddelen is toch echt wel de VVD aan te rekenen hoor. En nog wel heel wat meer zoals Floris al had aangegeven o.a.

Maar goed, hij lacht zo leuk. Ofzo
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 17:40
Je hebt de rapporten gelezen waarin is aangegeven dat 1) juist die bezuinigingen tot veel ellende hebben en dat 2) bezuinigen helemaal niet zo goed zijn voor de economie? Bijna elke econoom zal je vertellen dat de ironie vaak is dat juist niet bezuinigen leidt tot meer economisch voorspoed. Er is heel veel kritiek op eerdere bezuinigingen van Rutte en hoeveel dat uiteindelijk de schatkist heeft gekost.
Ik heb geen idee over welk rapport je hebt? Maar als je denkt dat je maar altijd geld kunt uitgeven zonder bezuinigen zoals de SP en GL wilt dan krijg je Italiaanse toestanden, ik denk dat niemand dat wilt.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
15-01-2021 17:39
Je kunt dat niet los van elkaar zien helaas.

De crisis is nog lang niet over dus men stemt nu toch al voor de kandidaat waarvan men denkt dat die ook een passend Coronabeleid kan maken. En dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.
De VVD maakt alleen kundig beleid voor hele rijke mensen en grote bedrijven. De rest van de burgers heeft er niks, noppes nada aan.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
15-01-2021 17:41
Ja? Je vindt het een prettig beleid dat een Booking hier amper belasting betaalt maar wel zijn hand op mag houden voor NOW?
NOW die uitgekeerd wordt uit belasting gelden die de normale burger heeft opgehoest? Serieus?
En jij vindt het een goed beleid van GL om nog meer belasting op Vlees te betalen? Zodat voor sommige mensen vlees onbetaalbaar wordt? Vind je dat eerlijk?
muurbloem1985 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 17:47
0.11% gewijzigd
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:43
Ik heb geen idee over welk rapport je hebt? Maar als je denkt dat je maar altijd geld kunt uitgeven zonder bezuinigen zoals de SP en GL wilt dan krijg je Italiaanse toestanden, ik denk dat niemand dat wilt.
Het is mij een volkomen raadsel dat je GroenLinks als zo'n partij ziet. Maar ook dat zal wel door andere partijen zo gespind zijn. GroenLinks heeft heel veel kundig volk onder de gelederen. En dat geldt ook voor veel andere partijen. Nee hoor, we hoeven echt geen VVD om ons door deze crisis te loodsen. Dat hebben ze zo weten te spinnen maar is echt niet nodig. Nogmaals: die kabinetten bestonden uit ministers van allerlei soorten pluimage (lees: andere partijen!). Nota bene geen een minister van financiën van alle kabinetten Rutte kwam uit de VVD. Genoeg kundigheid elders.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:45
En jij vindt het een goed beleid van GL om nog meer belasting op Vlees te betalen? Zodat voor sommige mensen vlees onbetaalbaar wordt? Vind je dat eerlijk?
Wat een rare vraag. Ik heb helemaal niet gezegd dat ik op GL ga stemmen namelijk.

Maar nu je het toch vraagt ben ik daar wel meer voor dan bedrijven allerlei belastingvoordelen geven die vervolgens wel hun handje op houden voor belastinggeld als het ze zo uitkomt ja.
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 17:46
Het is mij een volkomen raadsel dat je GroenLinks als zo'n partij ziet. Maar ook dat zal wel door andere partijen zo gespind zijn. GroenLinks heeft heel veel kundig volk onder de gelederen. En dat geldt ook voor veel andere partijen. Nee hoor, we hoeven echt geen VVD om ons door deze crisis te loodsen. Dat hebben ze zo weten te spinnen maar is echt niet nodig. Nogmaals: die kabinetten bestonden uit ministers van allerlei soorten pluimage (lees: andere partijen!). Nota bene geen een minister van financiën van alle kabinetten Rutte kwam uit de VVD. Genoeg kundigheid elders.
Gl klinkt als een hele lieve partij inderdaad, totdat je bekijkt wat ze willen:

- Eigen risico afschaffen, klinkt TOF! maar hoe denken die linkse piepers dan de zorg betaalbaar te houden?
- Iedereen die 18 wordt even 10.000 euro geven, hier hoef ik denk ik niet op in te gaan
- Overal belasting over betalen zodat alles onbetaalbaar wordt (Zoals vlees) ect.ect.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
15-01-2021 17:38
Nee, ik ga op hem stemmen omdat ik werkelijk waar niet zie wie of welke partij beter zou zijn om ons door de coronacrisis en de economische gevolgen daarna te loodsen.
Nederland bleef bij het herstel van de vorige crisis achter bij andere landen. Dit bleek later uit verkeerde keuzes. Je moet juist investeren tijdens een crisis
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 17:46
Het is mij een volkomen raadsel dat je GroenLinks als zo'n partij ziet. Maar ook dat zal wel door andere partijen zo gespind zijn. GroenLinks heeft heel veel kundig volk onder de gelederen. En dat geldt ook voor veel andere partijen. Nee hoor, we hoeven echt geen VVD om ons door deze crisis te loodsen. Dat hebben ze zo weten te spinnen maar is echt niet nodig. Nogmaals: die kabinetten bestonden uit ministers van allerlei soorten pluimage (lees: andere partijen!). Nota bene geen een minister van financiën van alle kabinetten Rutte kwam uit de VVD. Genoeg kundigheid elders.
Dit
Ik durf er mijn hand ervoor in het vuur te steken dat iedereen die hier roept "VVD moet ons door de crisis loodsen" deze woorden terugneemt zodra ze naar de feiten kijken en wat beleid in de afgelopen jaren heeft aangericht in zoveel sectoren. Maar die perceptie veranderd ook nog wel in een paar jaar. Voor nu heeft Rutte, die constant in de campagne-stand staat en er altijd in staat in is om onwelgevalligheden op andermans conto te schrijven, het slim gespeeld. Ook in de Corona-crisis heeft hij alle stoere persconferenties op zich genomen en slim alle fouten zo gespind dat ze bij Hugo de Jonge of iemand anders kwamen te liggen. Dat is zijn stijl en dat was al zo toen hij in 2007 voor het lijsttrekkerschap ging. Het is vast een prima vent maar we zullen helaas eerlijk moeten zijn dat het in sommige sectoren nu heel triest is door VVD beleid.
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 17:50
Ik durf er mijn hand ervoor in het vuur te steken dat iedereen die hier roept "VVD moet ons door de crisis loodsen" deze woorden terugneemt zodra ze naar de feiten kijken en wat beleid in de afgelopen jaren heeft aangericht in zoveel sectoren. Maar die perceptie veranderd ook nog wel in een paar jaar. Voor nu heeft Rutte, die constant in de campagne-stand staat en er altijd in staat in is om onwelgevalligheden op andermans conto te schrijven, het slim gespeeld. Ook in de Corona-crisis heeft hij alle stoere persconferenties op zich genomen en slim alle fouten zo gespind dat ze bij Hugo de Jonge of iemand anders kwamen te liggen. Dat is zijn stijl en dat was al zo toen hij in 2007 voor het lijsttrekkerschap ging. Het is vast een prima vent maar we zullen helaas eerlijk moeten zijn dat het in sommige sectoren nu heel triest is door VVD beleid.
Wederom mee eens.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
15-01-2021 17:50
Wat een rare vraag. Ik heb helemaal niet gezegd dat ik op GL ga stemmen namelijk.

Maar nu je het toch vraagt ben ik daar wel meer voor dan bedrijven allerlei belastingvoordelen geven die vervolgens wel hun handje op houden voor belastinggeld als het ze zo uitkomt ja.
Dus als ik het goed begrijp ben jij voor dat elk bedrijf maar overal belasting over moet betalen zodat ze erin verzuipen?
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:50
Gl klinkt als een hele lieve partij inderdaad, totdat je bekijkt wat ze willen:

- Eigen risico afschaffen, klinkt TOF! maar hoe denken die linkse piepers dan de zorg betaalbaar te houden?
- Iedereen die 18 wordt even 10.000 euro geven, hier hoef ik denk ik niet op in te gaan
- Overal belasting over betalen zodat alles onbetaalbaar wordt (Zoals vlees) ect.ect.
Er zijn echt hele goede argumenten om die Eigen Risico af te schaffen. Misschien even in verdiepen. Maar je reactie met "linkse piepers" geeft me nu het gevoel dat jij heel comfortabel bent met het wegzetten van kundige partijen en dat misschien....mijn bereidheid om hier op in te gaan tijd verspilling is.

Dat idee van 10.000 euro vind ik niet briljant maar het heeft heel wat meer voordelen, als we het doorberekenen, en wanneer goed toegepast, dan we nu doorhebben. Een zelfde reactie werd gegeven toen het idee bestond om het studenten-OV in te voeren en dat is uiteindelijk een groot succes geworden.

Die laatste is zo onzinnig dat ik het moeilijk vind om op in te gaan. Misschien eens het partijprogramma van hen lezen in plaats van zomaar dingen te roepen ;-)
En terecht, jammer dat het weinig verschil maakt.
Ze zouden vervolgd moeten worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven