Kabinet Rutte III is gevallen

15-01-2021 14:10 351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit wel een eigen topic waard.

- ik vind het jammer dat het debat over de toeslagenaffaire met de Kamer nu niet doorgaat. Dat had nog meer duidelijkheid kunnen brengen
- ze blijven missionair op het gebied van Corona. Maar wat houdt dat in: Alleen virusbestrijding? Of ook steunpakketten etc?
- de VVD staat op 45 zetels in de peilingen dus ik denk nog steeds dat er een Rutte IV komt

Wat zijn jullie ideeen en vragen?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-01-2021 17:10
Nou, inderdaad. Net zoals het mij hoogst verbaast dat Rutte door Corona nog populairder zou zijn geworden. Zitten al die mensen te slapen voor de tv ofzo? We zijn van heel Europa bijvoorbeeld nog het minst ver met vaccineren, we zijn al god weet hoelang aan het klootviolen met een lockdown-maar-oepsie-nee-toch-maar-niet, het is een chaos in de ziekenhuizen en een chaos in de logistiek van vaccineren, hoezo maakt dat Rutte populair?

Dit kan je niet onderbouwen.
Er zijn landen die het beter doen en landen die het slechter doen.

Ook wat betreft chaos in de ziekenhuizen.

Kijk jij hebt een hekel aan Rutte maar blijf wel bij de feiten, Nederland is een "middenmotor"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
retrostar schreef:
15-01-2021 18:49
Ik hoorde dat het wel tot mei kan duren voordat ze allemaal gecompenseerd zijn. En dan is dat nog een positieve schatting. Probleem is dat de Kamer niet geïnformeerd werd, zelfs als die vragen ging stellen kregen ze geen antwoord.

Ik als leek denk dan: ze werden verdacht door het systeem; dus dan zet je hun dossier op "niet verdacht", daar komt dan een bepaald getal uit, die twee getallen trek je van elkaar af en klaar is Kees: dat is de restitutie. Plus een bos blommen en een leuk cadeau.

Maar ik ben kennelijk geen ambtenaar.
De ervaring met de mensen in Groningen is dat het flink kan tegenvallen hoe de overheid onder VVD-bewind in deze zaken opereert. Helaas ben ik niet optimistisch terwijl er zoveel leed is onder de mensen die slachtoffer zijn geworden.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
15-01-2021 17:23
Ik ben het absoluut eens met iedereen die zegt dat het tijd is voor een frisse wind. Dus niet straks Rutte IV a.u.b.



Het is aan de kiezer.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 17:31
Ja in die link hoor je tokkies "Rutte rot op" schreeuwen, stank voor dank voor iemand die ons langs de corona crisis helpt.
Kweenie hoor, maar we doen het qua Corona zelfs slechter dan landen als Polen, Roemenie en Griekenland. Nou niet echt bakens van werkende democratieën maar qua Corona hebben ze de boel meer op orde dan wij. Dus hoezo hij helpt ons langs de Corona crisis?

We zitten zo meteen al een JAAR in een soort lockdown en dat is linea recta terug te voeren op de bezuinigingen die Rutte in de zorg heeft doorgevoerd. En de reden dat er nog bijna niemand is gevaccineerd komt wederom omdat Rutte niet voor de voor ons beschikbare Pfizer vaccins wilde betalen.

Rutte is heel goed in de gewone man aan alle kanten uitknijpen en zelfs keihard de vernieling in storten zoals uit de Toeslagenaffaire blijkt terwijl hij aan de andere kant Sinterklaas speelt voor rijke multinationals.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-01-2021 18:58
Kweenie hoor, maar we doen het qua Corona zelfs slechter dan landen als Polen, Roemenie en Griekenland. Nou niet echt bakens van werkende democratieën maar qua Corona hebben ze de boel meer op orde dan wij. Dus hoezo hij helpt ons langs de Corona crisis?

We zitten zo meteen al een JAAR in een soort lockdown en dat is linea recta terug te voeren op de bezuinigingen die Rutte in de zorg heeft doorgevoerd. En de reden dat er nog bijna niemand is gevaccineerd komt wederom omdat Rutte niet voor de voor ons beschikbare Pfizer vaccins wilde betalen.

Rutte is heel goed in de gewone man aan alle kanten uitknijpen en zelfs keihard de vernieling in storten zoals uit de Toeslagenaffaire blijkt terwijl hij aan de andere kant Sinterklaas speelt voor rijke multinationals.
Zo mee eens! Met je hele post trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 17:53
Er zijn echt hele goede argumenten om die Eigen Risico af te schaffen.


Er zijn altijd voor en tegens bij een eigen risico.
Er is geen goed / slecht .
Het zijn gewoon politieke keuzes.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 18:10
Volgens mij is het slim te kijken naar de feiten en er loopt voldoende kundige mensen bij GroenLinks rond. Hetzelfde geldt voor D66, CDA, PvdA, etc. Ik vermoed dat we in Nederland die partijen onderschatten. Als we sec naar de Nederlandse politieke geschiedenis kijken dan geldt voor al die partijen dat ze waardevolle bijdragen hebben geleverd. Ik vind het best dat sommige mensen GroenLinks hier wegzet als een partij om niet op te stemmen maar ik kijk liever naar deze materie zonder een persoonlijk oordeel over de partijen. Ik kijk liever naar wetgeving en beleid. Dan ziet het er goed uit voor die partijen en inmiddels slecht voor de VVD. Je wilt toch ook liever dat een arts sec kijkt naar welk medicijn het beste voor jou is in plaats van op basis van onderbuikgevoelens? Wat toont de data i.p.v. wat is mijn gevoel over die partijen en hoe hebben andere partijen het zo kunnen spinnen dat ik zo'n gevoel heb over die partijen. Iedereen die roept dat de VVD kundig beleid levert, en PvdA, CDA, D66, GroenLinks niet, trappen in het politiek spinnen en zijn niets meer dan een echo van anderen. Kijk naar de feiten!
Maar op basis van welke feiten moet ik op PVDA, CDA, D66 of Groenlinks stemmen dan? Waar kan ik echt niet omheen bij die partijen en welke garanties kan je me geven dat zij niet ergens een keer gaan falen? Wie gaat ons door de crisis loodsen en waarom?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-01-2021 18:48
Alsof GroenLinks de enige linkse partij van Nederland is. En tja, wel toevallig dat alleen de mensen van Marokkaanse afkomst specifiek door jou genoemd worden als reden om niet op GroenLinks te stemmen.
Tuurlijk meid. Ik ben een racist. Ik heb het niet over Marokkanen gehad, maar uiteraard trek je die racismekaart. :yawnee:
Alle reacties Link kopieren
MarijeMarije schreef:
15-01-2021 14:31
En ik ben wel benieuwd: bij de belastingsdienst zaten mensen die veel beter door hadden dat er slechte (onmenselijke) beslissingen werden genomen (en nog steeds worden genomen). Die er veel dichter opzaten dan kabinet/ministers. Wie van die mensen wordt nou bestraft? Of is het allemaal lekker afschuiven en verschuilen achter "dat was de wet". Ik heb het gevoel dat de echt rotte appels, die van de hoed en de rand wisten en er achter stonden (en dus echt een moreel kompas missen) de dans ontspringen.

Hier maak ik mij dus ook kwaad om.
Er zijn daar echt een stel gevoelsarme of zelfs sadistische types aan de gang geweest.
Machtswellustelingen die geen spier vertrokken wanneer ze een gezin naar de financiële afgrond duwde. Misschien genoten ze er zelfs van om als het zwaard van Damocles te zijn.
Heel naar en vies allemaal... en wat zijn de consequenties voor deze figuren van de blauwe enveloppen brigade??
Ik vind deze uitkomst helemaal niet bevredigend.
Liv8 schreef:
15-01-2021 19:07
Maar op basis van welke feiten moet ik op PVDA, CDA, D66 of Groenlinks stemmen dan? Waar kan ik echt niet omheen bij die partijen en welke garanties kan je me geven dat zij niet ergens een keer gaan falen? Wie gaat ons door de crisis loodsen en waarom?
Elke partij kan falen maar er werd hier beweerd dat VVD de partij is om ons door de crisis te leiden. Mijn claim is simpelweg dat er dan niet naar de feiten wordt gekeken maar slechts naar gevoel. De feiten vertellen ons wat anders. Ik ga een hapje eten. Fijne avond.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-01-2021 18:54
Inderdaad ontzettend treffend.

Ik heb toch zo'n gruwelijke hekel aan die man.
Eens :mrgreen:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 18:57
De ervaring met de mensen in Groningen is dat het flink kan tegenvallen hoe de overheid onder VVD-bewind in deze zaken opereert. Helaas ben ik niet optimistisch terwijl er zoveel leed is onder de mensen die slachtoffer zijn geworden.
Ik denk dat het probleem vooral in de bureaucratie zit, in de ministeries en andere overheden. Die hebben allemaal hun eigen vakgebiedje en dat is hun trots: ze nemen daar de tijd voor. Gaat dus allemaal vreselijk stroperig en tegen de tijd dat de minister iets gedaan krijgt van zijn ministerie is die alweer weg en zit daar weer de opvolgende minister die te maken krijgt met zijn eigengereide ambtenaren en het spel kan opnieuw beginnen. Want je denkt toch niet dat ambtenaren gaan veranderen terwijl ze toch wel hun salaris krijgen. ;-D
retrostar wijzigde dit bericht op 15-01-2021 19:12
0.12% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
15-01-2021 18:56
Dit kan je niet onderbouwen.
Er zijn landen die het beter doen en landen die het slechter doen.

Ook wat betreft chaos in de ziekenhuizen.

Kijk jij hebt een hekel aan Rutte maar blijf wel bij de feiten, Nederland is een "middenmotor"
Precies, vergrootglas op dingen die hier fout gaan en alleen de goede dingen uit andere landen belichten. Er is overal chaos; er is een virus.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het politiek gezien logisch is dat het kabinet aftreedt, maar wat gebeurt er met de mensen daaronder? Wat gebeurt er met degenen die alle signalen hebben genegeerd en doorgegaan zijn met die hele affaire?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Floris89 schreef:
15-01-2021 19:09
Elke partij kan falen maar er werd hier beweerd dat VVD de partij is om ons door de crisis te leiden. Mijn claim is simpelweg dat er dan niet naar de feiten wordt gekeken maar slechts naar gevoel. De feiten vertellen ons wat anders. Ik ga een hapje eten. Fijne avond.
En wat vertellen die feiten ons over wie ons wél door de crisis gaat leiden?
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
15-01-2021 18:56
Dit kan je niet onderbouwen.
Er zijn landen die het beter doen en landen die het slechter doen.

Ook wat betreft chaos in de ziekenhuizen.

Kijk jij hebt een hekel aan Rutte maar blijf wel bij de feiten, Nederland is een "middenmotor"
Afbeelding

Dit is een grafiek van vorige week, van het percentage gevaccineerden per land. Kijk maar even waar Nederland staat.

Oh... wacht...


Hier ook even een link omdat het misschien niet zo goed leesbaar is.
https://www.reddit.com/r/europe/comment ... entage_of/
Am Yisrael Chai!
hollebollegijs schreef:
15-01-2021 18:57
Het is aan de kiezer.
Nou, nee. Die bepalen alleen welke partijen de grootste worden.

Wie uiteindelijk gaan regeren, gaan ze zelf bekonkelen. En wie uiteindelijk premier en ministers worden ook.
Alle reacties Link kopieren
Gedupeerden mogen hun compensatie direct weer afdragen aan.....de Belastingdienst. De Belastingsienst weigert zijn positie als 1e schuldeiser op te geven.

https://www.trouw.nl/cs-bbefdd4d
meisje22 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 19:29
22.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-01-2021 19:18
Afbeelding

Dit is een grafiek van vorige week, van het percentage gevaccineerden per land. Kijk maar even waar Nederland staat.

Oh... wacht...


Hier ook even een link omdat het misschien niet zo goed leesbaar is.
https://www.reddit.com/r/europe/comment ... entage_of/
fashionvictim schreef:
15-01-2021 19:18
Afbeelding

Dit is een grafiek van vorige week, van het percentage gevaccineerden per land. Kijk maar even waar Nederland staat.

Oh... wacht...


Die grafiek had ik ook gezien.
Jouw grafiek is van 09/01 en Nederland was op de 5e begonnen.
We hebben het hier over een maand nog een keer over.
Het coronabeleid staat en valt niet bij de start van de vaccinaties maar bij de eindstreep.

Daarbij komt dat Nederland het economisch prima doet in vergelijking met andere landen, we houden de economie draaiende en bestrijden een virus.
We hebben relatief veel vrijheden.

Frankrijk en Belgie hebben bijvoorbeeld al oktober / december een avondklok.

In Frankrijk ben je morgen vanaf 18.00 aan huis gekluisterd.


Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
15-01-2021 19:21
Nou, nee. Die bepalen alleen welke partijen de grootste worden.

Wie uiteindelijk gaan regeren, gaan ze zelf bekonkelen. En wie uiteindelijk premier en ministers worden ook.






Zo werkt democratie, je kiest een partij en die bekijken met welke andere partij ze willen samenwerken en daar komt een mix uit.

Het alternatief is het Amerikaanse model, the winner takes het all.

Wat heeft je voorkeur?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
15-01-2021 19:29
Zo werkt democratie, je kiest een partij en die bekijken met welke andere partij ze willen samenwerken en daar komt een mix uit.

Het alternatief is het Amerikaanse model, the winner takes het all.

Wat heeft je voorkeur?
Dat weet ik. Ik zeg alleen dat de kiezer niet bepaalt wat jij beweerde.

Je zou nog bij de verkiezingen een voorkeur voor premier kunnen aangeven, naast het kiezen voor een partij dus.
Alle reacties Link kopieren
Kijk nog eens naar de poppetjes in het kabinet Rutte II. Wie moeten er aftreden? Bijna allemaal VVD'ers. Wie verliest er de verkiezingen? Juist ja, de PVDA.
Verbaas ik me nog steeds over. Hoewel die 1,1 miljoen voorkeursstemmen op een inmiddels overleden lijsttrekker ook nog onbegrijpelijk zijn voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
15-01-2021 19:21
Nou, nee. Die bepalen alleen welke partijen de grootste worden.

Wie uiteindelijk gaan regeren, gaan ze zelf bekonkelen. En wie uiteindelijk premier en ministers worden ook.
Daarom denk ik bij mijn stem er ook aan welke partij met wie zal willen regeren.
Alle reacties Link kopieren
D66 is trouwens ook hypocriet, loopt nu met het vingertje te wijzen maar ondertussen zaten ze wel in het kabinet en hebben geen vinger naar die gedeputeerde gestoken, wat een krokodillen tranen allemaal, gatverdamme.
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik het alweer eens met Wilders, het moet niet gekker worden.

Die zegt net in het journaal dat het natuurlijk heel gek is dat Rutte niet zijn biezen pakt.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven