Khalid krijgt woning, Sander is boos

24-12-2018 09:28 506 berichten
Sander is een Nederlandse jongeman. Hij staat al 8 jaar op de wachtlijst voor een huurwoning in Amsterdam, maar komt steeds maar niet aan de beurt.

Khalid Jones is een kraker die meer dan 10 jaar illegaal in Nederland verbleef. Hij krijgt nu de woning die Sander graag had willen huren. Sorry, Sander.

https://www.geenstijl.nl/5145480/sander ... -hij-niet/
VictimadelAmor schreef:
24-12-2018 15:17
Dat zou je ook kunnen zeggen van en bij krakers/asielzoekers.
denk je dat asielzoekers niet weten dat het leven niet eerlijk is?
Stopt er eens iemand met kraken, is het weer niet goed.
Het-groepje schreef:
24-12-2018 13:08
Ja gelukkig wel. Stel je voor dat we ook nog huurtoeslag moeten gaan betalen op huren van 1800, dan spekken we de verhuurder nog meer dan we al doen.


We gunnen het de We are here held natuurlijk wel hè. Straks blijft er niets over voor hem. Zou wat zijn.
Sara9876 schreef:
24-12-2018 14:11
Niet bouwen? Terwijl er een tekort is (en gezien de toename van 1-persoonshuishoudens wordt dat tekort alleen maar groter). Hoe ga je dat oplossen?

Als we het nog leefbaar willen houden in dit kleine landje dan zal er toch een oplossing moeten komen. Ik las een aantal weken geleden van een forummer dat er met gemak, wat was het nou, iets van 500 miljoen (!) mensen hier zouden kunnen wonen zonder problemen. Als je een gedachte als deze hebt dan snap ik wel dat mensen geen probleem zien in bouwen.

Tuintjes moeten zoveel mogelijk groen want beter voor de afwatering maar woningen bouwen + wegen + winkelcentra en alles wat er bij komt geen probleem.
Ook de milieuvervuiling op zich. Hoe meer mensen, hoe groter de CO2 uitstoot. Maar o wee als een hardwerkende boer koeien teveel heeft want de koeienpoep zo slecht voor het milieu. Minder vlees eten is ook beter voor het milieu. Hoe krom.

De randstad loopt vast, het is niet meer gezond om daar te leven, veel fijnstof. Bouwen is een tijdelijke oplossing. Op een gegeven moment is het hier niet meer leeefbaar.

Waanzin!
Renee_XX schreef:
24-12-2018 18:02
We gunnen het de We are here held natuurlijk wel hè. Straks blijft er niets over voor hem. Zou wat zijn.
Je snapt niet wat ik bedoel maar ok.
Ik ben heel benieuwd hoe de mensen wonen die vinden dat Khalid voorrang heeft op Sander.
Alle reacties Link kopieren
In vier dagen 344 migranten op Middellandse Zee opgepikt - https://nos.nl/l/2264953

Sander schuift weer verder naar achteren in de wachtrij.

Het blijft gewoon binnen komen via de Middellandse zee.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
24-12-2018 18:45
In vier dagen 344 migranten op Middellandse Zee opgepikt - https://nos.nl/l/2264953

Sander schuift weer verder naar achteren in de wachtrij.
Zolang hij in een wachtrij staat, in plaats van op een bootje op de Middellandse zee, mag Sander in zijn handjes knijpen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-12-2018 12:25
het is de wet dat je een huis toewijst aan degene die het langst ingeschreven staat en het passende inkomen heeft
dat geldt niet voor statushouders.. Die krijgen voorrang mits er een huis is. Dat ook dit lang kan duren en dat er ook gezinnen in kamertjes worden gestopt weet ik dan weer uit eigen ervaring. Gezin die hierheen is gekomen , status hebben , wonen met zijn 6-en in 2 kamers.. er is domweg geen woonruimte.. Daar hoor je Sander dan weer niet over. Sander moet gewoon elders gaan wonen ;-)

En ja.. dat statushouders voorrang krijgen is zuur voor mensen die al heel lang ingeschreven staan en maar niet aan de beurt komen, dat mag je niet leuk vinden. Maar ja, die statushouders moeten ook wonen en kunnen niet eeuwig in een AZC blijven natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
24-12-2018 19:05


En ja.. dat statushouders voorrang krijgen is zuur voor mensen die al heel lang ingeschreven staan en maar niet aan de beurt komen, dat mag je niet leuk vinden. Maar ja, die statushouders moeten ook wonen en kunnen niet eeuwig in een AZC blijven natuurlijk.

Gewoon stoppen met asielaanvragen in behandeling nemen.
Migranten krijgen sobere opvang en een ontheemden status.

Sobere opvang is bijvoorbeeld oude kazernes etc.
Netjes maar basis.

Dan dalen de asielaanvragen met duizelwekkende snelheid omdat gratis huizen en uitkeringen een aanzuigende werking hebben.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
24-12-2018 19:23
Gewoon stoppen met asielaanvragen in behandeling nemen.
Migranten krijgen sobere opvang en een ontheemden status.

Sobere opvang is bijvoorbeeld oude kazernes etc.
Netjes maar basis.

Dan dalen de asielaanvragen met duizelwekkende snelheid omdat gratis huizen en uitkeringen een aanzuigende werking hebben.
Helemaal mee eens want wanneer is het hier in Nederland echt "vol"? Hoeveel mensen kunnen er nog bij? Ik denk i.d.d. ook dat als er geen gratis huizen en uitkeringen meer worden weggeven, dat de asielinstroom schrikbarend zal dalen. Ik zou het hier in Nederland graag leefbaar willen houden.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
24-12-2018 12:00
Filmpje is bullshit. De meeste statushouders zitten in een container woning. Niks mis mee verder maar die driekamerwoningen zijn zeer zeldzaam.
Niet waar, ik woon er zelf tussen. Het merendeel van wat hier vrij komt gaat echt naar statushouders.
stroman schreef:
24-12-2018 18:55
Zolang hij in een wachtrij staat, in plaats van op een bootje op de Middellandse zee, mag Sander in zijn handjes knijpen.
Ja, die Sander boft maar dat hij tot zijn 40e bij zijn ouders mag wonen terwijl woningen op een triple A-locatie ver onder de kostprijs en met huursubsidie naar nieuwkomers gaan wiens voornaamste prestatie is dat ze hier al 15 jaar illegaal woningen hebben gekraakt.
ManOpHetPrikbord schreef:
24-12-2018 20:25
Ja, die Sander boft maar dat hij tot zijn 40e bij zijn ouders mag wonen terwijl woningen op een triple A-locatie ver onder de kostprijs en met huursubsidie naar nieuwkomers gaan wiens voornaamste prestatie is dat ze hier al 15 jaar illegaal woningen hebben gekraakt.
Orteliusstraat ging het over, toch? :nut:

En Sander woont tot z’n veerstigste bij zijn ouders? Eigenaardig, de meeste van mijn armoedzaaier-vrienden zijn er ruim voor die tijd in geslaagd een woning in Amsterdam te vinden, binnen de ring. Zelfs met 10 jaar wachttijd heb je makkelijk voor je veertigste een woning. Of je moet echt een luie donder zijn.
stroman schreef:
24-12-2018 20:39
Orteliusstraat ging het over, toch? :nut:

En Sander woont tot z’n veerstigste bij zijn ouders? Eigenaardig, de meeste van mijn armoedzaaier-vrienden zijn er ruim voor die tijd in geslaagd een woning in Amsterdam te vinden, binnen de ring. Zelfs met 10 jaar wachttijd heb je makkelijk voor je veertigste een woning. Of je moet echt een luie donder zijn.
De Orteliusstraat is gewoon de zoveelste shabby buurt die helemaal wordt opgehipt omdat, enkele Friezen, Tukkers en Brabo’s daargelaten, iedereen tegenwoordig in Amsterdam wil wonen.

Maar goed, je kunt wel de ouders van Sander de schuld geven dat ze hem niet direct na de conceptie op een wachtlijst hebben geplaatst, maar dat doet er niets aan af dat het wel een beetje raar is dat een ex-krakende illegaal die gepromoveerd is naar statushouder direct een 3-kamer etage krijgt terwijl mensen die al veel langer staan ingeschreven het nakijken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
24-12-2018 15:11
Omdat die mensen dan in een AZC blijven wonen en dat kost ook geld en is om allerlei gewoon menselijke redenen ook niet wenselijk.
Ik vind het trouwens storend dat je die mensen gelukszoekers noemt, die mensen hebben gewoon een procedure doorlopen.
Procedure of niet ik vind het heel storend dat er een groep is die het in hun eigen land helemaal niet slecht heeft (ja ze moeten dan wel werken) maar het hier gewoon beter kunnen krijgen. Huis, inrichting, uitkering. Die nemen ook de plek in van die homo die met de dood bedreigt word of van die vrouw die het zat is om in een tent te lopen. Jonge jongens die beter in hun eigen land kunnen blijven om de boel beter te maken ipv hier hun hand op te houden. Dat is ook de groep met de grote mond die van alles voor elkaar krijgen.
ManOpHetPrikbord schreef:
24-12-2018 20:44

Maar goed, je kunt wel de ouders van Sander de schuld geven dat ze hem niet direct na de conceptie op een wachtlijst hebben geplaatst, maar dat doet er niets aan af dat het wel een beetje raar is dat een ex-krakende illegaal die gepromoveerd is naar statushouder direct een 3-kamer etage krijgt terwijl mensen die al veel langer staan ingeschreven het nakijken hebben.
Je weet niet het verschil tussen een statushouder en een illegaal? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
24-12-2018 18:43
Ik ben heel benieuwd hoe de mensen wonen die vinden dat Khalid voorrang heeft op Sander.
Ik vind dat Sander voorrang heeft. Maar ik voel een linkse sfeer hier, dus denk niet dat er veel met me eens zijn
Konden jullie maar ruilen hè, met die mensen in die bootjes op de Middellandse Zee. Dat zijn gouden wiegjes geweest...
nina1966 schreef:
24-12-2018 20:51
Procedure of niet ik vind het heel storend dat er een groep is die het in hun eigen land helemaal niet slecht heeft (ja ze moeten dan wel werken) maar het hier gewoon beter kunnen krijgen. Huis, inrichting, uitkering. Die nemen ook de plek in van die homo die met de dood bedreigt word of van die vrouw die het zat is om in een tent te lopen. Jonge jongens die beter in hun eigen land kunnen blijven om de boel beter te maken ipv hier hun hand op te houden. Dat is ook de groep met de grote mond die van alles voor elkaar krijgen.
Of je werkt bij het ind en brengt privacy gevoelige informatie naar buiten.
Of je kletst maar wat.
Hoe weet jij nu hoe het zit?
Renee_XX schreef:
24-12-2018 18:17
Als we het nog leefbaar willen houden in dit kleine landje dan zal er toch een oplossing moeten komen. Ik las een aantal weken geleden van een forummer dat er met gemak, wat was het nou, iets van 500 miljoen (!) mensen hier zouden kunnen wonen zonder problemen. Als je een gedachte als deze hebt dan snap ik wel dat mensen geen probleem zien in bouwen.

Tuintjes moeten zoveel mogelijk groen want beter voor de afwatering maar woningen bouwen + wegen + winkelcentra en alles wat er bij komt geen probleem.
Ook de milieuvervuiling op zich. Hoe meer mensen, hoe groter de CO2 uitstoot. Maar o wee als een hardwerkende boer koeien teveel heeft want de koeienpoep zo slecht voor het milieu. Minder vlees eten is ook beter voor het milieu. Hoe krom.

De randstad loopt vast, het is niet meer gezond om daar te leven, veel fijnstof. Bouwen is een tijdelijke oplossing. Op een gegeven moment is het hier niet meer leeefbaar.

Waanzin!
Is een globaal probleem dat we dus met zijn allen moeten oplossen. Hoe weet ik ook niet.
Rookgordijn1 schreef:
24-12-2018 18:43
Ik ben heel benieuwd hoe de mensen wonen die vinden dat Khalid voorrang heeft op Sander.
Het gaat er niet om wat wij vinden, daar zijn regels voor en ik ga niet net doen alsof ik de strenge asielregels beter kan interpreteren dan het ind op basis van een filmpje ipv een dossier.
Zelfde geldt voor de regels rond woningtoewijzing.
NoName1983 schreef:
24-12-2018 19:32
Niet waar, ik woon er zelf tussen. Het merendeel van wat hier vrij komt gaat echt naar statushouders.
Kan maar dan nog woont het grootste deel van de alleenstaande statushouders in een container woning.
ManOpHetPrikbord schreef:
24-12-2018 20:44
De Orteliusstraat is gewoon de zoveelste shabby buurt die helemaal wordt opgehipt omdat, enkele Friezen, Tukkers en Brabo’s daargelaten, iedereen tegenwoordig in Amsterdam wil wonen.

Maar goed, je kunt wel de ouders van Sander de schuld geven dat ze hem niet direct na de conceptie op een wachtlijst hebben geplaatst, maar dat doet er niets aan af dat het wel een beetje raar is dat een ex-krakende illegaal die gepromoveerd is naar statushouder direct een 3-kamer etage krijgt terwijl mensen die al veel langer staan ingeschreven het nakijken hebben.
Lieverd, de orteliusstraat is al decennialang niet meer shabby.
stroman schreef:
24-12-2018 20:39
Orteliusstraat ging het over, toch? :nut:

En Sander woont tot z’n veerstigste bij zijn ouders? Eigenaardig, de meeste van mijn armoedzaaier-vrienden zijn er ruim voor die tijd in geslaagd een woning in Amsterdam te vinden, binnen de ring. Zelfs met 10 jaar wachttijd heb je makkelijk voor je veertigste een woning. Of je moet echt een luie donder zijn.
Mijn wat jongere vrienden met 6 jaar wachttijd. En nog leuk ook. Alleen niet alleen op de officiële manieren maar ook via andere verhuurders, paar delen een woning etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven