Kledingpolitie in Cannes
vrijdag 16 mei 2025 om 21:26
Ik twijfelde of dit bij het topic over onflatteuze celebs hoort; toch maar hier plaatsen. Ik las dat ze voor het filmfestival in Cannes dit jaar kledingvoorschriften hebben namelijk geen sneakers, geen lange slepen, geen naakt. Vooral dat laatste doet stof opwaaien want mensen vinden dat we te preuts zijn geworden. Halle Berry (bij het Met gala had je praktisch uitzicht op haar kruis) moest last minute een andere jurk regelen. Feministen mopperen, want free the nipple.
Wat vinden jullie? Naakt op de rode loper moet kunnen? Gaan we terug in de tijd met deze preutsheid? Of zijn er grenzen?
Wat vinden jullie? Naakt op de rode loper moet kunnen? Gaan we terug in de tijd met deze preutsheid? Of zijn er grenzen?
zaterdag 17 mei 2025 om 00:20
Eens. Ik vind het allemaal niet schokkend, maar wel lelijk, onflatteus en trashy.
Net zoals ik gewone lippen veel mooier vind dan opgespoten ducklippen, vind ik kleding die het lichaam wat meer bedekt veel charmanter, stijlvoller en glamoureuzer dan dat maximale bloot. Datheeft niks met preuts te maken, ik vind het gewoon trash.
zaterdag 17 mei 2025 om 07:17
Ook eens.Ginevra schreef: ↑17-05-2025 00:20Eens. Ik vind het allemaal niet schokkend, maar wel lelijk, onflatteus en trashy.
Net zoals ik gewone lippen veel mooier vind dan opgespoten ducklippen, vind ik kleding die het lichaam wat meer bedekt veel charmanter, stijlvoller en glamoureuzer dan dat maximale bloot. Datheeft niks met preuts te maken, ik vind het gewoon trash.
zaterdag 17 mei 2025 om 07:32
zaterdag 17 mei 2025 om 07:57
Als praktisch iemands kruis zien en tepels showen als normaal wordt gezien en het verbieden daarvan als preuts, is mijn reactie: a) Lang leve preuts, en b) Toch eigenlijk heel bijzonder hoe mensen tegenwoordig zijn gaan denken.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi
zaterdag 17 mei 2025 om 08:08
Ik vind het helemaal niets te maken hebben met preutsheid, maar meer met beschaving. Er is overal een tijd en plaats voor.
zaterdag 17 mei 2025 om 08:13
nerdopviva schreef: ↑17-05-2025 08:08Ik vind het helemaal niets te maken hebben met preutsheid, maar meer met beschaving. Er is overal een tijd en plaats voor.
Eens. En beter omschreven.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi
zaterdag 17 mei 2025 om 08:27
zaterdag 17 mei 2025 om 08:46
Dat overal een tijd en plaats voor is, geldt ook voor sneakers vind ik. Niet gepast op een formeel evenement. Genoeg lage schoenen die wel geschikt zijn.Draaideurforummer schreef: ↑17-05-2025 08:27Ik vind het ook niet schokkend, en ook niet sexy. Ik vind het ordinair. Sexy is in mijn ogen juist iets aan de verbeelding overlaten. En feministes kunnen zich beter richten op het verbod op sneakers, terwijl paalhoge voetenmoordenaren nog wel de norm zijn.
inelly wijzigde dit bericht op 17-05-2025 08:47
4.65% gewijzigd
zaterdag 17 mei 2025 om 08:46
zaterdag 17 mei 2025 om 08:56
zaterdag 17 mei 2025 om 09:00
Nana_Mouskouri schreef: ↑17-05-2025 08:46Is het niet aandachttrekkende symboolpolitiek? Ik kan me niet voorstellen dat de rode loper gevuld was met blote mensen. Nu praat iedereen weer eens over Cannes.
Dat zijn die jurken meestal ook natuurlijk. Die jurken worden zo niets verhullend gemaakt zodat er nog lang over de jurk wordt gepraat en over de drager en daardoor over de film. Met welke jurk wordt er het meest over je geschreven, gepraat etc. Alles voor de aandacht.
zaterdag 17 mei 2025 om 09:01
Ze gaan hun gang maar, ik zie er niks van. De jurk van HB lijkt mij een onpraktisch onding, en ik vind m niet mooi, maar als zij er gelukkig van wordt moet ze m lekker aantrekken. Probleem is wel dat de naaktheid alleen het ‘perfecte lichaam’ toont. En dan vind ik het pas echt walgelijk als er een bezitterig mannetje hijgerig naast loopt alsof de vrouw zijn slavin is.
Toe de helaasheid der dingen werd gepromoot in Cannes, zaten er gewone lijven (mannen) naakt op de fiets. Dat was pas een statement! Functievol naakt
Toe de helaasheid der dingen werd gepromoot in Cannes, zaten er gewone lijven (mannen) naakt op de fiets. Dat was pas een statement! Functievol naakt

maria1905 wijzigde dit bericht op 17-05-2025 09:06
2.49% gewijzigd
zaterdag 17 mei 2025 om 09:10
https://www.elle.com/nl/mode/stijl/g439 ... nnes-2023/
En dan even naar beneden scrollen voor de outfits die dus niet meer mogen. Ik vind het niet gek.
En dan even naar beneden scrollen voor de outfits die dus niet meer mogen. Ik vind het niet gek.
zaterdag 17 mei 2025 om 09:13
Hier zie ik het probleem niet van, zolang je iets aantrekt als je in het OV zit, een winkel binnengaat of iets dergelijks.Lila-Linda schreef: ↑17-05-2025 08:56Van mij mag het best wat preutser. Vooral in het straatbeeld. Het was afgelopen week niet eens echt warm, maar ik heb te veel bloot mannenvel moeten aanschouwen. Houd gewoon een shirtje aan. Dat vind ik akeliger dan de jurk van een filmster
Trouwens: Als je dit over blote vrouwenbuiken zou schrijven, was de wereld te klein.
zaterdag 17 mei 2025 om 09:37
Een blote vrouwenbuik of een bloot mannentorso vind ik nogal een verschil. En een vrouw kan sowieso niet met bloot bovenlichaam over straat. Ik vind zonder shirt in de stad lopen onfatsoenlijk. Als je dat wil, kun je naar het strand of het zwembad.
Edit: met blote vrouwenbuik bedoel ik een randje bloot, niet een vrouw die met bikinitopje in de stad loopt. Dat vind ik net zo onfatsoenlijk als een man zonder shirt.
zaterdag 17 mei 2025 om 09:51
Ik denk dat het ook niet veel te maken heeft met schrikken van tepels. Het bloot, bloter, blootst hoeft van mij ook niet op een filmfestival. Het zou om de films moeten gaan en niet om de jurk/lichamen van de actrices.Yakuzakiko schreef: ↑17-05-2025 09:13Ik vind het kunstwerken! Maar ik schrik ook niet van een paar tepels.
zaterdag 17 mei 2025 om 10:04
Ik zie nooit vrouwen in het straatbeeld volledig topless
Als ze dat zouden werden ze aangerand of opgepakt
Hier wel mannen topless op terrassen etc
zaterdag 17 mei 2025 om 10:13
Die laatste categorie bedoel ik inderdaad. Op straat prima, maar niet in een winkel. Dat geldt ook voor bouwvakkers zonder shirt vind ik.nerdopviva schreef: ↑17-05-2025 09:37Een blote vrouwenbuik of een bloot mannentorso vind ik nogal een verschil. En een vrouw kan sowieso niet met bloot bovenlichaam over straat. Ik vind zonder shirt in de stad lopen onfatsoenlijk. Als je dat wil, kun je naar het strand of het zwembad.
Edit: met blote vrouwenbuik bedoel ik een randje bloot, niet een vrouw die met bikinitopje in de stad loopt. Dat vind ik net zo onfatsoenlijk als een man zonder shirt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in