lekker op het strand?

24-04-2016 17:21 76 berichten
Een paar dagen geleden kwam in het nieuws dat ze waarschuwen voor aanslagen op het strand in spanje / italie etc

Ga jij deze zomer naar deze landen en lig je nog onbezorgd op het strand? Of vermijd je juist nu het strand door terrorisme dreiging?
Alle reacties Link kopieren
quote:SinDudas schreef op 25 april 2016 @ 09:05:

[...]

Ik vind het raar om mensen die bang zijn dom te noemen. Nee, de kans dat je er zelf bij betrokken raakt is niet groot. Maar kom op: mensen lopen nietsvermoedend op een vliegveld of op een station en opeens wordt alles opgeblazen. Je kunt er niet meer zomaar van uitgaan dat je veilig bent. Mogen mensen daar dan op zn minst een beetje zenuwachtig van worden misschien?Van mij mogen ze dat natuurlijk, maar het is zo irreeël! Je bent toch doorgaans ook niet bang voor autorijden? Of een inbraak? Om snel dood te gaan aan kanker? Dat komt allemaal veel meer voor dan terrorisme hier.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 25 april 2016 @ 09:12:

[...]

Van mij mogen ze dat natuurlijk, maar het is zo irreeël! Je bent toch doorgaans ook niet bang voor autorijden? Of een inbraak? Om snel dood te gaan aan kanker? Dat komt allemaal veel meer voor dan terrorisme hier.

Jij misschien niet. In mijn familie is een dodelijk auto ongeluk gebeurd. En is er iemand aan kanker overleden en een ander was van het ene op het andere moment dood. En die inbraak is er ook al 2 x geweest. Ik heb van het leven geleerd dat er misschien wel ergens weinig kans op is maar dat dat nog niet wil zeggen dat het je dus niet overkomt. Het lot bepaalt en er is niks over te zeggen hoe, wat of wanneer.

Dus ik vermijd zoveel mogelijk risico's. De houding "als het zo is dan is het zo" snap ik persoonlijk niet want ik wil nog niet dood.

Echt extreem bang, straatvrees of er wakker van liggen of niet in een auto stappen is allemaal niet aan de hand. Maar het gaat door mijn hoofd af en toe ja. En ik blijf nu liever weg van vliegvelden en hoofdsteden. Strand ging ik al niet naartoe om andere redenen.
Alleen in Europa zijn al zo ontzettend veel kilometers strand dat de kans dat je al getroffen wordt heel klein is. Zoveel terroristen zijn er niet om heel veel stranden onveilig te maken (anders zouden er toch al veel meer aanslagen in Europa geweest zijn zou je zeggen).

Maar als je toch heel negatief wilt denken: mensen gaan niet naar het strand vanwege mogelijke aanslagen, dus gaan ze ergens anders heen. Dan is dat een mooi doelwit geworden. Een bom op de Grote Markt in Breda of Het Plein in Den Haag zorgt ook voor heel veel slachtoffers.
quote:cupcakegirl schreef op 24 april 2016 @ 19:30:

Ik zou gaan naar de adriatische kust in Italie en dan vlak bij Venetie waar camping naast camping ligt op een landtong met maar 1 doorgaande weg.

Ga nu naar KroatieEn waarom zou het daar veiliger zijn?
Dus er dreigt gevaar. Ergens aan de kust van Spanje, Italie of Frankrijk. Enig idee om hoeveel duizenden kilometers kustlijn dat gaat, en hoeveel badplaatsen daaraan liggen? De kans dat je de Staatsloterij wint is nog groter dan dat je slachtoffer wordt van zo'n mafklapper. Het is dat terroristen notoir humorloze luitjes zijn, anders denk ik dat ze gillend van de lach over de grond zouden rollen als ze wisten dat hun dreigementen zo'n impact hadden.
quote:SinDudas schreef op 25 april 2016 @ 09:38:

[...]

Jij misschien niet. In mijn familie is een dodelijk auto ongeluk gebeurd. En is er iemand aan kanker overleden en een ander was van het ene op het andere moment dood. En die inbraak is er ook al 2 x geweest. Ik heb van het leven geleerd dat er misschien wel ergens weinig kans op is maar dat dat nog niet wil zeggen dat het je dus niet overkomt. Het lot bepaalt en er is niks over te zeggen hoe, wat of wanneer.

Dus ik vermijd zoveel mogelijk risico's. De houding "als het zo is dan is het zo" snap ik persoonlijk niet want ik wil nog niet dood.

Echt extreem bang, straatvrees of er wakker van liggen of niet in een auto stappen is allemaal niet aan de hand. Maar het gaat door mijn hoofd af en toe ja. En ik blijf nu liever weg van vliegvelden en hoofdsteden. Strand ging ik al niet naartoe om andere redenen.

In mijn familie zijn meerdere mensen (te) jong aan kanker overleden. Mijn vader, mijn schoonvader, mijn oma. Verder heb ik een aantal kinderen gekend die zijn overleden aan kanker.

Daardoor besef ik dat het helemaal niet aannemelijk is dat ik mijn pensioen halen. En daardoor doe ik vooral dingen die ik leuk en fijn vind. Want het kan zo afgelopen zijn!

Juist daarom zou ik ook gewoon overal heen gaan waar ik wil. Het leven is te kort om bang te zijn voor dingen die je mogelijk kunnen overkomen, maar waarschijnlijk niet.
Tja iedereen moet doen wat hem of haar het beste lijkt. Ik weet van mezelf dat ik er niet rustig zit. De kinderen hebben het voor kennisgeving aangenomen. De oudste vond het wel cool dat we naar kroatie gaan want "iedereen" gaat naar Italie...
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 25 april 2016 @ 10:44:

[...]

In mijn familie zijn meerdere mensen (te) jong aan kanker overleden. Mijn vader, mijn schoonvader, mijn oma. Verder heb ik een aantal kinderen gekend die zijn overleden aan kanker.

Daardoor besef ik dat het helemaal niet aannemelijk is dat ik mijn pensioen halen. En daardoor doe ik vooral dingen die ik leuk en fijn vind. Want het kan zo afgelopen zijn!

Juist daarom zou ik ook gewoon overal heen gaan waar ik wil. Het leven is te kort om bang te zijn voor dingen die je mogelijk kunnen overkomen, maar waarschijnlijk niet.

Ik heb dus de tegenovergestelde reactie, wil voorzichtig zijn omdat dat de kansen dat ik langer leef vergroot. Ik ben niet echt bang maar hou overal rekening mee. En ik hoef niet zoveel dus dat scheelt.

Iedereen gaat er anders mee om. Ik wens je een lang, gezond en plezierig leven :-)
Ja ik jou natuurlijk ook.

Bijzonder dat je er zo verschillend mee kan omgaan hè?
Quote GeorgetteDansLeTabak "Bijzonder dat je er zo verschillend mee om kan gaan he?"

Ja, heeft denk ik ook te maken met persoonlijkheid en wat iemand wel of niet wil doen in zijn leven. Ik kan zelf erg genieten van simpele kleine dingetjes en daar hoef ik niet al te ver voor van huis. Verder hou ik van rust, dus ik hoef niet echt iets op te geven om weg te blijven van zogenaamde risico plekken waar we het in dit topic over hebben.
Tegenwoordig ben je nergens meer veilig dat kan hier net zo goed gebeuren natuurlijk. Vorig jaar was er nog een die in Graz in Oostenrijk dwars op het winkelend publiek in reed. Ook maar niet meer winkelen?
quote:willem1959 schreef op 24 april 2016 @ 18:35:

Je moet in ieder geval niet naar een turks strand.

Als je naar turkije gaat steun je indirect die rare Erdogan. En bovendien, als je hem een keer voor lul uitmaakt op het forum kun je met een beetje pech je terugvlucht wel vergeten.Haha!
I believe in good
quote:SinDudas schreef op 25 april 2016 @ 11:35:

Ja, heeft denk ik ook te maken met persoonlijkheid en wat iemand wel of niet wil doen in zijn leven. Ik kan zelf erg genieten van simpele kleine dingetjes en daar hoef ik niet al te ver voor van huis. Verder hou ik van rust, dus ik hoef niet echt iets op te geven om weg te blijven van zogenaamde risico plekken waar we het in dit topic over hebben.Dit vind ik een erg egoïstische instelling. Het gaat toch niet alleen om jou?? Het gaat er om dat de plekken waar die debielen mensen willen vermoorden blijkbaar weer worden uitgebreid.
I believe in good
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 25 april 2016 @ 09:09:

[...]

Maar jij zou dus heel het strand Italië en Spanje nu mijden, want stel dat...? Ik vind dat nogal wat.

Afgelopen jaar ben ik veel met dochter in en om Parijs geweest, want we hadden een abonnement op Disneyland. Twee dagen voor Charlie Hebdo waren we er. Ons hotel was niet ver van de Hypercacher. En in de zomer waren we er ook. Toen zijn we veel de stad in geweest. Ik heb geen moment het gevoel gehad dat wij ook bij een aanslag betrokken hadden kunnen worden. Ik geloof dat tijdens de aanslagen van 13 november 0,0001 % (als het niet minder is) van de mensen die op dat moment in Parijs waren ook daadwerkelijk betrokken waren bij de aanslagen.Ik niet want ik heb geen kinderen maar ik zou beroemde volle stranden als het Lido of aan de Cote dÁzur wel mijden als ik kinderen zou hebben. Het is ook niet dat er geen kleine rustige strandjes bestaan waar je wel heen kan. Er is een verschil tussen toegeven aan angst en terreur of bedenken of er een alternatief is omdat de veiligheid van je kinderen voorop staat. Angst is niet hetzelfde als voorzichtig zijn met je kinderen.
quote:willem1959 schreef op 24 april 2016 @ 18:35:

Je moet in ieder geval niet naar een turks strand.

Als je naar turkije gaat steun je indirect die rare Erdogan. En bovendien, als je hem een keer voor lul uitmaakt op het forum kun je met een beetje pech je terugvlucht wel vergeten.Heb je lekker lang vakantie. De Turkse gevangenissen lijken net een hotel maar wel met kamers voor tien personen, ze zijn dan ook zeer summier ingericht wegens ruimtegebrek maar het is natuurlijk wel gezellig met z'n allen.
verba volant, scripta manent.
quote:zuidwester schreef op 25 april 2016 @ 13:13:

[...]

Dit vind ik een erg egoïstische instelling. Het gaat toch niet alleen om jou?? Het gaat er om dat de plekken waar die debielen mensen willen vermoorden blijkbaar weer worden uitgebreid.

De post die je quote was een antwoord op forumster Georgettedansletabak. Sorrie, ik had ook moeten quoten, heb het aangepast.

Natuurlijk is de actualiteit verschrikkelijk. Hoe ik daarmee omga en hoe mijn persoonlijke situatie is doet daar niks aan af. Dat wil ik ook helemaal niet beweren.

Maar het is ook een feit dat ieder voor zich een manier moet vinden hoe met deze actualiteit om te gaan. En iedereen beslist voor zichzelf om wel of niet zijn manier van leven aan te passen.
quote:MarianneDavids schreef op 25 april 2016 @ 13:23:

[...]

Heb je lekker lang vakantie. De Turkse gevangenissen lijken net een hotel maar wel met kamers voor tien personen, ze zijn dan ook zeer summier ingericht wegens ruimtegebrek maar het is natuurlijk wel gezellig met z'n allen.Volgens mij heb je zojuist een nieuwe vorm van groepsreizen uitgevonden
quote:Geronimo2 schreef op 25 april 2016 @ 13:20:

[...]

Er is een verschil tussen toegeven aan angst en terreur of bedenken of er een alternatief is omdat de veiligheid van je kinderen voorop staat. Angst is niet hetzelfde als voorzichtig zijn met je kinderen.eens
quote:Geronimo2 schreef op 25 april 2016 @ 13:20:

[...]

Ik niet want ik heb geen kinderen maar ik zou beroemde volle stranden als het Lido of aan de Cote dÁzur wel mijden als ik kinderen zou hebben. Het is ook niet dat er geen kleine rustige strandjes bestaan waar je wel heen kan. Er is een verschil tussen toegeven aan angst en terreur of bedenken of er een alternatief is omdat de veiligheid van je kinderen voorop staat. Angst is niet hetzelfde als voorzichtig zijn met je kinderen.

Mee eens. De kans op een auto ongeluk is dan misschien wel groter maar nooit meer met de auto gaan heeft een hele grote impact op je leven. Dus stap je wel in de auto omdat het bijna niet anders kan of anders je leven een heel stuk onaangenamer wordt.

Je leven wordt niet minder leuk als je in plaats van naar een strand waar met e e n terreuractie is gedreigd naar een ander strand gaat. Dus waarom dan niet de veilige optie kiezen?
Ik ga al jaren naar Frankrijk, naar een klein gehucht waar weinig buitenlandse toeristen komen. De grote toeristentrekpleisters zou ik wel vermijden nu. Naar Turkije ging ik al niet (en nu met Erdogan is het helemaal out of order) en andere islamitische landen ontwijk ik ook al tijden. Jaren geleden ontploften er al wel eens bommen bij toeristenplekken in Turkije, Marokko en Eqypte.
quote:cupcakegirl schreef op 25 april 2016 @ 10:46:

Tja iedereen moet doen wat hem of haar het beste lijkt. Ik weet van mezelf dat ik er niet rustig zit. De kinderen hebben het voor kennisgeving aangenomen. De oudste vond het wel cool dat we naar kroatie gaan want "iedereen" gaat naar Italie...Dan zal de kans van een aanslag daar wel groot zijn..
quote:Superhuisvrouw schreef op 25 april 2016 @ 12:01:

Tegenwoordig ben je nergens meer veilig dat kan hier net zo goed gebeuren natuurlijk. Vorig jaar was er nog een die in Graz in Oostenrijk dwars op het winkelend publiek in reed. Ook maar niet meer winkelen?En Koningsdag mijden. En winkelcentra. En eilandjes.
Ik sluit me aan bij Nessiemeisje..... Hier het zelfde, een minidorp in Frankrijk aan de kust..... Met Turkije alleen maar rotervaringen gehad, en nu Erdogan zo idioot doet gaan we sowieso niet......

Ik ben meer bang om van een groot vliegveld te vliegen......En daarbij kan ik morgen ook de straat oversteken en onder de bus komen...
quote:viva1966 schreef op 25 april 2016 @ 14:27:

[...]

En Koningsdag mijden. En winkelcentra. En eilandjes.Blijft zo niet veel meer over.
quote:Superhuisvrouw schreef op 25 april 2016 @ 14:47:

[...]

Blijft zo niet veel meer over.Precies. Daarom dus gewoon lekker gaan doen waar je zin in hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven