Leraar geschorst om beledigen profeet

26-02-2019 14:13 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik dit las dacht ik dat het wel een leraar zou zijn in een islamitisch land hier ver ver ver vandaan. Daar waar mensen weg vluchten omdat ze niet veilig zijn en geen eigen mening mogen hebben.

Maar ik schrok want het was een leraar van een school in Nederland.


Leraar geschorst om beledigen profeet Mohammed: 'Nog nooit voorgekomen' http://a.msn.com/01/nl-nl/BBU5yfA?ocid=se

Maar toen las ik dit:

Leerkracht geschorst na ’beledigen profeet’ https://www.telegraaf.nl/t/3206850/ via @telegraaf


...............
Volgens de techniekinstructeur volgde de beschuldiging op een incident in de klas eind januari. „Een leerlinge zei tegen een klasgenoot dat haar moeder mij ’haram’, ofwel vies vindt. Ik ving dat op en sprak haar daarop aan. In de pauze stonden ineens andere scholieren om mij heen en riepen op hoge toon dat ik de profeet beledigd zou hebben”, zegt de instructeur die om privacyredenen anoniem wil blijven.

Opstootje

Het opstootje in de gangen van de school werd gesust door de conciërge, maar de medeleerlingen dienden een klacht in bij de directeur van de school. „Die leerlingen geef ik niet eens les”, stelt de instructeur. De directeur van het Hoofdvaart College besloot naar aanleiding van de klacht van de medeleerlingen de instructeur te schorsen. Sindsdien zit hij thuis.
.................................
etc. etc.

Er loopt een onderzoek. De leerlingen die de docent beschuldigen van beledigen zitten niet eens in de klas van de docent. Ik vraag me dan wel af of de directeur genoeg reden had om de leerkracht te schorsen. Wat vinden jullie hiervan?
LOEP ME MAAR aub.
Fizz schreef:
13-03-2019 10:57
@Ikzegookwat,

Ook moslima’s mogen niet verplicht worden tot het dragen van een hoofddoek. Als dat namelijk het geval is, dan is dat alle reden om die hoofddoek te gaan verbieden.
Ehm… Waar zeg ik dat?
Ik ken overigens moslima's die geen hoofddoek dragen en geen enkele druk voelen om dat wel te gaan doen. Ongetwijfeld zullen er zijn die wel gedwongen worden, of zich gedwongen voelen door druk vanuit de familie. Verbieden ben ik geen voorstander van. Daarmee help je misschien de een, maar beperk je de ander in haar vrije keuze. En in het ergste geval zou het resultaat kunnen zijn dat sommige vrouwen de straat niet meer op mogen.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
13-03-2019 09:40
Moet een westerse juf straks een hoofddoek dragen omdat islamitische leerlingen dat willen vanwege hun sociale veiligheid?

Alleen als ze Moslima is. Anders niet.

Moet een moslima straks een hoofddoek dragen als ze voor de klas staat?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
13-03-2019 08:39
Je kunt heel goed een respectvolle discussie voeren zonder het inhoudelijk met elkaar eens te zijn.

Dat heel zeker. Maar waar ging die docent zó in de fout dat hij geschorst moest worden?
Ik heb hem nergens onrespectvol horen zijn. Respectvolle discussie? Het lijkt op een dictatuur.

Hij heeft niet datgene gezegd wat de directeur hem verwijt, maar mocht hij dat wel gezegd hebben mag dat geen reden zijn om een andersgelovige te schorsen. Iemand die niet gelovig zou zijn hoeft niet te geloven wat een strenggelovige gelooft. Hij hoeft zich alleen aan de wet te houden, en die wet telt voor iedereen.

God zij dank dat Asia Bibi uiteindelijk een eerlijke rechter kreeg en dat de doodstraf werd opgeheven. Het is een grote misdaad dat iemand de doodstraf krijgt omdat hij of zij op het land aan een beker drinkt en dan beschuldigd word dat ze de beker en of de put onrein heeft gemaakt en daarmee de profeet heeft beledigd.

Ik vind het dreigend en intimiderend dat de docent in de gang van de school werd omsingeld, bedreigd en beschuldigd word. En dat alleen omdat hij s' morgens twee meisjes aansprak en zei dat hij wel met de moeder wou spreken.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
13-03-2019 13:08
Moet een moslima straks een hoofddoek dragen als ze voor de klas staat?
Nee ze moet niks. Mag ze zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
13-03-2019 13:50
Nee ze moet niks. Mag ze zelf weten.
In je post van 9.40 schrijf je toch echt iets anders. Daar lees ik toch echt “moet” .
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
13-03-2019 13:50
Nee ze moet niks. Mag ze zelf weten.

.....waarom denk jij dit te weten?
LOEP ME MAAR aub.
Fizz schreef:
13-03-2019 18:13
In je post van 9.40 schrijf je toch echt iets anders. Daar lees ik toch echt “moet” .
Daar ging het meer over een westerse vrouw maar alsnog, niets moet. Maar ik zal het aanpassen hoor mierenneuker.
missie_m schreef:
13-03-2019 18:31
.....waarom denk jij dit te weten?
Dat is zo. Als je een beetje verdiept in de islam dan weet je dat je niet over een ander mag oordelen en een ander ook niets mag verplichten.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
13-03-2019 18:33
Dat is zo. Als je een beetje verdiept in de islam dan weet je dat je niet over een ander mag oordelen en een ander ook niets mag verplichten.
Waarom VERPLICHT de islam de westerse samenleving dan om schilderijen van tentoonstellingen te halen die hen niet aanstaan, opera-uitvoeringen stop te zetten, bepaalde cartoons niet te plaatsen, hun jongeren (meisjes) om met een hoofddoek te lopen omdat ze anders sociaal uitgestoten worden, enz.? En niet alleen verplichten ze de westerse samenleving dat, ze nemen ook nog wraak als er geen gehoor aan wordt gegeven. Met vrachtwagens inrijden op evenementen (Nice, kerstmarkten), de redactie van tijdschriften bestoken met bommen (Hebdo en in Denemarken), onschuldige vrouwen aanranden en lastigvallen (oudjaarsnacht in Keulen), enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
13-03-2019 18:33
Daar ging het meer over een westerse vrouw maar alsnog, niets moet. Maar ik zal het aanpassen hoor mierenneuker.
Je hoeft de post niet aan te passen hoor, maar ik wijs je alleen op een tegenstrijdige post. (En dan ben je volgens jou gelijk een mierenneuker?) En je post van 9.40 klopte ook helemaal, want heel wat moslima’s worden verplicht om een hoofddoek te dragen. Op het Haga in ieder geval ook en het mag ook niet een te frivole hoofddoek zijn, maar graag zwart. Een docente met een te vrolijke hoofddoek werd er teruggefloten.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
13-03-2019 18:33
Dat is zo. Als je een beetje verdiept in de islam dan weet je dat je niet over een ander mag oordelen en een ander ook niets mag verplichten.
Ben jij een moslima?

Jij hebt je waarschijnlijk niet in de islam verdiept, want ik zie om mij heen juist heel veel moslims die over anderen oordelen. (En zij vinden zichzelf heel goede moslims.) Daarnaast verplicht de islam juist van alles: halal slachten, geen varkensvlees, hoofddoeken, besnijdenis, tig keer bidden per dag, ramadan, enz. enz.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
13-03-2019 18:33
Dat is zo. Als je een beetje verdiept in de islam dan weet je dat je niet over een ander mag oordelen en een ander ook niets mag verplichten.

Een collegaatje deed een hoofddoek om toen ze naar huis ging, dat moest van haar schoonvader. Gelukkig kon ze zeggen dat die hoofddoek niet op het werk mocht anders had ze die de hele dag moeten dragen.

Er zijn ook veel moslima's die de hoofddoek helemaal niet willen. Als straks de mogelijkheid is dat die hoofddoek tijdens werk gedragen 'mag' worden, zal het voor velen heel zeker verplicht worden.
LOEP ME MAAR aub.
Fizz schreef:
13-03-2019 19:42
Ben jij een moslima?

Jij hebt je waarschijnlijk niet in de islam verdiept, want ik zie om mij heen juist heel veel moslims die over anderen oordelen. (En zij vinden zichzelf heel goede moslims.) Daarnaast verplicht de islam juist van alles: halal slachten, geen varkensvlees, hoofddoeken, besnijdenis, tig keer bidden per dag, ramadan, enz. enz.
De islam en moslims is twee, niet één. Net zoals dit een zogenaamd joods-christelijke samenleving is die koosjer noch vroom is.
anoniem_309521 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 22:57
1.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:facepalm:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
13-03-2019 22:43
De islam en moslims is twee, niet één. Net zoals dit een zogenaamd joods-christelijke samenleving is die koosjer noch vroom is.
Dus we kunnen dat bidden onder werktijd en halal slachten afschaffen? Staat immers helemaal los van de islam.
fizz wijzigde dit bericht op 14-03-2019 10:53
1.13% gewijzigd
pejeka schreef:
13-03-2019 19:20
Waarom VERPLICHT de islam de westerse samenleving dan om schilderijen van tentoonstellingen te halen die hen niet aanstaan, opera-uitvoeringen stop te zetten, bepaalde cartoons niet te plaatsen, hun jongeren (meisjes) om met een hoofddoek te lopen omdat ze anders sociaal uitgestoten worden, enz.? En niet alleen verplichten ze de westerse samenleving dat, ze nemen ook nog wraak als er geen gehoor aan wordt gegeven. Met vrachtwagens inrijden op evenementen (Nice, kerstmarkten), de redactie van tijdschriften bestoken met bommen (Hebdo en in Denemarken), onschuldige vrouwen aanranden en lastigvallen (oudjaarsnacht in Keulen), enz.

Mijn opa zei vroeger al: het geloof is mooi, maar de gelovigen maken er een potje van.
Alle reacties Link kopieren
Halsema in gesprek met ouders Haga Lyceum: 'Zet zelf het bestuur af' https://nos.nl/l/t/2275900 via @NOS


Tjonge jonge, wat een gedoe en boze gezichten op Nederlandse scholen tegenwoordig....


Kamerlid Hiddema noemt burgemeester Halsema in debat 'dat stomme mens' http://a.msn.com/01/nl-nl/BBULMji?ocid=st

:-?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
13-03-2019 10:27
Dus je wilt kinderen al bij voorbaat opgeven door geen moeite aan ze te verspillen? Ik dacht dat het de taak van de school was om dat juist wel te doen. En natuurlijk zul je streng gelovigen niet kunnen overtuigen van een andere mening. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Reformatorische christenen. En dat mag; je mag in dit land geloven wat je wilt. Wat niet wegneemt dat je er wel op een respectvolle manier over kunt discussiëren. En dat kan ook met moslims weet ik uit eigen ervaring, Dat kan heel interessante gesprekken opleveren. Dat dit niet met alle gelovigen (van welk geloof dan ook) zal lukken is een feit. Dat pubers een uitgesproken, ongefundeerde mening kunnen hebben en manipulatieve draken kunnen zijn die het de leerkrachten behoorlijk moeilijk kunnen maken is ook een feit, en niet voorbehouden aan uitsluitend moslimjongeren. Maar dat is geen reden om ze dan maar af te schrijven. Mijn mening is dan ook al vanaf mijn eerste post in dit topic, dat de leerkracht niet geschorst had moeten worden, maar dat de schoolleiding het gesprek had moeten aangaan met de docent én de betreffende leerlingen. Zou dat wat opleveren? Dat kun je niet van te voren zeggen, maar in ieder geval heb je dan wel het signaal afgegeven dat hoor en wederhoor plegen een normale gang van zaken is.
Voor zover mij bekend, plegen Reformatorische Christenen geen aanslagen. Of vermoorden ze medemensen vanwege hun overtuiging. Of rijden ze op kerstmarkten in. Of blazen ze een redactiegebouw van een tijdschrift op. Enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
14-03-2019 19:09
Voor zover mij bekend, plegen Reformatorische Christenen geen aanslagen. Of vermoorden ze medemensen vanwege hun overtuiging. Of rijden ze op kerstmarkten in. Of blazen ze een redactiegebouw van een tijdschrift op. Enz.

Maar daar ging het niet om; het ging erom of je een orthodox gelovige kunt overtuigen van een andere mening. Probeer een orthodoxe Christen er maar eens van te overtuigen dat de wereld niet in zes dagen geschapen is, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
15-03-2019 13:14
Maar daar ging het niet om; het ging erom of je een orthodox gelovige kunt overtuigen van een andere mening. Probeer een orthodoxe Christen er maar eens van te overtuigen dat de wereld niet in zes dagen geschapen is, bijvoorbeeld.
Zolang mensen deel willen uitmaken van onze samenleving, daaraan hun steentje willen bijdragen, niemand tot last zijn, mensen met een andere mening/geloof respecteren en het belangrijkste: geen gevaar voor die samenleving vormen, dan maakt het mij niet uit welke religie je aanhangt.

Op het moment dat je oproept tot haat jegens andersdenkenden, het westen en ongelovigen, je ervoor zorgt dat er een parallelle samenleving ontstaat, een bedreiging vormt voor de veiligheid en vrijheid van andere Nederlanders, alleen maar profiteert van de voordelen van deze samenleving, maar je daaraan op geen enkele manier bijdraagt, dan houdt het op. Dan past die religie niet in Nederland en dan moeten we gaan bekijken hoe we de invloed van die religie kunnen indammen.

Het Haga in Amsterdam laat precies zien waar het misgaat. Als je dan als directie als antwoord op een uitnodiging van Halsema voor een gesprek, haar een tekening met een opgestoken middelvinger stuurt, dan is wel duidelijk hoe deze gelovigen tegenover ons en onze maatschappij staan. Ik begrijp dat twee Albanezen daar de leiding hebben en ik vraag mij af hoe deze mensen zich ooit in Nederland hebben kunnen vestigen. Het is namelijk niet de eerste keer dat zij negatief in het nieuws zijn.
Fizz schreef:
15-03-2019 14:00
Zolang mensen deel willen uitmaken van onze samenleving, daaraan hun steentje willen bijdragen, niemand tot last zijn, mensen met een andere mening/geloof respecteren en het belangrijkste: geen gevaar voor die samenleving vormen, dan maakt het mij niet uit welke religie je aanhangt.

Op het moment dat je oproept tot haat jegens andersdenkenden, het westen en ongelovigen, je ervoor zorgt dat er een parallelle samenleving ontstaat, een bedreiging vormt voor de veiligheid en vrijheid van andere Nederlanders, alleen maar profiteert van de voordelen van deze samenleving, maar je daaraan op geen enkele manier bijdraagt, dan houdt het op. Dan past die religie niet in Nederland en dan moeten we gaan bekijken hoe we de invloed van die religie kunnen indammen.

Het Haga in Amsterdam laat precies zien waar het misgaat. Als je dan als directie als antwoord op een uitnodiging van Halsema voor een gesprek, haar een tekening met een opgestoken middelvinger stuurt, dan is wel duidelijk hoe deze gelovigen tegenover ons en onze maatschappij staan. Ik begrijp dat twee Albanezen daar de leiding hebben en ik vraag mij af hoe deze mensen zich ooit in Nederland hebben kunnen vestigen. Het is namelijk niet de eerste keer dat zij negatief in het nieuws zijn.

Maar daar ging het nu juist om: om leerlingen te leren om op een respectvolle manier met elkaar te discussiëren, zonder dat je daarbij perse elkaars overtuiging hoeft te onderschrijven. En dan had ik het specifiek over deze school, niet over allerlei toestanden die elders plaatsvinden of plaatsgevonden hebben. On topic dus.
Alle reacties Link kopieren
Per direct stoppen met speciaal onderwijs.
Dus geen geld meer voor christelijke, antroposofische enz, soorten van onderwijs, alleen nog openbare scholen toestaan.
Hoeven we daar nooit meer een discussie over te voeren!
karin6789 schreef:
15-03-2019 16:20
Per direct stoppen met speciaal onderwijs.
Dus geen geld meer voor christelijke, antroposofische enz, soorten van onderwijs, alleen nog openbare scholen toestaan.
Hoeven we daar nooit meer een discussie over te voeren!

Het kind met het badwater weggooien dus.
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
15-03-2019 16:48
Het kind met het badwater weggooien dus.
Hoezo?
Openbaar onderwijs is toch prima?
Wil je nog speciale, andere dingen, dan betaal je daar als ouder zelf maar voor.
En buiten schooltijd!
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
15-03-2019 16:20
Per direct stoppen met speciaal onderwijs.
Dus geen geld meer voor christelijke, antroposofische enz, soorten van onderwijs, alleen nog openbare scholen toestaan.
Hoeven we daar nooit meer een discussie over te voeren!

Speciaal onderwijs is iets totaal anders dan een religieuze (christelijke of islamitische) school. Daarbij heb jij geen enkel greintje last van andere gewone Nederlandse scholen.

Maar je zegt dan om geen geld aan christelijke scholen antroposofische enz. te geven. Maar worden islamitische scholen niet net als moskeeën gesteund en betaald vanuit bepaalde Arabische landen?

Waar valt de Hoofddorpse vmbo-school het Hoofdvaart College dan onder?
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven