Maan en de "grap" van radio 538

04-12-2017 08:06 376 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tim Knol tweete gisteren over Maan die bij radio 538 tijdens het zingen wordt geconfronteerd met een streaker. Vervolgens maakt ze keer op keer, helemaal overstuur, haar excuses. Tim vindt dit bizar en ik deel zijn mening.
Zo'n Frank Dane, die bij RTl Boulevard zich hard (?) maakt voor MeToo gaat gewoon te ver voor de luistercijfers. Maar met name het ongevraagd confronteren met een naakte man is volkomen ongepast. Je zult maar ooit geconfronteerd zijn met een potloodventer als meisje of vrouw en dan dit horen. Radio 538 is te ver gegaan, het gaat niet om de muziek maar om "kijk ons eens "leuk zijn". Is er dan niets geleerd de afgelopen tijd?
Maan komt vandaag weer bij 538 langs. Het zal nu van de kant van 538 wel excuses regenen.
Ik vond de grap belachelijk en veel te ver gaan. Wat vinden jullie? En wat is een passende sanctie?

https://soundcloud.com/janpaulbeukema/r ... 11-17-1800
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 04-12-2017 09:27
Reden: Link toegevoegd
4.08% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Het probleem in NL is dat we alles maar ok en leuk en grappig vinden. Waar zijn de grenzen gebleven? Die zijn vervaagd, mijns inziens een zeer slechte ontwikkeling. Ik vind dit 'grapje' veel te ver gaan. Ook dat ze huilt en dat ze met z'n allen stuk gaan.

Aanpakken dit soort zenders en deze 'lolbroeken'. Ik zie de humor er echt niet van in.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
04-12-2017 11:05
Volgens mij zijn de meeste reacties dat het een stomme grap is, hoor. Waar de reacties uit een gaan is dat een groot deel er seksuele intimidatie bij wil halen, en dat vind ik dan weer absurd.

Daar naast, kennelijk staat die DJ bekend om flauwe grappen over het randje. Niet dat ik het die meid aan reken, maar haar manager had wel kunnen weten dat ze daar een risico op zou lopen en hij/zij zou ook moeten weten dat Maan dat niet zou trekken. Of hij/zij wist dit wel degelijk en zag een kans er in om haar naamsbekendheid te geven. Ik bedoel, ik kende heel het mens niet maar nu wel.
Ik zou het ook geen seksuele intimidatie noemen. Maar wel zeker pesten en/of intimidatie.
Ze was m.i. net zo hard geschrokken van een man in een leeuwenpak of van een dansend geraamte.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
04-12-2017 11:08
Ik zou het ook geen seksuele intimidatie noemen. Maar wel zeker pesten en/of intimidatie.
Ze was m.i. net zo hard geschrokken van een man in een leeuwenpak of van een dansend geraamte.
Eens en dat denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
04-12-2017 11:05
Volgens mij zijn de meeste reacties dat het een stomme grap is, hoor. Waar de reacties uit een gaan is dat een groot deel er seksuele intimidatie bij wil halen, en dat vind ik dan weer absurd.

Daar naast, kennelijk staat die DJ bekend om flauwe grappen over het randje. Niet dat ik het die meid aan reken, maar haar manager had wel kunnen weten dat ze daar een risico op zou lopen en hij/zij zou ook moeten weten dat Maan dat niet zou trekken. Of hij/zij wist dit wel degelijk en zag een kans er in om haar naamsbekendheid te geven. Ik bedoel, ik kende heel het mens niet maar nu wel.
Ik bedoelde niet perse de reacties hier, maar ook in andere media. Sorry voor de verwarring.

Ik vind het wel intimidatie, niet perse seksueel, maar wel intimidatie, op deze manier laat je wel even zien hoe serieus je bijdrage genomen wordt. Als ik een presentatie op mijn werk hou en er staat op eens een dansende naakte man (of een dansende beer, maakt niet uit) dan voel ik me niet serieus genomen hoor. Ik vind het onprofessioneel gedrag. En ja, daar staat die zenden inderdaad om bekend, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik dat goed hoef te vinden.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
04-12-2017 11:01
Oh daar hebben we Maan weer. Nu huilend om een piemel. Nou , deze aandacht heeft ze weer binnen. Kunnen we nu weer verder ?
:facepalm:
Jij hebt het ook echt niet begrepen hè.

Dat arme meiske, schrikt zich rot en haar reactie zegt genoeg. Nu is haar basis reactie huilen maar als ze boos was geworden was dat weer overdreven geweest. Laat mensen in hun waarde. Je weet nooit hoe je reageert als je heel erg schrikt. Ik vind het echt rot voor haar. Zeker omdat het vooral gaat om haar zogenaamde overdreven reactie en niet om het walgelijke gedrag van die "mannen".
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Frank Dane nooit hoog ingeschat maar aangezien de #metoo ook avond aan avond bij RTL Boulevard voorbij komt (waar hij ook in het presentatieteam zit), zou je wat mij betreft mogen verwachten dat hij over deze grap iets langer had nagedacht. En hem dan niet had laten uitvoeren... :nooo:
I'm still standing
:facepalm: Het is intimidatie en omdat de man naakt is, ook seksuele intimidatie.
Alle reacties Link kopieren
Smakeloze grap. En die arme Maan. Vind het bizar dat mensen vinden dat ze overdreven reageert. Die vrouw schrikt zich kapot, ze is 100% geconcentreerd en ineens staat er een blote man voor haar. Als je zo heftig schrikt dan kun je gaan huilen, niet vreemd toch? Ik heb het ook weleens gehad, was in slaap gevallen op de bank en mijn vriend zat vlak boven m'n hoofd naar me te kijken toen ik wakker werd, toen ben ik ook in huilen uitgebarsten. Geen idee waarom dat toen mijn reactie was, ik huil bijna nooit. Ik schrok er gewoon erg van. Ik moet er niet aan denken dat zoiets me was overkomen terwijl heel Nederland meeluistert/kijkt.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
De huidige generatie jongeren is zo week als een mossel.

Mijn hemel zeg, waar zijn die weerbare mensen gebleven.
Huilen om een piemel.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
04-12-2017 11:41
De huidige generatie jongeren is zo week als een mossel.

Mijn hemel zeg, waar zijn die weerbare mensen gebleven.
Huilen om een piemel.
Voor de 3.567e keer: ze huilt niet om de piemel, ze huilt omdat ze vanuit de diepste concentratie enorm schrikt van een onverwachte verschijning. Als die kerel een berenpak had aangehad, was ze ook gaan huilen.
ik denk wel zeker dat die piemel extra effect had. Het zou raar zijn als het niet zo was.

Maar dit is Willem joh, die kan je negeren.
Alle reacties Link kopieren
Als het mij was overkomen, was die blote man hard gaan huilen. Vanwege de trap in zijn kroonjuwelen.
Ik denk dat ze op is van de zenuwen, ze is ineens bekend geworden en moet zich staande houden in de artiesten wereld, ook nog live op de radio en ineens staat er een blote kerel voor haar neus, ik vind het echt dom van die gasten.
Ik hoop dat ze niet in een burn out schiet, ze is nog super jong!
538 & Maan gaan gezamenlijk een verklaring afgeven. Beide zijn trouwens 'eigendom' van RTL Talpa. Dat moet wel goed gaan denk ik ;)
anoniem_350958 wijzigde dit bericht op 04-12-2017 12:23
4.76% gewijzigd
Ik zou er om hebben moeten lachen. Vind streakers gewoon dikke fun!
redbulletje schreef:
04-12-2017 12:05
Ik zou er om hebben moeten lachen. Vind streakers gewoon dikke fun!
Vond Maan ook toen het elders was: https://twitter.com/MAAN/status/863510079009570816
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar hadden ze al eerder een grap bij haar uitgehaald? En het dan weer doen, ik vind het dom. En dan helemaal zo iets. Ik huil ook snel en van zo erg schrikken zou ik waarschijnlijk ook gaan huilen. Mensen op facebook noemen haar een jankerd en dat ze overal om huilt en dat vind ik echt naar. Het is niet dat Maan het expres doet, het overkomt haar gewoon en daar kan ze niks aan doen. Het zou er alleen om moeten gaan dat er zo'n onsmakelijke grap is uitgehaald die bij niemand grappig was geweest.

Ik ben benieuwd naar de verklaring, dat is de enige reden waarom ik nu 538 op heb staan, maar ik hoop dat Maan niet te veel sorry gaat zeggen en echt wel laat merken dat dit eigenlijk niet oké is. Voor haarzelf, maar ook voor eventuele jonge meiden die luisteren waar zij een voorbeeld voor is. Zij moet hen laten zien dat dit niet oké is.
En een artiest moet weerbaar zijn. Gewoon inspelen op die grap ipv huiliehuilie doen.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
04-12-2017 12:07
Vond Maan ook toen het elders was: https://twitter.com/MAAN/status/863510079009570816
zie je echt het verschil niet?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
MwTheelepel schreef:
04-12-2017 08:22
Ik vind het vooral smakeloos en totaal niet grappig. Maar ook geen reden om hysterisch in huilen uit te barsten. Sancties lijken me dus ook wat overdreven, een oprecht excuus en het nooit meer doen lijkt me zat.
Ze heeft pas op tv verteld dat ze heel vervelende mails en post kreeg (seksueel getint) dus ze heeft wel een reden, voor hetzelfde geld is zo'n freak de studio binnen gekomen.
rosanna08 schreef:
04-12-2017 12:09
zie je echt het verschil niet?
Het verschil is niet zo enorm groot dat je om het ene keihard kunt lachen, en om het andere helemaal niet kunt lachen.

Ik zie het verschil wel, maar ik weiger om mee te gaan in de ophef. Ja, domme grap, sneu dat ze zo schrok, en weer door.

Uiteindelijk is het zo dat ze van publieke mening afhankelijk is als artiest. Als ze niet uit dat hout is gesneden, is de baan wellicht niet voor haar. Ik vind dat ook allemaal stom maar hey, ik ben geen artiest. Ik moet er namelijk niet aan denken van die kunstjes te moeten doen en het onderwerp te worden van zulke grappen.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
04-12-2017 12:09
zie je echt het verschil niet?
Welk verschil? Die mevrouw van het songfestival stond ook enorm geconcentreerd haar ding te doen. Net zoals Maan bij 538.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-12-2017 12:05
Ik zou er om hebben moeten lachen. Vind streakers gewoon dikke fun!
Het was geen streaker.
Een streaker doet zijn ding uit een vorm van protest. Dit is een bedachte pesterij.
Alle reacties Link kopieren
Beau-ter-Ham schreef:
04-12-2017 12:13
Welk verschil? Die mevrouw van het songfestival stond ook enorm geconcentreerd haar ding te doen. Net zoals Maan bij 538.
ik heb het voorbeeld niet gezien, reageer op het streakerverhaal. Er is in mijn ogen een verschil tussen iemand die langs komt rennen en iemand die ineens voor je neus staat.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
https://nos.nl/artikel/2205898-zangeres ... loten.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven