Madeleine Mccan
dinsdag 15 oktober 2013 om 16:56
De zaak Madeleine McCann is weer geopend en lijkt nieuw leven ingeblazen. Zal er nu eindelijk duidelijkheid komen? Zou het meisje ooit nog gevonden worden? Op de een of andere manier houdt deze zaak me altijd erg bezig. Misschien fijn om met elkaar hier de ontwikkelingen te volgen omtrent Maddie MccCann..
vrijdag 18 oktober 2013 om 20:49
quote:shahla schreef op 18 oktober 2013 @ 18:18:
[...]
Dat is in wezen ook waarom ik een beetje struikel.
Hoe weten we zo zeker dat zo'n hond echt goed het verschil weet?
Wie zegt dat zo'n dier echt alleen aan zou slaan bij menselijke lijk lucht. Nou ja, daar verwonderde ik me over, in elk geval.
.Ja, het zou inderdaad ook de lucht van een dood varken kunnen zijn. Maar hoe waarschijnlijk is het dat ermin het appartement en in de huurauto een dood varken hebben gelegen? Volgens mij is dat, ook in Portugal, niet erg gebruikelijk.
[...]
Wie zegt dat zo'n dier echt alleen aan zou slaan bij menselijke lijk lucht. Nou ja, daar verwonderde ik me over, in elk geval.
.Ja, het zou inderdaad ook de lucht van een dood varken kunnen zijn. Maar hoe waarschijnlijk is het dat ermin het appartement en in de huurauto een dood varken hebben gelegen? Volgens mij is dat, ook in Portugal, niet erg gebruikelijk.
Zeg maar Spijker.
vrijdag 18 oktober 2013 om 20:54
Trouwens Amaral is schuldig verklaard voor het vervalsen van documenten in de Joana Cipriano zaak in 2009. Ik heb het boek gelezen maar ik neem alles wat deze persoon zegt met een korrel zout. Hij heeft alleen zichzelf ermee verrijkt nadat hij geen bron van inkomsten meer had nadat hij bij de PJ is ontslagen. Het leverde hem een mooie 1 miljoen winst op. Tevens lees ik ook geen enkel artikel meer in de kranten die in de Leveson hebben toegegeven te hebben gelogen.
Zoals bijv mccannfiles. Een website opgezet door een werkloze die zo een mooie winst haalt over het verdriet van een ander. En die tot op de dag van vandaag weigert alle gelogen artikelen weg te halen.
Zoals bijv mccannfiles. Een website opgezet door een werkloze die zo een mooie winst haalt over het verdriet van een ander. En die tot op de dag van vandaag weigert alle gelogen artikelen weg te halen.
vrijdag 18 oktober 2013 om 21:38
quote:liubi schreef op 18 oktober 2013 @ 20:54:
Trouwens Amaral is schuldig verklaard voor het vervalsen van documenten in de Joana Cipriano zaak in 2009. Ik heb het boek gelezen maar ik neem alles wat deze persoon zegt met een korrel zout. Ik dacht dat hij schuldig was omdat hij zijn collega's een hand boven het hoofd heeft gehouden die door Moeder Cipriano zijn beschuldigd van mishandeling. Hij heeft niks gedaan in het onderzoek naar de moord verder. Of is dat dat echt niet waar?
Trouwens Amaral is schuldig verklaard voor het vervalsen van documenten in de Joana Cipriano zaak in 2009. Ik heb het boek gelezen maar ik neem alles wat deze persoon zegt met een korrel zout. Ik dacht dat hij schuldig was omdat hij zijn collega's een hand boven het hoofd heeft gehouden die door Moeder Cipriano zijn beschuldigd van mishandeling. Hij heeft niks gedaan in het onderzoek naar de moord verder. Of is dat dat echt niet waar?
vrijdag 18 oktober 2013 om 22:04
quote:liubi schreef op 18 oktober 2013 @ 21:52:
http://www.theguardian.com/uk/feedarticle/8521559
Laatste alinea
Kijk het staat je natuurlijk vrij om hem wel of niet te geloven wat hij schrijft maar ik neem hem wel serieus.
Hij werd veroordeeld omdat hij collega's probeerde te beschermen die een verdachte hadden mishandeld, niet netjes maar wel een veel voorkomend verschijnsel in veel beroepsgroepen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Joana_Cipriano
Een beetje flauw om bij gebrek aan argumenten de boodschapper te gaan besmeuren maar goed, ook dat staat je vrij.
http://www.theguardian.com/uk/feedarticle/8521559
Laatste alinea
Kijk het staat je natuurlijk vrij om hem wel of niet te geloven wat hij schrijft maar ik neem hem wel serieus.
Hij werd veroordeeld omdat hij collega's probeerde te beschermen die een verdachte hadden mishandeld, niet netjes maar wel een veel voorkomend verschijnsel in veel beroepsgroepen.
Een beetje flauw om bij gebrek aan argumenten de boodschapper te gaan besmeuren maar goed, ook dat staat je vrij.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vrijdag 18 oktober 2013 om 22:09
quote:shahla schreef op 18 oktober 2013 @ 18:18:
[...]
Algemene reactie: Het boek van Amaral heb ik jaren geleden al eens gelezen en al zet je je twijfels bij de man zelf, het boek draagt wel degelijk goede punten aan.Tja waarom slaat zo'n hond alleen aan bij coke en niet bij een slof peuken? Goed trainbaar beest kennelijk.
[...]
Algemene reactie: Het boek van Amaral heb ik jaren geleden al eens gelezen en al zet je je twijfels bij de man zelf, het boek draagt wel degelijk goede punten aan.Tja waarom slaat zo'n hond alleen aan bij coke en niet bij een slof peuken? Goed trainbaar beest kennelijk.
vrijdag 18 oktober 2013 om 22:14
quote:Star schreef op 17 oktober 2013 @ 15:49:
Liubi, jij bent erg goed ingelezen; is weglopen al uitgesloten? De deur stond wijd open en naar wat ik heb gelezen (weet dus inmiddels niet of dat echt zo is) was Maddie een dramatische slaper en kwam ze tig keer haar bed uit.Liubi, had je deze vraag van mij nog gezien?
Liubi, jij bent erg goed ingelezen; is weglopen al uitgesloten? De deur stond wijd open en naar wat ik heb gelezen (weet dus inmiddels niet of dat echt zo is) was Maddie een dramatische slaper en kwam ze tig keer haar bed uit.Liubi, had je deze vraag van mij nog gezien?
vrijdag 18 oktober 2013 om 22:24
quote:liubi schreef op 18 oktober 2013 @ 20:35:
Bovendien heeft de Portugese politie ook een voorstel aan de Mccanns gedaan toen ze nog arguidos waren: als Kate zou toegeven dat Madeleine hadden vermoord zou ze maximaal twee jaar gevangenisstraf krijgen, de vader zou vrijuit gaan. Deze brieven werden in 2011 door Kate aan de Britse politie gegeven.
Als ik het goed heb heeft Portugal een juryrechtsspraak net als de VS
Ik denk dat het aanbod een Portugese variant op het Amerikaanse PLEA BARGAIN is geweest.
Deze overeenkomsten zijn in Engeland, verboden vandaar dat de Britten er anders tegen aan kijken.
Bron
Bovendien heeft de Portugese politie ook een voorstel aan de Mccanns gedaan toen ze nog arguidos waren: als Kate zou toegeven dat Madeleine hadden vermoord zou ze maximaal twee jaar gevangenisstraf krijgen, de vader zou vrijuit gaan. Deze brieven werden in 2011 door Kate aan de Britse politie gegeven.
Als ik het goed heb heeft Portugal een juryrechtsspraak net als de VS
Ik denk dat het aanbod een Portugese variant op het Amerikaanse PLEA BARGAIN is geweest.
Deze overeenkomsten zijn in Engeland, verboden vandaar dat de Britten er anders tegen aan kijken.
Bron
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vrijdag 18 oktober 2013 om 22:47
quote:Star schreef op 18 oktober 2013 @ 22:14:
[...]
Liubi, had je deze vraag van mij nog gezien?
Er was een schuifpui die zichtbaar was vanaf het restaurant waar het gezelschap zat te eten overigens zijn de meningen verdeeld hoe goed zichtbaar deze pui was vanaf de eetgelegenheid.
Deze pui zat niet op slot maar wel dicht.
De voordeur was afgesloten met een sleutel en van de ramen waren de rolluiken neergelaten.
De afstand / uitzicht tussen het appartement en het restaurant.
De schuifpui
Overigens verklaren de ouders bij de controles het appartement via de andere kant (voordeur) te hebben betreden tijdens de controles.
Weglopen zou gezien de grote van de schuifpui en het gewicht ervan moeilijk zijn geweest.
[...]
Liubi, had je deze vraag van mij nog gezien?
Er was een schuifpui die zichtbaar was vanaf het restaurant waar het gezelschap zat te eten overigens zijn de meningen verdeeld hoe goed zichtbaar deze pui was vanaf de eetgelegenheid.
Deze pui zat niet op slot maar wel dicht.
De voordeur was afgesloten met een sleutel en van de ramen waren de rolluiken neergelaten.
De afstand / uitzicht tussen het appartement en het restaurant.
De schuifpui
Overigens verklaren de ouders bij de controles het appartement via de andere kant (voordeur) te hebben betreden tijdens de controles.
Weglopen zou gezien de grote van de schuifpui en het gewicht ervan moeilijk zijn geweest.
vrijdag 18 oktober 2013 om 23:08
quote:wendy7474 schreef op 18 oktober 2013 @ 22:59:
Jeetje, wat een gevaarlijke situatie met een slecht slapend kind van 3, een open schuifpui, een zwembad er recht onder en geen ouders in het appartement.
De schuifpui zat niet op slot maar zat wel dicht.
Zou een kind van 3 een zware schuifpui kunnen openen?
Iemand een idee?
Toen mijn dochters 3 waren had ik geen schuifpui
Jeetje, wat een gevaarlijke situatie met een slecht slapend kind van 3, een open schuifpui, een zwembad er recht onder en geen ouders in het appartement.
De schuifpui zat niet op slot maar zat wel dicht.
Zou een kind van 3 een zware schuifpui kunnen openen?
Iemand een idee?
Toen mijn dochters 3 waren had ik geen schuifpui
vrijdag 18 oktober 2013 om 23:09
quote:hollebollegijs schreef op 18 oktober 2013 @ 22:04:
[...]
Een beetje flauw om bij gebrek aan argumenten de boodschapper te gaan besmeuren maar goed, ook dat staat je vrij.dank dat jij dit varkentje al even gewassen hebt
[...]
Een beetje flauw om bij gebrek aan argumenten de boodschapper te gaan besmeuren maar goed, ook dat staat je vrij.dank dat jij dit varkentje al even gewassen hebt
vrijdag 18 oktober 2013 om 23:21
Besmeuren? O ja dus als je zegt informatie met een korrel zout te nemen dan ben je aan het besmeuren. Jullie doen niet anders met de Mccann's. Ze zijn schuldig, ze hebben het zeker gedaan etc.
Ik ben trouwens veel meer geïnteresseerd in de Leveson Inquiry. Maar ja, dat is zeker te moeilijk voor jullie om op te zoeken. Voor de rest hou ik gewoon vast aan onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.
En er is tot nu toe nog helemaal niks bewezen.
Ik ben trouwens veel meer geïnteresseerd in de Leveson Inquiry. Maar ja, dat is zeker te moeilijk voor jullie om op te zoeken. Voor de rest hou ik gewoon vast aan onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.
En er is tot nu toe nog helemaal niks bewezen.
vrijdag 18 oktober 2013 om 23:33
quote:liubi schreef op 18 oktober 2013 @ 23:21:
Besmeuren? O ja dus als je zegt informatie met een korrel zout te nemen dan ben je aan het besmeuren. Jullie doen niet anders met de Mccann's. Ze zijn schuldig, ze hebben het zeker gedaan etc.
.
Nou dan heb ik een uitdaging voor je.
Waar heb ik gezegd:
Ze zijn schuldig, ze hebben het zeker gedaan etc.
Ik heb alleen gezegd: "Ze hebben de schijn tegen"
Verder heb ik diverse malen gezegd dat ik absoluut NIET geloof dat de ouders Maddie iets aangedaan hebben en dat het meest waarschijnlijk is dat er een ongeluk is gebeurd.
Wel geloof ik dat ze het lichaam van Maddie verstopt hebben of hebben laten verstoppen.
Ik heb mijn eerste posting in deze draad even opgezocht
quote:hollebollegijs schreef op 15 oktober 2013 @ 18:56:
[...]
nu is in mijn ogen iedereen onschuldig tot de schuld bewezen is maar de ouders van Maddie hebben in ieder geval de schijn tegen .
.
Nou dan heb ik een uitdaging voor je.
Waar heb ik gezegd:
Ze zijn schuldig, ze hebben het zeker gedaan etc.
Ik heb alleen gezegd: "Ze hebben de schijn tegen"
Verder heb ik diverse malen gezegd dat ik absoluut NIET geloof dat de ouders Maddie iets aangedaan hebben en dat het meest waarschijnlijk is dat er een ongeluk is gebeurd.
Wel geloof ik dat ze het lichaam van Maddie verstopt hebben of hebben laten verstoppen.
Ik heb mijn eerste posting in deze draad even opgezocht
quote:hollebollegijs schreef op 15 oktober 2013 @ 18:56:
[...]
nu is in mijn ogen iedereen onschuldig tot de schuld bewezen is maar de ouders van Maddie hebben in ieder geval de schijn tegen .
vrijdag 18 oktober 2013 om 23:37
Als ik zo naar die bedjes kijk zou een indringer zich een lange tijd kunnen hebben verstopt onder het eerste bed, dus naar binnen geglipt terwijl het gezin onwetend (bijvoorbeeld laat in de middag) rondom het huis was met de schuifpui open en tussen de laatste twee checks 's avonds met Madeleine het appartement verlaten via de voordeur, neem aan dat die wel te openen was vanaf de binnenkant van het appartement. Dan zijn er ook geen sporen van braak immers en verklaart misschien ook wel het omhoog getrokken rolluik en open raam om te posten.