Marokkaans raadslid stuurt burger 'hatemail'

16-01-2008 13:04 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hier nou van? PvdA-lid Bouchra Ismaili stuurde de volgende mail aan een burger:



"Luister goed jij vuile gek WIJ BLIJVEN HIER hahahahahahhahah VAL DOOD . Ik ben een nederlandse moslim en dat zal ik blijven tot mijn dood. Ik heb medelijden met jouw soort jij moet leven met haat, echt triest. Mijn vader en moeder hebben keihard gewerkt om dit land mede op te bouwen en ik heb niks te maken met wat anderen denken of zeggen. Jij bent een zielige duivelaanbidder!!! Je hebt je ziel verkocht!!! Raar wel in de duivel en aanhang geloven en God de almachtige de overheerser van hemelen en aarde ontkennen.Jouw soort zijn de ergste terroristen jullie terroriseren nu al jaren ons leven hier in Nederland. Maar gelukkig zijn jullie dun bezaaid en zijn de meeste Nederlanders ontwikkeld en tolerant. Jullie zijn hier de allochtonen!!!! Met Allah aan mij zijde vrees ik niks en niemand. IK EN MIJN MEDE MOSLIMS LEVEN jouw soort word verteerd door haat. Een advies als ik zo vrij mag zijn bekeer je tot de islam en vind rust in je hart. Haat vreet je op en zorgt ervoor dat je leeg bent in je hart. Je hebt maar beperkt tijd in dit leven ga leven en genieten het is zo voorbij allemaal. Wij leven.......................jij probeert iets ongedaan te maken het leven en het lot van anderen te beinvloeden. Vrijmetselaar hahahaha jij bent niet vrij je bent een slaaf van de duivel. Je denkt dat je zelf een soort god bent echt zielig ga jezelf na laten kijken! Als je een man bent met BALLEN laat dan weten wie je bent laten we in gesprek gaan. Je kan bij mij altijd terecht voor een gesprek. Ik weet dat je leeg bent van binnen en dat je soms voelt dat je niet bestaat. Je wilt gezien worden en gehoord maar je bent gewoon GEWOON, een grijze muis een miezerig persoontje een van de miljarden die op de aardbol rondlopen. Maar ik hoor je noodkreet Ik hoor je schreeuw naar aandacht. Ik zal altijd tijd voor je maken ondanks het feit dat ik het druk heb met Nederland een mooier schoner en veiliger land te laten worden waar mensen zichzelf kunnen ontwikkellen en in vrijheid en democratie kunnen leven ongeacht kleur afkomst en geloofsovertuiging. Waar zelfs duivelaanbidders van mij een plekje verdienen, want wie ben ik uiteindelijk om te oordelen. Dat laat ik over aan de rechter der rechters ALLAH A RAHMAN OU RAHEEM!!!"



De PvdA in Charlois reageerde gelaten, en mailt als reactie:

"Beste mensen,



Ik zou hier niet teveel aandacht aan geven.



De reactie van Bouchra is begrijpelijk doch deels ook aanstootgevend en dat zouden we als PvdA niet voor onze rekening moeten willen nemen. Bijvoorbeeld heeft deze Jos Parbleu op de discussiesite mores-mores een reactie gegeven op een stuk van Alain Caruba, een man uit de VS, zoals hij zichzelf voorstelt. Als bijlage bij zijn reactie heeft deze Jos Parbleu een artikel geschreven door een Vrijmetselaar bijgevoegd. Dat artikel is volledig verzonnen en raakt kant noch wal. De strekking is dat de Vrijmetselarij uit zou zijn op de wereldheerschappij. Niets is minder waar, hetgeen ik kan als Vrijmetselaar kan aantonen.



Bouchra veronderstelt in haar reactie dat Jos Parbleu Vrijmetselaar zou zijn, hetgeen hij zelf niet beweert.



Maar laten rusten, zo stel ik voor. "



Mag Bouchra Ismaili aanblijven als raadslid?
Alle reacties Link kopieren
Laten rusten? Zijn ze niet goed daar? Die Bouchra moet onmiddelijk uit de PvdA worden gezet.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet, dit is toch de waarheid, zo denkt dit raadslid, geeft anderen ook weer een vrijbrief om te mogen zeggen wat hij/zij denkt.

Mooi voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens in rotterdam zuid zijn de niet-moslims in de minderheid dus wat wil je.
Is dit echt? In welke contekst is deze brief geschreven/gepubliseerd? Is het privé naar iemand gestuurd of is het een sarcastische stuk in een krant?
Dit kan echt niet, weg met dat wijf!



Vuile gek, val dood, jouw soort, duivelsaanbidder...

Als dit echt is kan het niet door de beugel.
anoniem_7909 wijzigde dit bericht op 16-01-2008 13:16
Reden: iets meer nuance
% gewijzigd
Ik vind de reactie van Mevrouw Ismaili qua taalgebruik, woordkeus en geschreeuw (hoofdletters) echt ronduit verachtelijk.



Inhoudelijk kan ik het op sommige punten best met haar eens zijn. Kennelijk heeft de persoon waaraan de brief gericht was, iets gevonden maar wil deze daarover niet het gesprek aangaan. Imaili nodigt die persoon uit om het gesprek toch aan te gaan, ondanks haar kennelijk hoog opgelopen woede. Dat vind ik sterk. Ook wordt geschreven "Ik zal altijd tijd voor je maken ondanks het feit dat ik het druk heb met Nederland een mooier schoner en veiliger land te laten worden waar mensen zichzelf kunnen ontwikkellen en in vrijheid en democratie kunnen leven ongeacht kleur afkomst en geloofsovertuiging." en die tekst kan ik ook erg waarderen.



Maar de woorden waarmee de brief begonnen wordt, die zijn een politica echt onwaardig. Bovendien bereik je daar helemaal niets mee, behalve weerstand en/of een lachbui. Jammer dat iemand met zulke hoge idealen kennelijk toch zo slecht kan communiceren...
Opzouten.
Als je de brief een beetje omdraait en hem dan naar Wilders zou sturen, dan heb je opeens een probleem.
heeft ze dit stuk op persoonlijke titel prive naar iemand gestuurd, waar is het stuk te vinden waar dit een reactie op is?



Als het een prive-stuk op persoonlijke titel is, verstuurd vanaf een persoonlijk account, dan vind ik dat het een prive-kwestie is en niets te maken heeft met hoe ze haar werk doet en of ze dus mag aanblijven. voor de objectiviteit is het dan wel zo fijn als ook het stuk waar dit een reactie op is hier even wordt neergezet, zodat we kunnen beoordelen hoe beledigend dat originele stuk was .



heeft ze dit stuk als raadslid geschreven of idd laten publiceren dan gaat ze wel als raadslid buiten haar boekje en zou ze idd uit die functie ontheven moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat aan de functie-omschrijving van de deelraadsleden toegevoegd moet worden: kan zichzelf ten allen tijde beheersen....

Niet zo chique wat deze mevrouw doet, maar kennelijk heeft iemand haar danig geprovoceerd. Ach, het is net een mens he. Ik zou zeggen: nederig excuses maken, ga desnoods een kopje thee met je opponent drinken en dan zand erover hoor.
Voor meer informatie:

http://www.ad.nl/rotterda....ece?nscategory=topStoryB
Alle reacties Link kopieren
Als de PvdA die jonge knul (die exmoslim, naam ff kwijt) uit de partij zet vanwege hoe hij over moslims praat, dan is deze mevrouw de volgende die de partij mag verlaten.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Tientje79 schreef op 16 januari 2008 @ 13:19:

Ik denk dat aan de functie-omschrijving van de deelraadsleden toegevoegd moet worden: kan zichzelf ten allen tijde beheersen....

Niet zo chique wat deze mevrouw doet, maar kennelijk heeft iemand haar danig geprovoceerd. Ach, het is net een mens he. Ik zou zeggen: nederig excuses maken, ga desnoods een kopje thee met je opponent drinken en dan zand erover hoor.
Ooow, dom, wilde alleen een woord wijzigen...
Alle reacties Link kopieren
Kreng, als politicus is je privé ook openbaar, z eker als het om dergelijke zaken gaat.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 't eerlijk gezegd niet zo relevant of 't nou als "gewoon" burger dan wel als raadslid is geschreven, in beide gevallen is dit bepaald geen fraaie manier van communiceren. En dan druk ik me nog erg voorzichtig uit. Een raadslid heeft een voorbeeldfunctie en dient dan ook zich nog meer dan anderen te gedragen. Je funtioneert in de openbare ruimte, bent gekozen om de bevolking te vertegenwoordigen en daar hoort m.i. bij dat je je extra bewust dient te zijn van die openbare, vertegenwoordigende rol. Dus beleefd communiceren (en foutloos, zou ook mooi zijn. Dat degenen die Nederland mee besturen, het Nederlands mee beheersen. Maar dat is tegenwoordig kennelijk sowieso teveel gevraagd :-( )



Overigens vind ik ook de reactie van de PvdA vreemd. Hoezo "begrijpelijk"? Begrijpelijk dat een van je leden mensen aanspreekt met vuile gek? Fraai staaltje 'normen&waarden' draag je zo uit als partij...
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg...voor straf 10 weesgegroetjes en dan een dikke laag (woestijn) zand erover...
Hey Lord,don't ask me questions
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me best voorstellen dat ze zo vaak rechts extremistische hatemail ontvangt dat ze een keer ontploft, tenslotte is ook zij maar een mens, maar dan nog is het wel heel dom om als raadslid zo te reageren. Ze had kunnen weten dat dit in haar functie een staartje zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik bij de pliessie ging werken moets ik en eed afleggen waarin ook iets stond over hoe ik mij als privépersoon diende te gedragen. Dat moeten raadsleden (en andere politici) toch ook?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Zijn mail is niet te vinden op internet, maar het schijnt om een mail te gaan waarin hij zijn bezorgdheid uitte over de uitspraken van de radicaal islamitische organisatie Hizb ut Tahrir. Hij heeft zijn mail gestuurd aan lokale politici, dus mw Ismaili (leuke naam trouwens voor iemand die in opspraak komt vanwege een email X-D) reageerde als raadslid.



Op o.a. Fok staat het uitgebreide artikel (bron: AD, ook niet de eerste de beste krant)
Alle reacties Link kopieren
Trinny, álle politici krijgen hatemail, doodsbedreigingen, worden in kranten en op websites door het slijk gehaald etc. Toch zie je Balkenende of Bos niet dergelijke mails versturen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Precies Zuss, dat maakt haar reactie des te dommer... In haar functie zou ze daar boven moeten staan.
Nou ja, raadslid, deelgemeente raadslid.

Wat voor mensen zitten in de deelgemeente? Mensen die bereid zijn voor heel weinig salaris een paar dagen in de week aan de deelgemeente te besteden. Daar is bijna niemand voor te vinden en zeker niet in een deelgemeente als Charlois. Verwacht niet van zo'n deelgemeenteraadslid dat het een doorgewinterde politicus is met op z'n minst een VWO opleiding.

Het is eerder een huismoeder of iemand die met behoud van uitkering dit als vrijwillegerswerk er bij doet.

Ik denk dat je dat wel moet meenemen in je beoordeling. En als ze de deelraad uitgegooid wordt is er waarschijnlijk niemand die zin heeft haar plek in te nemen.
Balkenende en Bos hebben daar personeel voor. Een heel bataljon aan adviseure die hun mail lezen er van een afstandje naar kunnen kijken en vervolgens ratioeel kunnen reageren. Deze mevrouw had dat niet, en ja ze zit fout, maar ik vind het wel een verschil maken of ze op persoonlijke titel reageert of als raadslid.



Als raadslid kan ze het idd niet maken om iemand aan te spreken met "Vuile gek" .
Alle reacties Link kopieren
Dus die Parbleu maakt zich zorgen om een beweging waarvan de frontman uitspraken doet als '

De Telegraaf had dit weekend een interview met Okay Pala van Hizb ut-Tahrir. Daarin stelt de van oorsprong uit Turkije afkomstige Pala onder meer: ''Al die types die ons beledigen, verschuilen zich achter de vrijheid van meningsuiting. Dat is juist het probleem. Wij zijn het niet eens met de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie! Ons alternatief is de islam. Er is geen tussenweg: wij kiezen voor de absolute waarheid, het woord van Allah.''

En mevrouw Ismaili reageert daarop met een scheldkannonade en praat dat dan zo goed:

''Ik wil het niet goedpraten, maar ik word als moslimpolitica al jarenlang bestookt met mail van extreem-rechtse figuren. Normaal gesproken gooi ik die ongelezen weg. Toen ik thuis de mail zag, brak er iets bij mij. Temeer, omdat ik iemand die dag had horen zeggen dat alle Marokkanen dood moeten. Voor mij was dat de spreekwoordelijke druppel.''

????? Ik zeg; die mevrouw snapt het niet helemaal. Wegwezen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven