Marokkaans raadslid stuurt burger 'hatemail'

16-01-2008 13:04 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hier nou van? PvdA-lid Bouchra Ismaili stuurde de volgende mail aan een burger:



"Luister goed jij vuile gek WIJ BLIJVEN HIER hahahahahahhahah VAL DOOD . Ik ben een nederlandse moslim en dat zal ik blijven tot mijn dood. Ik heb medelijden met jouw soort jij moet leven met haat, echt triest. Mijn vader en moeder hebben keihard gewerkt om dit land mede op te bouwen en ik heb niks te maken met wat anderen denken of zeggen. Jij bent een zielige duivelaanbidder!!! Je hebt je ziel verkocht!!! Raar wel in de duivel en aanhang geloven en God de almachtige de overheerser van hemelen en aarde ontkennen.Jouw soort zijn de ergste terroristen jullie terroriseren nu al jaren ons leven hier in Nederland. Maar gelukkig zijn jullie dun bezaaid en zijn de meeste Nederlanders ontwikkeld en tolerant. Jullie zijn hier de allochtonen!!!! Met Allah aan mij zijde vrees ik niks en niemand. IK EN MIJN MEDE MOSLIMS LEVEN jouw soort word verteerd door haat. Een advies als ik zo vrij mag zijn bekeer je tot de islam en vind rust in je hart. Haat vreet je op en zorgt ervoor dat je leeg bent in je hart. Je hebt maar beperkt tijd in dit leven ga leven en genieten het is zo voorbij allemaal. Wij leven.......................jij probeert iets ongedaan te maken het leven en het lot van anderen te beinvloeden. Vrijmetselaar hahahaha jij bent niet vrij je bent een slaaf van de duivel. Je denkt dat je zelf een soort god bent echt zielig ga jezelf na laten kijken! Als je een man bent met BALLEN laat dan weten wie je bent laten we in gesprek gaan. Je kan bij mij altijd terecht voor een gesprek. Ik weet dat je leeg bent van binnen en dat je soms voelt dat je niet bestaat. Je wilt gezien worden en gehoord maar je bent gewoon GEWOON, een grijze muis een miezerig persoontje een van de miljarden die op de aardbol rondlopen. Maar ik hoor je noodkreet Ik hoor je schreeuw naar aandacht. Ik zal altijd tijd voor je maken ondanks het feit dat ik het druk heb met Nederland een mooier schoner en veiliger land te laten worden waar mensen zichzelf kunnen ontwikkellen en in vrijheid en democratie kunnen leven ongeacht kleur afkomst en geloofsovertuiging. Waar zelfs duivelaanbidders van mij een plekje verdienen, want wie ben ik uiteindelijk om te oordelen. Dat laat ik over aan de rechter der rechters ALLAH A RAHMAN OU RAHEEM!!!"



De PvdA in Charlois reageerde gelaten, en mailt als reactie:

"Beste mensen,



Ik zou hier niet teveel aandacht aan geven.



De reactie van Bouchra is begrijpelijk doch deels ook aanstootgevend en dat zouden we als PvdA niet voor onze rekening moeten willen nemen. Bijvoorbeeld heeft deze Jos Parbleu op de discussiesite mores-mores een reactie gegeven op een stuk van Alain Caruba, een man uit de VS, zoals hij zichzelf voorstelt. Als bijlage bij zijn reactie heeft deze Jos Parbleu een artikel geschreven door een Vrijmetselaar bijgevoegd. Dat artikel is volledig verzonnen en raakt kant noch wal. De strekking is dat de Vrijmetselarij uit zou zijn op de wereldheerschappij. Niets is minder waar, hetgeen ik kan als Vrijmetselaar kan aantonen.



Bouchra veronderstelt in haar reactie dat Jos Parbleu Vrijmetselaar zou zijn, hetgeen hij zelf niet beweert.



Maar laten rusten, zo stel ik voor. "



Mag Bouchra Ismaili aanblijven als raadslid?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat het heel vervelend en zelfs eng is om continu hatemail te krijgen, zoals -wie was het ook al weer- net opmerkte.



Maar ik denk dat je zoiets als een tendens moet zien; Het Volk Mort. Ipv het persoonlijk te nemen, of ze nou je vrouw voor hoer uitmaken of niet, zou je als partij bij elkaar moeten gaan zitten en de tendens die achter die bozigheid moeten bespreken.



Waar komt het vandaan (achtergrond), met welke reden gaan mensen zulke brieven schrijven, hoe kunnen we erop reageren, moeten we als partij wat met deze tendens, hoe kunnen we het keren, hoe kunnen we (kennelijk beter) communiceren met De Man In De Straat?
Alle reacties Link kopieren
Nijntje schreef op 16 januari 2008 @ 21:28:

Ik snap best dat het heel vervelend en zelfs eng is om continu hatemail te krijgen, zoals -wie was het ook al weer- net opmerkte.



Waar komt het vandaan (achtergrond), met welke reden gaan mensen zulke brieven schrijven, hoe kunnen we erop reageren, moeten we als partij wat met deze tendens, hoe kunnen we het keren, hoe kunnen we (kennelijk beter) communiceren met De Man In De Straat?
Ik begrijp dat het een tweetal schrijvers was dat vol in de aanval ging, en politici bestookte met 'hate-mail'. Het lijkt mij tamelijk zonde van de tijd om daar als partij over te vergaderen. Maar misschien had er wel intern gewaarschuwd mogen worden tegen het risico dat het hier ging om beroeps-provocateurs, zoals je die ook regelmatig op fora tegenkomt. Mensen die misschien niet eens persoonlijk iets hebben tegen de betrokken personen, of hun politieke standpunten, en daar wellicht niet eens bekend mee zijn, maar wel verstand hebben van 'marketing', en dit soort incidenten uitlokken vanwege de publiciteit voor hun Leider. Opnieuw, en het is taboe, maar het patroon is ontleend aan wat de Nazi's deden in 1933. Alleen waren die aangewezen op kranten, tijdschriften en de radio. Maar het idee is hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Zuss schreef op 16 januari 2008 @ 20:47:

Een paar pagina's terug staan wat regels uit de gedragscode voor PvdA-ers






Bedankt. Gevonden.



Begrijp echter dat het niet een kwestie is van 'tekenen'. De opstellers, de Tweede Kamerfractie van de PvdA, staan behoorlijk ver van de mensen die in een Stadsdeelraad de kar trekken, zoals al gesignaleerd. En ik kan mij zomaar voorstellen dat het betrokken PvdA lid niet eens bekend was met die tekst, die daarbij ook nog zó ruim is opgezet (zoals je van de PvdA mag verwachten X-D ), dat je rechten gestudeerd moet hebben om er chocola van te maken. Een ontslaggrond lijkt het mij niet.



Blijf ik erbij dat het triest is dat ze zich zo uit haar tent heeft laten lokken door twee van die agenten-provocateurs.
Alle reacties Link kopieren
Lin :rofl:
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er nou zo uniek aan het omzetten van de brief naar Wilders' stijl c.q. doen alsof hij zo'n brief schrijft? Dat is toch niets nieuws. Zo horen we hem toch de hele tijd al?



Ik vind Kjongs analyse zeer to the point.

(maar ik was dan stiekum toch al een fan van je vanwege je rake uitsprakingen, dus haha, voeg dat maar toe aan je motto).
Alle reacties Link kopieren
misschien is het makkelijk Nijn, maar ik weet niet wat er is voorgevallen, ik weet wel dat bedreigingen en stalking mensen helemaal gek kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk Meds, dat is zeker zo. Het is vreselijk.



Maar als het klopt wat Jaap zegt, dat het 2 personen waren, dan zou ik juist denken dat, in samenspraak met de deelraad én de raad, nog heel goed te verhapstukken, te overzien is.



Jaap, of het nou van 2 mensen komt of van 20, ik vind dat de raad zowiezo een standpunt moet bepalen hierover, zeker naar de retorisch minder getrainde deelraadsleden toe, die, zoals AbsoluteEinstein hier schildert, kennelijk gewoon van straat geplukt worden.



Dit mag natuurlijk gewoon niet gebeuren. Het is zo n vreselijke slechte reclame voor die vrouw zelf, voor de deelraad, de raad, de hele partij. En die provocateurs maar in hun vuistje lachen.



Als de PvdA dit onder de mat schuift, denk ik dat ze, vooral pr-gezien, zichzelf een hele slechte dienst bewijzen.
Alle reacties Link kopieren
Om een situatie in het juiste licht te bezien, en jezelf te beschermen tegen irrationele reactie waarbij vooroordelen de overhand krijgen, helpt het soms om bepaalde parameters uit een voorval te vervangen door hun tegendeel, of te escaleren naar de volgende fase. Ik zal, aan de hand van dit voorval twee voorbeelden geven van zo'n exercitie:



1. Een Marokkaanse vrouw wordt fysiek aangevallen door twee schoften. Nadat ze haar al een aantal klappen en schoppen hebben gegeven, haalt de vrouw stevig uit met haar tas. Op dat moment blijkt de hele situatie in scene gezet te zijn. Iemand maakt met zijn mobiele telefoon een foto van de vrouw die uithaalt met haar tas, en stuurt die naar de media. De media plaatsen de foto.



Hier bevinden we ons in het voor Nederland inmiddels klassieke 'inbrekersdillema'. Mag je een inbreker die je in je huis betrapt, maar jou niet fysiek bedreigt, een ram verkopen? 'Nee', zegt Justitie, en ik meen dat we inmiddels kunnen vaststellen dat er brede steun voor dat uitgangspunt is op dit Forum. Die vrouw had zich in moeten houden, en zich moeten realiseren dat haar reactie niet in overeenstemming is met de mores in de Nederlandse samenleving.



2. Vervang in het actuele voorbeeld de 'Marokkaanse vrouw' door een 'Joodse vrouw', en verplaats het tafereel naar 1936. Deze Joodse vrouw ontvangt van een niet-anoniem tweetal regelmatig post waar de honden geen brood van lusten. Na lang te hebben gezwegen, pakt ze pen en papier, en schrijft een soortgelijke brief als boven dit onderwerp staat afgedrukt. 'Jammer dan dat ze haar het land uit willen hebben, maar ze blijft! En hoezo zijn haar belagers het Herrenvolk? Haar cultuur is, wat haar betreft, superieur aan dat van die nazi-minkukels!'

Het blijft, ook dan, niet de meest verstandige reactie. En als het vervolgens in de kranten en tijdschriften die de Nazi's beheersen wordt afgedrukt, heeft ze zichzelf aardig in haar voet geschoten, en haar Joodse lotgenoten geen dienst bewezen. Maar zouden we haar kunnen begrijpen, in 2008?
Alle reacties Link kopieren
Hier ging iets mis, kennelijk. Dubbele posting.
Alle reacties Link kopieren
Jaap, je eerste voorbeeld klopt niet helemaal volgens mij. Jij hebt het over het inbrekersdilemma, dat je die inbreker die jou niet fysiek bedreigt geen ram voor z'n kop mag verkopen. Maar de vrouw uit je 1e voorbeeld wordt niet alleen fysiek bedreigt, ze wordt zelfs aangevallen. Dan mag zij zichzelf toch verdedigen?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Zuss schreef op 16 januari 2008 @ 17:19:

[...]





Dat is eerder iets voor jou. Alleen vermom jij het in zogenaamde eloquente en intelligente posts. En je gaat roepen dat de ander dom is. En jij niet. Dus. Enzo.

En een opmerking over andersmans (vermeende) uiterlijk ga je dan natuurlijk ook maken.
Compli, eigenlijk heb je gelijk natuurlijk. Hoe kon ik denken dat jij het verkeerd ziet?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Zuss schreef op 17 januari 2008 @ 08:10:

Jaap, je eerste voorbeeld klopt niet helemaal volgens mij. Jij hebt het over het inbrekersdilemma, dat je die inbreker die jou niet fysiek bedreigt geen ram voor z'n kop mag verkopen. Maar de vrouw uit je 1e voorbeeld wordt niet alleen fysiek bedreigt, ze wordt zelfs aangevallen. Dan mag zij zichzelf toch verdedigen?




Zuss,



Ook als er bij mij wordt ingebroken, voel ik mij bedreigd. Zelfs áls ik mij op datzelfde moment realiseer dat ik goed verzekerd ben, en de materiële waarde van de gestolen spullen vergoed krijg, is dat amper een geruststellende gedachte. En vroeger of later pakt de politie die inbreker misschien wel een keer, en als het geen junk is verdwijnt hij misschien voor een paar maanden achter de tralies, maar ook dat neemt de dreiging die uitgaat van een vreemde in je huis die in je spullen wroet en meeneemt wat hij wil, niet weg.



In het geval waar we het hier over hebben, zal de betrokken vrouw zich ook bedreigd hebben gevoeld. Ik weet niet of dat terecht is, of niet, want ik ken die haat-mail niet die ze ontving van die provocateurs. Maar zoals het beeld nu uit de mist opdoemt, kun je in dezelfde zin als het 'inbrekersdilemma' stellen dat ze zich verdedigde. En ze deed dat met dezelfde middelen als waarmee ze werd aangevallen. In die laatste zin is er een overeenkomst met het fysieke conflict dat ik schetste. Daar waar het onze mores betreft, waar van politici méér wordt verwacht dan van andere burgers (kennelijk), komt het 'inbrekersdilemma' om de hoek kijken.
Alle reacties Link kopieren
Het is lastig oordelen over deze situatie omdat we de inhoud niet kennen van de mail die de vrouw ontving.

Toch vind ik haar reaktie "niet kunnen". Het getuigt van weinig volwassenheid als je terug gaat schelden.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Jaap, ik vind dat je voorbeelden niet van toepassing zijn. Het lijkt bijna op hoe de raadsvoorzitter zou reageren naar de media toe, om haar niet-ontslag te rechtvaardigen. :-)



Ten eerste is er geen fysiek geweld, waarbij je je inderdaad moet verdedigen.



Ten tweede is het geen Marokkaanse vrouw, maar een Marokkaans deelraadslid. Ze krijgt die brieven vanwege haar functie en ze stuurt er een terug vanuit haar functie.



Ik kan me voorstellen dat een dreiging heel persoonlijk wordt, en dat je echt bang wordt. Dan stap je naar je baas, en overlegt wat je moet doen. Ik kan me niet voorstellen dat die baas heeft gezegd; "stuur ze maar een briefje terug en leer ze een lesje straat-marokkaans".
Alle reacties Link kopieren
Dat het mailtje geschreven is uit woede is duidelijk. Of de woede begrijpelijk en te rechtvaardigen en proportioneel is weet ik niet, maar vind ik eigenlijk niet zo interessant.



Uit de mail blijkt dat dit pvda-raadslid neerkijkt op niet- of anders gelovigen. Er komt sterk de suggestie uit dat zij de Marokkaanse / Islamitisch gemeenschap vertegenwoordigd. Interessante vragen zijn dan



- Komt deze indruk overeen met de visie van het raadslid ?

- Kan een raadslid met deze visie onder PvdA vlag in de raad blijven ?



ik zou er in elk geval niet op stemmen.
Alle reacties Link kopieren
Ze moet gewoon opstappen, klaar. Hoe boos je ook bent, dit kan niet.

Maar de PvdA is bang dat ze dan een groot deel van hun achterban kwijt zijn.

Dus ze wordt er niet uitgeflikkerd.
Alle reacties Link kopieren
en als ze nou eens niet moslim was, maar een ongelovige vrouw die dreigbrieven kreeg van een andere ongelovige gek die haar bijjvoorbeeld stalkt en gek maakt...

komt het dan ook in de krant en waren wij er dan ook over aan het discusieren?
Alle reacties Link kopieren
voor mijn werk heb ik ook veel te maken met brieven van bewoners etc. Als ik een rotdag heb (om welke reden dan ook) en ik heb net een vervelend telefoongesprek gehad waarin ik voor rotte vis uitgemaakt wordt en de volgende die belt fakkel ik tot de grond toe af, dan heb ik een probleem. Dan word ik eruit gegooid. En terecht.



Die mail van die man was helemaal niet bedreigend. Meneer stelde kritische vragen over uitlatingen van een zwik enge, fanatieke moslims. En ze was niet de enige die die brief ontving. Dus ze is zwaar over de schreef gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is onze Geer ook wel getergd door moslims gedurende zijn leven. Daarom schopt hij nu tegen de fanatieke onder hen aan. Dat mag dus want zijn gedrag zou een gevolg kunnen zijn van de ervaringen die hij in het verleden heeft gehad met moslims.

Of is dit een ander verhaal, is dit oh ik ben zielig want niet-moslims zijn niet lief tegen me geweest dus laat ik even zien dat ik niet alleen haar op mijn bovenlip heb maar ook op mijn tanden...
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje

je hebt gelijk.



ik ken het verhaal slecht...
Alle reacties Link kopieren
Jaap, er is volgens mij een groot verschil tussen je bedreigt vóelen en echt (fysiek) bedreigt worden.



Verder eens met nessemeisje.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
.
Ja, hè, Duizendschoon? Want die moslimkutwijven hebben allemaal een snor, hè?
Alle reacties Link kopieren
duizendschoon2 schreef op 17 januari 2008 @ 18:22:

...dus laat ik even zien dat ik niet alleen haar op mijn bovenlip heb maar ook op mijn tanden...
Funny duizendschoon. Not.
Alle reacties Link kopieren
Laat de schat maar lekker zitten, is weer leuk voer voor discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven