Marokkaans raadslid stuurt burger 'hatemail'

16-01-2008 13:04 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hier nou van? PvdA-lid Bouchra Ismaili stuurde de volgende mail aan een burger:



"Luister goed jij vuile gek WIJ BLIJVEN HIER hahahahahahhahah VAL DOOD . Ik ben een nederlandse moslim en dat zal ik blijven tot mijn dood. Ik heb medelijden met jouw soort jij moet leven met haat, echt triest. Mijn vader en moeder hebben keihard gewerkt om dit land mede op te bouwen en ik heb niks te maken met wat anderen denken of zeggen. Jij bent een zielige duivelaanbidder!!! Je hebt je ziel verkocht!!! Raar wel in de duivel en aanhang geloven en God de almachtige de overheerser van hemelen en aarde ontkennen.Jouw soort zijn de ergste terroristen jullie terroriseren nu al jaren ons leven hier in Nederland. Maar gelukkig zijn jullie dun bezaaid en zijn de meeste Nederlanders ontwikkeld en tolerant. Jullie zijn hier de allochtonen!!!! Met Allah aan mij zijde vrees ik niks en niemand. IK EN MIJN MEDE MOSLIMS LEVEN jouw soort word verteerd door haat. Een advies als ik zo vrij mag zijn bekeer je tot de islam en vind rust in je hart. Haat vreet je op en zorgt ervoor dat je leeg bent in je hart. Je hebt maar beperkt tijd in dit leven ga leven en genieten het is zo voorbij allemaal. Wij leven.......................jij probeert iets ongedaan te maken het leven en het lot van anderen te beinvloeden. Vrijmetselaar hahahaha jij bent niet vrij je bent een slaaf van de duivel. Je denkt dat je zelf een soort god bent echt zielig ga jezelf na laten kijken! Als je een man bent met BALLEN laat dan weten wie je bent laten we in gesprek gaan. Je kan bij mij altijd terecht voor een gesprek. Ik weet dat je leeg bent van binnen en dat je soms voelt dat je niet bestaat. Je wilt gezien worden en gehoord maar je bent gewoon GEWOON, een grijze muis een miezerig persoontje een van de miljarden die op de aardbol rondlopen. Maar ik hoor je noodkreet Ik hoor je schreeuw naar aandacht. Ik zal altijd tijd voor je maken ondanks het feit dat ik het druk heb met Nederland een mooier schoner en veiliger land te laten worden waar mensen zichzelf kunnen ontwikkellen en in vrijheid en democratie kunnen leven ongeacht kleur afkomst en geloofsovertuiging. Waar zelfs duivelaanbidders van mij een plekje verdienen, want wie ben ik uiteindelijk om te oordelen. Dat laat ik over aan de rechter der rechters ALLAH A RAHMAN OU RAHEEM!!!"



De PvdA in Charlois reageerde gelaten, en mailt als reactie:

"Beste mensen,



Ik zou hier niet teveel aandacht aan geven.



De reactie van Bouchra is begrijpelijk doch deels ook aanstootgevend en dat zouden we als PvdA niet voor onze rekening moeten willen nemen. Bijvoorbeeld heeft deze Jos Parbleu op de discussiesite mores-mores een reactie gegeven op een stuk van Alain Caruba, een man uit de VS, zoals hij zichzelf voorstelt. Als bijlage bij zijn reactie heeft deze Jos Parbleu een artikel geschreven door een Vrijmetselaar bijgevoegd. Dat artikel is volledig verzonnen en raakt kant noch wal. De strekking is dat de Vrijmetselarij uit zou zijn op de wereldheerschappij. Niets is minder waar, hetgeen ik kan als Vrijmetselaar kan aantonen.



Bouchra veronderstelt in haar reactie dat Jos Parbleu Vrijmetselaar zou zijn, hetgeen hij zelf niet beweert.



Maar laten rusten, zo stel ik voor. "



Mag Bouchra Ismaili aanblijven als raadslid?
Alle reacties Link kopieren
@Kreng, niet mee eens. Zij zet zichzelf neer als moslimpolitica, een maakt daarmee het persoonlijke (haar geloof) politiek.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Als je voor een politieke partij aan de slag gaat, heb je je in je vrije tijd ook aan een aantal dingen te houden. Overigens was dit geen "vrije tijd mail", ze reageerde als raadslid, dus wat je wel of niet mag doen al privépersoon staat niet ter discussie.



Ik zou zeggen: de PvdA kán niet anders dan haar uit haar functie zetten. anders handelen ze lijnrecht tegen hun eigen gedragscode in. Die gedragscode is hier te vinden, als je 'm downloadt lees je o.a. deze punten:



Je bent ook in je vrije tijd politicus

PvdA-politici zijn zich ervan bewust dat ze in hun privé-leven in de spotlights kunnen komen te staan. Ze zijn geen modelburgers, maar ze hebben wel een voorbeeldfunctie. Ook als ze even geen politicus zijn, kan hun handelen hun geloofwaardigheid als politicus of de geloofwaardigheid van hun eigen partij aantasten.



Respect

In het beginselprogramma wordt gesproken over een vrijzinnige moraal: tegen de achtergrond van voor iedereen geldende grondrechten is er ruimte voor verschillende levensbeschouwingen, levensstijlen en culturen. Ook zeggen we: iedereen heeft recht op een fatsoenlijk bestaan. Met het woord respect willen we dergelijke dingen vangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook wegwezen, om wat al eerder hier gezegd is, als politicus dien je je te kunnen beheersen. In dit land dan. Schijnt elders in de wereld niet ongewoon te zijn dat parlementariërs met elkaar bekvechten of zelfs op de vuist gaan, maar dat lijkt me geen geweldige ontwikkeling hier.
Alle reacties Link kopieren
Nou, da's dan duidelijk he. Ik vind dat Bos de aangwezen persoon is om hier in te grijpen..
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
En het jammere is, dit is koren op de molen van Wilders en trawanten.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Als ze dit in haar functie als raadslid heeft gezegd, ja dan kan de PvdA eigenlijk niet anders dan haar uit de functie zetten.
Alle reacties Link kopieren
http://www.tribuneindia.com/2001/20010201/3world.gif
Alle reacties Link kopieren
.
fleurtje schreef op 16 januari 2008 @ 13:15:

Als je de brief een beetje omdraait en hem dan naar Wilders zou sturen, dan heb je opeens een probleem.
Als je de brief een beetje omdraait had Wilders hem kunnen sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ja Lin, de ballen zijn daar ver te zoeken.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
kjong schreef op 16 januari 2008 @ 14:20:

[...]





Als je de brief een beetje omdraait had Wilders hem kunnen sturen.




En dan was Wilders ook te ver gegaan. Het verschil is dat Wilders de partijstandpunten verwoordt en deze dame duidelijk niet de PvdA-lijn volgt.

Als mevrouw haar eigen partij opricht en deze standpunten / dit gedrag in de statuten zet dan hoeft ze van mij die partij niet te verlaten.

(even voor de duidelijkheid; ik ben geen Wilders stemmer, verre van dat)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Over typisch PvdA gesproken: hier niet op reageren maar wel zeggen 'woedend' te zijn op ex-minister Herfkens vanwege haar 'divagedrag'.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Yep.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Eigenlijk vind ik het enige beledigende in die brief dat ze hem uitdaagt met de woorden een man zonder ballen te zijn.



Ik schrik niet zo snel van het woord duivel.

En als je daar een beetje overheen kan lezen zegt ze:



Wat je ook wilt proberen met moslimhaat zaaien, wij gaan niet meer weg uit Nederland. Wij hebben in deze maatschappij ook onze voetsporen verdiend. Mocht je erover willen praten, prik gerust een datum.



Dat het wat infantiel verwoord is, en zeker in de eerste zin, ben ik met jullie eens.
anoniem_6508c736c41ff wijzigde dit bericht op 16-01-2008 14:51
Reden: halve zin afgemaakt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad: wegwezen.



(Overigens ben ik in shock over het gebrekkige Nederlands. Wat een niveau.... Mijn 8-jarige schrijft beter Nederlands).
.
Alle reacties Link kopieren
Doodeng zo n reactie van die vrouw. Als ze dit ongestraft voorbij laten gaan, dan zou ik dat een enorm slecht teken vinden.



De PvdA vindt dit "begrijpelijk"? Sjessses zeg. Wat laf. Maargoed, ik heb ook boter op mn hoofd hoor, ik weet niet of ik als voorzitter wel deze moslima zou durven ontslaan, ivm mijn persoonlijke veiligheid. Dus in die zin kan ik die reactie wel weer plaatsen.



En ik begrijp ook wel dat het moeilijk is om goeie mensen te krijgen voor die deelraadfuncties, zeker in de moeilijke wijken. Achterstandswijken? Wat was de term ook al weer?



Anyway.
Alle reacties Link kopieren
kjong schreef op 16 januari 2008 @ 14:49:



En als je daar een beetje overheen kan lezen zegt ze:



Wat je ook wilt proberen met moslimhaat zaaien, wij gaan niet meer weg uit Nederland. Wij hebben in deze maatschappij ook onze voetsporen verdiend. Mocht je erover willen praten, prik gerust een datum.



Als ze dat gewoon gezegd had, dan was er niets aan de hand geweest.
.
Helaas zit er bij een Marokkaanse afkomst zelden tot geen gematigde toon ingebakken.

Dit is hun manier van praten. Hard, schreeuwerig en wat bluf om een statement te maken.

Cultuur enzo...
Alle reacties Link kopieren
kjong schreef op 16 januari 2008 @ 15:24:

Helaas zit er bij een Marokkaanse afkomst zelden tot geen gematigde toon ingebakken.

Dit is hun manier van praten. Hard, schreeuwerig en wat bluf om een statement te maken.

Cultuur enzo...
Ohhhh, nou, dan is het goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
.
Vind je?
Dat iemand jóu niet vertegenwoordigt, wil nog niet zeggen dat diegene niet op die stoel mogen zitten.

Ze zit er niet voor niks, en vertegenwoordigd een hoop anderen wel.

Kwestie van democratie.

Niet een kwestie van democratie als het binnen jouw fantsoensnormen beperkt blijft.
Alle reacties Link kopieren
Kjong, ik snap het punt dat je probeert te maken. Maar vertel me es dan;



1. Vind jij dat dergelijke uitlatingen van een volksvertegenwoordigster ongestraft moeten blijven?



2. Vind je het raar dat mensen hiervan op de kast gaan zitten?
Alle reacties Link kopieren
kjong schreef op 16 januari 2008 @ 15:24:

Helaas zit er bij een Marokkaanse afkomst zelden tot geen gematigde toon ingebakken.

Dit is hun manier van praten. Hard, schreeuwerig en wat bluf om een statement te maken.

Cultuur enzo...
I know. Maar de toon en de enorme diarree van woorden maken dat iemand die op deze manier praat zichzelf compleet belachelijk maakt, en op geen enkele wijze nog serieus te nemen is.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven