Marokkaans raadslid stuurt burger 'hatemail'

16-01-2008 13:04 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hier nou van? PvdA-lid Bouchra Ismaili stuurde de volgende mail aan een burger:



"Luister goed jij vuile gek WIJ BLIJVEN HIER hahahahahahhahah VAL DOOD . Ik ben een nederlandse moslim en dat zal ik blijven tot mijn dood. Ik heb medelijden met jouw soort jij moet leven met haat, echt triest. Mijn vader en moeder hebben keihard gewerkt om dit land mede op te bouwen en ik heb niks te maken met wat anderen denken of zeggen. Jij bent een zielige duivelaanbidder!!! Je hebt je ziel verkocht!!! Raar wel in de duivel en aanhang geloven en God de almachtige de overheerser van hemelen en aarde ontkennen.Jouw soort zijn de ergste terroristen jullie terroriseren nu al jaren ons leven hier in Nederland. Maar gelukkig zijn jullie dun bezaaid en zijn de meeste Nederlanders ontwikkeld en tolerant. Jullie zijn hier de allochtonen!!!! Met Allah aan mij zijde vrees ik niks en niemand. IK EN MIJN MEDE MOSLIMS LEVEN jouw soort word verteerd door haat. Een advies als ik zo vrij mag zijn bekeer je tot de islam en vind rust in je hart. Haat vreet je op en zorgt ervoor dat je leeg bent in je hart. Je hebt maar beperkt tijd in dit leven ga leven en genieten het is zo voorbij allemaal. Wij leven.......................jij probeert iets ongedaan te maken het leven en het lot van anderen te beinvloeden. Vrijmetselaar hahahaha jij bent niet vrij je bent een slaaf van de duivel. Je denkt dat je zelf een soort god bent echt zielig ga jezelf na laten kijken! Als je een man bent met BALLEN laat dan weten wie je bent laten we in gesprek gaan. Je kan bij mij altijd terecht voor een gesprek. Ik weet dat je leeg bent van binnen en dat je soms voelt dat je niet bestaat. Je wilt gezien worden en gehoord maar je bent gewoon GEWOON, een grijze muis een miezerig persoontje een van de miljarden die op de aardbol rondlopen. Maar ik hoor je noodkreet Ik hoor je schreeuw naar aandacht. Ik zal altijd tijd voor je maken ondanks het feit dat ik het druk heb met Nederland een mooier schoner en veiliger land te laten worden waar mensen zichzelf kunnen ontwikkellen en in vrijheid en democratie kunnen leven ongeacht kleur afkomst en geloofsovertuiging. Waar zelfs duivelaanbidders van mij een plekje verdienen, want wie ben ik uiteindelijk om te oordelen. Dat laat ik over aan de rechter der rechters ALLAH A RAHMAN OU RAHEEM!!!"



De PvdA in Charlois reageerde gelaten, en mailt als reactie:

"Beste mensen,



Ik zou hier niet teveel aandacht aan geven.



De reactie van Bouchra is begrijpelijk doch deels ook aanstootgevend en dat zouden we als PvdA niet voor onze rekening moeten willen nemen. Bijvoorbeeld heeft deze Jos Parbleu op de discussiesite mores-mores een reactie gegeven op een stuk van Alain Caruba, een man uit de VS, zoals hij zichzelf voorstelt. Als bijlage bij zijn reactie heeft deze Jos Parbleu een artikel geschreven door een Vrijmetselaar bijgevoegd. Dat artikel is volledig verzonnen en raakt kant noch wal. De strekking is dat de Vrijmetselarij uit zou zijn op de wereldheerschappij. Niets is minder waar, hetgeen ik kan als Vrijmetselaar kan aantonen.



Bouchra veronderstelt in haar reactie dat Jos Parbleu Vrijmetselaar zou zijn, hetgeen hij zelf niet beweert.



Maar laten rusten, zo stel ik voor. "



Mag Bouchra Ismaili aanblijven als raadslid?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef op 17 januari 2008 @ 18:18:

Die mail van die man was helemaal niet bedreigend.
O, wat schreef hij dan in die brief? Ik ken de tekst van die originele mails niet, maar jij kennelijk wel. Misschien zou je die hier af willen drukken? Ik begrijp dat het er meerdere waren over een zekere periode, geschreven door diezelfde persoon, die door de ontvangers betiteld werden als ´hate-mail´. Als het alleen maar beleefde vragen waren, zoals jij stelt, vind ik de reactie van deze dame onbegrijpelijk en verwijtbaar. Dus ik ben erg benieuwd naar de inhoud war jij bekend mee bent.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje schreef op 17 januari 2008 @ 15:13:

Jaap, ik vind dat je voorbeelden niet van toepassing zijn.
Misschien kun je wat specifieker zijn. Want ik gaf niet zozeer voorbeelden, maar stelde voor te transformeren (Joodse vrouw met Nazi-sympathisant als afzender van de 'hate-mail') en te escaleren (fysiek geweld vanuit verbaal geweld) om te kunnen begrijpen hoe iemand tot een bepaalde reactie komt. Laten we constateren dat ze, naar het schijnt, met gelijke munt terugbetaalde na herhaaldelijk 'hate-mails' te hebben ontvangen. Ze escaleerde dan niet. De escalatie komt dan op het conto van die Parbleu-gast, die meende verbaal geweld te mogen hanteren om politici onder druk te zetten of murw te beuken.



Dat laatste zeg ik nu met een slag om de arm, omdat Nessemeisje ons nog de teksten van de originele mails gaat verstrekken, en die volgens haar alleen maar beleefde vragen bevatten.



We hebben al geconstateerd dat het, politiek gezien, erg onhandig was. En dat de betrokken Marokkaanse vrouw dus niet echt uit het hout van de beroepspolitica gesneden is. Maar laten we in dat geval ook constateren dat er, juist in die hoek van waaruit die 'hate-mails' worden verzonden, regelmatig tegen dat soort 'Teflon'-politici wordt geageerd, dus dat kan het bezwaar niet echt zijn, toch?
Alle reacties Link kopieren
Als je de consternatie een beetje gevolgd hebt, Jaap, weet je dat meneer Parbleu geen haatmail heeft gestuurd, maar zijn zorgen uitspreekt over de uitspraken van een clubje radicale moslims. Jij neemt even voor het gemak aan dat zij heeft gereageerd op een haatmail, maar dat kan ik weer nergens terugvinden. Als jij daar een bron van hebt ben ik heel benieuwd.

Zij reageert als gevolg van eerdere haatmails (van andere mensen) en een slechte ervaring op straat.

Daarnaast (en nogmaals) ook bij nare brieven hoor je de eer aan jezelf te houden.
Alle reacties Link kopieren
Vanuit mijn werkzaamheden heb ik ook te maken met een voorbeeldfunctie. Ik vertolk daarbij de zaken tussen burgers en instanties en terug.

En verdomd daarbij kan ik heel wat over me heen krijgen. Hoewel mijn functie niet te vergelijken is met die van mevrouw het (gemeente)raadslid ben ik me ontzettend bewust dat ik een voorbeeldfunctie heb. Dus ga ik i.p.v. mee in de emoties beraden hoe ik het moet verwoorden en dan pas handelen. Valt niet altijd mee, soms moet ik even voorbij mijn eigen kookpuntje. Kwestie van even gas terug, doorademen en dan weer door.

Ik kan me best voorstellen dat je je aangevallen voelt, gepest en meer, maar als je dan die stap terug niet kunt doen dan moet je er met een ander uit jouw (werk)omgeving over praten.

Het excuus dat het vanuit haar cultuur, haar vrijwilligers-onkunde(?) gebeurde vind ik een jammerlijke. Als zij niet bij machte is om hulp te vragen bij dergelijke hate-mails, of andere problemen waar zij in haar werk tegenaan loopt is zij niet capabel.



Zo iemand hadden wij ook op het werk. Een eerste excuus werd, na lang praten en overdenken aanvaard. Had overigens heel wat voeten in de aarde om dat excuus te krijgen, aangezien die persoon het idee had volledig in zijn recht te staan en zich in een hoek gedreven voelde. Helaas bleek het excuus een wassen neus, de persoon ging weer buiten het boekje en kon de biezen pakken.



Is iemand niet in staat om dergelijke mails te laten voor wat ze zijn en desnoods hulp/een gesprek ter relativatie van de eigen irritatie te vragen dan wordt de situatie voor de gehele groep, in dit geval de PvdA, onwerkzaam en dat moet je van beide kanten gezien niet willen.

Als dit excuus door de PvdA is aangenomen dan zal er gezorgd moeten worden dat die mevrouw voortaan weet wat zij wel moet doen. Lukt dit niet, tja.......
Alle reacties Link kopieren
complicated schreef op 17 januari 2008 @ 22:37:

Ja, hè, Duizendschoon? Want die moslimkutwijven hebben allemaal een snor, hè?
Heb jij er eigenlijk eentje? Vast niet he.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw is raadslid voor de Pvda in Charlois met haar sociaal-democratische ideologie.

Het is niet belangrijk dat zij daarnaast ook Marokkaanse is en het Islamititische geloof belijdt.

Jos Parbleu heeft dus geen voet om op te staan d.m.v. zijn mails met dubieuze inhoud.

De Pvda kan geen mensen gebruiken die amateuristisch handelen naar aanleiding van provocaties door gewone burgers.

Zij mag deze mensen op basis van moraal niet eens afleveren.

De desbetreffende raadslid moet dus aftreden.

Charlois verdient betere mensen in haar deelraad.
Alle reacties Link kopieren
Jaap, je stelt voor om te transformeren en te escaleren. Maar ik zie daar het nut niet van in. Dan maak je er toch gewoon een heel ander verhaal van.



Het was geen Joodse vrouw in 1940, en het was geen fysiek geweld.



Je laatste alinea snap ik niet. Wat bedoel je er precies mee (vooral de tweede zin)? En wat zijn teflon-politici?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef op 18 januari 2008 @ 18:14:

Als je de consternatie een beetje gevolgd hebt, Jaap, weet je dat meneer Parbleu geen haatmail heeft gestuurd, maar zijn zorgen uitspreekt over de uitspraken van een clubje radicale moslims. Jij neemt even voor het gemak aan dat zij heeft gereageerd op een haatmail, maar dat kan ik weer nergens terugvinden. Als jij daar een bron van hebt ben ik heel benieuwd.

Zij reageert als gevolg van eerdere haatmails (van andere mensen) en een slechte ervaring op straat.

Daarnaast (en nogmaals) ook bij nare brieven hoor je de eer aan jezelf te houden.




De heer Parbleu is ervan beticht al langer mails te zenden met een weinig fraaie inhoud, en een dito blog te onderhouden. De mail met de 'vraag' van meneer Parbleu, is in de kranten niet gepubliceerd, voorzover ik gezien heb. Of het moet de volgende cryptische tekst zijn, als reactie op een koran-les voor de gemeente Ede, waaruit ik geen vraag kan destilleren:






Okay Pala van de Hizb ut-Tahrir-beweging Nederland:





* 'Wij zijn het niet eens met de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie'.

* 'Wat jullie nodig hebben is een zware bomaanslag!'








Maar omdat jij kennelijk ergens een vraag bent tegengekomen, lijkt het mij goed voor de discussie als je 'm even integraal hier reproduceert, of er een link naar geeft.



Eerder gaf je aan dat je in je baan ook geacht wordt je in te houden, en op grond daarvan verwacht dat een politicus dat ook doet. Nou valt er in zoverre nog wel iets op die stelling af te dingen, dat jij betaald krijgt om je in te houden, en de functie van deze politica vooral 'liefdewerk, oud papier' is. Daarbij is het kennelijk in de mode om je als politicus te bedienen van metaforen en beledigingen, en is het in die zin dan wel weer vermakkelijk hoe de extremen vooral vinden dat de ander onfatsoenlijk is als die zich ervan bedient.



Nou gaat het mij er zeer zeker niet om goed te praten dat iemand zich bedient van 'offensief' taalgebruik, en heb ik al eerder geschreven dat het onhandig van haar was vanuit een politiek standpunt bezien, en dat ze mijn stem er niet mee heeft binnengehaald. Wat overigens toch al 'next to impossible' is. Maar is het reden voor ontslag uit die functie?

En hoe zit dat dan met die 'vrijheid van meningsuiting' waar juist in kringen die zich er nu het meest over opwinden zo hoog over wordt opgegeven? Waarom mag je wel Moslims en Antillianen beledigen als politicus, maar mag een Moslima haar opponenten niet op een dergelijke wijze benaderen? Vanwaar die dubbele standaard?
Alle reacties Link kopieren
Nijntje schreef op 20 januari 2008 @ 04:47:

Jaap, je stelt voor om te transformeren en te escaleren. Maar ik zie daar het nut niet van in. Dan maak je er toch gewoon een heel ander verhaal van.



Het was geen Joodse vrouw in 1940, en het was geen fysiek geweld.



Je laatste alinea snap ik niet. Wat bedoel je er precies mee (vooral de tweede zin)? En wat zijn teflon-politici?




Door er een Joodse vrouw anno 1936 van te maken, voorkom je dat je bij de neus wordt genomen door je (rassen)-vooroordelen.



Een 'teflon-politicus' is een politicus van het type waar nu zo vaak op wordt afgegeven, omdat ze te ver van de mensen af staan. Ze blijven reageren op een ingestudeerde manier die mensen het gevoel geeft dat ze niet serieus genomen worden.

De grap is, dat mensen als Wilders en Verdonk vermoedelijk de meest 'gemaakte' politici van dit moment zijn, waar weinig spontaans aan is, maar dat ze wel als 'origineel' worden gezien. En dat een échte spontane reactie, zoals deze waar wij het over hebben, en die je een uniek beeld geeft van wat deze vrouw beweegt, als in een reflex tot vergaande afkeuring aanleiding geeft.

Kennelijk willen we juist wél 'teflon-politici', maar dan van het geraffineerde type. De acteurs die goed naar Fortuyn hebben gekeken en het volk om de kleine vinger windt door te doen alsof ze iets te bieden hebben.
Alle reacties Link kopieren
jaap schreef op 20 januari 2008 @ 14:32:

[...]





Waarom mag je wel Moslims en Antillianen beledigen als politicus, maar mag een Moslima haar opponenten niet op een dergelijke wijze benaderen? Vanwaar die dubbele standaard?




De desbetreffende Pvda- raadslid van Charlois in gemeente Rotterdam heeft niet gereageerd op een politicus en daarom is het wenselijk dat zij aftreedt.

De diverse mails van Jos Parbleu hebben immers geen relatie met haar functie als deelraadslid van Charlois.

Zij had hem kunnen verwijzen naar instanties/personen die gaan over de vragen waar de heer Parbleu een uitleg over wil hebben.
'De lid'.



Next.
Alle reacties Link kopieren
goedzo schreef op 20 januari 2008 @ 19:30:

De desbetreffende Pvda- raadslid van Charlois in gemeente Rotterdam heeft niet gereageerd op een politicus en daarom is het wenselijk dat zij aftreedt.
Persoonlijk zal het mij een zorg zijn of ze aftreedt of aanblijft. Het is mijn partij niet, en ik krijg de indruk dat het evenmin de partij is van de heer Parbleu, waarmee we op het terrein belanden van de provocatie als de mails die hij aan haar adres stuurde niet kunnen worden beschouwd als een beleefde vraag. Ik wil nou wel eens die vraag of vragen zien, en de context waarin ze werden verwoord. Anders is het een tamelijk eenzijdig oordeel.
Alle reacties Link kopieren
woede-aanval Bouchra Ismaili geen toeval





Redactie 23 januari 2008





Het was geen toeval dat Bouchra Ismaili woendend reageerde op een mail over Hizb ut-Tahrir. Ze blijkt aanhanger van deze beweging, die de democratie verwerpt en bomaanslagen aanprijst. Maar maakt u zich geen zorgen! Deze terroristen-vriendin blijft welkom bij de PvdA.





Kijk hier op het AD. (Met een pluim voor Denis van Vliet en Leefbaar Rotterdam)

En om het nog duidelijker te maken: Bouchra Ismaili ontkent eerst glashard dat ze zo'n petitie heeft ondertekend, waarop Leefbaar Rotterdam de petitie doodleuk uit de tas haalt. Vervolgens weigert Ismaili commentaar. Het kan allemaal bij de PvdA!





--------------------------------------------------------------------------------



Meer over Hizb ut-Tahrir:



- Artikel 7 van de Hizb ut-Tahrir constitution stipuleert dat afvallige moslims gedood moeten worden.



- Hizb ut-Tahrir is diep racistisch: moslims hebben rechten; niet-moslims zijn rechteloos. Artikel 1 stelt dat de staat geheel islamitisch moet zijn.



- Artikel 26 bepaalt dat niet-moslims geen stemrecht hebben.



- Een gezellig citaat uit artikel 56: "Jihad is a compulsory duty on all Muslims. Military training is therefore compulsory. Thus, every male Muslim, fifteen years and over, is obliged to undergo military training in readiness for jihad."



- Artikel 109 bepaalt dat "de scheiding der sexen fundamenteel is". En artikel 112 verzekerd ons dat vrouwen geen "posities met macht" mogen bekleden.



- Hizb ut-Tahrir is een sociale partij; nauwelijks van de PvdA te onderscheiden. Artikel 152 legt vast dat de Staat mensen die geen geld hebben, moet onderhouden. Ook is de staat verantwoordelijk voor de huisvesting. In artikel 156 wordt bepaald dat de staat een geplande economie aanstuurt.



En tot slot laten wij de heer Okay Pala van de Hizb ut-Tahrir-beweging Nederland nog even aan het woord:



- 'Wij zijn het niet eens met de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie'.



- 'Wat jullie nodig hebben is een zware bomaanslag!'



En dat kan allemaal bij de PvdA!
Alle reacties Link kopieren
Die hoofdletters, dat 'hahahahaha', de nadruk leggen op haar geloof ipv haar nationaliteit/functie....nee, het komt niet meteen professioneel over. Of beschikkende over een gemiddeld IQ, dat ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Antonio schreef op 23 januari 2008 @ 12:54:

woede-aanval Bouchra Ismaili geen toeval





Redactie 23 januari 2008





Het was geen toeval dat Bouchra Ismaili woendend reageerde op een mail over Hizb ut-Tahrir. Ze blijkt aanhanger van deze beweging, die de democratie verwerpt en bomaanslagen aanprijst. Maar maakt u zich geen zorgen! Deze terroristen-vriendin blijft welkom bij de PvdA.





Kijk hier op het AD. (Met een pluim voor Denis van Vliet en Leefbaar Rotterdam)

En om het nog duidelijker te maken: Bouchra Ismaili ontkent eerst glashard dat ze zo'n petitie heeft ondertekend, waarop Leefbaar Rotterdam de petitie doodleuk uit de tas haalt. Vervolgens weigert Ismaili commentaar. Het kan allemaal bij de PvdA!





--------------------------------------------------------------------------------



Meer over Hizb ut-Tahrir:



- Artikel 7 van de Hizb ut-Tahrir constitution stipuleert dat afvallige moslims gedood moeten worden.



- Hizb ut-Tahrir is diep racistisch: moslims hebben rechten; niet-moslims zijn rechteloos. Artikel 1 stelt dat de staat geheel islamitisch moet zijn.



- Artikel 26 bepaalt dat niet-moslims geen stemrecht hebben.



- Een gezellig citaat uit artikel 56: "Jihad is a compulsory duty on all Muslims. Military training is therefore compulsory. Thus, every male Muslim, fifteen years and over, is obliged to undergo military training in readiness for jihad."



- Artikel 109 bepaalt dat "de scheiding der sexen fundamenteel is". En artikel 112 verzekerd ons dat vrouwen geen "posities met macht" mogen bekleden.



- Hizb ut-Tahrir is een sociale partij; nauwelijks van de PvdA te onderscheiden. Artikel 152 legt vast dat de Staat mensen die geen geld hebben, moet onderhouden. Ook is de staat verantwoordelijk voor de huisvesting. In artikel 156 wordt bepaald dat de staat een geplande economie aanstuurt.



En tot slot laten wij de heer Okay Pala van de Hizb ut-Tahrir-beweging Nederland nog even aan het woord:



- 'Wij zijn het niet eens met de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie'.



- 'Wat jullie nodig hebben is een zware bomaanslag!'



En dat kan allemaal bij de PvdA!
Gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Antonio schreef op 23 januari 2008 @ 12:54:



Meer over Hizb ut-Tahrir:



- Artikel 7 van de Hizb ut-Tahrir constitution stipuleert dat afvallige moslims gedood moeten worden.



Eng hoor. En ook duidelijk in strijd met de Nederlandse wet. Wat voor mij zoveel betekent als dat die beweging per ommegaande dient te worden aangeklaagd en vervolgens moet worden opgeheven als het waar is. Doe even de letterlijke tekst, Antonio



- Hizb ut-Tahrir is diep racistisch: moslims hebben rechten; niet-moslims zijn rechteloos. Artikel 1 stelt dat de staat geheel islamitisch moet zijn.



Niet echt racistisch, omdat het geen raskenmerk is dat je een bepaald geloof aanhangt. Maar ik begrijp denk ik wat je bedoelt, en keur uiteraard af dat de Nederlandse staat op een niet-democratische wijze bestuurd zou gaan worden. Anderzijds is er in het verleden in Nederland altijd ruimte geweest voor mensen met ideeën in die richting, zoals fascisten en communisten, en recentelijk nog Wilders, die de democratie nou ook niet direct aan zijn boezem drukt. Ik geef er dan ook de voorkeur aan om dergelijke types hun vrijheid van meningsuiting niet te ontnemen



- Artikel 26 bepaalt dat niet-moslims geen stemrecht hebben.



- Een gezellig citaat uit artikel 56: "Jihad is a compulsory duty on all Muslims. Military training is therefore compulsory. Thus, every male Muslim, fifteen years and over, is obliged to undergo military training in readiness for jihad."



Hoewel velen in het Westen 'Jihad' uitsluitend kennen als een gewapende strijd, gericht op verovering en/of onderdrukking, is dat zeer zeker niet de enige uitleg. Een veel vaker gebruikte interpretatie is die van de persoonlijke strijd in een gelijke betekenis als we kennen binnen het Christendom, waar we het dan hebben over de strijd tussen 'goed' en 'kwaad'. Om te weten of de militaire training wordt voorzien voor verdedigings-doeleinden, of een offensief karakter draagt, zouden we meer moeten weten. Is hier een soort 'dienstplicht' bedoeld, zoals ze die in Frankrijk bijvoorbeeld nog steeds kennen, en tot voor kort in Nederland ook nog gold? Of worden er terroristen geronseld? Uit de tekst is dat niet op te maken, vrees ik.

Daarbij mogen we niet vergeten dat militairen in de meeste Westerse landen ook al enige tijd niet meer uitsluitend ingezet worden voor verdediging van het eigen grondgebeid, en dan druk ik mij voorzichtig uit!




- Artikel 109 bepaalt dat "de scheiding der sexen fundamenteel is". En artikel 112 verzekerd ons dat vrouwen geen "posities met macht" mogen bekleden.



Net als bij de SGP. Goede reden om niet op hen te stemmen. Maar mogen ze die mening dan niet verkondigen?



- Hizb ut-Tahrir is een sociale partij; nauwelijks van de PvdA te onderscheiden. Artikel 152 legt vast dat de Staat mensen die geen geld hebben, moet onderhouden. Ook is de staat verantwoordelijk voor de huisvesting. In artikel 156 wordt bepaald dat de staat een geplande economie aanstuurt.



Dit is natuurlijk te bizar voor woorden! Neem mij nou niet kwalijk, en ik begrijp dat je het niet kunt verkroppen dat mensen de neiging hebben om hun hand in je portemonnaie te steken en je zuur verdiende centen te stelen via wetgeving, maar er is geen partij die zichzelf respecteert die NIET vind dat de overheid voor de armen moet zorgen en huisvesting dient te garanderen. En welke overheid bemoeit zich nou NIET met de economie?
Alle reacties Link kopieren
Jaap je moet nog even positief reageren op:

Wat jullie nodig hebben is een zware bomaanslag!

Probeer even voor mijn gemoedsrust daar ook weer een positieve draai aan te geven.

Net zoals je op de reclame hoort: wat u nodig heeft mevrouwtje is lekker stevig dik maandverband, kans op doorlekken is niet aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
duizendschoon2 schreef op 24 januari 2008 @ 19:02:

Jaap je moet nog even positief reageren op:

Wat jullie nodig hebben is een zware bomaanslag!





Duizendschoon,



Zelfs in mijn eerder reactie tref je geen 'positieve draai' aan. Ik meen dat ik toch al bij herhaling heb gezegd dat de PvdA niet mijn partij is, en dat ik niet gecharmeerd ben van het taalgebruik van de dame in kwestie, noch van de visie op de samenleving zoals die zou moeten zijn volgens die groepering waar zij zich solidair mee heeft verklaard.



Wat mij uitermate stoort, is dat de een of andere provocateur het voor elkaar krijgt om tegenstanders op deze abjecte wijze het zwijgen op te leggen. Doet mij erg denken aan de spreekkoren in de jaren zeventig, tot en met de 'stronttaart' voor Fortuyn, waarmee het minder radicale sprekers in de samenleving onmogelijk werd gemaakt hun andersluidende visie ten gehore te brengen. Of, in de wat meer actuele context van de Amerikaanse presidentsverkiezingen: Hoe Kerry en Bush afspreken om geen 'dirty campaign' te voeren, en Bush vervolgens schijnheilig en hypocriet zijn opponent met een van de meest ordinaire 'smear-campaigns' ooit vertoont door het riool laat sleuren door vazallen die hij betaalt voor hun 'werk', maar tegelijk elke juridische betrokkenheid kan ontkennen.



Die laatste quote, waarin een mij onbekende persoon, lid van die groep waar deze vrouw solidair mee is, uitspreekt dat Nederland een 'flinke bomaanslag' nodig heeft, begrijpt ten eerste geen RUK van politiek, want de enige die DAAR baat bij zouden hebben, zijn Wilders en Verdonk. Of hij heeft wel degelijk verstand van politiek, en is niet de zaak van enige Moslim-organisatie toegedaan, maar werkt 'undercover' voor hun tegenstanders. Jij mag zelf kiezen waar je voorkeur naar uitgaat.

Daarnaast is het zo dat je, ook al teken je een petitie waarin je je solidair verklaart met enige politieke organisatie, je daarmee nooit verantwoordelijk gehouden kunt worden voor toekomstige uitspraken van een willekeurig lid van die organisatie. Ik hoop dat je de logica daarvan begrijpt zonder verdere uitleg?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft Peter van Heemst inmiddels gezegd dat mevr. I. niet meer welkom is dat de PvdA een procedure in gang heeft gezet om haar te wieberen
Alle reacties Link kopieren
UIT AD



Ismaili’s positie binnen de PvdA is onhoudbaar geworden omdat zij zondag een petitie heeft ondertekend van de moslimradicale Hizb ut-Tahrir-beweging. De petitie dook op op het moment dat Ismaili al onder vuur lag wegens een haatmail die zij had verstuurd naar een Nederlandse burger.



Ze had haar partij, die zich vergevingsgezind toonde over de e-mailaffaire, niets verteld over de petitie. Het was nota bene Leefbaar Rotterdam die de PvdA tijdens een spoeddebat moest attenderen op deze tweede misstap. ,,Dat was dus de druppel’’, zegt PvdA-deelraadslid Ursul Schaap.



Ismaili zei enkele uren voordat ze uit de fractie werd gezet dat ze de petitie heeft ondertekend zonder zich te hebben verdiept in het gedachtegoed van Hizb ut-Tahrir. ,,Ik heb niet voor de beweging getekend. Ik heb alleen tegen de lastering van de islam getekend.’’



Volgens bestuurskundige Linze Schaap van de Universiteit van Tilburg had de politica beter moeten weten. ,,Als volksvertegenwoordiger moet je nu eenmaal oppassen met wat je ondertekent.’’



De PVV van Geert Wilders vindt dat Ismaili’s zetel van staatswege moet worden ontnomen vanwege haar vermeende sympathieën voor Hizb ut-Tahrir.
Alle reacties Link kopieren
meds schreef op 25 januari 2008 @ 01:58:

De PVV van Geert Wilders vindt dat Ismaili�s zetel van staatswege moet worden ontnomen vanwege haar vermeende sympathieën voor Hizb ut-Tahrir.




Dat Ismaili 'aangeschoten wild' is, en als zodanig voor de PvdA een blok aan het been, dat is duidelijk. Maar we hebben het hier niet over de Minister President. Het gaat om een politieke functie zonder enig gewicht, waarvoor je als partij je best moet doen er kandidaten voor te vinden. En dat de PVV zich er vanaf het begin mee bemoeit, maakt al wel duidelijk uit welke hoek de wind waait.

Deze meest dictatoriaal geleide partij van Nederland, waar alleen Geert Wilders als Leider lid van is, is bezig de grond 'bouwrijp' te maken voor een lastercampagne zonder weerga.
PVDA is ook klaar met haar.
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 25 januari 2008 @ 10:54:

PVDA is ook klaar met haar.
Onder druk van de 'publieke opinie' verzet de PvdA de bakens. Maar dat lijkt mij geen nieuws.
Alle reacties Link kopieren
jaap schreef op 24 januari 2008 @ 22:31:

[...]





Die laatste quote, waarin een mij onbekende persoon, lid van die groep waar deze vrouw solidair mee is, uitspreekt dat Nederland een 'flinke bomaanslag' nodig heeft, begrijpt ten eerste geen RUK van politiek, want de enige die DAAR baat bij zouden hebben, zijn Wilders en Verdonk. Of hij heeft wel degelijk verstand van politiek, en is niet de zaak van enige Moslim-organisatie toegedaan, maar werkt 'undercover' voor hun tegenstanders. Jij mag zelf kiezen waar je voorkeur naar uitgaat.
Je kijkt te beperkt Jaap. Niet alleen Wilders en Verdonk zouden baat hebben bij een flinke bomaanslag in Nederland. Ook de radicalo's onder de moslims, degenen die de Jihad letterlijk nemen, zouden er garen bij spinnen. Na zo'n bomaanslag zou de interesse in hun zaak toenemen en de Jihad-rekruten zouden toestromen. Dat gebeurde ook na de aanslagen in New York, Madrid en Londen. In feite zou iedereen profiteren die uit is op escalatie en op het vergroten van de tegenstellingen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Donkeyshot schreef op 26 januari 2008 @ 09:34:

[...]





Je kijkt te beperkt Jaap. Niet alleen Wilders en Verdonk zouden baat hebben bij een flinke bomaanslag in Nederland. Ook de radicalo's onder de moslims, degenen die de Jihad letterlijk nemen, zouden er garen bij spinnen. Na zo'n bomaanslag zou de interesse in hun zaak toenemen en de Jihad-rekruten zouden toestromen. Dat gebeurde ook na de aanslagen in New York, Madrid en Londen. In feite zou iedereen profiteren die uit is op escalatie en op het vergroten van de tegenstellingen.




Oorzaak en gevolg, DS.



Bomaanslagen leiden tot een 'knee-jerk' reactie in de Westerse landen en een ruk naar rechts, inclusief de roep om meer en betere 'bescherming', wat in de praktijk inhoudt: repressie van 'verdachte personen'. In dit geval betekent dat 'Moslims' in de breedste zin van het woord. En die repressie leidt weer tot radicalisatie. Die radicalisatie is weer goed voor de Wilders- en Verdonk-types, en zo verder, waarbij we in een land als Nederland geen seconde hoeven te twijfelen aan de uitkomst, omdat de Moslims in Nederland veruit in de minderheid zijn, en voor het overgrote deel zelf ook nog eens helemaal niet zitten te wachten op een Kalifaat.



De uitspraak van deze 'radicaal' is dus óf super-dom, óf super-slim, afhankelijk van zijn achtergrond en zijn broodheer.



Ik heb getracht te achterhalen of er ergens een foto van die onbekende Okay Pala-meneer te vinden is op het internet, maar de enige foto die ik tegenkwam met die referentie was van een Filipijn in Jersey via een 'dating site'. Kan iemand mij meer vertellen over de achtergrond van dit 'lid' van die schimmige organisatie die ineens is opgedoken, en tot nu toe voor de Moslims meer kapot maakt dan bevordert?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven