Marokkaanse spuger geeft interview

13-04-2020 20:32 346 berichten
Jullie hebben vast allemaal het bericht gezien van die twee mannen die hand in hand liepen in Amsterdam. Vervolgens worden ze lastig gevallen door een groep jongens. Dit wordt gefilmd en opgepakt door AT5, Dumpert en de NOS.
Zojuist zag ik een uitgebreid interview met deze jongen. Hij is 15 jaar en vertelt hoe het volgens hem is gegaan.
En nu weet ik even niet meer meer wat ik moet geloven. Jullie wel?
anoniem_637fde5445245 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 20:46
0.25% gewijzigd
Twee weken thuis zitten.
Dus eigenlijk net zoals de rest van Nederland.

:high5:
Cathy2020 schreef:
14-04-2020 22:11
Het valt mij op dat in topics zoals deze altijd wordt gezegd dat afkomst benoemen totaal niet belangrijk is.
Terwijl als een forummer schrijft dat ze zo blij is met haar moslim buurvrouw want ze bakt van die lekkere koekjes of over de islamitische slager die altijd zo lief, nooit chagrijnig is er dan niet gezegd wordt dat afkomst er niet toe doet. Dan zie je hartjes en reacties als ooooh wat lief.
Waar zie je dat? Heb wel zin in een feel good topic.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
15-04-2020 09:56
Twee weken thuis zitten.
Dus eigenlijk net zoals de rest van Nederland.

:high5:
Tja geef hem dan een gratis laptop dát helpt pas echt.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
15-04-2020 10:56
Tja geef hem dan een gratis laptop dát helpt pas echt.
Ja hahahhaha een gratis laptop, echt een goeie hilarisch. Herhaling is humor hahahhaha.
Alle reacties Link kopieren
jaap70 schreef:
14-04-2020 22:50
De toevoeging Marokkaan is inderdaad overbodig. Als het gaat om norm overschrijdend gedrag door twee of meer personen en in combinatie met scootergebruik en/of spugen kun je er met grote mate van zekerheid van uitgaan dat er sprake is van jeugd met Marokkaanse roots.
Precies
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Het-groepje schreef:
15-04-2020 11:12
Ja hahahhaha een gratis laptop, echt een goeie hilarisch. Herhaling is humor hahahhaha.

2 weken huisarrest opgelegd krijgen in deze tijd van corona is ook best humor, vind je niet?
Alle reacties Link kopieren
nini28 schreef:
14-04-2020 19:39
Belachelijk dat je de achtergrond moet benoemen @Enthousiasteling
Mijn achtergrond is ook van Marokkaanse origine. Zoals mijn kinderen, mijn grootouders, mijn geweldige broers en zussen.
Voelt vast fijn voor jou dat je dat stigma van stoute Marokkaan in het nieuws omhoog kan houden.
Hopelijk is jouw ego daarmee weer gestreeld.
Feit is dat veel Marokkaanse jongeren, al heel lang, problemen veroorzaken. Feiten zijn er en we kunnen het achterwege laten maar dat is opnieuw de discussie uit de weg gaan. Het zou eens helpen als de Marokaanse gemeenschap eens een vuist maakt en erkent dat dit gedrag totaal ongepast is maar dat gebeurt niet. Waarom niet? Net zomin als Imam die destijds in het nieuws kwam vanwege de vergelijking van homo's met varkens.

Dit soort tuig (Marokkaanse achtergrond of niet) moet eens aangepast worden maar men komt er altijd mee weg want dan worden er zielige verhalen opgehangen dat het thuis zo moeilijk is want ze leven in 2 culturen bla bla bla
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
14-04-2020 21:55
(…..) Jaren van voorlichting geven over homoseksualiteit op Amsterdamse scholen hebben me geleerd dat het eerder regel dan uitzondering is dat leerlingen met een agrarisch-islamitische achtergrond veel moeite hebben met lhbti’ers, en dat de opvoeding door de ouders daar flink debet aan is. “Mijn ouders staan achter me,” zei Ilyas nog. Ja, Ilyas, dat kan ik goed begrijpen. Mijn strenggelovige ouders stonden ook achter me toen ik op de basisschool op het matje werd geroepen omdat ik zei dat ‘homo’s naar de hel gaan’.

In dat opzicht heb ik oprecht medelijden met jongeren als Ilyas. Ik was zelf ooit een homohater, maar dat was denk ik om mijn eigen homoseksuele gevoelens te versluieren. (…..)
Die jongen is 15. Hoe jong zullen de ouders zijn? Eind 30, begin 40? Hier geboren? Hier naar school gegaan? Hier gestudeerd? Hier opgeleid? Hier werkend?
Maar toch achter de daden en gedachtegang van hun zoon staan. Wat keuren zij hier goed aan?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
15-04-2020 15:08
Feit is dat veel Marokkaanse jongeren, al heel lang, problemen veroorzaken. Feiten zijn er en we kunnen het achterwege laten maar dat is opnieuw de discussie uit de weg gaan. Het zou eens helpen als de Marokaanse gemeenschap eens een vuist maakt en erkent dat dit gedrag totaal ongepast is maar dat gebeurt niet. Waarom niet? Net zomin als Imam die destijds in het nieuws kwam vanwege de vergelijking van homo's met varkens.

Dit soort tuig (Marokkaanse achtergrond of niet) moet eens aangepast worden maar men komt er altijd mee weg want dan worden er zielige verhalen opgehangen dat het thuis zo moeilijk is want ze leven in 2 culturen bla bla bla
Precies en dat probleem ligt voornamelijk bij de ouders. Die de beslissing maken om in een ander land met een andere cultuur te gaan wonen maar wel vast willen houden aan hun eigen cultuur en eigen normen en waarden.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
15-04-2020 15:26
Precies en dat probleem ligt voornamelijk bij de ouders. Die de beslissing maken om in een ander land met een andere cultuur te gaan wonen maar wel vast willen houden aan hun eigen cultuur en eigen normen en waarden.
Ze maken optimaal gebruik van de mogelijkheden die ze krijgen. Dat kun je ze uiteindelijk niet eens kwalijk nemen, dat ze de makkelijkste weg kiezen.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-04-2020 11:12
Ja hahahhaha een gratis laptop, echt een goeie hilarisch. Herhaling is humor hahahhaha.

De humor zit em vooral in het feit dat jij het idee van een gratis laptop opperde, omdat het gebrek aan een laptop waarschijnlijk de reden is dat hij op straat hangt.

En jij werkt met deze jeugd. Dan zou je toch moeten weten dat knuffelen echt geen enkele zin heeft bij dit soort figuren.
julius wijzigde dit bericht op 15-04-2020 17:19
Reden: banangst
10.05% gewijzigd
Even voor de helderheid: als het hier om een jongen uit Duitsland, Limburg, Engeland of Turkije was gegaan, had ik dat in de titel geschreven hoor. Ik ben ervan overtuigd dat niet alle Marokkaanse jongens dit soort gedrag laten zien. Net zo goed dat niet alle jongens van 15 dit doen. Of meisjes. Of jongeren uit Frankrijk. Of jongeren uit Rotterdam. Of uit de kleine dorpen in Groningen. Ik houd helemaal niet van het generaliseren en probeer juist open te kijken naar gebeurtenissen.

En soms vraag ik in een topic om de mening van anderen. Juist omdat de mensen in mijn eigen omgeving vaak hetzelfde denken als ik. Dat vind ik ook mooi aan dit forum. Ik kan, volledig anoniem, aan heel veel mensen met heel veel verschillende achtergronden vragen hoe zij naar een bepaalde situatie kijken.

In dit topic heb ik gevraagd om meningen van anderen over een gebeurtenis.
In deze situatie staan de verhalen van de 2 mannen en de 15 jarige jongen zo lijnrecht tegenover elkaar, dat ik even niet meer wist wat ik moest geloven. Dankzij jullie reacties ben ik daar inmiddels wel uit.
julius schreef:
15-04-2020 16:32
De humor zit em vooral in het feit dat jij het idee van een gratis laptop opperde, omdat het gebrek aan een laptop waarschijnlijk de reden is dat hij op straat hangt.

En jij werkt met deze jeugd. Niet zo gek dat er geen ene flikker van ze terecht komt.
Pas maar aan joh, straks krijg je een ban en dat zou zonde zijn
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 31-07-2020 23:46
99.44% gewijzigd
enthousiasteling schreef:
15-04-2020 16:36
Even voor de helderheid: als het hier om een jongen uit Duitsland, Limburg, Engeland of Turkije was gegaan, had ik dat in de titel geschreven hoor. Ik ben ervan overtuigd dat niet alle Marokkaanse jongens dit soort gedrag laten zien. Net zo goed dat niet alle jongens van 15 dit doen. Of meisjes. Of jongeren uit Frankrijk. Of jongeren uit Rotterdam. Of uit de kleine dorpen in Groningen. Ik houd helemaal niet van het generaliseren en probeer juist open te kijken naar gebeurtenissen.

En soms vraag ik in een topic om de mening van anderen. Juist omdat de mensen in mijn eigen omgeving vaak hetzelfde denken als ik. Dat vind ik ook mooi aan dit forum. Ik kan, volledig anoniem, aan heel veel mensen met heel veel verschillende achtergronden vragen hoe zij naar een bepaalde situatie kijken.

In dit topic heb ik gevraagd om meningen van anderen over een gebeurtenis.
In deze situatie staan de verhalen van de 2 mannen en de 15 jarige jongen zo lijnrecht tegenover elkaar, dat ik even niet meer wist wat ik moest geloven. Dankzij jullie reacties ben ik daar inmiddels wel uit.
En toch heb jij je topic aangepast op verzoek van Nina.
Waarom dan vraag ik me af? Het was toch een Marokkaan? Het beestje mag toch bij naam worden genoemd?
nini28 schreef:
14-04-2020 19:39
Belachelijk dat je de achtergrond moet benoemen @Enthousiasteling
Mijn achtergrond is ook van Marokkaanse origine. Zoals mijn kinderen, mijn grootouders, mijn geweldige broers en zussen.
Voelt vast fijn voor jou dat je dat stigma van stoute Marokkaan in het nieuws omhoog kan houden.
Hopelijk is jouw ego daarmee weer gestreeld.
Wat mij dan opvalt is dat jij slechts over het stigmatiseren van Marokkanen valt.
Het oordeel wat je over deze actie hebt laat je achterwege, zelfs jij kan dat toch niet goedpraten of je schouders over ophalen?
Ik denk dat het stigma in stand blijft als de Marokkaanse gemeenschap blijft wegkijken en zwijgen.
Nepalese33 schreef:
15-04-2020 16:57
En toch heb jij je topic aangepast op verzoek van Nina.
Waarom dan vraag ik me af? Het was toch een Marokkaan? Het beestje mag toch bij naam worden genoemd?
Huh? Ik heb mijn topic niet aangepast. De titel is nog hetzelfde en ook mijn reacties zijn niet aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
15-04-2020 16:50
Pas maar aan joh, straks krijg je een ban en dat zou zonde zijn

Zou die opmerking banwaardig zijn? Ik vind het vooral een voorbeeld hoe knuffelen niet meer werkt. Maar goed, ik zal het weghalen. Helaas is ie al een paar keer gequote.
Het-groepje schreef:
15-04-2020 10:43
Waar zie je dat? Heb wel zin in een feel good topic.

Ik lees het vaak genoeg op dit forum maar mag niet quoten uit andere topics.

Jij leest ze vast ook wel. Wordt een Marokkaan (of andere cultuur) negatief benoemd dan is het moord en brand bij het benoemen van de achtergrond. Gaat het om gebakken koekjes dan wordt er geknuffeld en specifiek benoemd hoe geweldig deze groep wel niet is.
julius schreef:
15-04-2020 17:18
Zou die opmerking banwaardig zijn? Ik vind het vooral een voorbeeld hoe knuffelen niet meer werkt. Maar goed, ik zal het weghalen. Helaas is ie al een paar keer gequote.
Ik weet het niet hoor, maar je kan t zomaar verwachten.
Mooie reden trouwens: banangst :-D
enthousiasteling schreef:
15-04-2020 17:08
Huh? Ik heb mijn topic niet aangepast. De titel is nog hetzelfde en ook mijn reacties zijn niet aangepast.
Dan is dat mijn fout, mijn excuses :cat:
enthousiasteling schreef:
15-04-2020 17:08
Huh? Ik heb mijn topic niet aangepast. De titel is nog hetzelfde en ook mijn reacties zijn niet aangepast.
Dan is dat mijn fout, mijn excuses :cat:
Saivash schreef:
13-04-2020 20:34
Vertelt

Je benoemt in je titel dat hij Marokkaans is. Waarom eigelijk?
Waarom niet eigenlijk? Is het benoemen van zijn achtergrond iets teveel waarheid voor je tere zieltje?
SweetFirefly schreef:
15-04-2020 15:17
Die jongen is 15. Hoe jong zullen de ouders zijn? Eind 30, begin 40? Hier geboren? Hier naar school gegaan? Hier gestudeerd? Hier opgeleid? Hier werkend?
Maar toch achter de daden en gedachtegang van hun zoon staan. Wat keuren zij hier goed aan?

Ik zou het ook niet weten. Ouders zijn hier hoogstwaarschijnlijk geboren. Gewoon Nederlandse kaaskoppen. Best zorgwekkend als kinderen met een gedachtegang als deze opgevoed zijn.

Ik denk dat de jaren 70 in veel opzichten leuker, gezelliger en samenhoriger waren dan nu.

Ik ben opgegroeid in Rotterdam en we hadden vnl. Turkse, Marokkaanse en Surinaamse gezinnen in onze wijk. En dat ging gewoon goed. Daar werd nog Nederlands gesproken en soms moest de Nederlandse taal nog geleerd worden. Geen geldverslindende cursussen, geen dure taallessen. Deze activiteiten kosten bakken met geld. Maar het werd gewoon op straat geleerd van de buren en de collega's uit de fabrieken en de haven.

De wijken in Rotterdam bestaan nu voor een groot deel uit mensen met ouders met een migratie achtergrond. Hier geboren en getogen, maar spreekt nauwelijks tot geen Nederlands maar liever de taal van de grootouders.
Ik woon in een dorp vlakbij Rotterdam. Rotterdam gooit de woningen tegen de vlakte, zet duurdere woningen neer en ook nog eens minder in aantal. Rotterdammers trekken nu massaal naar de buurgemeenten toe en hier zie je nu grote veranderingen en niet ten goede.
anoniem_395863 wijzigde dit bericht op 15-04-2020 18:16
1.62% gewijzigd
@enthousiasteling: ik vind vooral de laatste zin uit je OP intrigerend.
Twijfel je echt welke lezing je moet geloven?

Of kijk ik nou echt zo selectief?
Als dat zo is, moet ik mezelf eens gaan evalueren, want dan ben ik met terugwerkende kracht niet geschikt geweest voor werk wat ik in het verleden heb gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven