Maxima: ookk een beetje dom ?

27-02-2013 15:11 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is alweer even geleden en ik heb er eigenlijk niemand over gehoord. Toch is het apart:

Maxima verklaarde dat ze "het een grote eer vond om haar schoonmoeder op te volgen" (journaal, ca. 2 weken geleden).

Pardon ?

Ze mag zich weliswaar straks koningin noemen (omdat emancipatie kennelijk asymetrisch en af en toe ronduit inconsequent werkt) maar zij volgt Bea niet op want ze wordt geen staatshoofd. Die rol is weggelegd voor Wim-Lex.

Opnieuw een faux-pas van Maxima, die eerder al (gesouffleerd, maar toch) kwam vertellen dat de Nederlander niet bestaat ?

Moet iemand haar toch nog maar eens uitleggen hoe het nou precies zit, of zullen we maar gewoon gaan proosten op ons nieuwe staatshoofd ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik heb het altijd bijzonder gevonden dat de de dochter van iemand die belastingeld liet verdwijnen niet goed genoeg was, maar de dochter van iemand die mensen liet verdwijnen wel.

Maar goed. Dat is mijn ding.
Duss....
Je moet wel heel zielig zijn om een hekel aan Maxima te hebben.
ik denk dat het een kwestie is van beter in de familie liggen, belaaitafelt, dan zijn ze bereid veel te accepteren.
quote:Merelin schreef op 02 maart 2013 @ 14:33:

Je moet wel heel zielig zijn om een hekel aan Maxima te hebben.ik haat haar niet, ik vind haar alleen geen erg goede keuze als we toch een koningin moeten hebben.
quote:belaaitafelt schreef op 02 maart 2013 @ 14:30:

Ik heb het altijd bijzonder gevonden dat de de dochter van iemand die belastingeld liet verdwijnen niet goed genoeg was, maar de dochter van iemand die mensen liet verdwijnen wel.

Maar goed. Dat is mijn ding.

De dochter van.Niet de man zelf.

De dochter van een NSB-er kan er ook niks aan doen dat haar vader fou zat. De dochter van Zorrequita kan er ook niks aan doen dat haar vader fout was. Mag Willem-Alexander er dan maar niet mee trouwen?
van mij mag iedereen alles, dat ik niet voor de monarchie ben maakt me nog geen onmens.

Ik zou daarvan maken je moet wel heel zielig zijn om een hekel te hebben aan iemand die je helemaal niet persoonlijk kent.

(Nou ja zielig.... kleingeestig dan)
quote:prinsesisback schreef op 02 maart 2013 @ 14:35:

van mij mag iedereen alles, dat ik niet voor de monarchie ben maakt me nog geen onmens.Nee dat maakt je geen onmens. Maar ik snap niet wat iemand tegen Maxima heeft.
ik vind haar eerlijk gezegd nogal nouveau riche en niet heel erg oprecht overkomen, merelin.

maar goed, ik ken haar idd niet, dat is maar wat ik zelf maak van wat ik in de media zie.

Ik heb geen hekel aan Maxima. Helemaal niet zelfs. Ik zou niet weten waarom. Ik snap alleen de logica niet. That 's it.

Net zoals ik de toestand rondom Mabel en Friso niet begreep. Dan heeft ze een paar wilde nachten gehad met Klaas Bruinsma? Nou en?
Duss....
als je een koninklijke familie wenst te hebben als land is het wel handig als die mensen ook een beetje een goede reputatie hebben, die heeft immers niet alleen een weerslag op 1 generatie maar ook op die daarna.

nog een reden om voor een republiek te kiezen.
quote:belaaitafelt schreef op 02 maart 2013 @ 14:40:

[...]

Net zoals ik de toestand rondom Mabel en Friso niet begreep. Dan heeft ze een paar wilde nachten gehad met Klaas Bruinsma? Nou en?Ja je hebt gelijk, na de escapades en de fraude van Bernhard, de achtergrond van Claus en Max haar pa had dit er ook wel bij gekund....
quote:prinsesisback schreef op 02 maart 2013 @ 14:34:

[...]

ik haat haar niet, ik vind haar alleen geen erg goede keuze als we toch een koningin moeten hebben.

Heb plebs heeft gesproken!
ik ben het gewend dat mijn mening zo wordt weggezet, mij boeit het niet meer.

[...]

Ik heb geen hekel aan Maxima. Helemaal niet zelfs. Ik zou niet weten waarom. Ik snap alleen de logica niet. That 's it.

Net zoals ik de toestand rondom Mabel en Friso niet begreep. Dan heeft ze een paar wilde nachten gehad met Klaas Bruinsma? Nou en?Nou ja, zo kun je alles wel goedpraten.

[...]

Net zoals ik de toestand rondom Mabel en Friso niet begreep. Dan heeft ze een paar wilde nachten gehad met Klaas Bruinsma? Nou en?Precies. En zo groot is die stap nou ook weer niet, van hoge crimineel naar hoge pief/prins. Ze schiet gewoon graag hoog!
Ik heb trouwens niks tegen Maxima, maar ook niks met haar.

Vraag me af of iemand van de koninklijke familie het ooit wel goed kan doen. De beste stuurlui staan altijd aan wal tenslotte.
of ze deugen allebei niet, liv_1.
quote:geheimtaal schreef op 02 maart 2013 @ 14:51:

Ik heb trouwens niks tegen Maxima, maar ook niks met haar.

Vraag me af of iemand van de koninklijke familie het ooit wel goed kan doen. De beste stuurlui staan altijd aan wal tenslotte.

je doet die mensen idd ook iets aan, tegelijk het volk vertegenwoordigen maar er ook boven staan / erover regeren.

er zijn minder moeilijke taken waar mensen aan onder doorgaan.
quote:prinsesisback schreef op 02 maart 2013 @ 14:51:

of ze deugen allebei niet, liv_1.Geen idee. Zo goed ken ik hem niet.
quote:Liv_1 schreef op 02 maart 2013 @ 14:53:

[...]

Geen idee. Zo goed ken ik hem niet.ik ook niet maar de hoogste adel stamt af van de succesvolste roofridders, zo vergezocht is dat dus niet.
quote:prinsesisback schreef op 02 maart 2013 @ 14:47:

ik ben het gewend dat mijn mening zo wordt weggezet, mij boeit het niet meer.

Ik snap dat het zo overkomt, maar het is niet mijn bedoeling geweest om jouw mening weg te zetten. Jij hebt recht op jouw mening.

Ik snap het alleen niet. Wat heeft Maxima fout gedaan?
quote:prinsesisback schreef op 02 maart 2013 @ 14:55:

[...]

ik ook niet maar de hoogste adel stamt af van de succesvolste roofridders, zo vergezocht is dat dus niet.Best wel hoor.
niets, ik zou zelf ook geen goede koningin zijn.

de vraag is of dat uberhaupt in deze tijd nog kan.
quote:Liv_1 schreef op 02 maart 2013 @ 14:58:

[...]

Best wel hoor.als jij het zegt, zeker het koningshuis heeft het vaak over traditie toch ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven