Maxima: ookk een beetje dom ?

27-02-2013 15:11 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is alweer even geleden en ik heb er eigenlijk niemand over gehoord. Toch is het apart:

Maxima verklaarde dat ze "het een grote eer vond om haar schoonmoeder op te volgen" (journaal, ca. 2 weken geleden).

Pardon ?

Ze mag zich weliswaar straks koningin noemen (omdat emancipatie kennelijk asymetrisch en af en toe ronduit inconsequent werkt) maar zij volgt Bea niet op want ze wordt geen staatshoofd. Die rol is weggelegd voor Wim-Lex.

Opnieuw een faux-pas van Maxima, die eerder al (gesouffleerd, maar toch) kwam vertellen dat de Nederlander niet bestaat ?

Moet iemand haar toch nog maar eens uitleggen hoe het nou precies zit, of zullen we maar gewoon gaan proosten op ons nieuwe staatshoofd ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Da's een beetje oud nieuws, inderdaad

Hoe dan ook, ik heb het fragment gezien en het leek alsof ze meer bedoelde 'volgen' (in de voetsporen van) dan letterlijk 'opvolgen'. Ik heb er zelf geen enkele aanstoot aan genomen...
Pfff, waar maak je je druk om. Je kan ook op elke slak zout leggen zeg.
My god.

Wat heb jij een moeilijk leven.

Sterkte.
Schoonmoe is nu koningin, Maxje wordt straks koningin, qua titel volgt ze Bea wel degelijk op.

Werkinhoudelijk is Wim-Lex de opvolger van Bea.

Ik vind dat ze wel gelijk had met "de Nederlander" bestaat niet
Naaah....ik denk dat ze haarzelf en haar echtgenoot samen bedoelde. En verder denk ik dat ze wel wat reuring zal gaan brengen dus ik ga er zeker een biertje op drinken.
quote:Donkeyshot schreef op 27 februari 2013 @ 15:11:

Het is alweer even geleden en ik heb er eigenlijk niemand over gehoord. Toch is het apart:

Maxima verklaarde dat ze "het een grote eer vond om haar schoonmoeder op te volgen" (journaal, ca. 2 weken geleden).

Pardon ?

Ze mag zich weliswaar straks koningin noemen (omdat emancipatie kennelijk asymetrisch en af en toe ronduit inconsequent werkt) maar zij volgt Bea niet op want ze wordt geen staatshoofd. Die rol is weggelegd voor Wim-Lex.

Opnieuw een faux-pas van Maxima, die eerder al (gesouffleerd, maar toch) kwam vertellen dat de Nederlander niet bestaat ?

Moet iemand haar toch nog maar eens uitleggen hoe het nou precies zit, of zullen we maar gewoon gaan proosten op ons nieuwe staatshoofd ?

Ik heb hier laatst een uitleg over gehoord, die inderdaad met emancipatie, of zoals gewoonlijk het 'man over vrouw' principe te maken heeft. Geen idee of dat hier al eens genoemd is, dus ik zeg het maar even.

In het verleden was 'de Koning' het hoogste wat je in de staat had. De Koningin stond automatisch een traptrede lager. Als dus de man van de vrouwelijke troonopvolger Koning zou heten, zou hij automatisch boven de rechtmatige troonopvolger staan. Endatmagnie. Maar.. aangezien de Koningin dus een traptrede lager staat, is het no problemo dat de vrouw van de mannelijke troonopvolger zo genoemd wordt.

Aangezien tegenwoordig man en vrouw een soort van naast elkaar staan, zou ik het mooi vinden als gedurende het Koningschap van Alexander er alvast gedacht gaat worden over de titel van de toekomstige man van Amalia

En verder: wat maakt het in godinnenaam uit wat ze precies zei en wat ze bedoelde.
Later is nu
Max doet me af en toe denken aan de wethouder van Juinen. Lex heeft nu al weinig in te brengen en dat zal er niet beter op worden.
Donkey, ga bier drinken, zeiksnor.
Ik vond het ook wat apart inderdaad. En was enigzins verbaasd dat niemand er iets over zei.

En ja, die opmerking van haar was "een beetje dom".
Er zit een tikfout in je openingspost.
Tjonge...waar maak jij je druk om, niks anders te doen???
wat een onzin om je daar druk over te gaan maken.. zij en lex worden het koningspaar en volgen bea op. lex als echte koning omdat hij nou eenmaal als eerste geboren is en maxima als zijn echtgenote.
En doooooor!
quote:Cateautje schreef op 27 februari 2013 @ 15:34:

Max doet me af en toe denken aan de wethouder van Juinen. Lex heeft nu al weinig in te brengen en dat zal er niet beter op worden.

(hardop dus )
Wat ik wel gek vind: Bea was koningin en Claus slechts prins, maar WA wordt koning en Maxima koningin. Had haar lekker ook gewoon prinses gelaten.
quote:liebling schreef op 27 februari 2013 @ 15:20:

My god.

Wat heb jij een moeilijk leven.

Sterkte.Exact mijn gedachte...
Ik heb ook een wenkbrauw opgetrokken toen ik haar dit hoorde zeggen, en als ik me niet vergis heb ik er wel iets kleins over in het AD gelezen.
quote:iris1969 schreef op 27 februari 2013 @ 15:55:

Wat ik wel gek vind: Bea was koningin en Claus slechts prins, maar WA wordt koning en Maxima koningin. Had haar lekker ook gewoon prinses gelaten.+1
Ik heb het ook gezien, ik vond het ook een vreemde opmerking.

Hoewel ze eigenlijk volgen zei, geen opvolgen. Ze lieten het fragment nog eens zien, volgens mij bij Blauw Bloed, met ondertiteling.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Het stond ook gewoon op Nu.nl en ik vond het ook een stomme opmerking.

Alleen je link met emancipatie begrijp ik niet. Kennelijk is een koningin minder waard dan een koning, anders zou Maxima die titel niet mogen voeren, aangezien ze formeel toch echt minder in de melk te brokkelen heeft dan haar man en schoonmoeder.

Maar goed, emancipatie en zo'n achterhaald instituut als het koninghuis vind ik sowieso al iets met een tang en een varken en zo. *Het is 2013!*
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Bericht op nu.nl
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:iris1969 schreef op 27 februari 2013 @ 15:55:

Wat ik wel gek vind: Bea was koningin en Claus slechts prins, maar WA wordt koning en Maxima koningin. Had haar lekker ook gewoon prinses gelaten.Iris, zie mijn eerdere post
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 27 februari 2013 @ 16:27:

[...]

Iris, zie mijn eerdere post Ja ik las het en ik kan er geen brood van bakken eerlijk gezegd.
Zou het er ook niet mee te maken kunnen hebben dat Nederlands niet haar moedertaal is? Zelf woon ik al jaren in het buitenland, en hoewel ik mijn nieuwe taal vloeiend spreek, zeg ik ook nog weleens dingen waarvan ik achteraf denk dat ik andere woorden had moeten kiezen, of 'hmm dat kwam wellicht een beetje vreemd over'.
Hoe meer fauxes-pas ze maakt, samen met die man van d'r, hoe beter .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven