Mazelenuitbraak op kdv Den Haag

02-04-2019 08:16 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/l/2278609

Ik word hier zo boos van. En ook van dat ze niet willen zeggen welk KDV. Privacy is leuk, maar veiligheid weegt m.i. zwaarder.

Van mij mag deze gauw ingaan:

https://d66.nl/wetsvoorstel-vaccineren-kinderopvang/
anoniem_374045 wijzigde dit bericht op 02-04-2019 11:21
Reden: Toevoeging
21.85% gewijzigd
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
02-04-2019 12:10
En als je die bij inschrijving wel geeft en dit later steeds 'vergeet'? Gaan ze daar dan echt achteraan?

Of als je hem zelf maakt? Er staat op het vaccinatiebewijs van mijn kinderen niets dat ik er niet zelf op zou kunnen zetten, allemaal handwerk.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
02-04-2019 12:13
Of als je hem zelf maakt? Er staat op het vaccinatiebewijs van mijn kinderen niets dat ik er niet zelf op zou kunnen zetten, allemaal handwerk.
Is vast wel wat op te vinden.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
RIVM heeft al die informatie op kind-niveau. Dan zou die moeten gaan communiceren met KDVs.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
02-04-2019 12:16
RIVM heeft al die informatie op kind-niveau. Dan zou die moeten gaan communiceren met KDVs.

Ik denk dat het delen van medische gegevens met derden sterk indruist tegen de wet op de privacy :)
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
02-04-2019 12:18
Ik denk dat het delen van medische gegevens met derden sterk indruist tegen de wet op de privacy :)
Jeugdarts koppelen aan kdv’s net als hoe dat op scholen gebeurt. Die kan dan de check doen. Probleem opgelost.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Pandax schreef:
02-04-2019 12:18
Ik denk dat het delen van medische gegevens met derden sterk indruist tegen de wet op de privacy :)
Wanneer het om zorg gaat, mag er meer dan men denkt. Maar of dit daar onder valt is weer de vraag.

Maar zou een niet-vaccinerende ouder, die waarschijnlijk achter haar keuze staat, zeggen dat kind wel gevaccineerd is zodat kind naar de opvang kan? Lijkt me tegenstrijdig.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
02-04-2019 12:22
Maar zou een niet-vaccinerende ouder, die waarschijnlijk achter haar keuze staat, zeggen dat kind wel gevaccineerd is zodat kind naar de opvang kan? Lijkt me tegenstrijdig.

Waarom is dat tegenstrijdig?
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
02-04-2019 12:22
Wanneer het om zorg gaat, mag er meer dan men denkt. Maar of dit daar onder valt is weer de vraag.

Maar zou een niet-vaccinerende ouder, die waarschijnlijk achter haar keuze staat, zeggen dat kind wel gevaccineerd is zodat kind naar de opvang kan? Lijkt me tegenstrijdig.
Ja hoor, zo principieel zijn de meeste mensen niet als het erop aankomt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Dreamer schreef:
02-04-2019 11:54
Op de creche komen ook baby's. Jij denkt aan een peuterspeelzaal.
Vroeger was dat waar ook baby's kwamen, tegenwoordig is dat voor de peuters. Niet erg handig dat die term ervoor gebruikt wordt maar ja. Hoe dan ook gaat het om 2-4 jarigen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
02-04-2019 12:26
Vroeger was dat waar ook baby's kwamen, tegenwoordig is dat voor de peuters. Niet erg handig dat die term ervoor gebruikt wordt maar ja. Hoe dan ook gaat het om 2-4 jarigen.
Er zijn ook kdv’s die zichzelf gewoon crèche noemen. Dat crèches alleen voor 2-4 jarigen zouden moeten zijn, is echt niet waar.
kylie_ schreef:
02-04-2019 12:01
Wat ik me nou afvraag, hoe zien de mensen die het graag verplicht zien worden op een kdv of school voor jullie? De controle? Want ik vind het nogal wat als een kdv zou stellen dat er alleen gevaccineerde kinderen zitten. Hoe wordt het gecontroleerd en gegarandeerd? En bijgehouden? Vooral de kinderen tot 4 krijgen verschillende vaccinaties in die jaren. Moet een kdv dan een complete administratie bijhouden wanneer een kind ingeënt is en moeten ouders iedere keer komen met een vaccinatiebewijs? Dat geldt idem voor scholen met de vaccinatie voor 9 - jarigen. Ik denk dat het bijna onmogelijk is. Als ouders er niet eerlijk over zijn, zullen er altijd kinderen tussen zitten die niet gevaccineerd zijn.
Vaccinatieboekje overhandigen bij inschrijving en zo nodig op aanvraag later ook overhandigen, zo moeilijk is het niet. En het zou alleen maar moeten gaan om de baby's en kindjes met medische indicatie te beschermen. Niet de grotere kinderen waar de ouders geen moer om geven.
Eze schreef:
02-04-2019 12:29
Er zijn ook kdv’s die zichzelf gewoon crèche noemen. Dat crèches alleen voor 2-4 jarigen zouden moeten zijn, is echt niet waar.
Jawel dit is in de praktijk aan het veranderen daarom is het niet handig dat ze een oude term een andere dekking geven. Ik kan nu gaan steggelen met mensen die niet op de hoogte zijn. Hoe dan ook gaat het nu om 2-4 jarigen en niet om baby's. Dus ik snap deze hele discussie niet, kinderen van ouders die niet om hun welzijn geven zijn nu het haasje. Is een kwestie voor hooguit jeugdzorg om daar een mening over te hebben.
Morgenstond_ schreef:
02-04-2019 12:22
Wanneer het om zorg gaat, mag er meer dan men denkt. Maar of dit daar onder valt is weer de vraag.

Maar zou een niet-vaccinerende ouder, die waarschijnlijk achter haar keuze staat, zeggen dat kind wel gevaccineerd is zodat kind naar de opvang kan? Lijkt me tegenstrijdig.
Je kunt toch de medische gegevens checken? Zouden eigenlijk gewoon via een vingerafdruk te zien moeten zijn of er al dan niet ingeend is.
Morgenstond_ schreef:
02-04-2019 12:22
Wanneer het om zorg gaat, mag er meer dan men denkt. Maar of dit daar onder valt is weer de vraag.

Maar zou een niet-vaccinerende ouder, die waarschijnlijk achter haar keuze staat, zeggen dat kind wel gevaccineerd is zodat kind naar de opvang kan? Lijkt me tegenstrijdig.
Absoluut vinden dat je kind niet ingeënt moet worden, maar anderen mogen het niet weten. Als je dan zo overtuigd van bent dat het goed is, doe er dan ook niet stiekem over.
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
02-04-2019 09:14
Er komen allerlei mensen van buiten Europa die allerlei ziektes bij zich dragen naar Nederland en dit soort dingen is dan het gevolg.
In Syrie hadden ze voor de oorlog een heel goed vaccinatieprogramma. En asielkinderen worden z.s.m gevaccineerd.

De dekkingsgraad is te laag. Dat is te wijten aan de antivaxxers. Niet aan asielzoekers.
janeway103 wijzigde dit bericht op 02-04-2019 12:37
12.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
02-04-2019 12:35
Absoluut vinden dat je kind niet ingeënt moet worden, maar anderen mogen het niet weten. Als je dan zo overtuigd van bent dat het goed is, doe er dan ook niet stiekem over.

Als het betekent dat je een opvangprobleem hebt, waarom zou je er dan expliciet over zijn? Er zijn niet zoveel martelaren.
Overigens was het kind dat naar het buitenland reisde JONGER dan 14 maanden en had volgens het RVP de BMR vaccinatie dus nog niet gehad, hoor ik net via mijn werk.


Afhankelijk van welk buitenland het kind is geweest, was het wel/niet aan te raden geweest om kind al te vaccineren. Als ik naar Engeland zou gaan (oid) zou ik er ook niet aan denken om mijn baby vervroegd tegen BMR te vaccineren. Dus die reizende ouders is denk ik weinig kwalijk te nemen. Eerder dan weer diegene waar het kind het van opgelopen heeft en dat was dan waarschijnlijk geen Nederlander.
Pandax schreef:
02-04-2019 12:37
Als het betekent dat je een opvangprobleem hebt, waarom zou je er dan expliciet over zijn? Er zijn niet zoveel martelaren.
Nee, dat zal wel niet. Ik vind het hypocriet. Draag de consequenties, als je zo nodig uit de pas moet lopen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
02-04-2019 12:29
Vaccinatieboekje overhandigen bij inschrijving en zo nodig op aanvraag later ook overhandigen, zo moeilijk is het niet. En het zou alleen maar moeten gaan om de baby's en kindjes met medische indicatie te beschermen. Niet de grotere kinderen waar de ouders geen moer om geven.

volgens mij heb ik dat ook gedaan bij de crèche (kennelijk heel erg vroeger)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-04-2019 11:50
Zolang ie maar bestaat: het hoeft niet in 'n programma te zitten om je te laten vaccineren. Ik zou die belangrijker vinden nog dan die andere omdat ik zelf van die andere minder last heb eraren dan van waterpokken.
maar als je vraag is: worden ze er tegen ingeënt
Is het antwoord: Nee

Eigenlijk alleen volwassenen in risicogroepen worden ingeënt tegen waterpokken
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
02-04-2019 12:07
‘Mijn’ kdv vraagt al entingsbewijzen. Ik zou graag zien dat dat wettelijk gezien ook mag en dat ouders verplicht zijn die voor te leggen.
Ik heb even de website van het KDV nagekeken, waar mijn kinderen ruim tien jaar terug zaten:
Ze vragen om papieren (was toen al), maar weigeren geen kinderen. De inentingsbewijzen zijn voor het geval er een uitbraak is, om de risicokinderen snel apart te zetten.
Ze maken ook niet bekend, wat de vaccinatiegraad is, gaan dat pas doen, als dat verplicht wordt

(dat bekend maken van de vaccinatiegraad, zou ik al een mooie eerste stap vinden, dan kun je daar je kdv op selecteren)
Alle reacties Link kopieren
de crèche zelfst.naamw. (m./v.)
Uitspraak: [krɛʃ]
Verbuigingen: crèche|s (meerv.)

gebouw waar je overdag je kinderen kunt brengen als je zelf werkt

bron: https://www.woorden.org/woord/cr%C3%A8che

Onderaan staat ander woord voor crèche: kinderdagverblijf.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderdagverblijf
"Een kinderdagverblijf, crèche of (Belgisch-Nederlands) kinderkribbe is een plaats waar jonge kinderen (baby's en peuters) worden opgevangen. Dit kan voor een hele of een halve dag zijn. Ook zijn er particuliere kinderdagverblijven."

En als laatste van Dale
Betekenis 'creche'

Je hebt gezocht op het woord: creche.
crè·che (de; v(m); meervoud: crèches) 1kinderdagverblijf

Ergo: volgens mij kan crèche en kinderdagverblijf door elkaar gebruikt worden en heb je op beide kinderen van baby tot 4 jaar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Reden van opzoeken: ik had er nog nooit van gehoord dat een crèche alleen vanaf 2 jaar is. Ik ken niet eens kinderopvang, dat alleen van 2-4 is, behalve de peuterspeelzaal.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
02-04-2019 12:38
Nee, dat zal wel niet. Ik vind het hypocriet. Draag de consequenties, als je zo nodig uit de pas moet lopen.

Ik denk dat lichamelijk integriteit en toegang tot voorzieningen niet logisch met elkaar in verband staan. Een consequentie van niet-inenten is dat het kind ziek kan worden, en dat is de consequentie die niet-vaccineerders dragen. Toegang tot voorzieningen ontzeggen is geen consequentie maar een straf.
Pandax schreef:
02-04-2019 12:52
Ik denk dat lichamelijk integriteit en toegang tot voorzieningen niet logisch met elkaar in verband staan. Een consequentie van niet-inenten is dat het kind ziek kan worden, en dat is de consequentie die niet-vaccineerders dragen. Toegang tot voorzieningen ontzeggen is geen consequentie maar een straf.
Ja, maar de consequentie is ook dat andere kinderen door jouw kind ziek kunnen worden. Dat is niet gewenst. Dus mag je kind niet naar het KDV.


Ik vind het ingewikkeld. Alle niet-gevaccineerde opvang op één 'vrije' opvang lijkt me ook niet gewenst voor die kinderen. Dat zij niet-vaccinerende ouders hebben kunnen zij ook niet helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven