Mazelenuitbraak op kdv Den Haag

02-04-2019 08:16 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/l/2278609

Ik word hier zo boos van. En ook van dat ze niet willen zeggen welk KDV. Privacy is leuk, maar veiligheid weegt m.i. zwaarder.

Van mij mag deze gauw ingaan:

https://d66.nl/wetsvoorstel-vaccineren-kinderopvang/
anoniem_374045 wijzigde dit bericht op 02-04-2019 11:21
Reden: Toevoeging
21.85% gewijzigd
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
https://www.rivm.nl/meldingsplichtige-i ... -2012-2015

En hier istie dan.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
02-04-2019 11:13
De meeste anti vaxxers zijn volgens mij wel blank als wat: biblebelt of yup
jep, grachtengordel & bible belt
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
02-04-2019 11:22
https://www.rivm.nl/meldingsplichtige-i ... -2012-2015

En hier istie dan.
begin lekker zelf een asielzoeker-bash-topic
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-04-2019 11:24
begin lekker zelf een asielzoeker-bash-topic
Ja ga aub naar het fvd topic ofzo :bye:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Als iets feitelijk gezien waar is, is het dus een feit en geen persoonlijke mening waarin ik mensen uit oorlogsgebieden veroordeel.

Dit is wat mis is in NL, wanneer je feiten over minderheden vertelt ben je racist, stem je op Thierry en gaan de Palestina sjaals voor het gezicht en wordt je voor je het weet zelf gebashed.

Wat een onzin zeg.
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
02-04-2019 11:28
Als iets feitelijk gezien waar is, is het dus een feit en geen persoonlijke mening waarin ik mensen uit oorlogsgebieden veroordeel.

Dit is wat mis is in NL, wanneer je feiten over minderheden vertelt ben je racist, stem je op Thierry en gaan de Palestina sjaals voor het gezicht en wordt je voor je het weet zelf gebashed.

Wat een onzin zeg.
Jouw ‘feiten’ hebben niks met dit topic te maken, kind is op vakantie besmet geraakt. Asielzoekers zijn geen antivaxxers dus nogmaals :bye:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Ik vind dat de privacywet zo snel mogelijk moet worden aangepast zodat kdv's ervoor kunnen kiezen niet gevaccineerde kinderen te weren. Ditzelfde geldt voor basisscholen.

Wat betreft de asielzoekers, ik zou graag zien dat alle asielzoekers stante pede verplicht worden ingeënt alvorens ze verder het land mogen betreden, dit in combinatie met een medische check wbt andere ziektes zoals tuberculose.
Op de creche komen kinderen tussen de 2 en de 4 jaar, iedereen heeft dan al een vaccinatie en een ongezond kindje zit daar sowieso niet( die het door medische redenen niet heeft kunnen krijgen). Dus de uitbraak daar kan me niet zo schelen.
Dreamer schreef:
02-04-2019 11:08
Nee, dat is één van de argumenten van de anti-vaxxers: zoveel volwassenen hebben het ook gehad en er neits aan overgehouden. De kinderen, die er wél wat aan overhielden, kom je in het dagelijks leven ook niet zoveel tegen. Of helemaal niet meer. Zo overleed er een jongetje bij mij in de straat aan mazelen, maarhee.. ik hield er niets aan over.
Ja precies. Ik ben zestig plus en heb in mijn jeugd mazelen gehad. Zes weken doodziek, moest ‘s nachts in de gaten worden gehouden.
De buurkinderen hadden nauwelijks last.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
02-04-2019 11:01
Ik was niet bij die beslissing als maatschappij betrokken en wil graag de keuze kunnen maken voor een KDV met alleen kinderen de het rijksvaccinatieprogramma volgen )met hooguit een enkele uitzondering als kind dit om medische redenen niet mag).

Dat zou je als individu wel kunnen doen. Niet-gevaccineerden vormen doorgaans groepen, als je zorgt dat je niet in contact komt met die groepen, heb je al een flinke slag geslagen. Je kunt allereerst kijken hoe groot de kans is dat je kind in een groep komt met ongevaccineerde kinderen. De vaccinatiegraad ligt nu landelijk iets boven de 90%, hier kun je opzoeken hoe hoog hij in jouw omgeving is: https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... s-gemeente.

De meeste kinderen die helemaal niet gevaccineerd worden zijn kinderen van ouders met een sterk religieuze achtergrond, kinderen van ouders met een antroposofische achtergrond en kinderen van ouders van de anti-vax-stroming. Ik haal die laatste twee groepen uit elkaar, omdat de reden waarom ze niet vaccineren meestal niet hetzelfde is (even gechargeerd: kinderziektes zijn goed voor kind versus vaccinaties zijn slecht voor kind).

De groep religieuze niet-vaccineerders stuurt hun kinderen doorgaans niet naar het kdv omdat de vrouw niet werkt, deze groep wordt geschat op zo'n 5% op basis van een onderzoek naar de hpv-vaccinatie. Het percentage zal voor de aanvankelijke vaccinaties iets lager liggen denk ik, omdat er binnen de religieuze stromingen verschil zit in determinisme (god bepaalt of we ziek worden - dat is de strenge stroming) - versus vooral: seks voor het huwelijk mag niet. Maar hoe dan ook: dat scheelt al een paar procent. De groep antroposofische niet-vaccineerders zal zijn kind vermoedelijk vaker wel naar een kdv sturen. Het scheelt dat die groep vaak geconcentreerd is rondom antroposofisch onderwijs (zie uitklapkaart op volksgezondheidenzorg-website hierboven) en antroposofisch georienteerde opvang. Als je je kind naar een kdv stuurt zonder antroposofische grondslag, scheelt dat al.

Wie je moeilijker kunt vermijden, omdat ze geen ideologie aanhangen, zijn de mensen die niet vaccineren omdat ze menen dat vaccinaties slecht zijn voor kinderen. Die groep bestaat geschat uit een paar procent. De kans dat je kind in de groep zit met een kind van ouders met die overtuiging is niet zo groot. Maar mocht je het zeker willen weten kun je altijd overleggen met het kinderdagverblijf.
anoniem_377206 wijzigde dit bericht op 02-04-2019 11:59
0.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
02-04-2019 11:28
Als iets feitelijk gezien waar is, is het dus een feit en geen persoonlijke mening waarin ik mensen uit oorlogsgebieden veroordeel.

Dit is wat mis is in NL, wanneer je feiten over minderheden vertelt ben je racist, stem je op Thierry en gaan de Palestina sjaals voor het gezicht en wordt je voor je het weet zelf gebashed.

Wat een onzin zeg.
weet je: 75& van de mensen vindt appeltaart lekker, dat is een Feit
Maar heeft niks met dit topic te maken
Net als jouw feiten. Dus, als je het over asielzoekers en ziektes wil hebben, open je lekker een topic over dat onderwerp.
MinkeDeWit schreef:
02-04-2019 08:40
Mijn generatie is niet ingeënt tegen BMR. Volgens mij heb ik ze alledrie gehad, maar anders zou ik ze in theorie elders kunnen oppikken en dan een heel kdv met kinderen onder de 14 maanden kunnen besmetten.
Het hoeft dus geen enge antivaxxer te zijn die dit heeft veroorzaakt. Of laten jullie (de 40 plussers) je alsnog inenten?
Ik ben daar idd ook niet voor ingeend. Mazelen heb ik wel gehad als klein kind, de bof en rodehond niet. Mazelen vond ik minder erg dan waterpokken trouwens. Daar had ik echt zoveel jeuk van! Worden ze daar tegenwoordig ook tegen ingeend?
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
02-04-2019 11:35
Op de creche komen kinderen tussen de 2 en de 4 jaar, iedereen heeft dan al een vaccinatie en een ongezond kindje zit daar sowieso niet( die het door medische redenen niet heeft kunnen krijgen). Dus de uitbraak daar kan me niet zo schelen.
KDV is het
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
02-04-2019 11:39
KDV is het
Gisteren was het nog een creche. En in het artikel ook nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-04-2019 11:39
Ik ben daar idd ook niet voor ingeend. Mazelen heb ik wel gehad als klein kind, de bof en rodehond niet. Mazelen vond ik minder erg dan waterpokken trouwens. Daar had ik echt zoveel jeuk van! Worden ze daar tegenwoordig ook tegen ingeend?
nee, zit niet in het standaardprogramma
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
02-04-2019 11:40
Gisteren was het nog een creche. En in het artikel ook nog steeds.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba3321f4/
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen noemen een KDV een crèche, maar aangezien sommige kindjes onder de BMR vacc leeftijd waren, ga ik uit van een KDV.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
lilalinda schreef:
02-04-2019 11:42
nee, zit niet in het standaardprogramma
Zolang ie maar bestaat: het hoeft niet in 'n programma te zitten om je te laten vaccineren. Ik zou die belangrijker vinden nog dan die andere omdat ik zelf van die andere minder last heb eraren dan van waterpokken.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
02-04-2019 11:33
Ik vind dat de privacywet zo snel mogelijk moet worden aangepast zodat kdv's ervoor kunnen kiezen niet gevaccineerde kinderen te weren. Ditzelfde geldt voor basisscholen.

Wat betreft de asielzoekers, ik zou graag zien dat alle asielzoekers stante pede verplicht worden ingeënt alvorens ze verder het land mogen betreden, dit in combinatie met een medische check wbt andere ziektes zoals tuberculose.

En als die asielzoekers inderdaad uit gebieden komen, waar niet is gevaccineerd, dan staan ze te juichen. Zij weten dan wél wat de gevolgen kunnen zijn van de diverse ziektes.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
02-04-2019 11:35
Op de creche komen kinderen tussen de 2 en de 4 jaar, iedereen heeft dan al een vaccinatie en een ongezond kindje zit daar sowieso niet( die het door medische redenen niet heeft kunnen krijgen). Dus de uitbraak daar kan me niet zo schelen.
Op de creche komen ook baby's. Jij denkt aan een peuterspeelzaal.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
KDV en crèche is toch hetzelfde? Ik gebruik het door elkaar in elk geval.
Later is nu
Wat ik me nou afvraag, hoe zien de mensen die het graag verplicht zien worden op een kdv of school voor jullie? De controle? Want ik vind het nogal wat als een kdv zou stellen dat er alleen gevaccineerde kinderen zitten. Hoe wordt het gecontroleerd en gegarandeerd? En bijgehouden? Vooral de kinderen tot 4 krijgen verschillende vaccinaties in die jaren. Moet een kdv dan een complete administratie bijhouden wanneer een kind ingeënt is en moeten ouders iedere keer komen met een vaccinatiebewijs? Dat geldt idem voor scholen met de vaccinatie voor 9 - jarigen. Ik denk dat het bijna onmogelijk is. Als ouders er niet eerlijk over zijn, zullen er altijd kinderen tussen zitten die niet gevaccineerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
kylie_ schreef:
02-04-2019 12:01
Wat ik me nou afvraag, hoe zien de mensen die het graag verplicht zien worden op een kdv of school voor jullie? De controle? Want ik vind het nogal wat als een kdv zou stellen dat er alleen gevaccineerde kinderen zitten. Hoe wordt het gecontroleerd en gegarandeerd? En bijgehouden? Vooral de kinderen tot 4 krijgen verschillende vaccinaties in die jaren. Moet een kdv dan een complete administratie bijhouden wanneer een kind ingeënt is en moeten ouders iedere keer komen met een vaccinatiebewijs? Dat geldt idem voor scholen met de vaccinatie voor 9 - jarigen. Ik denk dat het bijna onmogelijk is. Als ouders er niet eerlijk over zijn, zullen er altijd kinderen tussen zitten die niet gevaccineerd zijn.
‘Mijn’ kdv vraagt al entingsbewijzen. Ik zou graag zien dat dat wettelijk gezien ook mag en dat ouders verplicht zijn die voor te leggen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
02-04-2019 12:07
‘Mijn’ kdv vraagt al entingsbewijzen. Ik zou graag zien dat dat wettelijk gezien ook mag en dat ouders verplicht zijn die voor te leggen.
En als je die bij inschrijving wel geeft en dit later steeds 'vergeet'? Gaan ze daar dan echt achteraan?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
02-04-2019 12:10
En als je die bij inschrijving wel geeft en dit later steeds 'vergeet'? Gaan ze daar dan echt achteraan?
Nu niet, maar als het wettelijk mag misschien wel. Ze zijn behoorlijk anti antivaxx :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven