Actueel
alle pijlers
McDonald's Reclame voor gezonde Hollandse jongens & meisjes
donderdag 3 januari 2008 om 21:17
In eerste instantie dacht ik dat er reclame werd gemaakt voor Bambix-pap, met al die graanvelden, maar het blijkt reclame te zijn "voor gezonde Hollandse jongens en meisjes" ?
Ik ben Indo, mag ik geen bruin broodje ? En hebben ze nu al hun hamburgersklefjes vervangen door "gezond" bruin brood ? Dacht zegt namelijk geen ene f*ck, of het moet al volkoren zijn, maar dat blijkt nergens uit.
Ik ben Indo, mag ik geen bruin broodje ? En hebben ze nu al hun hamburgersklefjes vervangen door "gezond" bruin brood ? Dacht zegt namelijk geen ene f*ck, of het moet al volkoren zijn, maar dat blijkt nergens uit.
donderdag 3 januari 2008 om 21:38
Druk maak ik me niet, ik moet ook nog steeds die nieuwe "aardappeltjes" van ze proberen, maar eerlijk gezegd trekt de Ikea ernaast me meer (en mijn zoontje vindt het daar nóg leuker).
De claim dat "bruin brood" gezonder zou zijn gaat sowieso niet op. Wat is de samenstelling, is er moutmeel gebruikt (gebrand meel) of caramel om één en ander op kleur te brengen ?
De claim dat "bruin brood" gezonder zou zijn gaat sowieso niet op. Wat is de samenstelling, is er moutmeel gebruikt (gebrand meel) of caramel om één en ander op kleur te brengen ?
donderdag 3 januari 2008 om 22:07
Nou, heb het broodje gehad. Blijkt dus alleen in de versie gepaneerde kipfilet te zijn en het bruine van het broodje.......Oke, het is niet puur witbrood. Je proeft het niet eens want er zit een of andere smerige saus over de sla en tomaat.
Snap dus de hele ophef niet over het "gezonde" bruinbrood bij de Mac......
Snap dus de hele ophef niet over het "gezonde" bruinbrood bij de Mac......
vrijdag 4 januari 2008 om 09:28
vrijdag 4 januari 2008 om 10:09
't Is ook nooit goed. Aan de ene kant wordt gezegd: Marokkaanse jongeren zijn gewoon Nederlands cq moeten zich Nederlands gedragen. En nu doen jullie alsof ze niet meetellen als het gaat over gezonde Nederlandse jongens en meisjes! Daar worden natuurlijk ook de allochtone (en wat dat precies is, zie Overige) jongens en meisjes mee bedoeld.
vrijdag 4 januari 2008 om 10:27
Als we zo moeilijk gaat doen over het woord "Hollands' bereiken we natuurlijk nooit dat onze allochtone medelanders (belachelijk woord) zich ook (deels) Hollands gaan voelen! En dat is toch juist de bedoeling. Maar dat kunnen we hen ook niet kwalijk nemen, kennelijk vinden sommige forummers hier ook dat allochtone Nederlanders geen echte Nederlander zijn.
vrijdag 4 januari 2008 om 11:12
vrijdag 4 januari 2008 om 11:19
vrijdag 4 januari 2008 om 11:33
Allochtonen wordt vaak verweten dat ze zichzelf geen Nederlander vinden. Maar het wordt ze ook niet makkelijk gemaakt door autochtonen die, nav zo'n reclame, gaan roepen dat het alleen over Hollanders gaat en dat dat discriminatie is. Ws goed bedoeld, maar daarmee trekken ze (in dit geval Moppetoet) zelf weer een scheiding.
vrijdag 4 januari 2008 om 11:47