Meerdere malen abortus ondergaan

20-11-2019 09:01 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
(Toevoeging: Ik opende dit topic vanuit een verdrietig gevoel over dit nieuwsbericht. Ik wist niet dat vrouwen in G-B op zo'n grote schaal herhaalde abortus ondergaan en ik vind het zeer verdrietig dat relatief veel vrouwen blijkbaar in situaties zitten waarin dat 6, 7, 8 keer genoodzaakt is. Verder vroeg ik me o.a. af of G-B daarin een uitzondering is en of er iets aan deze schrijnende situatie te doen zou zijn.)

In Groot-Brittannië is het aantal abortussen in 1 jaar flink gestegen, zo lees ik in het nieuws.
Wat vooral opvalt, is dat meerdere abortussen per vrouw geen uitzondering zijn:

Voor 39% van de vrouwen die daar in 2018 een abortus ondergingen, was het niet de eerste keer.
In 2018 ondergingen daar bijna 4400 vrouwen voor de 4e keer een abortus, 1300 vrouwen voor de 5e keer, 400 voor de 6e keer (waaronder 5 tieners), 170 voor de 7e keer, en maar liefst 140 vrouwen ondergingen voor de 8ste keer een abortus.

Noem me naïef, maar ik dacht dat abortus een uitzonderlijke noodsprong was die iemand 1 keer, hooguit 2 keer in z'n leven ondergaat.
Wat zou de situatie van bovenstaande vrouwen zijn: mogen ze geen anticonceptie gebruiken, worden ze stelselmatig geprostitueerd, verkracht?

Mijn bronnen:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... safbreking

https://abort73.com/abortion_facts/uk_a ... tatistics/
java wijzigde dit bericht op 20-11-2019 10:00
33.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op alle vrouwen is dit een klein aantal hoor...
Alle reacties Link kopieren
Het is maar een beperkt aantal vrouwen. Misschien heeft het ermee te maken dat anticonceptie geld kost, maar abortus gratis is.
Het heeft geen zin om hier te speculeren over een hele kleine groep vrouwen die niet eens kent
Laten we alsjeblieft niet doen alsof abortus zo leuk is en zo makkelijk
Alle reacties Link kopieren
Jupiter1995 schreef:
20-11-2019 09:02
Op alle vrouwen is dit een klein aantal hoor...
Voor 7,6% van de vrouwen die in 2018 abortus lieten uitvoeren, was het al de 4e tot 9e keer...
Vind ik best veel.
Java schreef:
20-11-2019 09:10
Voor 7,6% van de vrouwen die in 2018 abortus lieten uitvoeren, was het al de 4e tot 9e keer...
Vind ik best veel.
Je geeft geen link naar het onderzoek dus we moeten maar aannemen dat jouw cijfers kloppen. Daarbij moet je ook kijken naar wat verstaan wordt onder abortus, is dit incl. morning after en overtijdpil bijv.
Ik weet dat er slachtoffers zijn van incest die meerdere keren abortus hebben ondergaan, onder begeleiding van de dader. Oordeel niet als je de achtergrond niet kent
Alle reacties Link kopieren
Java schreef:
20-11-2019 09:10
Voor 7,6% van de vrouwen die in 2018 abortus lieten uitvoeren, was het al de 4e tot 9e keer...
Vind ik best veel.
En hoeveel % van het totaal aantal vrouwen is dat?
S-Meds schreef:
20-11-2019 09:09
Laten we alsjeblieft niet doen alsof abortus zo leuk is en zo makkelijk
Het is absoluut niet leuk maar een afspraak maken is zo gepiept.
Alle reacties Link kopieren
Behandeling voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap wordt toch ook als abortus gezien? Misschien valt dat er ook onder.
cranberryjuice schreef:
20-11-2019 09:18
Het is absoluut niet leuk maar een afspraak maken is zo gepiept.
Oh dit bedoel ik dus, dit soort stemmingmakerij en domme praat
Alle reacties Link kopieren
Java, ik vind het naar dat je post veroordelend overkomt naar vrouwen waarvan je de geschiedenis niet kent.

Natuurlijk zijn er in elke groep vrouw En onverstandige vrouwen maar de grootste groep zijn vrouwen in zwakke posities die vaak zeer verdrietig zijn die dit moeten ondergaan.

Stop met dit soort posten.
suish schreef:
20-11-2019 09:18
Behandeling voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap wordt toch ook als abortus gezien? Misschien valt dat er ook onder.
En andere vormen van medische abortus
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-11-2019 09:21
Oh dit bedoel ik dus, dit soort stemmingmakerij en domme praat
Echt he....
Oh leuk! Lekker speculeren, doe even een poll. Ik stem voor de stelselmatige verkrachting.
S-Meds schreef:
20-11-2019 09:21
Oh dit bedoel ik dus, dit soort stemmingmakerij en domme praat
Helemaal mee eens! Wat een dom topic. :(
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind het sowieso een teken van een falende nhs. Ik denk niet (naïef misschien?) dat to zich afvraagt hoe een individu in deze situatie verzeild raakt en dat is mi ook de verkeerde discussie.

De vraag die je wel kunt stellen is hoe het komt dat in een westers land deze praktijken blijkbaar veelvuldig voorkomen. Is er slechte toegang tot anti-conceptie, rust er een taboe op het gebruik van anti-conceptie, is er slechte of gebrekkige of geen kennis over vruchtbaarheid, is er weinig seksuele voorlichting, is er iets verandert in de manier van meten, is er iets verandert in de registratie, is er iets anders verandert? Wat is er het afgelopen jaar verandert dat deze cijfers opeens zo verandert zijn?

Daar mag je het zeker over hebben, en daarmee spreek je geen oordeel uit over de vrouwen die het betreft.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Bronvermelding toevoegen ajb.

UK is een hele andere samenleving dan Nederland. Vrouwen uit Ierland en Noord Ierland wijken vaak uit naar Engeland, Wales en Schotland voor abortus omdat dit in eigen land niet of pas sinds kort legaal is. Voor Nederland is hier betrouwbare informatie.

Ik ben het met je eens dat het zorgwekkend is dat 1 op 3 abortussen in UK niet de eerste is die die vrouw ondergaat. Maar laten ze dan iets doen aan de oorzaken dat vrouwen ongewenst zwanger worden. Waarom worden deze vrouwen steeds zwanger? Hoe kunnen ze beter geholpen worden om zwangerschap te voorkomen?

In Nederland is het aandeel herhaalde abortussen trouwens vergelijkbaar en heeft FIOM er een factsheet over gemaakt.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 20-11-2019 09:47
13.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En vooral omdat het geschreven is door iemand die alles voor elkaar heeft. Getrouwd, 2 kindjes etc.

Het is toch verdrietig dat mensen zich niet meer in elkaar willen verdiepen en en begrip hebben voor elkaar.

Heus, ik heb het ook voor elkaar in mijn leven, maar ik ben me er terdege van bewust dat het leven zomaar anders kan lopen en laat staan die van mijn dochters. Als hun dit zou overkomen en zij maken die keuze, dan sta ik achter ze en ga ik niet met mijn vingertje wijzen.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel procent van de ongewenste zwangerschappen zou worden veroorzaakt door ongewenste zaadlozingen?
suish schreef:
20-11-2019 09:43
Hoeveel procent van de ongewenste zwangerschappen zou worden veroorzaakt door ongewenste zaadlozingen?
Hoe kan een zaadlozing nou ongewenst zijn?
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
20-11-2019 09:21
Java, ik vind het naar dat je post veroordelend overkomt naar vrouwen waarvan je de geschiedenis niet kent.

Natuurlijk zijn er in elke groep vrouw En onverstandige vrouwen maar de grootste groep zijn vrouwen in zwakke posities die vaak zeer verdrietig zijn die dit moeten ondergaan.

Stop met dit soort posten.
Huh? Ik open dit topic nota bene met de vraag in wat voor verdrietige situatie deze vrouwen zouden zitten, dat ze zo veel keren abortus moeten ondergaan. Ik open dit topic juist omdat ik het zulk verdrietig nieuws vind. En omdat ik oprecht niet wist dat voor 39% van de vrouwen die in 2018 in G-B abortus hebben ondergaan, het al de 2e keer of (veel) meer was.

Ik vroeg me dus eigenlijk af of jullie dat al wèl wisten en of jullie dat ook zo verdrietig vinden? En daaruit voortvloeiend, wat er misschien aan te veranderen zou zijn?

Maar uit de eerste reacties begrijp ik dat Jupiter, Pandax en Meds de aantallen wel mee vinden vallen.

Slotje dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Iemand trouwens enig idee hoe deze cijfers zich verhouden tot de Nederlandse?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Slotje lijkt me goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven