Mishandelde grensrechter overleden

03-12-2012 16:53 2114 berichten
Ik lees dit walgelijke bericht zojuist op internet:

"De 41-jarige grensrechter uit Almere die gistermiddag ernstig werd mishandeld, is in het ziekenhuis overleden. Hij was mishandeld na de wedstrijd van SC Buitenboys B3 (Almere) tegen sv Nieuw Sloten B1 (Amsterdam).

Voetballers van Nieuw Sloten schopten en sloegen hem, waarna hij op de vlucht sloeg. De jongens achterhaalden hem en mishandelden hem opnieuw.

Amulance

Een paar uur na het geweld werd de man onwel en zakte hij in elkaar. Daarna werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij vanmiddag"

Vind het echt shocking, ongelooflijk en verdrietig.

Deze jongens mogen van mij levenslang opgesloten worden, en agressie op sportvelden veel en veel harder worden aangepakt!!!

Toevallig vertelde vorige week een neef van mij, die ook fluit in het amateurvoetbal, dat hij steeds vaker overweegt daarmee te stoppen, omdat hij merkte dat de agressie laatste jaren steeds meer toeneemt. Ook hij heeft regelmatig met bedreigingen te maken.

Misschien dat het me daarom nu wel extra raakt..
quote:martyr schreef op 04 december 2012 @ 22:50:

[...]

Nee, dat zal het wel niet zijn.

Zou het misschien toch met de afkomst van de daders te maken hebben?Nee hoor. Er zijn hier meerdere zaken benoemd met autochtone daders die ook uitgebreid in het nieuws zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:leentjedb schreef op 04 december 2012 @ 22:40:

[...]

Yes, 3e dader heeft ook een Marokkaanse naam. Las ook reacties van mensen die tegen dit team gevoetbald hebben. En daar word je ook niet vrolijker van.

Ik denk dat ik mijn jongens ga proberen over te halen wat anders te gaan doen in plaats van voetbal. Voetbal is blijkbaar geen veilige sport meer. Oudste is 12 en bij zijn wedstrijden zie je bij bepaalde clubs al ontzettend veel agressie. Dan gaat de lol er wel vanaf hoor.Ik kom zelf nooit op een voetbalveld, maar heb je ook een idee waar die agressie vandaan komt?
quote:martyr schreef op 04 december 2012 @ 22:50:

[...]

Nee, dat zal het wel niet zijn.

Zou het misschien toch met de afkomst van de daders te maken hebben?Toen dit bericht naar buiten wam was iedereen in shock. Niemand wist toen nog de afkomst van de daders.
quote:Rara70 schreef op 04 december 2012 @ 22:49:

Ik denk dat het misschien zou schelen als er onafhankelijke scheidsrechters en grensrechters fluiten bij een wedstrijd?

Of zou dat ook niet werken? misschien wel, maar het is blijkbaar gewoon heel lastig om daar genoeg mensen voor te vinden en dit soort uitwassen helpen dan niet natuurlijk.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:martyr schreef op 04 december 2012 @ 22:48:

Peter R. de Vries op twitter:

#grensrechter Partijdige, onsportieve grensrechters verdienen natuurlijk nooit en te nimmer geweld, maar respect komt van twee kanten...

#grensrechter Veel clubs voeden onsportieve clubgrensrechters niet op, maar moedigen het aan en lachen er om. Onderdeel van het probleem.

#grensrechter Feit is ook dat veel clubgrensrechters stuitend partijdig zijn en grenzeloos onsportief. Zie het elke week.

Wat wil je zeggen met de mening van Peter R. de Vries?

Dat het toch eigenlijk de schuld van de grensrechter zélf was?

Dat hij de moord eigenlijk aan zichzelf te danken had?

Tja, uitgerekend JIJ hiermee komt, daar kon je op wachten.
Hoezo Geheimtaal; mag er ook al niet gezegd worden dat Lucille Werner raar loopt?
quote:Rara70 schreef op 04 december 2012 @ 22:52:

Hoezo Geheimtaal; mag er ook al niet gezegd worden dat Lucille Werner raar loopt?

Nogal beledigend voor haar.

En als ik zelf een handicap zou hebben zou ik het ook niet echt leuk vinden ( zwak uitgedrukt) als daar de spot mee gedreven wordt.

Maar goed, ik wil hier niet op doorgaan, viel me gewoon op.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 04 december 2012 @ 22:49:

[...]

Ik denk vanwege de volkomen massahysterie rondom voetbal. "Voetbal is oorlog".

Bij welke sporten moet nog meer ME ingezet worden bij een wedstrijdje. er worden hele grote belangen gelegd in het voetbal, te grote belangen, want waarom zou je iemand haten omdat die supporter is van een andere club. Bizar gewoon
@matyr, waarom ga je eigenlijk niet op het marokkoforum posten? Daar ziiten nog meer van die opgefokte figuren zoals jij.
quote:Mariska76 schreef op 04 december 2012 @ 22:51:

[...]

Nee hoor. Er zijn hier meerdere zaken benoemd met autochtone daders die ook uitgebreid in het nieuws zijn geweest.Zo kun je dat niet tegen elkaar opwegen. Zijn er vergelijkbare zaken benoemd die alleen van elkaar verschilden vanwege de afkomst van de dader? Dacht het niet...
quote:martyr schreef op 04 december 2012 @ 22:54:

[...]

Zo kun je dat niet tegen elkaar opwegen. Zijn er vergelijkbare zaken benoemd die alleen van elkaar verschilden vanwege de afkomst van de dader? Dacht het niet...Jawel hoor, de moordenaar van Theo van Gogh en de moordenaar van Pim Fortuyn.
quote:jollie schreef op 04 december 2012 @ 22:53:

@matyr, waarom ga je eigenlijk niet op het marokkoforum posten? Daar ziiten nog meer van die opgefokte figuren zoals jij.Ontopic blijven graag.
quote:Marla_Singer schreef op 04 december 2012 @ 22:48:

[...]

Daar zou ik graag verder over uitweiden ja. Maar ja, het zal niet de eerste keer dat ik een 'vakantie-suggestie' krijg van de Mods n.a.v. een Martyrtopic. Wat het helaas weer is geworden. Ik hou me verder afzijdig.

Ja, dat zou zeker interessant zijn. Ik denk zelfs aan meerdere PS'sen.

Oh jee, ik had al zo'n vermoeden van die 'vakantie-suggestie'. Ernstig. Het lijkt of er met twee maten gemeten wordt.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 22:55:

[...]

Jawel hoor, de moordenaar van Theo van Gogh en de moordenaar van Pim Fortuyn.Welke had een grotere impact volgens jou? Toch wel de dood van Van Gogh zeker wel.
7
Twinkle, hou jij nou ook op met op de man spelen
quote:martyr schreef op 04 december 2012 @ 22:55:

[...]

Ontopic blijven graag.Als jij naar het Marokkoforum verhuist, dan kunnen wij on-topic blijven.
quote:wiesje123 schreef op 04 december 2012 @ 22:38:

Dit topic gaat helemaal niet meer over de trieste gebeurtenis, het is weer...... allochtoon of niet of wel....

Wat ik bijzonder vind, dat is, dat voor het aankomend week-end alle amateurvoetbalwedstrijden zijn afgelast uit respect voor dit zinloze verlies van een vrijwilliger in de voetbalsport.!

Ik ben zelf ook vrijwilliger in de voetbalsport, en ik vind het vooral bijzonder dom. En hypocriet bovendien. Als de KNVB consequent was geweest hadden ze ook het betaald voetbal afgeblazen. Maar dat kost geld dus daar is een minuut stilte wel genoeg. O ja, en een rouwband zo hier en daar.

Maar een paar honderdduizend amateurs mogen dit weekend niet voetballen. En nu denkt de KNVB dat ze dan wèl allemaal naar de club komen om te gaan praten over geweld ?

Dat had nog kunnen werken als ze na dat gepraat alsnog zouden zijn gaan voetballen. Nu kan ik al voorspellen wat er gaat gebeuren: verreweg de meeste spelers en begeleiders blijven weg.

Ik pieker er in elk geval niet over om 80 km te gaan rijden om daarna in de kantine elkaar te gaan vertellen hoe erg het allemaal is. Dat kan ik hier ook wel lezen. Dat stelletje stomme faalhazen daar bij de KNVB slaat zoals gewoonlijk de plank finaal mis !
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:martyr schreef op 04 december 2012 @ 22:56:

[...]

Welke had een grotere impact volgens jou? Toch wel de dood van Van Gogh zeker wel. volgens mij niet hoor, was redelijk gelijk

[...]

Welke had een grotere impact volgens jou? Toch wel de dood van Van Gogh zeker wel.Ik heb sterk de indruk dat er voor de moord op Pim Fortuyn veel meer aandacht was. De datum dat hij werd vermoord weet ik uit mijn hoofd, maar de datum waarop Theo van Gogh werd vermoord weet ik zo niet uit mijn hoofd.
quote:jollie schreef op 04 december 2012 @ 22:57:

[...]

Als jij naar het Marokkoforum verhuist, dan kunnen wij on-topic blijven.

[...]

Welke had een grotere impact volgens jou? Toch wel de dood van Van Gogh zeker wel. Oh 'toch wel zeker wel'?

Onderbouw dat eens.
Net die bestuurder van de KNVB horen blaten op ned.2 Wat een slap figuur en wat een slap gezwets.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 22:58:

[...]

Ik heb sterk de indruk dat er voor de moord op Pim Fortuyn veel meer aandacht was. De datum dat hij werd vermoord weet ik uit mijn hoofd, maar de datum waarop Theo van Gogh werd vermoord weet ik zo niet uit mijn hoofd. 2 of 3 november volgens mij, Pim Fortuyn op 6 mei. Jaartallen moet je niet vragen
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 22:58:

[...]

Ik heb sterk de indruk dat er voor de moord op Pim Fortuyn veel meer aandacht was. De datum dat hij werd vermoord weet ik uit mijn hoofd, maar de datum waarop Theo van Gogh werd vermoord weet ik zo niet uit mijn hoofd.Oh ja joh, ik kan me herinneren dat zelfs Bush de moord op Van Gogh aanhaalde. Dat bokste Fortuyn niet voor elkaar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven