Mishandelde grensrechter overleden

03-12-2012 16:53 2114 berichten
Ik lees dit walgelijke bericht zojuist op internet:

"De 41-jarige grensrechter uit Almere die gistermiddag ernstig werd mishandeld, is in het ziekenhuis overleden. Hij was mishandeld na de wedstrijd van SC Buitenboys B3 (Almere) tegen sv Nieuw Sloten B1 (Amsterdam).

Voetballers van Nieuw Sloten schopten en sloegen hem, waarna hij op de vlucht sloeg. De jongens achterhaalden hem en mishandelden hem opnieuw.

Amulance

Een paar uur na het geweld werd de man onwel en zakte hij in elkaar. Daarna werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij vanmiddag"

Vind het echt shocking, ongelooflijk en verdrietig.

Deze jongens mogen van mij levenslang opgesloten worden, en agressie op sportvelden veel en veel harder worden aangepakt!!!

Toevallig vertelde vorige week een neef van mij, die ook fluit in het amateurvoetbal, dat hij steeds vaker overweegt daarmee te stoppen, omdat hij merkte dat de agressie laatste jaren steeds meer toeneemt. Ook hij heeft regelmatig met bedreigingen te maken.

Misschien dat het me daarom nu wel extra raakt..
Alle reacties Link kopieren
Dat is nou de moraal van het voetbal in Nederland. Dat voetbal wordt gebruikt als uitlaatklep en dat daar wat bij gescholden wordt, dat wisten we allemaal al. Daar kan ik mee leven.

Maar met die agressie niet, en die komt steeds vaker om de hoek kijken. Misschien is het tijd dat er eens wordt gewerkt aan die moraal in de voetbalwereld, en dat er grenzen worden getrokken; Er bestaat ook nog zoiets als normen en waarden.

Ik vraag me ook af: Waar o waar waren de omstanders, de andere teamgenoten? Het eerste wat je doet als je er een ziet schoppen, is toch ingrijpen?
quote:Twinkle1001 schreef op 05 december 2012 @ 14:45:

[...]

'Free Yassin' is nog keurig vergeleken bij wat er nog meer getwitterd is: http://politiekincorrectb ... /2012/12/free-yassin.html

Ongelooflijk!!!

Wat een ZIEKE gasten.

Ik kan het eigenlijk beter niet lezen, maakt me razend..
quote:hollebollegijs schreef op 05 december 2012 @ 13:06:

[...]

Dan krijg je een elitaire sport en de jeugd gaat rondhangen ipv sporten, soms moet je kiezen uit 2 kwaden en laten we vooropstellen, er zijn 700.000 amateurvoetballers waarvan het merendeel zich natuurlijk gewoon goed gedraagt in de 30.000 wedstrijden per weekend.Dat ouders een steentje bij moeten dragen bij de sport van hun kind(eren) heeft niets elitairs. Iedereen kan in principe zich nuttig maken, dat heeft niets met geld te maken.
quote:Danyusha schreef op 05 december 2012 @ 15:10:

[...]

Ja, bah. Dat zal in 2013 allemaal niet veel beter worden.

Een belangrijk aspect van de invloed die deze haatmookertjes hebben is dat wij ons er zo druk om maken. Het is een minderheid die volgens de statistieken af en toe opgevoed wordt door de politie. Die dienen immers wangedrag te bestraffen.

Tot die tijd besteed ik er persoonlijk liever zo min mogelijk aandacht aan.
quote:hollebollegijs schreef op 05 december 2012 @ 11:11:

[...]

Ja vage periode in mijn leven

Wel leuk, het was een wijk (Nijmegen) waar als je het IQ van de hele wijk bij elkaar optelde je misschien op het landelijk gemiddelde van 100 kwam.

Nog leuker met warm weer gingen ze met een krat bier op de stoep zitten en zo'n 2 kratten verder gingen ze een lang slepende burenruzie oplossen, de politie bleef af en aan rijden.

Wel leerzaam overigens, toen ik daar kwam dacht ik dat er groepen mensen waren die geen kansen hadden in de maatschappij, toen ik er wegging wist ik dat er groepen mensen geen kansen WILDEN.

Overigens heb ik ook de verandering gezien in de jaren '90 dat de hardere aanpak, kortingen op uitkeringen, verplicht werken e.d. wel degelijk succes kan hebben, voor een gedeelte van die groep dan.

Ik woon niet in Nijmegen maar wel in zo'n wijk.

Wel in een rustige straat, maar verderop in de buurt is het echt vertokkiet.

Met EK of WK wedstrijden is de hele wijk oranje. In een straat verderop woont een Duits gezin, zij wouden geen oranje vlaggetjes aan het huis hangen, want ze waren gewoon niet voor Nederland. De Tokkies uit de buurt hebben net zo lang met stenen en eieren naar het huis (en ook naar de bewoners) gegooid tot die ook maar oranje vlaggetjes namen.

Als mijn man sochtends naar zijn werk gaat, met mooi weer, zit iedereen al buiten. Als hij savonds laat terugkomt zitten ze er nog.

Die mensen doen geen flikker de hele dag. Houden hun handje op bij elke mogelijke instantie en lachen 'de werkenden' vierkant uit.

Is soms wel frustrerend.

Je ziet dat die kinderen net zo worden. Hangen op tijden op straat met zakken chips, dat je je afvraagt of het schoolvakantie is of dat ze gewoon niet naar school gaan. En dat zijn dan kinderen in de basisschoolleeftijd.

We hopen binnen niet al te lange tijd te kunnen verhuizen. Ik verbeeld me verder niks maar wil mijn kind niet op laten groeien in zo'n wijk.
dubbel
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Kuzu schreef op 05 december 2012 @ 16:20:

[...]

Ik woon niet in Nijmegen maar wel in zo'n wijk.

Wel in een rustige straat, maar verderop in de buurt is het echt vertokkiet.

Met EK of WK wedstrijden is de hele wijk oranje. In een straat verderop woont een Duits gezin, zij wouden geen oranje vlaggetjes aan het huis hangen, want ze waren gewoon niet voor Nederland. De Tokkies uit de buurt hebben net zo lang met stenen en eieren naar het huis (en ook naar de bewoners) gegooid tot die ook maar oranje vlaggetjes namen.

Als mijn man sochtends naar zijn werk gaat, met mooi weer, zit iedereen al buiten. Als hij savonds laat terugkomt zitten ze er nog.

Die mensen doen geen flikker de hele dag. Houden hun handje op bij elke mogelijke instantie en lachen 'de werkenden' vierkant uit.

Is soms wel frustrerend.

Je ziet dat die kinderen net zo worden. Hangen op tijden op straat met zakken chips, dat je je afvraagt of het schoolvakantie is of dat ze gewoon niet naar school gaan. En dat zijn dan kinderen in de basisschoolleeftijd.

We hopen binnen niet al te lange tijd te kunnen verhuizen. Ik verbeeld me verder niks maar wil mijn kind niet op laten groeien in zo'n wijk.Jij hoeft niet jaloers te zijn op die autochtone en allochtone tokkies. Daar wil je toch voor geen prijs mee ruilen. Ik zou in zo'n negatieve omgeving ook geen kind willen opvoeden dus ik kan mij heel goed voorstellen dat jij dat ook niet ziet zitten.
quote:malu3 schreef op 05 december 2012 @ 15:42:

[...]

Dat ouders een steentje bij moeten dragen bij de sport van hun kind(eren) heeft niets elitairs. Iedereen kan in principe zich nuttig maken, dat heeft niets met geld te maken.

Mee eens maar het blijft vrijwillig en tokkie ouders van tokkie kinderen komen gewoon niet.

Mijn tokkie ex ook, hele dag niets doen maar zochten ze voorlees, luizen, knutsel of weet ik wat voor moeders ging ze gewoon niet.

Kinderen vonden dat natuurlijk niet leuk maar ze zei ook rustig

"Ik wordt al gek van jullie NA schooltijd laat staan dat ik jullie op

school ook nog kom opzoeken"

Ik heb daar gekke dingen meegemaakt:

Kinderen die om 8 uur 's morgens de straat op werden geschopt met een zak chips zodat mams en vriend nummer zoveel hun roes uit konden slapen.

KINDERverjaardagen waar de alcohol & wiet walmen je tegemoet kwamen en waar de jarige ipv een cadeau geld in de vingers werd gestopt omdat ze nog te lam waren iets te gaan kopen.

En kinderen die binnen kwamen rennen en riepen "Gijs kom gauw kijken het is rellen op nummer 36"

(Dan liep de hele buurt uit)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Marla_Singer schreef op 05 december 2012 @ 15:48:

[...]

Een belangrijk aspect van de invloed die deze haatmookertjes hebben is dat wij ons er zo druk om maken. Het is een minderheid die volgens de statistieken af en toe opgevoed wordt door de politie. Die dienen immers wangedrag te bestraffen.

Tot die tijd besteed ik er persoonlijk liever zo min mogelijk aandacht aan.Eens. Ook ik wil er zo min mogelijk aandacht aan besteden, maar er zijn zoveel incidenten... Hier kan ik moeilijk mijn ogen voor sluiten.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 22:52:

[...]

Toen dit bericht naar buiten wam was iedereen in shock. Niemand wist toen nog de afkomst van de daders.Nee? Waarom verbaast 't mij dan niet dat 't Onze Lieve Marokkanen zijn? Was het eerste dat er in me opkwam, typisch hè?
quote:sitha schreef op 05 december 2012 @ 18:52:

[...]

Nee? Waarom verbaast 't mij dan niet dat 't Onze Lieve Marokkanen zijn? Was het eerste dat er in me opkwam, typisch hè?

Ja bijzonder "typisch".

Als ik een afschuwelijk bericht lees als dit, is niet het eerste waar ik aan denk "dat zijn vast Marokkanen geweest".

Ik lees dit topic met verbazing; men maakt zich drukker om het feit dat de daders Marokkanen zijn, dan het feit onze samenleving überhaupt aan het verloederen is.

Afschuwelijk wat er gebeurd is, de daders zijn kinderen, waar gaat het over?
quote:hollebollegijs schreef op 05 december 2012 @ 17:14:

[...]

Mee eens maar het blijft vrijwillig en tokkie ouders van tokkie kinderen komen gewoon niet.

Mijn tokkie ex ook, hele dag niets doen maar zochten ze voorlees, luizen, knutsel of weet ik wat voor moeders ging ze gewoon niet.

Kinderen vonden dat natuurlijk niet leuk maar ze zei ook rustig

"Ik wordt al gek van jullie NA schooltijd laat staan dat ik jullie op

school ook nog kom opzoeken"

Ik heb daar gekke dingen meegemaakt:

Kinderen die om 8 uur 's morgens de straat op werden geschopt met een zak chips zodat mams en vriend nummer zoveel hun roes uit konden slapen.

KINDERverjaardagen waar de alcohol & wiet walmen je tegemoet kwamen en waar de jarige ipv een cadeau geld in de vingers werd gestopt omdat ze nog te lam waren iets te gaan kopen.

En kinderen die binnen kwamen rennen en riepen "Gijs kom gauw kijken het is rellen op nummer 36"

(Dan liep de hele buurt uit)Ik kom zelf uit Nijmegen vandaan, maar ik kan je zeggen dat iemand die uit dat soort buurten kwam, want er zijn er meer dan 1 niet eens verkering met mij kreeg, ik kan me niet voortellen dat jij niet wist uit welke buurt jouw ex kwam en woonde.
quote:ronniemitchel schreef op 05 december 2012 @ 19:43:

[...]

Ik kom zelf uit Nijmegen vandaan, maar ik kan je zeggen dat iemand die uit dat soort buurten kwam, want er zijn er meer dan 1 niet eens verkering met mij kreeg, ik kan me niet voortellen dat jij niet wist uit welke buurt jouw ex kwam en woonde.Je maakt een denkfout, ex kwam uit Nijmegen, ik uit Arnhem en nee kende Nijmegen niet goed genoeg.

Denkfout 2: Ik heb nergens geschreven dat ik haar in Nijmegen heb leren kennen, dat was op een groot feest in België dus ook toen was de wijk niet in beeld.

Denkfout 3: Ik heb nergens geschreven dat ik het erg vond, wel begon ik, toen ik niet meer verliefd was, om me heen te kijken en me te verbazen en later te storen.

Zoals ik al schreef het was een leerzame en zeker ook leuke periode maar eens en nooit meer
quote:hollebollegijs schreef op 05 december 2012 @ 20:05:

[...]

Je maakt een denkfout, ex kwam uit Nijmegen, ik uit Arnhem en nee kende Nijmegen niet goed genoeg.

Denkfout 2: Ik heb nergens geschreven dat ik haar in Nijmegen heb leren kennen, dat was op een groot feest in België dus ook toen was de wijk niet in beeld.

Denkfout 3: Ik heb nergens geschreven dat ik het erg vond, wel begon ik, toen ik niet meer verliefd was, om me heen te kijken en me te verbazen en later te storen.

Zoals ik al schreef het was een leerzame en zeker ook leuke periode maar eens en nooit meer Gijs zo lang doe je er niet over om er achter te komen in welk soort wijk iemand woont en helemaal daar niet, en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat abn daar niet echt gesproken word .
Jaja want iedereen in een tokkiewijk is ook een tokkie natuurlijk...

Beetje kortzichtig
Vind ik ook wat kort door de bocht. En een date selecteren op postcodegebied gaat me daarom ook echt een beetje te ver, net zoals op nationaliteit of afkomst van ouders.
In mijn ogen is het antwoord simpel, ook al is niet elk kind hetzelfde en je kan niet voorkomen dat je kind niet zulk soort trieste acties uithaalt maar het begint bij een goede opvoeding, leren wat mag en wat niet mag, dit is de verantwoordelijkheid van de ouders en niet van school of de maatschappij of wat dan ook, nee van de ouders.

Nogmaals er zullen altijd rotte appels zijn in de maatschappij ondanks een goede opvoeding maar het valt mij tegenwoordig erg op dat de verantwoordelijkheid vaak bij iedereen en alles wordt neergelegd door de ouders maar hun eigen rol vergeten ze gemakshalve, nogmaals geen garantie dat het dan wel goed gaat maar teveel ouders hebben geen gezag meer over hun kinderen en dat is ergens dan misgegaan.
Nou kom er maar in...

'DADERS VAN VOETBALGEWELD ZIJN VAAK VAN ALLOCHTONE AFKOMST’

http://politiek.dejaap.nl ... t-zijn-marokkanen-stupid/

Het was een wedstrijd van de E9 van Geuzen Midden Meer tegen de E2 van DCG. Plaats van handeling: sportpark Ookmeer in Osdorp, een regenachtige zaterdagmiddag in oktober van het jaar 2011. En daar ging het zomaar mis.

Langs de kant stonden allochtone, vooral Turkse ouders, te schreeuwen, terwijl de verbouwereerde bezoekers uit de Watergraafsmeer geïntimeerd om zich heen keken.

Ineens werd er ook gevochten op het veld. Een Geuzen Middenmeer verdediger pikte de aanslagen op zijn benen niet langer en trapte terug, na een zoveelste charge van een speler van de club uit Amsterdam-West.

‘De duwpartijen, die aanvankelijk fysiek waren, leken nu meer op een rugby-scrimmage dan een mannelijk partijtje voetbal’, noteerde een meegereisde verslaggever in zijn verslag.

De discussie over het voetbalgeweld kent één taboe, waarover niet wordt gesproken. De daders van het geweld. Ze zijn vaak van allochtone afkomst. Uit cijfers van de KNVB blijkt dat in districten West 1 (Amsterdam en omgeving) en West 2 (Rotterdam en Den Haag) een veel hoger percentage voetbalgeweld voortkomt dan in de provincie, waar procentueel minder allochtonen wonen.

Statistieken

Uit de statistieken van de KNVB blijken de regio’s West 1 en West 2 in overgrote meerderheid verantwoordelijk te zijn voor ‘collectieve en individuele excessen.’

Een KNVB commissie turft sinds het seizoen 2011/2012 overtredingen om een beter inzicht te krijgen in de mate van geweld op het veld. Wie de cijfers ontrafelt stuit op een paar opvallende uitkomsten. Van de 513 geregistreerde individuele en collectieve excessen vonden er 374! plaats (bijna 80%) in de regio West 1 en West 2, en dat terwijl in deze gebieden niet meer voetballers actief zijn dan in andere delen van het land.

Wél meer voetballers van allochtone afkomst. En dát moeten we maar eens benoemen.

Kickboksende voetballer

De slachtpartij in Almere, waarbij een grensrechter het leven liet, is een van de voorbeelden van geweld waarbij allochtonen zijn betrokken. De verdachten zijn van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst. De KNVB splitst de excessen helaas niet uit naar clubs, maar anekdotische bewijzen voor deze stellingen zijn er te over.

Spelen in Amsterdam-West of in Noord, bij clubs als Nieuw Sloten, DCG en Sporting Noord, levert vaak hachelijke situaties op. Bij Sporting Noord trapte een voetballende kickbokser met allochtone roots een 77-jarige man dood. De seniore toeschouwer had een opmerking gemaakt over een ‘terechte rode kaart’ die de speler had gekregen.

De wedstrijd tussen de E-pupillen van Geuzen en DCG in Osdorp moest uiteindelijk zelfs tijdelijk worden gestaakt, omdat heethoofdige ouders het veld inrenden. Het was een weinig verheffend schouwspel, vooral niet omdat enkele vaders tijdens de wedstrijd hun kroost opdracht gaven tegenstanders ‘te pakken’ of ‘doormidden te schoppen.’

Unheimisch

Opmerkingen van andere vaders om enige sportiviteit te betrachten, werden afgedaan met sissende geluiden en wegwerpgebaren, veelal ondersteund met geagiteerde Arabische kreten. Ook de scheidsrechter, die de wedstrijd in goede banen had moeten leiden, blonk niet uit in onpartijdig gedrag, waardoor het vuur verder werd opgestookt

Was de vechtpartij een uitzondering? Het zou kunnen, maar het ligt niet voor de hand. In Amsterdam en omgeving vonden het afgelopen seizoen alleen al 121 ‘collectieve excessen’ plaats blijkt uit het KNVB-onderzoek. En dat zijn alleen de ‘gemelde’ gevallen. De situatie is waarschijnlijk ernstiger.

Leeggeroofde tas

Ga zaterdagmiddag maar eens langs de lijn staan in Amsterdam-West en je voelt de unheimische sfeer bij sommige clubs. Een voetbalverslaggever, en laatste man van het negende van WVHEDW, nam bij een bezoek aan Nieuw Sloten uit voorzorg zijn tas mee het veld op, omdat uit eerdere bezoeken was gebleken dat deze waren leeggeroofd.

Hiermee willen we niet suggereren dat clubs met hoofdzakelijk allochtone spelers gewelddadiger zijn, maar er is wel iets aan de hand. Wat opvalt is het gebrek aan ouderlijke correctie in en rondom de velden.

KNVB-scheidsrechter Huub Bellemakers, die zelf een paar keer werd bedreigd, constateert dat er weinig corrigerend wordt opgetreden, bij vooral Marokkaanse voetbal-ouders. ‘Deze ouders zijn minder betrokken bij de club’, zegt hij, ‘en dat is best zorgelijk. Ze bemoeien zich over het algemeen minder met de spelers, komen minder vaak kijken en rijden niet mee naar uitwedstrijden.’
quote:Twinkle1001 schreef op 05 december 2012 @ 22:56:

Nou kom er maar in...

'DADERS VAN VOETBALGEWELD ZIJN VAAK VAN ALLOCHTONE AFKOMST’

;

Nog maar eens een door de overheid gefinancierde inburgeringscursus dan

Dat is ook de reden dat ze willen stoppen met registreren op afkomst, te confronterend vermoed ik.

http://allesinperspectief ... iet-meer-registreren.html
quote:hollebollegijs schreef op 05 december 2012 @ 23:08:

[...]

Dat is ook de reden dat ze willen stoppen met registreren op afkomst, te confronterend vermoed ik.

http://allesinperspectief ... iet-meer-registreren.html

Oh ik zie dat alleen alleen de afkomst van criminelen niet meer geregistreerd mag worden. Van de rest van de burgers wordt het dus nog wél geregistreerd.

Tuurlijk, als het probleem te zichtbaar wordt, maak je het gewoon onzichtbaar.

Want wat we niet zien, bestaat niet.
quote:Twinkle1001 schreef op 05 december 2012 @ 23:15:

[...]

Tuurlijk, als het probleem te zichtbaar wordt, maak je het gewoon onzichtbaar.

Want wat we niet zien, bestaat niet.

Precies, het probleem is als je het beestje niet bij zijn naam durft te noemen, en dat kan alleen door registratie, je ook niet meer naar een oplossing kan zoeken.

Net zoals via een generaal pardon Nederlandse paspoorten uitdelen en weg is je illegalen probleem.
Ze kunnen beter teams samenstellen van allochtonen, en die tegen elkaar laten voetballen. Laat ze dan de ouders maar vrijwilligers werk op het veld doen, oh nee die voelen zich vaak te goed voor vrijwilligerswerk.

Te verschrikkelijk voor woorden wat er gebeurd is, en helaas de tegenstanders van mijn zoon zijn voetbalteam zijn vaak ook vaak van noord Afrikaans afkomst en lopen ook steeds te schelden.

Ik snap niet waarom het niet gewoon toegegeven word, velen zijn gewoon tuig, op een paar enkelen na.
Ik ben van slag omdat ik net op de tv hoorde dat de zoon van de grensrechter alles heeft gezien en nog geprobeerd heeft om zijn vader te helpen.
Wat ik me afvraag is: waarom heeft er niemand ingegrepen direct? Neem aan dat er genoeg mensen waren daar?
quote:Jaseta schreef op 06 december 2012 @ 08:33:

Wat ik me afvraag is: waarom heeft er niemand ingegrepen direct? Neem aan dat er genoeg mensen waren daar?Ik heb wel gelezen dat er mensen tussen hebben geprobeerd te springen , maar het ging zo snel dat er geen houden meer aan was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven