Mishandelde grensrechter overleden

03-12-2012 16:53 2114 berichten
Ik lees dit walgelijke bericht zojuist op internet:

"De 41-jarige grensrechter uit Almere die gistermiddag ernstig werd mishandeld, is in het ziekenhuis overleden. Hij was mishandeld na de wedstrijd van SC Buitenboys B3 (Almere) tegen sv Nieuw Sloten B1 (Amsterdam).

Voetballers van Nieuw Sloten schopten en sloegen hem, waarna hij op de vlucht sloeg. De jongens achterhaalden hem en mishandelden hem opnieuw.

Amulance

Een paar uur na het geweld werd de man onwel en zakte hij in elkaar. Daarna werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij vanmiddag"

Vind het echt shocking, ongelooflijk en verdrietig.

Deze jongens mogen van mij levenslang opgesloten worden, en agressie op sportvelden veel en veel harder worden aangepakt!!!

Toevallig vertelde vorige week een neef van mij, die ook fluit in het amateurvoetbal, dat hij steeds vaker overweegt daarmee te stoppen, omdat hij merkte dat de agressie laatste jaren steeds meer toeneemt. Ook hij heeft regelmatig met bedreigingen te maken.

Misschien dat het me daarom nu wel extra raakt..
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen hier zeggen dat het om een Marokkaanse minderheid gaat, maar als het CBS vermeldt dat in de periode 1997-2007 65% van de Marokkaanse jeugd met de politie in aanraking is geweest, dan kun je toch echt niet meer van een minderheid spreken.

Er gaat structureel iets fout met de integratie van Noord-Afrikanen. Dat zie je ook in België en Frankrijk. Daar zorgen Marokkanen en Algerijnen ook voor veel problemen. Ouders, generatie op generatie, blijven de Westerse waarden en normen verketteren. Ze brengen dit keer op keer op hun kinderen over. Dit uit zich o.a. in een gebrek aan respect voor de autochtone bevolking met ernstige criminele uitwassen.
quote:jollie schreef op 06 december 2012 @ 11:50:

Sommige mensen hier zeggen dat het om een Marokkaanse minderheid gaat, maar als het CBS vermeldt dat in de periode 1997-2007 65% van de Marokkaanse jeugd met de politie in aanraking is geweest, dan kun je toch echt niet meer van een minderheid spreken.

Niemand kan er meer onderuit dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken. Maar toch blijven hele groepen mensen ervan wegkijken. Of blijven zeggen het 'er niet mee eens' te zijn. En blijven harde feiten vertalen naar 'discriminatie' en 'racisme'.

Het is net zo onnozel als zeggen: 'Ik ben het niet eens met wiskunde'.

quote:jollie schreef op 06 december 2012 @ 11:50:

Er gaat structureel iets fout met de integratie van Noord-Afrikanen. Dat zie je ook in België en Frankrijk. Daar zorgen Marokkanen en Algerijnen ook voor veel problemen. Ouders, generatie op generatie, blijven de Westerse waarden en normen verketteren. Ze brengen dit keer op keer op hun kinderen over. Dit uit zich o.a. in een gebrek aan respect voor de autochtone bevolking met ernstige criminele uitwassen.

Precies. Daar zit 'm de kern.

Kinderen worden opgevoed met een haatideologie. Alles wat 'ongelovig', homo, Jood en (westerse) vrouw is, is niets waard. Staat in de koran.

Haat en discriminatie zijn onderdeel van de religie. En zoals oude generaties ermee grootgebracht zijn, brengen ze er nieuwe generaties mee groot (disclaimers er zelf bijbedenken s.v.p.).

En alles wat je erin stopt, komt er ook weer uit.

Is net zo simpel als 1 + 1 = 2.

.
quote:momodoe schreef op 06 december 2012 @ 07:52:

Ze kunnen beter teams samenstellen van allochtonen, en die tegen elkaar laten voetballen. Laat ze dan de ouders maar vrijwilligers werk op het veld doen, oh nee die voelen zich vaak te goed voor vrijwilligerswerk.

Te verschrikkelijk voor woorden wat er gebeurd is, en helaas de tegenstanders van mijn zoon zijn voetbalteam zijn vaak ook vaak van noord Afrikaans afkomst en lopen ook steeds te schelden.

Ik snap niet waarom het niet gewoon toegegeven word, velen zijn gewoon tuig, op een paar enkelen na.Precies, dat heb ik net eerder ook al gezegd. Dan is het hele probleem in een klap opgelost. Ten eerste kunnen ze dan hun agressie op elkaar kwijt en de ouders kunnen zelf alle diensten draaien. Doen ze dat niet, pech gehad, een ander doet het ook niet.
Waar je ook niemand over hoort, is dat de moord op de grensrechter een racistische moord was.

Als het omgekeerd geweest was (Nederlandse jongens hadden een Marokkaanse grensrechter afgeslacht) dan hadden de media bol gestaan van 'racistisch geweld' en een 'racistische moord'.

Nu de daders Marokkanen zijn, horen we niemand over een 'racistische moord'.

Men noemt het 'voetbalgeweld'.

En dit 'voetbalgeweld' wordt breed getrokken en uitgerold over heel voetballend Nederland. Allemaal hand in eigen boezem graag.

Was dit geen racistische moord? Ik geloof absoluut van wel.

Voor mij staat als een paal boven water, dat als een Marokkaanse grensrechter de wedstrijd gevlagd had, dezelfde jongens hem met geen vinger hadden aangeraakt.

.
Tja twinkle zo is het nu vandaag de dag. Dit is wel degelijk een rascistische moord.
quote:Jaseta schreef op 06 december 2012 @ 08:33:

Wat ik me afvraag is: waarom heeft er niemand ingegrepen direct? Neem aan dat er genoeg mensen waren daar?Het gebeurde na het laatste fluitsignaal aan de overkant van het veld, waar geen publiek stond. Dus dan moet je eerst het hele veld oversprinten, nadat je in de gaten hebt gekregen wat daar gebeurt. Kost je minstens 10 seconden voordat je daar bent, als je hard loopt. Een stel in kickboksen getrainde voetballers hebben geen 10 seconden nodig om iemand in elkaar te trappen dus de hulp komt te laat.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
In 18 seconden kan je blijkbaar al iemands voet eraf schoppen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:ronniemitchel schreef op 05 december 2012 @ 20:16:

[...]

Gijs zo lang doe je er niet over om er achter te komen in welk soort wijk iemand woont en helemaal daar niet, en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat abn daar niet echt gesproken word .Ik ben geboren en opgegroeid in een tokkkiewijk (toen heette het nog achterbuurt) en in een straatarm gezin met veel kinderen. Wat zegt dat over mij volgens jou ?
quote:lammy schreef op 06 december 2012 @ 17:00:

Tja twinkle zo is het nu vandaag de dag. Dit is wel degelijk een rascistische moord.

En het is ook vandaag de dag zo, dat een racistische moord door allochtonen gepleegd, doodgezwegen wordt.

Met heeft deze moord het predikaat 'voetbalgeweld' gegeven.

Zo wordt alsnog het ware probleem onder het tapijt gemoffeld.
quote:Donkeyshot schreef op 06 december 2012 @ 17:19:

[...]

Ik ben geboren en opgegroeid in een tokkkiewijk (toen heette het nog achterbuurt) en in een straatarm gezin met veel kinderen. Wat zegt dat over mij volgens jou ?

Dat je kan lezen en schrijven joh!

Ben jij dan die uitzondering op de regel?

Het is toch alleen gajes uit die wijken?
quote:Kuzu schreef op 06 december 2012 @ 17:50:

[...]

Dat je kan lezen en schrijven joh!

Ben jij dan die uitzondering op de regel?

Het is toch alleen gajes uit die wijken?

Ik kan eigenlijk ook niet lezen en schrijven.

Ik doe gewoon nèt alsof
Het is een uitwas van een marokkaans probleem. Kijk maar;

http://dewerelddraaitdoor ... 846ec1dcbabe26606a077d6e8

het wordt echt moeilijk om geen pesthekel te krijgen aan marokkanen op deze manier.

Die ouders van die jongens moeten mede bestrafd worden. Want het is óók een opvoedingsprobleem.
Tjonge jonge wat een iq en eq dat stelletje leerlingen, te triest voor woorden.
Ik ben eigenlijk wel beduusd van die beelden. Het lijkt wel alsof ze totaal niet bewust zijn van de ernst van de situatie, alsof iemand doodtrappen niks voorstelt. Op die leeftijd weet je toch wel wat dood is, wat dat betekent. Je kan dat toch niet afschuiven op stoerdoenerij, opkomen voor vriendjes. Volgens mij ligt hier een megagroot probleem onder de oppervlakte en dit moet echt heel goed onderzocht worden. Ik vind dit echt schokkend en ik herken het echt niet als normaal pubergedrag.
quote:malu3 schreef op 06 december 2012 @ 21:51:

Tjonge jonge wat een iq en eq dat stelletje leerlingen, te triest voor woorden.Het iq staat er helemaal los van. Maar het eq, de mentaliteit. En dat versterkt elkaar onderling ook nog. Maar wat doen in godsnaam die ouders er aan????????
Dat vraag ik me ook af. Totaal geen empathie of consideratie voor de nabestaanden. Dan vraag ik me af hoe deze kinderen opgevoed zijn.
Wat die ouders er aan gaan doen? Ik vrees niks, het is 1 pot nat. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is om iemand dood te schoppen als zijn gezicht je niet aanstaat.
Daarom vind ik dat het ouders voortaan ook aangerekend moet worden als hun kinderen iets dergelijks uitvreten. Want mentaliteitsproblemen komen vaak voort uit opvoeding. Ik denk dat ouders misschien dán wel beter hun best gaan doen.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 06 december 2012 @ 21:55:

Ik ben eigenlijk wel beduusd van die beelden. Het lijkt wel alsof ze totaal niet bewust zijn van de ernst van de situatie, alsof iemand doodtrappen niks voorstelt. Op die leeftijd weet je toch wel wat dood is, wat dat betekent. Je kan dat toch niet afschuiven op stoerdoenerij, opkomen voor vriendjes. Volgens mij ligt hier een megagroot probleem onder de oppervlakte en dit moet echt heel goed onderzocht worden. Ik vind dit echt schokkend en ik herken het echt niet als normaal pubergedrag.

Ik ben het helemaal met je eens. Echt schokkend, ik keek de beelden net en ben er ook beduusd van.

Dit is idd echt géén normaal pubergedrag..
quote:MrsStanleyWalker schreef op 06 december 2012 @ 22:17:

Dat vraag ik me ook af. Totaal geen empathie of consideratie voor de nabestaanden. Dan vraag ik me af hoe deze kinderen opgevoed zijn.Niet?
quote:liubi, 6 minuten geleden

Niet?

Ik vraag me serieus af wat die ouders vanaf de geboorte met hun kinderen hebben gedaan. Die kinderen lijken me niet zo geboren te zijn.

Toevoeging: ik heb het over deze kinderen en hun gebrek aan empathie en inlevingsvermogen met het slachtoffer en de nabestaanden.

http://dewerelddraaitdoor ... 846ec1dcbabe26606a077d6e8
ik word echt misselijk van de reacties op de laatste pagina's. Zeg maar vanaf het moment dat de afkomst van de daders bekend werd. In de eerste instantie was ik net als iedereen ontzettend geschokt. Ik vind het verschrikkelijk dat die jongen zijn vader verloren is, zijn vrouw haar man, dat zoiets kan gebeuren bij een wedstrijd in een doodgewoon weekend.

Ja. natuurlijk.

Maar nu het Marokkanen zijn wordt het meteen aangegrepen om die weer eens zwart te maken. Allerlei vooroordelen komen op te proppen. het is een Marokkaan, dus de ouders zouden wel hebben gefaald in de opvoeding, niet betrokken zijn, etc. etc.

Toen zag ik dit (tot minuut 7):

http://www.eo.nl/tv/devij ... -detail/de-vijfde-dag-57/

de vader van een van de jongens blijkt juist heel betrokken te zijn geweest bij de club. Was trainer en zelf grensrechter en vond het ook verschrikkelijk wat gebeurd is.

Er word ook gezegd dat de vader het kind niet in de hand hand. Soms kan dat ja. Dan kan je nog zo je best doen, maar dan lukt het gewoon niet. Er zijn ook Nederlandse ouders die hun kinderen afschuwelijke dingen hebben zien doen. Dat is toch geen cultuurprobleem. Mijn hart breekt net zozeer bij het beeld van die familie die nu ook in een nachtmerrie terecht zijn gekomen. Maar als ik de reacties hier lees, lijkt het net alsof de ouders dat juist aanmoedigen(in elkaar trappen) of het niks kan schelen. Vooral die laatste reactie van mrs stanleywalker vind ik echt niet kunnen..
Nou, sorry. Dan lees jij heel wat anders dan dat ik bedoel. Ik had het in de eerste plaats niet over de daders. Ik had het over die kinderen in het filmpje. Die waren er zo vreselijk ijskoud over deze gebeurtenis en dan vraag ik me af hoe die kinderen aan dat gebrek aan empathie komen, volkomen terechte vraag lijkt me. Heeft niks met hun afkomst te maken, enkel met hun gedrag.
sorry, ik las nog eens het topic door en zag toen al dat je daar op reageerde, dus ik neem mijn woorden terug.

Wel ben ik het niet met je eens. Die kinderen zeggen niet echt schokkende dingen. De meeste willen niet reageren, de anderen doen een beetje stoer. Maar niemand zegt dat ze het goed of cool vinden ofzo. Die journalist slaat ook een vervelende toon aan. Niet dat het normaal is hoor als de kinderen het niet erg vinden, maar wat die directeur ook zegt: 'die indruk kregen we niet toen we erover spraken in de klassen, voor de camera doen ze waarschijnlijk stoer om hun vriendjes te verdedigen'.

Waarschijnlijk zouden ze zonder camera en een hele groep om zich heen iets heel anders zeggen. HOOP IK!

Dus dat is mijn inziens geen cultuur, geen opvoedingsprobleem, maar meer een probleem van groepsdruk in combinatie met camera(dat er zo wordt gereageerd...)
Dat geloof ik dus weer niet. Ik vind dat je van kinderen van die leeftijd absoluut mag verwachten dat zij empatisch vermogen hebben en zich kunnen inleven in anderen en in dit geval ook met 'de andere kant'. Ik vond het schokkend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven