Mona Keijzer ontslagen na kritisch interview

25-09-2021 16:23 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mona Keijzer is dus zojuist ontslagen na haar uitspraken tegen de coronapas. Ze heeft zich in een interview met de Telegraaf kritisch uitgelaten. De pas 'valt niet uit te leggen', aldus Keijzer. Nu heeft Mark Rutte haar ontslagen, omdat het kabinet volgens de wet met 'één mond hoort te spreken'.

Ik snap de wet, maar ik vind het heftig. Wat vinden jullie en waarom?
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Hier een linkje. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0ce16be/
Hakuna Matata
Koren op de molen van de anti-vax beweging.

Dat interview is in verhouding een klein waakvlammetje; de reactie er op is het equivalent van een inferno.

Lachen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik las het interview en ik ben het 100% met haar eens. Dus ik was echt blij verrast.
Maar ze had natuurlijk geen gevoeliger moment kunnen kiezen en ze is niet dom en kent de regels, dus ik ben heel erg benieuwd of ze bewust kamikaze heeft gepleegd en of ze een overstap gaat maken naar Omtzigt of Ja21.
impala wijzigde dit bericht op 25-09-2021 16:36
8.80% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wat HBG hier zegt:

viewtopic.php?f=10008&t=482019&p=333089 ... #p33308952
Dikke prima zo. Doei Mona.

En wat Star zegt wat HBG zegt.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij op een soort open sollicitatie voor Omtzigt. Heeft ze alvast al die anti-vax figuren als achterban.
Nee heb je, ja kun je krijgen
spinnetje_ schreef:
25-09-2021 16:23
Wat vinden jullie en waarom?
Dat ze d'r bek eerder open had moeten trekken als ze het er allemaal zo erg mee oneens was, of gewoon helemaal d'r bek had moeten houden. Dus ja, weg ermee (afgezien nog van dat reglement van orde).

En de timing is ook op zijn zachtst gezegd nogal opmerkelijk. Ik vermoed net als Lemoos dat mevrouw op zoek is naar een nieuwe achterban, zo met het oog op de al dan niet op stapel staande nieuwe verkiezingen.
lemoos2 schreef:
25-09-2021 16:37
Het lijkt mij op een soort open sollicitatie voor Omtzigt. Heeft ze alvast al die anti-vax figuren als achterban.
Ik zie ze liever naar haar gaan, dan naar Baudet
Alle reacties Link kopieren
Volkomen terecht. Discussies in het kabinet vinden binnenskamers plaats. Naar buiten toe spreekt het kabinet met één mond.

Zelfs Mona weet dit heel goed. Zij heeft blijkbaar de behoefte om alles nog maar eens verder op de spits te drijven en nog meer onrust te veroorzaken.

Alles om je toekomstige zeteltje maar veilig te stellen.

Daar heeft het land echt behoefte aan. not.
jo12345 wijzigde dit bericht op 25-09-2021 16:47
8.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
25-09-2021 16:37
Het lijkt mij op een soort open sollicitatie voor Omtzigt. Heeft ze alvast al die anti-vax figuren als achterban.
Zou die hierop zitten wachten dan?
Alle reacties Link kopieren
Aangezien Mona Keijzer geen relevant onderwerp voor mij is. En mensen met een minderwaardigheidscomplex zich genoodzaakt voelen om mij af te zeiken. Is mijn mening dat ik geen mening heb. En het me werkelijk niks boeit verder wie Mona Keijzer is en wat ze doet. Voor mijn part gaat ze een liedje zingen.
cinneluv wijzigde dit bericht op 25-09-2021 17:09
Reden: Pesten
73.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mona Keizer had zelf ontslag moeten nemen toen het besluit genomen was.
Dit is de zoveelste achterbakse streek van haar.
cinneluv schreef:
25-09-2021 16:46
Niet gevolgd, maar als volksvertegenwoordiger mag zij een andere mening hebben in een democratie, lijkt mij. Of het verstandig is om die te uiten is een tweede. Maar de ene vrouw na de andere vrouw moet weg. Rutte lijkt omringd te worden door incapabele vrouwen. Dat is in iedere geval de politieke boodschap die hij uit wil stralen: het ligt niet aan mij maar aan de vrouwen. Wanneer gaat dit hele mislukte kabinet inclusief Rutte nu eens zijn ontslag indienen?
Ze loopt al langer mee en kent de regels. Dus dit heeft ze aan haarzelf te danken. Net of Rutte haar aangemoedigd heeft om zo’n interview te geven...
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
25-09-2021 16:44
Volkomen terecht. Discussies in het kabinet vinden binnenskamers plaats. Naar buiten toe spreekt het kabinet met één mond.

Zelfs Mona weet dit heel goed. Zij heeft blijkbaar de behoefte om alles nog maar eens verder op de spits te drijven en nog meer onrust te veroorzaken.

Daar heeft het land echt behoefte aan. not.
Het land heeft er behoefte aan dat iemand zijn gezond verstand gebruikt en zich uitspreekt tegen de waanzin van de coronapas op dit moment. Dat is onverteerbare mosterd na de maaltijd. Ik vond het interview een enorme opsteker.
Maar natuurlijk had ze beter zelf op kunnen stappen. Dat was een stuk zuiverder geweest.
impala wijzigde dit bericht op 25-09-2021 16:49
3.77% gewijzigd
.
smulrol schreef:
25-09-2021 16:48
Mona Keizer had zelf ontslag moeten nemen toen het besluit genomen was.
Dit is de zoveelste achterbakse streek van haar.
Had ze er meer?
impala schreef:
25-09-2021 16:48
Het land heeft er behoefte aan dat iemand zijn gezond verstand gebruikt en zich uitspreekt tegen de waanzin van de coronapas op dit moment. Onverteerbare mosterd na de maaltijd. Ik vond het interview een enorme opsteker.
Maar natuurlijk had ze beter zelf op kunnen stappen. Dat was een stuk zuiverder geweest.
Dat mag, maar niet op deze manier. Ze heeft het verkeerd aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
cinneluv schreef:
25-09-2021 16:46
Niet gevolgd, maar als volksvertegenwoordiger mag zij een andere mening hebben in een democratie, lijkt mij. Of het verstandig is om die te uiten is een tweede. Maar de ene vrouw na de andere vrouw moet weg. Rutte lijkt omringd te worden door incapabele vrouwen. Dat is in iedere geval de politieke boodschap die hij uit wil stralen: het ligt niet aan mij maar aan de vrouwen. Wanneer gaat dit hele mislukte kabinet inclusief Rutte nu eens zijn ontslag indienen?
:rofl: Hoe verzin je het.
Alle reacties Link kopieren
cinneluv schreef:
25-09-2021 16:46
Niet gevolgd, maar als volksvertegenwoordiger mag zij een andere mening hebben in een democratie, lijkt mij.
Je snapt het niet echt? Ze is was staatssecretaris in het kabinet.
smulrol wijzigde dit bericht op 25-09-2021 16:51
2.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
cinneluv schreef:
25-09-2021 16:46
Niet gevolgd, maar als volksvertegenwoordiger mag zij een andere mening hebben in een democratie, lijkt mij.
Dit gaat niet om een volksvertegenwoordiger. Dit gaat om een lid van het kabinet. Dat is iets heel anders.

In de kamer mag iedereen alles roepen wat zij wil. Als je in het kabinet zit beslis je met zijn allen wat het beleid is en daar sta je dan achter.

Dit is net zoiets als een medewerker van Mc Donalds die achter de counter heel hard gaat staan roepen dat de hamburgers vies zijn. Ook dan wordt je terecht ontslagen.
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
25-09-2021 16:49
Dat mag, maar niet op deze manier. Ze heeft het verkeerd aangepakt.
Zeg ik toch.
.
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
25-09-2021 16:48
Had ze er meer?
Jazeker.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
25-09-2021 16:37
Het lijkt mij op een soort open sollicitatie voor Omtzigt. Heeft ze alvast al die anti-vax figuren als achterban.
Welnee, Omtzigt en Keijzer moeten elkaar helemaal niet. Staan op heel veel vlakken lijnrecht tegenover elkaar.
Am Yisrael Chai!
smulrol schreef:
25-09-2021 16:50
Jazeker.
Waar kan ik dat vinden? Ik ben wel benieuwd
Alle reacties Link kopieren
En ontopic: good riddance. Sowieso een waardeloze politica die het CDA onwaardig is met haar Baudet-achtige meninkjes.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven