Niet gevaccineerd: thuisblijven!

19-02-2020 18:34 217 berichten
Eindelijk is het zover: niet gevaccineerde kinderen mogen door de kinderopvang geweigerd worden. Zou dit een aanmoediging zijn voor anti-vaxxers om hun kind dan toch maar te laten vaccineren?
Blablabla97 schreef:
19-02-2020 18:56
Maar met die keuze vrijheid breng je andere mensen zonder die keuze in gevaar. Daarnaast kan een kind van een anti-vaxxer niet zeggen dat het wel gevaccineerd wil worden, dus voor wie is die keuzevrijheid dan?

Precies.
Alle reacties Link kopieren
[...]
Ben je wel helemaal lekker?
Hoe kan je die vergelijking nou trekken?!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2020 19:32
Reden: quote verwijderd
71.37% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
19-02-2020 18:56
Ik had ook Snouth willen quoten, niet jou. Sorry :cry:

:-D :high5:
apiejapie schreef:
19-02-2020 18:55
Op zich eens, maar wel dat om medische redenen niet of later vaccineren niet tot verwijdering van kinderdagverblijf zorgt.
ja dat is zo lullig, die groep loopt het meeste risico door die anti vaxxers
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak is het nu voorgekomen dat er een kind is overleden in Nederland omdat een ander kind niet gevaccineerd is?

Volgens mij 0 keer.

Beetje overdreven dus die hetze tegen ouders die hun kinderen niet laten vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Sjulia schreef:
19-02-2020 18:55
Ik heb er totaal geen verstand van, misschien is dit dus een domme vraag; maar in hoeverre is het gevaarlijk voor een ouder kind/tiener om veel om te gaan met kinderen die niet gevaccineerd zijn? Of voor volwassen? Of is het echt alleen gevaarlijk voor baby’s? Ik heb dus veel nichtjes en neefjes die niet gevaccineerd worden waar ik op pas en ik pas ook weleens op andere kinderen die dus wel gevaccineerd worden. Moet je zoiets melden bij de ouders als ze vragen of ik even wil oppassen en ongevaccineerd neefje is hier ook?
Voor de kinderen die gevaccineerd zijn lijkt het me geen enkel probleem, die kinderen zijn immers gevaccineerd.

Als je op hele jonge kinderen past die nog niet (volledig) gevaccineerd zijn zou ik voorzichtiger zijn.
sugarmiss schreef:
19-02-2020 18:59
Hoe vaak is het nu voorgekomen dat er een kind is overleden in Nederland omdat een ander kind niet gevaccineerd is?

Volgens mij 0 keer.

Beetje overdreven dus die hetze tegen ouders die hun kinderen niet laten vaccineren.
het is wel voorgekomen dat kinderen overleden omdat ze niet gevaccineerd waren. Dat vind je geen probleem?
sugarmiss schreef:
19-02-2020 18:59
Hoe vaak is het nu voorgekomen dat er een kind is overleden in Nederland omdat een ander kind niet gevaccineerd is?

Volgens mij 0 keer.

Beetje overdreven dus die hetze tegen ouders die hun kinderen niet laten vaccineren.

Weet je hoe dat komt? Omdat het niet gevaccineerde kind altijd bescherming van de groep genoot. Als het percentage gevaccineerde kinderen zakt wordt die bescherming onvoldoende.
Verdiep je er eens in.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-02-2020 18:59
Hoe vaak is het nu voorgekomen dat er een kind is overleden in Nederland omdat een ander kind niet gevaccineerd is?

Volgens mij 0 keer.

Beetje overdreven dus die hetze tegen ouders die hun kinderen niet laten vaccineren.
Beetje overdreven? Het is levensgevaarlijk voor sommige mensen en dat gaat niet alleen over kinderen, maar ook zwangere vrouwen en volwassenen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
19-02-2020 19:01
Voor de kinderen die gevaccineerd zijn lijkt het me geen enkel probleem, die kinderen zijn immers gevaccineerd.

Als je op hele jonge kinderen past die nog niet (volledig) gevaccineerd zijn zou ik voorzichtiger zijn.
Een ongevaccineerd neefje van een paar maanden oud zit er ook tussen. Maar zijn ouders willen dat dus zo. Die heeft ook oudere zussen die ook niet gevaccineerd zijn. Andere (buurt)kinderen waar ik af en toe op pas zijn allemaal wel over de 6 en ik denk gewoon gevaccineerd.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-02-2020 18:54
Hoewel mijn kind wel gevaccineerd is vind ik dit een hele slechte ontwikkeling.

Mensen horen zelf de keuze te hebben of ze zich wel of niet laten vaccineren.
Die keuze hebben ze ook. Het gevolg is alleen dat ze niet meer van alle faciliteiten gebruik kunnen maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
[...]

Wat een idiote vergelijking. :-?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2020 21:26
Reden: quote verwijderd
82.93% gewijzigd
sugarmiss schreef:
19-02-2020 18:59
Hoe vaak is het nu voorgekomen dat er een kind is overleden in Nederland omdat een ander kind niet gevaccineerd is?

Volgens mij 0 keer.

Beetje overdreven dus die hetze tegen ouders die hun kinderen niet laten vaccineren.
Het worden er steeds meer. Vroeger bleef de dommigheid beperkt tot een geografisch duidelijk omlijnd gebied dat bevolkt werd door godsdienstwaanzinnigen, tegenwoordig zitten de antivaxxers elkaar in het hele land op te fokken met dubieuze facebookberichten. En dat leidt er weer toe dat de vaccinatiegraad in het hele land daalt tot onder de waarde die nodig is om algemene bescherming te garanderen. Ik denk toch echt dat je dat niet moet willen, want persoonlijke vrijheid is leuk maar niet zodra die vrijheid anderen in hun vrijheid belemmert of in gevaar brengt.
Susan schreef:
19-02-2020 19:04
Die keuze hebben ze ook. Het gevolg is alleen dat ze niet meer van alle faciliteiten gebruik kunnen maken.

Zo is het. Niet gevaccineerd, dan ook geen kinderopvang wat mij betreft.
Draag zelf de gevolgen maar.
Snouth schreef:
19-02-2020 18:45
Dat doet me dan weer hier aan denken:
-link weggehaald-

Lijkt me ook niet echt de bedoeling.

Neemt niet weg dat ik een absolute pro-vaxxer ben.
wat een zieke post
\Waarom wordt je gevaccineerd, om het niet te krijgen toch? Dus wat maakt het dan uit als een ander het wel heeft.
Ik ben niet anti en niet pro. Een aantal vaccinaties zijn wel fijn maar het worden er steeds meer. Net als de uber hygiëne die moest, en nu niet zo gezond blijkt te zijn, krijg je straks mensen die nergens meer tegen kunnen. KInderziektes waar het gros gewoon doorheen rolt moet men niet willen vaccineren vind ik. Een enkeling sterft ook aan wiegedood, de wiegen maar verbieden dan? Zolang de auto niet verboden is en roken en daar toch echt nog steeds meer mensen aan sterven dan aan de mazelen begin ik te twijfelen aan die steeds meer wordende vaccinaties.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-02-2020 18:54
Hoewel mijn kind wel gevaccineerd is vind ik dit een hele slechte ontwikkeling.

Mensen horen zelf de keuze te hebben of ze zich wel of niet laten vaccineren.

Wat is het volgende wat verplicht wordt.

Leven in vrijheid en zelf keuzes kunnen maken is belangrijk.

Je wil niet een samenleving g worden zxoadks in films over de toekomst wel wordt geschetst dat je als individu geen keuze vrijheid d meer hebt maar dat alles voor je bepaald wordt door de staat.
Mensen hebben de keuze om hun kinderen niet te vaccineren en houden die keuze ook. Vaccineren wordt niet verplicht.

Maar voor mensen die hun kinderen wél laten vaccineren is nu er een mogelijkheid bij gekomen: niet je kinderen als buffer dienen voor mensen die willens en wetens jouw kinderen in gevaar brengen, maar de mogelijkheid om je van mensen die er zo in staan af te sluiten.

Het staat de antivaxxers volledig vrij om een kinderdagverblijf op te richten en zich met gelijken te omringen. Het staat ze alleen niet meer vrij om drempelloos andere kinderen in gevaar te brengen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Lady*Voldemort schreef:
19-02-2020 19:05
Het worden er steeds meer. Vroeger bleef de dommigheid beperkt tot een geografisch duidelijk omlijnd gebied dat bevolkt werd door godsdienstwaanzinnigen, tegenwoordig zitten de antivaxxers elkaar in het hele land op te fokken met dubieuze facebookberichten. En dat leidt er weer toe dat de vaccinatiegraad in het hele land daalt tot onder de waarde die nodig is om algemene bescherming te garanderen. Ik denk toch echt dat je dat niet moet willen, want persoonlijke vrijheid is leuk maar niet zodra die vrijheid anderen in hun vrijheid belemmert of in gevaar brengt.

Hier ben ik het zo ontzettend hartgrondig mee eens!!
strings-attached schreef:
19-02-2020 19:05
\Waarom wordt je gevaccineerd, om het niet te krijgen toch? Dus wat maakt het dan uit als een ander het wel heeft.
Ik ben niet anti en niet pro. Een aantal vaccinaties zijn wel fijn maar het worden er steeds meer. Net als de uber hygiëne die moest, en nu niet zo gezond blijkt te zijn, krijg je straks mensen die nergens meer tegen kunnen. KInderziektes waar het gros gewoon doorheen rolt moet men niet willen vaccineren vind ik. Een enkeling sterft ook aan wiegedood, de wiegen maar verbieden dan? Zolang de auto niet verboden is en roken en daar toch echt nog steeds meer mensen aan sterven dan aan de mazelen begin ik te twijfelen aan die steeds meer wordende vaccinaties.

O echt, laat je eens goed voorlichten. Wat een hoop onzin bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
19-02-2020 19:05
\Waarom wordt je gevaccineerd, om het niet te krijgen toch? Dus wat maakt het dan uit als een ander het wel heeft.
Ik zie dit argument echt elke keer weer voorbij komen als hierover wordt gediscussieerd. Jonge baby's hebben nog niet alle vaccinaties gehad en er zijn kinderen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Zij zijn het die gevaar lopen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-02-2020 19:01
het is wel voorgekomen dat kinderen overleden omdat ze niet gevaccineerd waren. Dat vind je geen probleem?
Dat is natuurlijk vreselijk maar voor mij geen reden om vaccinaties te verplichten.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
19-02-2020 18:57
Ben je wel helemaal lekker?
Hoe kan je die vergelijking nou trekken?!
Leg jij het verschil eens uit??
Alle reacties Link kopieren
Jullie vergeten voor het gemak dat de kinderen die vorig jaar de mazelen hadden het allemaal overleeft hebben. En ze allemaal gevaccineerd waren, op 1 kindje na dat nog te jong was.
Daarnaast ligt nu de weg open om steeds meer vaccins in te voeren, kijk naar Amerika, die lijst is nog 3x langer en verplicht. Ook gaan vanzelf ook vaccins verplicht worden voor volwassenen. Oh. En wie vanuit het buitenland op vakantie gaat naar Nederland krijgt ook een waslijst met vaccins voor ons land waaronder hondsdolheid.
Ook bestaat de biblebelt uit ruim 1/3e van Nederland. Maar het bekt altijd zo lekker natuurlijk.
In Amerika zijn ze net zo panisch voor waterpokken als dat we hier in Nederland zijn voor mazelen. Waarom? Omdat daar het vaccin in het plan zit. Ook komen juist in landen waar vaccineren verplicht is infectie haarden voor met mazelen. Mazelen was al lang voor het vaccin er was een ziekte die amper voorkwam. Echter wordt enkel maar de laatste jaren getoond waardoor het lijkt of het heel veel voorkwam. Lang voor 1957 was het vrijwel weg. Na het vaccin kwam het juist meer voor. Net als kinkhoest. Ondanks meer én eerder vaccineren komt het vaker voor. Dit staat gewoon op de website van het RIVM.
En ja. Mijn kind is gevaccineerd. Geen zorgen. Maar ik ben tegen verplichting. Iets met eigen lichaam en beschikkingsrecht. Je mag niet zomaar iets inspuiten of doen. Daar gaan ze nu aan voorbij. Maar goed, die wet zal tegelijk vast ook aangepast worden.
bolletje88 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 19:16
25.83% gewijzigd
Snouth schreef:
19-02-2020 19:09
Leg jij het verschil eens uit??

Serieus?
Joden zijn een bevolkingsgroep die geweigerd werden om wie ze waren.
Antivaxers zijn een groep die een hele foute keuze heeft gemaakt. Een keuze die anderen in gevaar brengt.

Komt ie aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven