Niet gevaccineerd: thuisblijven!

19-02-2020 18:34 217 berichten
Eindelijk is het zover: niet gevaccineerde kinderen mogen door de kinderopvang geweigerd worden. Zou dit een aanmoediging zijn voor anti-vaxxers om hun kind dan toch maar te laten vaccineren?
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
19-02-2020 19:34
Ik zeg helemaal niets over holocaust. En jawel... ik weet het heus allemaal... echt waar. Ik zeg dat het me doet denken aan het allereerste begin... dat mensen werden buitengesloten van OV en parken. Ik vind dat gewoon absoluut niet ok.
je zet een linkje neer die te maken heeft met het hele principe rondom de holocaust en daarnaast verdedig je je met de woorden dat wel of niet vaccineren vergelijkbaar is met het jodendom. Joods zijn heeft niet te maken met een keuze, je bent joods doordat je moeder joods is/was en daar is geen keuze in.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
19-02-2020 19:34
Ik zeg helemaal niets over holocaust. En jawel... ik weet het heus allemaal... echt waar. Ik zeg dat het me doet denken aan het allereerste begin... dat mensen werden buitengesloten van OV en parken. Ik vind dat gewoon absoluut niet ok.
Duh, dat was een eerste begin om duidelijk in kaart te krijgen wie het waren en hoeveel vanwege grootschalige plannen om ze om te brengen.
Begin 1942 begonnen in Auschwitz de eerste vergassingen. Pas in mei 1942 moesten in NL de Joden een ster dragen.

ik geloof niet dat er nu ergens gaskamers geïnstalleerd worden om de anti-vaxxers naartoe te slepen.
De vergelijking is ZWAAR overdreven.
Stressed is just desserts spelled backwards
rosanna08 schreef:
19-02-2020 19:44
je zet een linkje neer die te maken heeft met het hele principe rondom de holocaust en daarnaast verdedig je je met de woorden dat wel of niet vaccineren vergelijkbaar is met het jodendom. Joods zijn heeft niet te maken met een keuze, je bent joods doordat je moeder joods is/was en daar is geen keuze in.
de nazi’s bestudeerden vooral ook de raciale kenmerken, ze maten de omvang van de schedels, de omvang van neus en oor, haren om te bepalen of iemand arisch was of niet. Niet arisch: gaskamer
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-02-2020 19:41
Fijn dat ze nu gewoon geweigerd mogen worden want die kinderen zijn gewoon een gevaar voor andere kindjes.
maar ook voor zwangere vrouwen die de Rode Hond nog niet hebben gehad he.
Stressed is just desserts spelled backwards
Snouth schreef:
19-02-2020 19:15

Nogmaals; ik ben provaxxer. Maar er zijn grenzen. Niet naar kdv... helemaal prima. Maar OV en parken??
Hoezo?
Eh, want besmetting kan alleen via een kinderdagverblijf?
Hoe dom om zo te denken.

Geen vaccinatie: prima, maar hou je kind dan weg bij anderen. En daarmee worden kinderen niet buitengesloten, daarmee kiezen de ouders voor buitensluiting (als het goed is in het belang van andere kinderen, als het dan niet in het belang van hun eigen kinderen is).
En nee, het is niet haalbaar en onwenselijk om kinderen geen normaal leven te bieden doordat ze niet gevaccineerd zijn. En daarmee is dat meteen een dondersgoede reden om vaccinatie verplicht te laten stellen.

Dit topic gaat over de verplichting bij opvang. Hoe je het ook wendt of keert, dat is een goed plan en het uitbreiden waard!
anoniem_392035 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 19:59
20.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dat je je eigen kind niet wil vaccineren, helemaal prima. Moet je lekker zelf weten.
Maar dat je andere kinderen daarmee ook bloot wil stellen aan mogelijke risico’s vind ik absurd. Ik ben dus heel blij met de wetgeving dat een kdv mag kiezen om niet gevaccineerde kinderen te weigeren. Aan een ieder om te kiezen of ze wel of niet van zo’n kdv gebruik willen maken.

Wat me dan wel weer heel kwaad maakt is dat ik vandaag dit bericht op fb lees:

Er ging een wereld voor me open vandaag.

Ik wist dat er mensen zijn die hun kinderen niet laten vaccineren én dat er mensen zijn die hun kinderen wél laten vaccineren.

Whatever.
Wat mij betreft allemaal prima.

Maar:

Dat er óók mensen zijn met het verstand van een stoeptegel die de moed hebben om via de Still fb pagina op jacht te gaan naar ouders van een overleden kind?

Nee, ik wist niet dat ze bestonden.
Ik schuif ze maar in het stinkende hoekje van alle andere extremisten in de wereld.

Ik kreeg berichten van ouders die via messenger allerlei vragen kregen over het overlijden van hun kind en daaropvolgend de vraag of er gevaccineerd was.

Wanneer het antwoord op de vaccinatievraag “ja” was, dan kregen zij het dood-door-schuld verhaal.

Als jij één van die ouders bent die is lastiggevallen door deze enge mensen;
Wil je me dan even een berichtje sturen met daarbij wat screenshots?
Dan kunnen we met een flink dossier aangifte doen zodat dit stopt.

Warme groet,
(Naam verwijderd ivm privacy)



Een of andere anti vacc persoon of beweging gaat dus mensen die een kindje verloren hebben berichtjes sturen om ze even te vertellen dat ze het aan zich zelf hebben te danken dat hun kindje is overleden.. want ze hebben gevaccineerd.
Dan ben je toch behoorlijk ziek hoor... helaas bestaat er geen vaccin voor enorme domheid en onbeschoftheid.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn genoeg gastouders en opvangen die wel ongevaccineerde kinderen opvangen (soms heel bewust, ook abtivaxxers zijn gastouders en de antroposofische kinderopvangen vinden het ook prima) dus voor de vaccinatiegraad zal het niet zoveel helpen.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
19-02-2020 19:53
dat je je eigen kind niet wil vaccineren, helemaal prima. Moet je lekker zelf weten.
Maar dat je andere kinderen daarmee ook bloot wil stellen aan mogelijke risico’s vind ik absurd. Ik ben dus heel blij met de wetgeving dat een kdv mag kiezen om niet gevaccineerde kinderen te weigeren. Aan een ieder om te kiezen of ze wel of niet van zo’n kdv gebruik willen maken.

Wat me dan wel weer heel kwaad maakt is dat ik vandaag dit bericht op fb lees:

Er ging een wereld voor me open vandaag.

Ik wist dat er mensen zijn die hun kinderen niet laten vaccineren én dat er mensen zijn die hun kinderen wél laten vaccineren.

Whatever.
Wat mij betreft allemaal prima.

Maar:

Dat er óók mensen zijn met het verstand van een stoeptegel die de moed hebben om via de Still fb pagina op jacht te gaan naar ouders van een overleden kind?

Nee, ik wist niet dat ze bestonden.
Ik schuif ze maar in het stinkende hoekje van alle andere extremisten in de wereld.

Ik kreeg berichten van ouders die via messenger allerlei vragen kregen over het overlijden van hun kind en daaropvolgend de vraag of er gevaccineerd was.

Wanneer het antwoord op de vaccinatievraag “ja” was, dan kregen zij het dood-door-schuld verhaal.

Als jij één van die ouders bent die is lastiggevallen door deze enge mensen;
Wil je me dan even een berichtje sturen met daarbij wat screenshots?
Dan kunnen we met een flink dossier aangifte doen zodat dit stopt.

Warme groet,
(Naam verwijderd ivm privacy)



Een of andere anti vacc persoon of beweging gaat dus mensen die een kindje verloren hebben berichtjes sturen om ze even te vertellen dat ze het aan zich zelf hebben te danken dat hun kindje is overleden.. want ze hebben gevaccineerd.
Dan ben je toch behoorlijk ziek hoor... helaas bestaat er geen vaccin voor enorme domheid en onbeschoftheid.
Gaat echt vele malen te ver zulke dingen. Schandalig. Waar zit hun verstand zeg.🤮
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
19-02-2020 19:34
. En jawel... ik weet het heus allemaal... echt waar. Ik zeg dat het me doet denken aan het allereerste begin... dat mensen werden buitengesloten van OV en parken. Ik vind dat gewoon absoluut niet ok.

Djeezzzz wat ongelooflijk ongepast om dit te vergelijken met verregaande discriminatie die doet denken aan... er is niet eens wat verplicht!

Heb jij je vaccinaties wel gehaald?
Als ik op vakantie ga dan zoek ik ook altijd op welke vaccinaties aangeraden worden en als daar iets bij staat waar ik nog niet voor ingeënt ben of een vaccinatie verlopen is dan maak ik een afspraak bij de GGD. Alleen voor China had ik 3 vaccinaties nodig, nou wat veel zeg! Bij al m'n andere reizen was het soms even een kwestie van een booster voor DTP of Hepatitis A. Wordt in mijn geval ook nog eens volledig vergoed door m'n aanvullende zorgverzekering dus waarom zou ik het niet doen?!
sugarmiss schreef:
19-02-2020 18:54
Hoewel mijn kind wel gevaccineerd is vind ik dit een hele slechte ontwikkeling.

Mensen horen zelf de keuze te hebben of ze zich wel of niet laten vaccineren.

Wat is het volgende wat verplicht wordt.

Leven in vrijheid en zelf keuzes kunnen maken is belangrijk.

Je wil niet een samenleving g worden zxoadks in films over de toekomst wel wordt geschetst dat je als individu geen keuze vrijheid d meer hebt maar dat alles voor je bepaald wordt door de staat.


Keuzevrijheid is betrekkelijk, dat kan alleen met beleid. En daar waar andere mensen in gevaar gebracht worden houdt het gewoon op! Anders kan je ook wel de keuzevrijheid willen om met een fles jenever op achter het stuur te willen of met 160 door een woonerf te gassen.

Antivaxxers brengen hun kinderen en anderen onnodig in gevaar. Goed dat daar tegen opgetreden wordt. Je hoort het steeds meer dat een pasgeboren baby ernstig ziek in het ziekenhuis op het randje balanceert omdat het ziek gemaakt is door een ongevaccineerd kind.
Wat afschuwelijk wat die persoon/ personen doen. Van welke kant uit dan ook, dit is gewoon onmenselijk gedrag.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
19-02-2020 18:55
Op zich eens, maar wel dat om medische redenen niet of later vaccineren niet tot verwijdering van kinderdagverblijf zorgt.
Die kinderen worden uitgezonderd van de nieuwe regel.
S-Meds schreef:
19-02-2020 18:34
Zou dit een aanmoediging zijn voor anti-vaxxers om hun kind dan toch maar te laten vaccineren?
Ik vrees van niet. Diegene die overtuigd zijn van het feit dat je autistisch kunt worden door vaccinaties zullen dit geen reden vinden om te vaccineren. Misschien als er uitbraken komen met verregaande gevolgen komen ze tot ander inzicht. En dan alleen de niet-gelovigen. Gelovigen vinden vaak een dood kind de keuze van God.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel anti-vaxxers zouden afgelopen week de uitzending van Over mijn lijk hebben gezien met daarin de veel te jonge vrouwen, waaronder een moeder met twee heel jonge kinderen, die overleden zijn aan baarmoederhalskanker? Dat wil je je dochters toch niet aan doen door ze niet te laten vaccineren?
Alle reacties Link kopieren
... Delete

(Was mosterd)
flipje2 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 20:57
96.91% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
19-02-2020 19:34
Ik zeg helemaal niets over holocaust. En jawel... ik weet het heus allemaal... echt waar. Ik zeg dat het me doet denken aan het allereerste begin... dat mensen werden buitengesloten van OV en parken. Ik vind dat gewoon absoluut niet ok.
Echt, nou ophouden hoor. Maakt niet uit iedereen slaat de plank wel eens een beetje mis. Jij slaat hem nu volledig mis en bij elk van je reacties wordt het alleen maar erger...
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
19-02-2020 20:23
Ik vrees van niet. Diegene die overtuigd zijn van het feit dat je autistisch kunt worden door vaccinaties zullen dit geen reden vinden om te vaccineren. Misschien als er uitbraken komen met verregaande gevolgen komen ze tot ander inzicht. En dan alleen de niet-gelovigen. Gelovigen vinden vaak een dood kind de keuze van God.
Mensen uit een religieuze omgeving laten heel soms hun kind nog stiekem vaccineren. Die zeggen dan tegen hun omgeving dat er niet gevaccineerd is, maar puntje bij paaltje hebben ze toch liever een gezond kind.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
19-02-2020 19:53
Een of andere anti vacc persoon of beweging gaat dus mensen die een kindje verloren hebben berichtjes sturen om ze even te vertellen dat ze het aan zich zelf hebben te danken dat hun kindje is overleden.. want ze hebben gevaccineerd.
Dan ben je toch behoorlijk ziek hoor... helaas bestaat er geen vaccin voor enorme domheid en onbeschoftheid.
Echt heel walgelijk. Ik ben ook lid van die groep, ik las dit bericht gisteren en ik kook nog steeds van woede.
Het is zulk ziek gedrag. Echt bizar.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
snoepzak schreef:
19-02-2020 20:44
Echt, nou ophouden hoor. Maakt niet uit iedereen slaat de plank wel eens een beetje mis. Jij slaat hem nu volledig mis en bij elk van je reacties wordt het alleen maar erger...
geen plank maar de hele hornbach misgeslagen noem ik dat
Susan schreef:
19-02-2020 19:07
Ik zie dit argument echt elke keer weer voorbij komen als hierover wordt gediscussieerd. Jonge baby's hebben nog niet alle vaccinaties gehad en er zijn kinderen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Zij zijn het die gevaar lopen.
Misschien dan de jonge baby's niet meer naar de kinderopvang? Vind ik toch al niks die hele kleintjes de hele dag weg.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
19-02-2020 21:43
Misschien dan de jonge baby's niet meer naar de kinderopvang? Vind ik toch al niks die hele kleintjes de hele dag weg.
Dus omdat jij het niets vind dat “hele kleintjes” de hele dag naar de opvang gaan moeten we dat maar stoppen. Oké, en wie gaat dan de opvang regelen? Of wie gaat er voor zorgen dat er inkomen blijft?
Je krijgt in NL nog steeds maar Max 12 wkn verlof na bevalling... na die 12 wkn is het of werken (en dus opvang) of geen inkomen...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
flipje2 schreef:
19-02-2020 20:46
Mensen uit een religieuze omgeving laten heel soms hun kind nog stiekem vaccineren. Die zeggen dan tegen hun omgeving dat er niet gevaccineerd is, maar puntje bij paaltje hebben ze toch liever een gezond kind.
Ja, weet ik. Stiekem naar het CB omdat ze anders door hun hele omgeving worden uitgekotst. Echt triest.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer gaat de wet in? Ga ik gelijk aan mijn kdv vragen of ze dit op willen nemen in de toelatingseisen.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
19-02-2020 21:47
Dus omdat jij het niets vind dat “hele kleintjes” de hele dag naar de opvang gaan moeten we dat maar stoppen. Oké, en wie gaat dan de opvang regelen? Of wie gaat er voor zorgen dat er inkomen blijft?
Je krijgt in NL nog steeds maar Max 12 wkn verlof na bevalling... na die 12 wkn is het of werken (en dus opvang) of geen inkomen...
Ja..wauw.. keuzevrijheid.. :facepalm: .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven