Nieuwe ontwikkelingen in de zaak Madeleine McCann deel 2

16-06-2020 19:56 2679 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou het dan eindelijk opgelost worden?
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/du ... ~aae8cd5b/

Was het de Duitser met de camper? Wie was de mysterieuze man die 's middags rond appartement 5a sloop? Wat was de rol van de paus? Waarom zijn de telefoongegevens gewist? Hoe betrouwbaar zijn de snifferdogs en wat is de rol van de ouders?

Omdat de politie er niet uit komt nemen wij hier op VIVA onze verantwoordelijkheid en speuren verder.

Blijf meeschrijven dan heb je altijd een alibi ;)

Linkje naar vorige deel
actueel/heropend-maddie-mccann/list_messages/463385
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-06-2020 09:17
Reden: Juiste link toegevoegd
8.14% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Oké, zoveel mensen die denken dat de ouders het gedaan hebben. De honden, de rare fratsen. Maar WAT zou dan een goede tijdlijn zijn? Geef eens een suggestie.

Wanneer vond het ongeluk plaats?
Waar lag Maddie voordat haar vermissing gemeld werd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Maktub schreef:
16-06-2020 21:59
Reactie op het vorige topic over de vraag waarom zoveel hooggeplaatste mensen bij de zaak betrokken zijn geweest:

Deze zaak is al direct gepolitiseerd. Een onderzoek naar een vermist Brits meisje op Portugees grondgebied. Waar direct Britse media en politie bij is gehaald, tegenover de Portugese politie. Daarmee is het een kwestie geworden van internationale betrekkingen, en een politiek onderwerp. Plus de grote hoeveelheid media-aandacht. Dan is het politiek gezien interessant je ermee te bemoeien.




Op dag 2 stond de ambassadeur er al.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
16-06-2020 20:14
Waar baseer je dat op?
Heb je een overzicht van die dag?

Dagen aan zee zijn nooit 100% slecht, kan zo een paar uur zon hebben, ligt aan de wind.

3 mei was een mooie dag trouwens.
Nee, het was geen mooie dag. Van half bewolkt en in de ochtend naar 90% bewolkt en 18 graden in de middag.
Er zijn uitgebreide weerrapporten van deze dag op het net te vinden.
hollebollegijs schreef:
16-06-2020 21:06
Ik zit net nog even terug te lezen.
De vraag is steeds waarom er - in eerste instantie - een wat oudere foto is gebruikt.

Zoals ik het lees heeft Tapas7 vriend Russ O'Brien de eerste foto die nacht aangeleverd, mogelijk van een vorige vakantie van zijn toestel gehaald of van een van de ouders gekregen.

Die eerste foto wordt aangeleverd om 02.00 in de totale chaos van die nacht.
Het ging om het fototoestel van de McCann's.
Waarom is daar maar één foto vanaf gehaald en ook pas na drie weken én na bewerkt te zijn met Photoshop?
Alle reacties Link kopieren Quote
Blankepit schreef:
16-06-2020 22:51
Nee, het was geen mooie dag. Van half bewolkt en in de ochtend naar 90% bewolkt en 18 graden in de middag.
Er zijn uitgebreide weerrapporten van deze dag op het net te vinden.
Maar wat wil je daarmee zeggen? Dat de foto niet op de bewuste 3 Mei 2007 gemaakt is? Dat de foto fake is? Dat die geshopt is? Dat de de ouders de hand hebben gehad in de vermissing?

Om heel eerlijk te zijn blijft de zaak naar mijn mening met raadsels omgeven, maar duidt niets echt op actieve betrokkenheid van de ouders. Het idee dat je kind zeer waarschijnlijk misbruikt is en niet meer leeft (en jij als ouder je kind, omdat je je veilig waande op de vakantie bestemming, haar dit lot mogelijk had kunnen besparen) lijkt mij een living hell. En daarbij ga ik er dus ook vanuit dat de ouders niet actief betrokken zijn in de vermissing van hun dochter. Misschien is dat naïef van mij overigens, ook omdat er geen bewijs is dat ze het niet gedaan hebben.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
16-06-2020 23:01
Maar wat wil je daarmee zeggen? Dat de foto niet op de bewuste 3 Mei 2007 gemaakt is? Dat de foto fake is? Dat die geshopt is? Dat de de ouders de hand hebben gehad in de vermissing?

Om heel eerlijk te zijn blijft de zaak naar mijn mening met raadsels omgeven, maar duidt niets echt op actieve betrokkenheid van de ouders. Het idee dat je kind zeer waarschijnlijk misbruikt is en niet meer leeft (en jij als ouder je kind, omdat je je veilig waande op de vakantie bestemming, haar dit lot mogelijk had kunnen besparen) lijkt mij een living hell. En daarbij ga ik er dus ook vanuit dat de ouders niet actief betrokken zijn in de vermissing van hun dochter. Misschien is dat naïef van mij overigens, ook omdat er geen bewijs is dat ze het niet gedaan hebben.
Wat ik ermee wil zeggen is dat iemand zegt dat het een mooie dag was zonder dat ook maar te hebben opgezocht.

Niets dat duidt op betrokkenheid van de ouders? Een kadaverhond die afgaat op de kleren van de moeder? Op een T-shirt en knuffel van Madeleine? Op de auto en autosleutel van de McCann's? Een bloedhond die dat bevestigt? Dat is een serieuze red flag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blankepit schreef:
16-06-2020 22:58
Het ging om het fototoestel van de McCann's.
Waarom is daar maar één foto vanaf gehaald en ook pas na drie weken én na bewerkt te zijn met Photoshop?


Is dat Photoshop door de technisch recherche vastgesteld?
Waar kan ik dat vinden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blankepit schreef:
16-06-2020 22:58
Het ging om het fototoestel van de McCann's.
Waarom is daar maar één foto vanaf gehaald en ook pas na drie weken én na bewerkt te zijn met Photoshop?


Is dat Photoshop door de technisch recherche vastgesteld?
Waar kan ik dat vinden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blankepit schreef:
16-06-2020 22:51
Nee, het was geen mooie dag. Van half bewolkt en in de ochtend naar 90% bewolkt en 18 graden in de middag.
Er zijn uitgebreide weerrapporten van deze dag op het net te vinden.




Gevonden, 's middags half bewolkt.
Foto kan prima gemaakt zijn tijdens een zonnig moment.

De vergissing was van mij, ik dacht dat het een mooie dag was.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 16-06-2020 23:22
8.75% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
16-06-2020 23:18
Is dat Photoshop door de technisch recherche vastgesteld?
Waar kan ik dat vinden.
Ja, de hele EXIF-file kan je terugvinden op het internet. De data van bijvoorbeeld wanneer een foto genomen is, is relatief eenvoudig te aan te passen.
We weten dat Photoshop CS voor Windows gebruikt is, alleen niet waarvoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blankepit schreef:
16-06-2020 23:21
Ja, de hele EXIF-file kan je terugvinden op het internet. De data van bijvoorbeeld wanneer een foto genomen is, is relatief eenvoudig te aan te passen.
We weten dat Photoshop CS voor Windows gebruikt is, alleen niet waarvoor.



Ik weet hoe ik fotoshop, doe dat regelmatig.
Ik wil het rapport van de technische recherche, die hebben dat ontdekt en er iets over geschreven vermoed ik.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blankepit schreef:
16-06-2020 23:21

We weten dat Photoshop CS voor Windows gebruikt is, alleen niet waarvoor.

We :-D

Zit je bij een ondezoekscollectief?

Volgens mij heb je de informatie van een Engels forum die al jaren bezig zijn de ouders te ontmaskeren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
16-06-2020 23:20
Gevonden, 's middags half bewolkt.
Foto kan prima gemaakt zijn tijdens een zonnig moment.

De vergissing was van mij, ik dacht dat het een mooie dag was.
Er was sprake van zowel lage als hoge bewolking, in toenemende mate naar 90% bedekking.
Het is in theorie mogelijk dat de foto op een moment is genomen dat net de zon doorbrak. Daar heb ik ook niet zoveel problemen mee. Wel met het bewerken van de foto met Photoshop en dat je de enige foto van het toestel pas na drie weken vrijgeeft en de rest niet aan de politie ter beschikking stelt om het onderzoek te bevorderen. Je bent 6 dagen op pad met 3 kleintjes. Het is zeer vreemd als daar niet minimaal 60 foto's van de kinderen opstonden.
hollebollegijs schreef:
16-06-2020 23:27
We :-D
Ja, jij weet het nu ook dus we. ;)

En ik haal mijn informatie overal. Docu's, boeken, internet, fora.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja is dat vreemd? Ik vind van niet...heb ik ook nooit gedaan. Ik genoot liever van het moment dan constant opletten of er foto geniek moment aanbrak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blankepit schreef:
16-06-2020 23:34
Er was sprake van zowel lage als hoge bewolking, in toenemende mate naar 90% bedekking.
Het is in theorie mogelijk dat de foto op een moment is genomen dat net de zon doorbrak. Daar heb ik ook niet zoveel problemen mee. Wel met het bewerken van de foto met Photoshop en dat je de enige foto van het toestel pas na drie weken vrijgeeft en de rest niet aan de politie ter beschikking stelt om het onderzoek te bevorderen. Je bent 6 dagen op pad met 3 kleintjes. Het is zeer vreemd als daar niet minimaal 60 foto's van de kinderen opstonden.



Ik heb al twee keer gevraagd of ik het rapport van de technische recherche kan krijgen waar deze bevindingen in zijn gedaan.

Jouw informatie komt van dit forum
https://jillhavern.forumotion.net/

De ondertitel laat al een bepaalde vooringenomenheid zien:
Kate McCann's lawyer Carlos Pinto de Abreu: ''If you were Portuguese this would be enough to put you in prison''

Als dat je bron is prima maar objectief is het niet, blijft natuurlijk wel staan dat zaken als een weerrapport natuurlijk handig zijn en - zover ik kan zien - correct weergegeven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
kataravrouw schreef:
16-06-2020 23:40
Ja is dat vreemd? Ik vind van niet...heb ik ook nooit gedaan. Ik genoot liever van het moment dan constant opletten of er foto geniek moment aanbrak.
Ik ben ook helemaal niet van het fotograferen. Maar op vakantie gebeurt er zoveel dat leuk is om vast te leggen. De kinderen samen in het zwembad, aan het strand, samen uit eten, kind slaapt zo lief op de ligstoel, etc. Maar ... deze ouders brachten hun kinderen van de crèche naar bed en gingen er dan zelf op uit. Dus er was weinig aanleiding voor foto's inderdaad. Ze zagen de kinderen nauwelijks.
Alle reacties Link kopieren Quote
kataravrouw schreef:
16-06-2020 23:40
Ja is dat vreemd? Ik vind van niet...heb ik ook nooit gedaan. Ik genoot liever van het moment dan constant opletten of er foto geniek moment aanbrak.




Het was de begintijd van de digitale fotografie, misschien was er nog een fototoestel met rolletje (ik verzin maar wat)
Misschien is in het kader van de privacy niet alles online gezet.

Misschien hebben ze niet veel met foto's maken.

Als iets afwijkt is het niet meteen verdacht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja precies....daarom vind ik het niet vreemd dat erniet veel foto s zijn.
Ik ben toch echt benieuwd wat die Duitsers nou voor aanwijzingen achterhouden.
Dat gaan we tijdens dit deel 2 nog wel meekrijgen vermoed ik.
snug schreef:
16-06-2020 22:35
Oké, zoveel mensen die denken dat de ouders het gedaan hebben. De honden, de rare fratsen. Maar WAT zou dan een goede tijdlijn zijn? Geef eens een suggestie.

Wanneer vond het ongeluk plaats?
Waar lag Maddie voordat haar vermissing gemeld werd?
Volgens de lijkhond achter de bank.
Alle reacties Link kopieren Quote
ikBedoelHetGoed schreef:
16-06-2020 23:51
Volgens de lijkhond achter de bank.




SNUG vroeg een tijdslijn.
Die is alleen mogelijk tussen 18.00 en 20.30 (eten)

Maar omdat het zo moeilijk is een tijdslijn te maken hebben ze iets anders bedacht, Madeleine is al op 2 mei verdwenen en de mensen die haar op 3 mei gezien hebben liegen met de ouders mee en de foto's zijn vervalst.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blankepit schreef:
16-06-2020 23:50
Ik ben toch echt benieuwd wat die Duitsers nou voor aanwijzingen achterhouden.
Dat gaan we tijdens dit deel 2 nog wel meekrijgen vermoed ik.


Regel je nog die link naar het politie rapport over die vervalste foto.
Dat zal bij de politie ook wel vragen hebben opgeroepen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
16-06-2020 23:46
Het was de begintijd van de digitale fotografie, misschien was er nog een fototoestel met rolletje (ik verzin maar wat)
Misschien is in het kader van de privacy niet alles online gezet.

Misschien hebben ze niet veel met foto's maken.

Als iets afwijkt is het niet meteen verdacht.
Afwijkingen zijn het waard om onderzocht te worden.

Het ging hier om een Canon PowerShot A620; niet meer de eerste generatie digitale toestellen en in een tijd zonder smartphones met goede camera's het enige waarmee ouders hun kinderen op de foto konden zetten. Ik denk dat het toch niet gek is te veronderstellen dat je zomaar 10 foto's per dag neemt van je kleine kinderen. Wie weet wat op de achtergrond van de foto's allemaal voor informatie staat.
Misschien namen de McCann's geen foto's, weten wij veel maar vragen roept het zeker op.
hollebollegijs schreef:
16-06-2020 23:56
Regel je nog die link naar het politie rapport over die vervalste foto.
Dat zal bij de politie ook wel vragen hebben opgeroepen.
Ik ben je hondje niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven