Nieuwe ontwikkelingen in de zaak Madeleine McCann deel 2

16-06-2020 19:56 2679 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou het dan eindelijk opgelost worden?
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/du ... ~aae8cd5b/

Was het de Duitser met de camper? Wie was de mysterieuze man die 's middags rond appartement 5a sloop? Wat was de rol van de paus? Waarom zijn de telefoongegevens gewist? Hoe betrouwbaar zijn de snifferdogs en wat is de rol van de ouders?

Omdat de politie er niet uit komt nemen wij hier op VIVA onze verantwoordelijkheid en speuren verder.

Blijf meeschrijven dan heb je altijd een alibi ;)

Linkje naar vorige deel
actueel/heropend-maddie-mccann/list_messages/463385
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-06-2020 09:17
Reden: Juiste link toegevoegd
8.14% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
lindaatje1900 schreef:
16-06-2020 21:22
Waarom wil je het dan weten?


Waar heb je het over o_o

Ik wil niets weten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
hollebollegijs schreef:
16-06-2020 21:26
Waar heb je het over o_o

Ik wil niets weten.
Ik vroeg me af waarom je de vraag stelde over de foto.
Die stelde je toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Porterenee schreef:
16-06-2020 20:56
Ik hoop dat die duitser in dit deel zijn mond opendoet.

Kunnen we weer verder met ons leven.
Ik hoop het ook, voor Madeleine en haar familie.
Alle reacties Link kopieren Quote
hollebollegijs schreef:
16-06-2020 21:06
Ik zit net nog even terug te lezen.
De vraag is steeds waarom er - in eerste instantie - een wat oudere foto is gebruikt.

Zoals ik het lees heeft Tapas7 vriend Russ O'Brien de eerste foto die nacht aangeleverd, mogelijk van een vorige vakantie van zijn toestel gehaald of van een van de ouders gekregen.

Die eerste foto wordt aangeleverd om 02.00 in de totale chaos van die nacht.
Dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
lindaatje1900 schreef:
16-06-2020 21:30
Ik vroeg me af waarom je de vraag stelde over de foto.
Die stelde je toch?
Nee

Dat vragen andere deelnemers zich af.

Waarom een oudere foto bla, bla, bla, bla en vinden het heel verdacht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De schrijvers van dat hoek = de makers van de Netflix documentaire volgens mij.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Iemand uit vorige topic zei dat het raar was dat de ouders een oude foto gebruikte om hun dochter te vinden. Dus expres geen recente gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik vind dat raar. Ze was al een stuk ouder en had veel langer haar.
Alle reacties Link kopieren Quote
hollebollegijs schreef:
16-06-2020 21:26
Ja, van dit boek, een digitale versie is toch ook een boek :-D
Op mijn e-reader.
Aha, een e-book dus. Je schreef boek, vandaar. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
hollebollegijs schreef:
16-06-2020 21:32
Nee

Dat vragen andere deelnemers zich af.

Waarom een oudere foto bla, bla, bla, bla en vinden het heel verdacht.
Rechtgezet, dank je. ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
lindaatje1900 schreef:
16-06-2020 21:31
Dit.
Dat is toch gewoon een vraag van anderen met daaronder een verklaring.

Ik snap trouwens dat het niet het eerste is waar je zelf aan denkt in stress/chaos. Maar de politie zal daar toch heel snel naar vragen, naar een foto. Dan ga je toch als ouder gelijk de herkenbaarste foto die je bij je hebt regelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
boontje89 schreef:
16-06-2020 21:37
Dat is toch gewoon een vraag van anderen met daaronder een verklaring. (Toevoeging: en dat is hierboven al rechtgezet zie ik ;) )

Ik snap trouwens dat het niet het eerste is waar je zelf aan denkt in stress/chaos. Maar de politie zal daar toch heel snel naar vragen, naar een foto. Dan ga je toch als ouder gelijk de herkenbaarste foto die je bij je hebt regelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwwitje80 schreef:
16-06-2020 21:33
Iemand uit vorige topic zei dat het raar was dat de ouders een oude foto gebruikte om hun dochter te vinden. Dus expres geen recente gebruiken.


Wat voor belang hebben ze daar bij?

Overigens wordt de eerste foto om 02.00 in die eerste chaotische nacht aangeleverd door Russ O'Brien (een van de vrienden)
Joost mag weten waar hij hem vandaan haalde en of hij wist dat het geen recente foto was.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
boontje89 schreef:
16-06-2020 21:37
Dat is toch gewoon een vraag van anderen met daaronder een verklaring.

Ik snap trouwens dat het niet het eerste is waar je zelf aan denkt in stress/chaos. Maar de politie zal daar toch heel snel naar vragen, naar een foto. Dan ga je toch als ouder gelijk de herkenbaarste foto die je bij je hebt regelen.
Wie weet is dat allemaal op advies?
Of de foto waar een heel kenmerkend detail duidelijk op staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
MonkeyTown schreef:
16-06-2020 21:33
De schrijvers van dat hoek = de makers van de Netflix documentaire volgens mij.

Nee, ze zitten er wel in.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde mn bericht wijzigen en niet mezelf quoten maar alles gaat mis nu. Maar goed dat ik geen internet detective ben :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
boontje89 schreef:
16-06-2020 21:37
Dat is toch gewoon een vraag van anderen met daaronder een verklaring.

Ik snap trouwens dat het niet het eerste is waar je zelf aan denkt in stress/chaos. Maar de politie zal daar toch heel snel naar vragen, naar een foto. Dan ga je toch als ouder gelijk de herkenbaarste foto die je bij je hebt regelen.


De eerste nacht waren er veel taalproblemen.
De politie sprak geen Engels en de McCanns geen Portugees.

Misschien heeft de politie meerdere foto's gevraagd en die gebruikt.

Als je het leest, het was nogal chaotisch die nacht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet iemand hoe het de tweeling is vergaan? Moet voor hen toch afschuwelijk zijn; de wetenschap dat de halve wereld je ouders verdenkt van de moord op je zus? En hoe zouden zij dat zien? Ben ik oprecht benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwwitje80 schreef:
16-06-2020 21:39
Of de foto waar een heel kenmerkend detail duidelijk op staat.

Precies

Kan goed zijn dat op dat moment de keuze op die foto viel omdat het vlekje goed zichtbaar was.

En die foto aan het zwembad vind ik helemaal niet zo duidelijk, hoedje op, lachend, beetje schuin.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een stukje uit de politie files over iemand die meehielp met vertalen en over de foto’s.

“She states that she carried out these diligences, and other diligences, at the request of the GNR Commander as they used the deponent's knowledge of the English language to translate the questions that were asked from the missing person's family members, and the answers that were given. She remembers that Gerry gave the GNR Commander several photographs of the missing person. These were postcard-type photographs, taking their size and shape into account. They were actually photographs of the size and shape of a postcard”

https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/TIME ... MATION.htm

Wat haar rol precies was snap ik niet compleet, ze is wel iemand van de autoriteiten volgens mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eva1977 schreef:
16-06-2020 21:44
Weet iemand hoe het de tweeling is vergaan? Moet voor hen toch afschuwelijk zijn; de wetenschap dat de halve wereld je ouders verdenkt van de moord op je zus? En hoe zouden zij dat zien? Ben ik oprecht benieuwd naar.


https://www.nowtolove.com.au/parenting/ ... -now-54704
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
madamecannibale schreef:
16-06-2020 21:46
Een stukje uit de politie files over iemand die meehielp met vertalen en over de foto’s.

“She states that she carried out these diligences, and other diligences, at the request of the GNR Commander as they used the deponent's knowledge of the English language to translate the questions that were asked from the missing person's family members, and the answers that were given. She remembers that Gerry gave the GNR Commander several photographs of the missing person. These were postcard-type photographs, taking their size and shape into account. They were actually photographs of the size and shape of a postcard”

https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/TIME ... MATION.htm

Wat haar rol precies was snap ik niet compleet, ze is wel iemand van de autoriteiten volgens mij.



Dus de politie kreeg meerdere foto's en heeft daar een keus uit gemaakt.
Misschien waren dat van die gewone traditionele foto's, ik las dat de Portugese politie in die tijd nauwelijks computers had dus misschien MOEST het wel aangeleverd worden op papier.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Reactie op het vorige topic over de vraag waarom zoveel hooggeplaatste mensen bij de zaak betrokken zijn geweest:

Deze zaak is al direct gepolitiseerd. Een onderzoek naar een vermist Brits meisje op Portugees grondgebied. Waar direct Britse media en politie bij is gehaald, tegenover de Portugese politie. Daarmee is het een kwestie geworden van internationale betrekkingen, en een politiek onderwerp. Plus de grote hoeveelheid media-aandacht. Dan is het politiek gezien interessant je ermee te bemoeien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maktub schreef:
16-06-2020 21:59
Reactie op het vorige topic over de vraag waarom zoveel hooggeplaatste mensen bij de zaak betrokken zijn geweest:

Deze zaak is al direct gepolitiseerd. Een onderzoek naar een vermist Brits meisje op Portugees grondgebied. Waar direct Britse media en politie bij is gehaald, tegenover de Portugese politie. Daarmee is het een kwestie geworden van internationale betrekkingen, en een politiek onderwerp. Plus de grote hoeveelheid media-aandacht. Dan is het politiek gezien interessant je ermee te bemoeien.
Eens. En de verhouding tussen enerzijds de Portugese politie en anderzijds de Britten lag gevoelig.

En daarbij werd SKY news er al snel bij betrokken en gaat de Britse pers ook vaak “voortvarend” te werk.

Bovendien -en het zou niet mogen- geldt dat de afkomst van Madeleine met haar gestudeerde en beter gesitueerde ouders en haar uiterlijk (een mooi kind, bijna engel-achtig) ongetwijfeld ook een rol heeft gespeeld bij de vraag waarom het zo’n hot topic werd in de media dat ook hooggeplaatste personen er bijna niet aan ontkwamen om er iets van te vinden/zeggen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven