Olcay fatshaming

dinsdag 18 juni 2019 om 15:10
En eigenlijk gaat het niet eens om de moeite, maar die arme mensen die er steeds tegenaan moeten kijken! Confrontatie met mensen die niet goed voor zichzelf zorgen, zou verboden moeten worden!quattro-stagioni schreef: ↑18-06-2019 15:08Al dat haar, bah! Schepsels mensen die dat allemaal maar wild laten groeien, zijn gewoon lui! Hoeveel moeite is het nou om het af te scheren?
![]()
dinsdag 18 juni 2019 om 15:12
En al die extra kosten doordat die haren allerlei ongedierte aantrekken en je ziek maken.JonathanStrange schreef: ↑18-06-2019 15:10En eigenlijk gaat het niet eens om de moeite, maar die arme mensen die er steeds tegenaan moeten kijken! Confrontatie met mensen die niet goed voor zichzelf zorgen, zou verboden moeten worden!
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 18 juni 2019 om 15:32
Het is ook heel raar om te vragen of iemand afgevallen is! Als je dat moet vragen dan twijfel je er dus aan. Gewoon volgende keer zeggen: "Wat zie je er goed uit!". is echt voldoende. Niet altijd de lijn en het gewicht erbij halen. Ook irl krijgen ze daar genoeg van. En niet zoveel anames doen. Word je ook een leuker persoon van.Maya85 schreef: ↑18-06-2019 14:45Nee, dat als je bijvoorbeeld zegt 'wat zie jij er goed uit, ben je afgevallen?' dat mensen tegenwoordig denken:
- dus ik zie er alleen goed uit als ik afgevallen ben?
- ik ben niet afgevallen, zag ik er de vorige keer dan zo dik uit, wat had ik aan?
- ik ben wel afgevallen, maar waarom let jij daar op?
+ als je de volgende keer geen compliment maakt, dan denken vrouwen:
- zou ik er nu niet goed uitzien?
- zou ze me nu dik vinden tov de vorige keer?
Etc. etc. Nee hoor, het is een slangenkuil, ik zeg niks meer.
dinsdag 18 juni 2019 om 15:33

dinsdag 18 juni 2019 om 15:45
quattro-stagioni schreef: ↑18-06-2019 15:37Sorry, ik raak de draad kwijt. Was jij nou Team Dik, Team Slank of Team Chewbacca-op-de-fiets?
Ik ben Team Chewbacca op de fiets. Maar ik laat me makkelijk omkopen hoor.

dinsdag 18 juni 2019 om 15:52
Dan koppel jij zelf het afvallen aan het goed eruitzien maar als daar op wordt gereageerd bevind je je opeens in een slangenkuil? Geen enkele reden om over gewicht te beginnen als je een compliment maakt. Want zoals jij het brengt is het inderdaad alsof ze er goed uit ziet omdat ze is afgevallen. Zeg gewoon "wat zie je er goed uit", dat is namelijk een compliment geven. Het koppelen aan iets maakt het geen echt compliment meer. En dan kun je later in het gesprek altijd nog vragen of ze is afgevallen, maar wederom, niet koppelen aan er goed uit zien. Jij koppelt je compliment aan gevoelige dingen, niet gek dat je halve complimenten niet als complimenten worden opgevat. Je doet het verkeerd.Maya85 schreef: ↑18-06-2019 14:45Nee, dat als je bijvoorbeeld zegt 'wat zie jij er goed uit, ben je afgevallen?' dat mensen tegenwoordig denken:
- dus ik zie er alleen goed uit als ik afgevallen ben?
- ik ben niet afgevallen, zag ik er de vorige keer dan zo dik uit, wat had ik aan?
- ik ben wel afgevallen, maar waarom let jij daar op?
+ als je de volgende keer geen compliment maakt, dan denken vrouwen:
- zou ik er nu niet goed uitzien?
- zou ze me nu dik vinden tov de vorige keer?
Etc. etc. Nee hoor, het is een slangenkuil, ik zeg niks meer.

dinsdag 18 juni 2019 om 15:56

dinsdag 18 juni 2019 om 16:00

dinsdag 18 juni 2019 om 16:07
quattro-stagioni schreef: ↑18-06-2019 16:01Jullie maken er pizza van. Maar het is gewoon Vier Seizoenen![]()
O, dat wist ik niet eens. Ik voel me ineens heel erg betrapt

Snap nu ook je avatar