Ook Nederland is euro zat.

07-05-2012 10:00 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... and_is_Europa_zat___.html

YES!

Zo snel mogelijk stoppen met die Euro.
quote:satchel schreef op 07 mei 2012 @ 10:34:

[...]

Moet je eens terugrekenen wat een huis dan kost

nou, de huizenprijzen zullen keihard instorten...nog harder dan het nu al gaat

Er zullen ineens heel wat meer miljonairs zijn.

Bij het zien van je salarisstrook, leef je dan overigens weer helemaal op.

totdat de rekeningen komen

Maar natuurlijk gaan we niet terug naar die gulden, we zullen waarschijnlijk een nieuwe gulden introduceren met een 1 op 1 omrekenkoers tov de euro. Dat mogen we dan toch zelf bepalen en dan rekent dat wel zo makkelijk. Bovendien kunnen gulden euro dan even naast elkaar bestaan, dat wisselt wel zo makkelijk om.

wat is dan het nut van de ene munt voor de andere inwisselen? Alleen maar om de onderbuikgevoelens van bepaalde mensen te bevredigen?

De realiteit is dat de valuta al jaren aan elkaar gekoppeld waren en dat het geen klap uitmaakt of die munt nou gulden, frank of euro heet en welk plaatje erop staat.
"Geert Wilders voorspelt...."

*heeft genoeg gelezen*
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Starshine schreef op 07 mei 2012 @ 10:38:

[...]

wat is dan het nut van de ene munt voor de andere inwisselen? Alleen maar om de onderbuikgevoelens van bepaalde mensen te bevredigen?

Klopt helemaal. Vooral mensen die niet al te financieel onderlegd zijn willen dit. Of heel oude mensen die nog steeds omrekenen naar de euro. Maar zo heel veel zijn dat er niet meer. Het kost namelijk alleen maar meer geld. Daarbij moet iedereen, elk bedrijf, weer dure systemen aanschaffen en dingen wijzigen. Er moet een hele hoop geld gemaakt worden. Kortom, reken op een schadepost van miljarden. En laten we die nu net niet hebben liggen nog ergens op een stoffig plankje.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 mei 2012 @ 10:40:

"Geert Wilders voorspelt...."

*heeft genoeg gelezen*Juist. Ik ben Wilders ook zat. Dat wil alleen niet zeggen dat ie verdwijnt
echt omrekenen doe ik niet nee, maar soms denk ik wel eens 'hmm aardbeien voor 'maar' 2,50, jeetje dat zou meer dan 5 gulden zijn geweest, dat is duur'.

Maar ja, wat doe je eraan? Die aardbeien worden er niet goedkoper van.
quote:Oriane schreef op 07 mei 2012 @ 10:41:

[...]

Daarbij moet iedereen, elk bedrijf, weer dure systemen aanschaffen en dingen wijzigen.

Dit is dan wel weer heel goed voor de ICT-branche. Hebben we eerst een paar jaar verdiend aan al die systemen compatible maken voor de euro. Hebben we in de jaren daarna die systeem zo zoetjes aan vervangen en dan kunnen we nu weer de systemen compatible maken voor de "Frark".

Maar aan de andere kant: de ICT branche heeft het niet echt nodig hoor, dus daar hoeven we het niet voor te doen. Landelijke hervormingen betekenen meestal ook al KASSA$$$$$ voor ICT bedrijven.
Lieve TO, ten eerste heet het artikel 'Nederland is Europa zat' en niet 'Nederland is de Euro zat'. Ten tweede staat er in het artikel dat 24% van de Nederlanders het plan van Wilders steunt om uit de EU te treden, wat betekent dat 76% hiertegen is. Ik vind dit topic dus een hoog flauwekul-gehalte hebben.

Overigens, als je een goede analyse kunt bieden waaruit blijkt dat terugkeer naar de gulden gunstig is voor Nederland, dan lees ik die graag.
Wilders is de euro zat, en IK behoor blijkbaar niet tot Nederland.

Maar wil je het over de euro hebben of over Europa.
Ik ben Wilders zat. Mag dat ook?
Wat ik oneerlijk vond aan de invoer van de euro was het feit dat de prijzen verdubbeld werden maar het salaris niet. Hoe ik het zie is dat we benadeeld zijn door Brussel. Goede reden voor mij om voor de PVV te stemmen.
zoekend......
quote:wynette schreef op 07 mei 2012 @ 10:12:

Beter ten halve gedraaid dan ten hele gedwaald.

(..)Dan gaan we pas ECHT betalen!

Zat vanochtend naar RTL-Z te kijken, waar Ronald Koopman, en Sylvester Eijffinger, hoogleraar economie, het hadden over de kansen dat Griekenland alsnog de Euro zou verlaten, omdat van 'heronderhandelen' geen sprake zou kunnen zijn. Eijffinger stelde zich op het standpunt dat dat nu minder schadelijk zou zijn, omdat een groot deel van de schulden van Griekenland al is afgeboekt. Met andere woorden, de klap voor ONZE banken, verzekeringsbedrijven en pensioenfondsen zal niet zo groot meer zijn als een jaar geleden.

Maar Koopman merkte terecht op, dat het gevaar van 'besmetting' er dan nog steeds was. Wat als Portugal, Ierland, Spanje en Italië het Griekse voorbeeld zouden volgen?

Nou, als die landen tegen ONZE banken, verzekeringsbedrijven en pensioenfondsen zeggen: Toedeledoki!, dan is Nederland op slag failliet.
mag ik trouwens als naam Freulden opperen? (FRank-EUro-guLDEN)
quote:Starshine schreef op 07 mei 2012 @ 10:53:

mag ik trouwens als naam Freulden opperen? (FRank-EUro-guLDEN)Dat krijg ik met mijn zware accent mijn bek niet uit. Dan struikel ik over mijn tong
quote:Starshine schreef op 07 mei 2012 @ 10:53:

mag ik trouwens als naam Freulden opperen? (FRank-EUro-guLDEN)Wat dacht je van fraudo?
quote:zuszus schreef op 07 mei 2012 @ 10:51:

Wat ik oneerlijk vond aan de invoer van de euro was het feit dat de prijzen verdubbeld werden maar het salaris niet. Hoe ik het zie is dat we benadeeld zijn door Brussel. Goede reden voor mij om voor de PVV te stemmen.

Niet? Mijn salaris verdubbelde gewoon hoor.

Maar zonder gekheid: de grootste uitgavenpost is woonlasten. De hypotheekschuld veranderde niet, die halveerde ook gewoon mee, de rente daalde, de huren halveerden gewoon mee, net als belastingen (dwz, de percentages bleven hetzelfde).

Er veranderde veel minder dan mensen denken. Alleen de horeca werd eigenlijk aantoonbaar duurder als gevolg van de invoering van de euro. En dat hebben ze geweten ook, want de vraag zakte ook direct in.
Spreuken 18:2
Ik ben Wilders en het gezeik van teruggaan naar de gulden zat. Ik heb niets tegen de euro en teruggaan naar de euro is een sprookje. Hoe zal het betalingsverkeer er uitzien? Als je naar het buitenland gaat, weer wisselen voor dezelfde euro?
Het sowieso volstrekte flauwekul om te denken dat de huidige problemen het gevolg zijn van de Euro, of van specifiek de Grieken of zoiets.

De crisis komt door de deregulering van de financiele markten. Zo is er een kredietberg ontstaan die nu dus omdondert. Het zijn de banken die die berg gemaakt heb. Die moeten dus aan banden gelegd gaan worden.

De grote opdracht van de politiek is nu: re-regulering van de banken. De politiek moet niet langer zichzelf zien als de smeerolie die zorgt dat de financiele sector maximale winsten kan behalen. Ze moet die sector dwingen zich zo te gedragen, dat in de echte economie mensen ervan profiteren.

Het is echt de enige echte oplossing van deze crisis.

Maar de lobby vanuit de financiele wereld is groot, politici durven geen regels in te voeren. Hoe dan ook: dat Europese leiders samenwerken zal de kans wel groter maken dat ze die moed wel gaan verzamelen -- want samen sta je sterk, en ook de banken opereren immers inmiddels op zo'n grote schaal.

De Grieken, de euro, het zijn allemaal symptomen. Maar het echte probleem ligt bij het ontbreken van strenge regels voor hoe banken krediet kunnen creeren.
quote:zuszus schreef op 07 mei 2012 @ 10:51:

Waar heeft Brussel dan voor gezorgd waar het alternatief niet voor gezorgd zou hebben?

Ik denk dat niet-meedoen met de euro nadeliger was geweest dan wel-meedoen. En bovendien, "Brussel" is geen externe mogendheid die andere landen zijn wil oplegt, een soort van goddelijk instituut dat Europa zijn wil oplegt. Wij zijn "Brussel" zelf, Nederland staat vooraan als het om het opleggen van regels gaat. Wilders wil alleen maar dat die regels alleen voor anderen gelden, niet voor Nederland hem.
Ja natuurlijk dan kunnen we daar weer miljarden aan uitgeven.

Laat die Euro maar blijven, Maar eens een tijdje als Nederland niet het braafste jongetje van de klas willen zijn zou verhelderend zijn.

Er komen verkiezingen aan. Ik ben benieuwd met wat voor praatjes partijen ons allen gaan lokken om dan na de verkiezingen totaal iets anders te gaan doen.

Griekenland en Frankrijk. De stemmers hebben daar duidelijk laten horen dat ze het niet eens zijn met de huidige gang van zaken. Voorspeld niet veel goeds voor de Nederlandse verkiezingen.....
quote:duistercontinent schreef op 07 mei 2012 @ 11:10:

Ik ben Wilders en het gezeik van teruggaan naar de gulden zat. Ik heb niets tegen de euro en teruggaan naar de euro is een sprookje. Hoe zal het betalingsverkeer er uitzien? Als je naar het buitenland gaat, weer wisselen voor dezelfde euro?Maar een nieuwe munt met alleen de financieel sterke landen vind ik wel een goed idee.
Maar wat zou de oplossing voor de crisis van Wilders nou zijn dan?

We ruilen de euro in voor de gulden en dan? Wat gebeurt er dan?
quote:Vl43inder schreef op 07 mei 2012 @ 11:31:

Maar wat zou de oplossing voor de crisis van Wilders nou zijn dan?

We ruilen de euro in voor de gulden en dan? Wat gebeurt er dan?nou....we nemen de gulden weer en dan gaan we lekker zelf heel veel guldens erbij slaan/drukken zodat we poen genoeg hebben (klinkt bekend)
quote:Starshine schreef op 07 mei 2012 @ 11:33:

[...]

nou....we nemen de gulden weer en dan gaan we lekker zelf heel veel guldens erbij slaan/drukken zodat we poen genoeg hebben (klinkt bekend)Klinkt inderdaad bekend.....Met dollars schijnt dat ook erg goed te gaan...NOT
quote:Vl43inder schreef op 07 mei 2012 @ 11:47:

[...]

Klinkt inderdaad bekend.....Met dollars schijnt dat ook erg goed te gaan...NOTDe ECB heeft feitelijk al hetzelfde gedaan met de Euro hoor.
quote:Confiture schreef op 07 mei 2012 @ 10:15:

Wilders is echt een domme populist die het land veel schade kan berokkenen.De grote vraag blijft; waarom stemmen er dan zoveel mensen op hem. Is Nederland zo dom?? Of zijn er andere redenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven