Op naar de volgende Europese crisis: BREXIT

09-10-2015 21:55 2338 berichten
Alle reacties Link kopieren


http://nos.nl/artikel/206 ... campagne-voor-brexit.html



In 2017 mogen de Britten naar de stembus om voor een keuze of ze in de EU willen blijven of er uit willen stappen.

Het is een bindend referendum.



Er is geen peil op te trekken hoe er gestemd gaat worden maar de mogelijk is aanwezig dat Engeland de EU verlaat.



Vandaag is er een campagne gestart door "BB ers" (Bekende Britten) die willen dat Engeland uit de EU stapt.



Wat denken jullie hier van, gaat de EU ten onder als Engeland er uit stapt, valt het allemaal wel mee of heb je hele andere ideeën over dit onderwerp.



Persoonlijk ben ik van mening dat een BREXIT geen negatieve invloed zal hebben op de EU ze varen al jaren een eigen koers, hebben nog steeds de Pond en richten zich traditioneel toch meer op de VS dan op de EU
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
13-01-2019 22:02
Op welke (uniforme) regelgeving zaten burgers te wachten? Of kun je op zijn minst voordelen noemen die uitstijgen boven de mega hoeveelheid kosten die de EU met zich mee brengt?

En die 'democratische' legitimering, hoe moet ik die zien?
Als je een gezamenlijke binnenmarkt hebt is het wel handig als iedereen gebonden is aan een aantal dezelfde productieregels, zodat Nederland niet tegen de klippen op concurreert met landen waar fabrieken mogen uitstoten wat ze willen of hun werknemers onder levensgevaarlijke omstandigheden mogen laten werken. De EU levert Nederland trouwens per saldo geld op, dwz dat ons totale GDP hoger is dan ingeval van geen EU.

Er is zeker een democratisch gat tussen EU burger en uitvoerende en wetgevende macht (en zelfs tussen burger en controlerende macht) maar het eu-parlement kan wel degelijk de wil van de achterban enforcen door de mogelijkheid tot dwingend agenderen en het wegsturen van het wetgevend en uitvoerend orgaan. Het is allemaal nog niet perfect.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
13-01-2019 22:27
Als je een gezamenlijke binnenmarkt hebt is het wel handig als iedereen gebonden is aan een aantal dezelfde productieregels, zodat Nederland niet tegen de klippen op concurreert met landen waar fabrieken mogen uitstoten wat ze willen of hun werknemers onder levensgevaarlijke omstandigheden mogen laten werken. De EU levert Nederland trouwens per saldo geld op, dwz dat ons totale GDP hoger is dan ingeval van geen EU.

Er is zeker een democratisch gat tussen EU burger en uitvoerende en wetgevende macht (en zelfs tussen burger en controlerende macht) maar het eu-parlement kan wel degelijk de wil van de achterban enforcen door de mogelijkheid tot dwingend agenderen en het wegsturen van het wetgevend en uitvoerend orgaan. Het is allemaal nog niet perfect.
Maar dit gaat volledig voorbij aan de vraag of wij (de burgers) wel een ‘gezamenlijke binnenmarkt’ willen. Als er gewoon nog landgrenzen zouden zijn en ieder land nog steeds geheel zelfstandig zou functioneren, heb je ook geen mega-orgaan nodig om zo ‘handig’ allemaal internationale wet- en regelgeving te bedenken?!

Eerlijk gezegd schrik ik ervan hoe voorstanders van de EU aan kip-ei redenenring doen:

Het BBP, ofwel het Bruto Binnenlands Product - optelsom van alle bruto toegevoegde waarde van bedrijven en overheid die in een bepaald jaar binnen de grenzen van een land worden voortgebracht - dat jij hier GDP noemt (Gross Domestic Product), is volgens jouw bewering in NL hoger dan wanneer er géén EU zou zijn.

Natúúrlijk is dat zo: de EU legt NL namelijk van alles op.

En om dat allemaal te kunnen financieren, moet Nederland de burgers opzwepen tot méér, méér en nóg meer werken en dus inkomsten voor de overheid genereren. Want onder welk mom dan ook, er moet en zal geld binnen komen zodat de overheid dat geld van de burgers elders rond kan strooien.
Men zoekt naar ieder uurtje arbeidscapaciteit dat nog benut kan worden; onlangs nog een filmpje van vrouwen die na de bevalling hetzelfde, maar liefst meer, aantal uren zouden werken. Allemaal onder het mom van emancipatie; men verzint er gewoon steeds meer onzin-banen bij; zo lang er maar, steeds méér, geld rondgepompt en uitgedeeld kan worden – allemaal uitgaven die er helemaal niet zouden zijn zónder EU.

In plaats van 35 % van alle inwoners in de jaren ’60 (met destijds nog al die handarbeid: landbouw, visserij, productie, etc.) moet nu al 50 % van alle inwoners werken om de uitgaven van de overheid te financieren.
En de burgers? Die houden een steeds kleiner deel van hun inkomen over om zelf over te kunnen beslissen waar zij het aan uitgeven; de rest gaat allemaal naar de overheid en verdwijnt in die grote EU pot (steeds meer belastingen, heffingen, spaartaks, boetes, etc. zo lang het de gewone, brave burger maar geld kost – die lijdzaam toe ziet dat het geld naar ‘kwade’ zaken wordt overgeheveld, of op zijn best naar zaken waar voorheen helemaal geen behoefte aan was).

Waarom zouden burgers blij moeten worden van een hoger BBP/GDP?

Misschien zouden het, zonder EU, in Nederland voldoende zijn wanneer, anno nu, slechts 30 % van de bevolking zou werken.

Je kunt dus ook uitrekenen (maar dat moet je dan wel willen) hoeveel geld dat zou schelen aan o.a. medische kosten (burn-outs, scheidingen, etc.), milieu (net als vroeger: niet allemaal een tweede auto nodig, minder files, etc.), welzijn, geluk, etc.

De EU doet net voor niets zo moeilijk over het vertrek van de Britten....
Gebruna schreef:
14-01-2019 10:47

De EU doet net voor niets zo moeilijk over het vertrek van de Britten....

Dat is het. Ze doen alsof iemand afstand doet van de jackpot van de Staatsloterij, maar vervolgens diegene wel lastig vallen.

De EEG had veel voordelen. De EU heeft het karakter van een Vierde Rijk met dito fascistische trekjes. niet alleen worden wetten opgelegd over de economie, maar ook over wie je bevolking van het land mag zijn. Ik schreef het al eerder: de migratiecrisis is grotendeels opgezet door de mensen die dat grote rijk willen met 1 vlag, fiscus en leger. Door de bevolkingsamenstelling te veranderen hoopt men (op termijn) de eigenheid van de volkeren te breken zodat ze zonder protest opgaan in dat grote rijk.

Of het uiteindelijk een goed idee is (qua vrede en welvaart), of niet, valt lastig te voorspellen. Wel vind ik het levensgevaarlijk. Een situatie als in voormalig Joegoslavië valt namelijk ook zeker niet uit te sluiten. De algehele eenwording heeft namelijk niet de steun van de meerderheid van de bevolking. Elk idee daarvan is in elk referendum weggestemd en toch gaat men door.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
13-01-2019 21:18
De EEG was houdbaar toen deze niet meer inhield dan een bundeling handelsverdragen. Voor regelgeving die uniform geimplementeerd wordt in nationale wetgeving is een supranationaal instituut en democratisch gelegitimeerde metaregulering nodig. Aan de Euro kleven inderdaad ook wat nadelen. Zo kunnen Zuid-Europese landen geen eigen muntpolitiek meer bedrijven en zijn ze gedwongen hun arbeidsproductiviteit op niveau te krijgen om structureel te kunnen overleven en Nederland en Duitsland zitten met een zwakkere en risiciovollere munt dan ze gewend waren. Persoonlijk vind ik het wel fijn dat ik online aankopen kan doen waarvan de prijs op euro's geijkt is.
Dus jij vindt de EU een succes omdat je nu online goedkope schoenen kan kopen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De EU is in crisis. Na het vertrek van de UK nu ook Syrische toestanden in Frankrijk.
Macron en de EU grijpen naar extreem geweld tegen protesten. Dat loopt eigenlijk altijd verkeerd af.

In Frankrijk slijpt men de guillotines: https://www.geenstijl.nl/5145779/riot-police-frankrijk/
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
13-01-2019 14:17
Of andersom: kun je iets noemen van de 'vrede, veiligheid, welzijn' die de EU ons allemaal zou brengen -en die wij voorheen met de EEG niet hadden- en waar 'dus' de echte de winst van de EU in zit voor ons als Nederlandse burger?

Opm: dat ik in mijn vakantie in het verleden muntjes moest wisselen aan de grens, zag ik nooit als probleem; sterker nog, dat droeg juist alleen maar bij aan de beleving van 'in een ander land vertoeven' en had dús een positieve invloed op het vakantiegevoel....

In het verleden? Als je naar Engeland ging of gaat kun je nog altijd je muntjes wisselen want zij hebben nooit mee gedaan met de euro.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
:O

AfD wil europarlement afschaffen https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/13/af ... n-a3628956 via @nrc

NRC

AfD wil europarlement afschaffen

De anti-immigratiepartij heeft zondag op een partijcongres besloten met dit streven de campagne voor de Europese verkiezingen (eind mei) in te gaan.

Juurd Eijsvoogel

13 januari 2019

[foto:Een lid van de AfD tijdens een partijcongres zondag in Riesa, in de buurt van Dresden. Foto Monika Skolimowska/dpa/AFP]


De AfD, de grootste oppositiepartij in de Duitse Bondsdag, wil dat het Europees Parlement wordt afgeschaft. De anti-immigratiepartij heeft zondag op een partijcongres besloten met dit streven de campagne voor de Europese verkiezingen (eind mei) in te gaan.

Het Europees Parlement, „met zijn thans bevoorrechte 751 parlementariërs”, is volgens de AfD ondemocratisch. Onder de afgevaardigden op het partijcongres was er niettemin veel belangstelling voor een plaatsje op de kandidatenlijst voor de Europese verkiezingen. Bij de vorige verkiezingen voor het Europees Parlement in 2014 behaalde AfD zeven zetels. Inmiddels is dat aantal door interne ruzies teruggelopen tot één.

[foto:Lees ook over de plannen van de Franse Marine Le Pen: De EU van binnenuit uithollen, dat is het doel.
‘Dexit’ op termijn een optie]

Partijleider Alexander Gauland wist het congres er nog van te weer houden ook te stemmen voor een zo spoedig mogelijke ‘Dexit’, een uittreden van de Duitsland uit de Europese Unie. In plaats daarvan koos men voor de nogal vage formulering dat uittreden „een optie” is als de EU niet „op redelijke termijn” hervormd wordt.

Het partijcongres, dat nog tot maandag duurt en wordt gehouden in het Saksische Riesa, is niet alleen belangrijk vanwege de Europese Verkiezingen. In het najaar zijn er ook deelstaatverkiezingen in drie Duitse deelstaten waar de AfD sterk is, Brandenburg, Thüringen en Saksen. In Saksen kreeg de partij bij de bondsdagverkiezingen van 2017 al de meeste stemmen en ze zou er nu de grootste partij in het deelstaatparlement kunnen worden.
Onrust in eigen gelederen

Maar binnen de eigen gelederen blijft het onrustig. Vorige week werd bekend dat de voormalige voorzitter van de afdeling Saksen-Anhalt, André Poggenburg, de AfD verlaat en een nieuwe partij opricht: Aufbruch deutscher Patrioten (Doorbraak van Duitse Patriotten). Als vertegenwoordiger van de uiterst rechtse vleugel van de partij was Poggenburg bekend maar omstreden, ook in de eigen partij. Afgelopen jaren verlieten ook mede-oprichter Bernd Lucke (2015) en partijleider Frauke Petry (2017) de AfD al. De partijen die ze vervolgens oprichtten zijn vrijwel onzichtbaar gebleven.

Komt de nieuwe partij van Poggenburg wel van de grond, dan kan dat een concurrent op rechts worden voor de AfD. Maar de AfD heeft onder meer met Björn Höcke, aanvoerder van de partij in Thüringen, nog altijd een prominente politicus die radicaal rechtse kiezers in het oosten van Duitsland aanspreekt.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
15-01-2019 00:10
In het verleden? Als je naar Engeland ging of gaat kun je nog altijd je muntjes wisselen want zij hebben nooit mee gedaan met de euro.
Ik hoef nooit iets te wisselen als ik naar Engeland ga. Ik stop gewoon in Engeland mijn pasje in de geldautomaat en dan komen er ponden uit. Niks moeilijks aan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
15-01-2019 11:35
:O

AfD wil europarlement afschaffen https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/13/af ... n-a3628956 via @nrc

NRC

AfD wil europarlement afschaffen

De anti-immigratiepartij heeft zondag op een partijcongres besloten met dit streven de campagne voor de Europese verkiezingen (eind mei) in te gaan.

Juurd Eijsvoogel

13 januari 2019

[foto:Een lid van de AfD tijdens een partijcongres zondag in Riesa, in de buurt van Dresden. Foto Monika Skolimowska/dpa/AFP]


De AfD, de grootste oppositiepartij in de Duitse Bondsdag, wil dat het Europees Parlement wordt afgeschaft. De anti-immigratiepartij heeft zondag op een partijcongres besloten met dit streven de campagne voor de Europese verkiezingen (eind mei) in te gaan.

Het Europees Parlement, „met zijn thans bevoorrechte 751 parlementariërs”, is volgens de AfD ondemocratisch. Onder de afgevaardigden op het partijcongres was er niettemin veel belangstelling voor een plaatsje op de kandidatenlijst voor de Europese verkiezingen. Bij de vorige verkiezingen voor het Europees Parlement in 2014 behaalde AfD zeven zetels. Inmiddels is dat aantal door interne ruzies teruggelopen tot één.

[foto:Lees ook over de plannen van de Franse Marine Le Pen: De EU van binnenuit uithollen, dat is het doel.
‘Dexit’ op termijn een optie]

Partijleider Alexander Gauland wist het congres er nog van te weer houden ook te stemmen voor een zo spoedig mogelijke ‘Dexit’, een uittreden van de Duitsland uit de Europese Unie. In plaats daarvan koos men voor de nogal vage formulering dat uittreden „een optie” is als de EU niet „op redelijke termijn” hervormd wordt.

Het partijcongres, dat nog tot maandag duurt en wordt gehouden in het Saksische Riesa, is niet alleen belangrijk vanwege de Europese Verkiezingen. In het najaar zijn er ook deelstaatverkiezingen in drie Duitse deelstaten waar de AfD sterk is, Brandenburg, Thüringen en Saksen. In Saksen kreeg de partij bij de bondsdagverkiezingen van 2017 al de meeste stemmen en ze zou er nu de grootste partij in het deelstaatparlement kunnen worden.
Onrust in eigen gelederen

Maar binnen de eigen gelederen blijft het onrustig. Vorige week werd bekend dat de voormalige voorzitter van de afdeling Saksen-Anhalt, André Poggenburg, de AfD verlaat en een nieuwe partij opricht: Aufbruch deutscher Patrioten (Doorbraak van Duitse Patriotten). Als vertegenwoordiger van de uiterst rechtse vleugel van de partij was Poggenburg bekend maar omstreden, ook in de eigen partij. Afgelopen jaren verlieten ook mede-oprichter Bernd Lucke (2015) en partijleider Frauke Petry (2017) de AfD al. De partijen die ze vervolgens oprichtten zijn vrijwel onzichtbaar gebleven.

Komt de nieuwe partij van Poggenburg wel van de grond, dan kan dat een concurrent op rechts worden voor de AfD. Maar de AfD heeft onder meer met Björn Höcke, aanvoerder van de partij in Thüringen, nog altijd een prominente politicus die radicaal rechtse kiezers in het oosten van Duitsland aanspreekt.
Eerst het europarlement en dan de rijksdag waarschijnlijk....
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-12-2018 17:49
De EU doet het in zijn broek omdat een machtige lidstaat van het eerste uur, nu aangeeft het spelletje van Brussel beu te zijn.
Lidstaat van het eerste uur? Ga je huiswerk opnieuw doen. Het VK is laat lid geworden en alleen maar omdat het land op sterven na dood was. Economisch was het een ramp toen ze lid waren. Dankzij de EU is het een welvarend land geworden. Wat vervolgens door de tories compleet scheef getrokken is waardoor het verschil tussen arm en rijk nu zo'n beetje het grootst is van alle EU landen. En er zijn geen aanwijzingen dat dat na een brexit beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
12-01-2019 19:16
Het zal veel illegale immigranten schelen, het scheelt heel veel mensen die vanuit de EU zonder paspoort te hoeven tonen (met name Oostblok) binnenkomen om hun geluk te beproeven en reguliere bouwvakkers, chauffeurs, klusjesmannen, stucadoors, enz. verdringen, om nog te zwijgen van het feit dat ze vaak blijven hangen als er even geen werk is en daardoor een beroep doen op sociale voorzieningen. Het scheelt de Britten so-wie-so een enorm bedrag aan EU-bijdrage en bijdrage aan allerlei activiteiten van de EU (buiten de reguliere bijdrage om) en aangezien ze zo slim zijn geweest niet in de Euro-valkuil te trappen, hebben ze nog steeds hun eigen valuta die ze kunnen herwaarderen als de economie dat noodzakelijk maakt.
En hoe zou jij het probleem van de Iers-NoordIerse grens oplossen? Sluiten en de burgeroorlog opnieuw op laten laaien?
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
15-01-2019 20:33
Lidstaat van het eerste uur? Ga je huiswerk opnieuw doen. Het VK is laat lid geworden en alleen maar omdat het land op sterven na dood was. Economisch was het een ramp toen ze lid waren. Dankzij de EU is het een welvarend land geworden. Wat vervolgens door de tories compleet scheef getrokken is waardoor het verschil tussen arm en rijk nu zo'n beetje het grootst is van alle EU landen. En er zijn geen aanwijzingen dat dat na een brexit beter wordt.
In die zin dat een Europa zonder handelsbarrières en waarin samenwerking op cruciale terreinen zou plaatsvinden, altijd al de agenda van het VK is geweest, maar niet het uit handen geven van souvereiniteit, of het opgeven van de eigen identiteit, het kritiekloos openen van de grenzen of het vrijelijk toelaten van immigranten. Dus wat dat betreft is het huidige standpunt van het VK in lijn met hun historische politiek en is het vooralsnog zo dat de EU er geen antwoord op heeft.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Zo kennen we het VK wel, hameren op hun onafhankelijkheid en ondertussen genieten van de voordelen.
Het akkoord van May is zonet afgeschoten, zien wat de toekomst ons brengt.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
15-01-2019 20:43
In die zin dat een Europa zonder handelsbarrières en waarin samenwerking op cruciale terreinen zou plaatsvinden, altijd al de agenda van het VK is geweest, maar niet het uit handen geven van souvereiniteit, of het opgeven van de eigen identiteit, het kritiekloos openen van de grenzen of het vrijelijk toelaten van immigranten. Dus wat dat betreft is het huidige standpunt van het VK in lijn met hun historische politiek en is het vooralsnog zo dat de EU er geen antwoord op heeft.
Geen handelsbarrieres en dichte grenzen kan per definitie niet. Of wil je vrachtwagens wel makkelijk doorlaten en burgers niet? (om dan vervolgens vrachtwagens met illegale immigranten binnen te laten).

Overigens heeft de EU prima antwoorden op die vraag: zie Noorwegen en Zwitserland. Die kunnen gewoon gebruik maken van de voordelen van de EU, maar uiteraard wel onder voorwaarden. Wat niet meer dan logisch is.
Alle reacties Link kopieren
Valdemar_II schreef:
15-01-2019 21:20
Zo kennen we het VK wel, hameren op hun onafhankelijkheid en ondertussen genieten van de voordelen.
Het akkoord van May is zonet afgeschoten, zien wat de toekomst ons brengt.
Was te verwachten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
15-01-2019 20:37
En hoe zou jij het probleem van de Iers-NoordIerse grens oplossen? Sluiten en de burgeroorlog opnieuw op laten laaien?

De laatste dagen moet ik steeds weer aan de documentaire uit 2014 met de naam "Euromania" van Peter Vlemmix denken
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
14-01-2019 11:26
Dat is het. Ze doen alsof iemand afstand doet van de jackpot van de Staatsloterij, maar vervolgens diegene wel lastig vallen.

De EEG had veel voordelen. De EU heeft het karakter van een Vierde Rijk met dito fascistische trekjes. niet alleen worden wetten opgelegd over de economie, maar ook over wie je bevolking van het land mag zijn. Ik schreef het al eerder: de migratiecrisis is grotendeels opgezet door de mensen die dat grote rijk willen met 1 vlag, fiscus en leger. Door de bevolkingsamenstelling te veranderen hoopt men (op termijn) de eigenheid van de volkeren te breken zodat ze zonder protest opgaan in dat grote rijk.

Of het uiteindelijk een goed idee is (qua vrede en welvaart), of niet, valt lastig te voorspellen. Wel vind ik het levensgevaarlijk. Een situatie als in voormalig Joegoslavië valt namelijk ook zeker niet uit te sluiten. De algehele eenwording heeft namelijk niet de steun van de meerderheid van de bevolking. Elk idee daarvan is in elk referendum weggestemd en toch gaat men door.
Hoe kom je er hemelsnaam bij dat er gestreefd wordt naar een algehele eenwording? Heb je daar bewijzen voor of is het alleen jouw "gevoel?

De situatie in Joegoslavié is trouwens absoluut niet vergelijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Als ik May was gooide ik de handdoek in de ring nu.
Laat de pro-Brexitstemmers het nu zelf maar oplossen.
Wat een drama.

Ik hou mijn hart vast. Als Nederlander in Engeland maak ik me echt zorgen over de toekomst.
Wat een zootje is het toch in dat Britse Lagerhuis. Het doet me altijd denken aan een rumoerige schoolklas ofzo. Al dat geroep de hele tijd, waar is dat goed voor?
ñuca schreef:
16-01-2019 12:33
Wat een zootje is het toch in dat Britse Lagerhuis. Het doet me altijd denken aan een rumoerige schoolklas ofzo. Al dat geroep de hele tijd, waar is dat goed voor?

Vreselijk he. Maar ja, dat is de traditie. Door te roepen laten ze weten het eens of oneens te zijn met hetgeen er gezegd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er in Europa twee opties moeten kunnen bestaan. Ofwel volledig deel uitmaken van de politieke unie, ofwel opteren voor alleen de handelsunie zoals die onder de EG gold. Zo simpel kan het zijn. Uiteraard heb je, als je voor de laatste optie kiest, geen zitting in het Europees Parlement e.d., maar geldt wel nog steeds het vrijhandelsverkeer zoals dat onder de EG overeengekomen was. Wat is nou het probleem?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
amarna schreef:
16-01-2019 09:26
Hoe kom je er hemelsnaam bij dat er gestreefd wordt naar een algehele eenwording? Heb je daar bewijzen voor of is het alleen jouw "gevoel?

De situatie in Joegoslavié is trouwens absoluut niet vergelijkbaar.
.
Daar zijn talloze bewijzen en aanwijzingen voor. Het is te vinden in officiele documenten en de wens voor 1 transferunie, leger etc. is gewoon uitgesproken (oa door D66).

Maar nog duidelijker is de behandeling van de Brexit.
Iedereen heeft het over de chaos in de UK, maar veel opvallender is het totale gebrek aan structuur van de EU voor uittredende leden. Je zou toch mogen verwachten dat zo'n instituut niet alleen regels en procedures heeft voor kandidaatleden, maar ook voor leden die opzeggen.

Zelfs nu (na alle Brexit gedoe) ligt er geen plan of procedure. Terwijl dat heel eenvoudig kan zijn, bijvoorbeeld door een keuzemenu te maken van afspraken (Noorwegen-model/Canada-model/etc. etc.) waar uittredende leden gebruik van kunnen maken.

Dat je een club wel kan inkomen, maar niet kan verlaten, is alleen bekend bij de maffia. Onbegrijpelijk (en eng!) dat daar geen kritiek op is vanuit de politiek en media.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
17-01-2019 10:22
.
........................................

Dat je een club wel kan inkomen, maar niet kan verlaten, is alleen bekend bij de maffia. Onbegrijpelijk (en eng!) dat daar geen kritiek op is vanuit de politiek en media.

Afbeelding
:sigh:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
18-11-2018 11:46
Eenmaal in de EU en men komt er nooit meer heelhuids uit.

Quaintrelle schreef:
18-11-2018 11:51
Wat bedoel je hier precies mee, kun je wat feiten benoemen?
(O) (O)
twee maanden later............
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven