Opkomende economische crisis?

19-08-2019 19:08 120 berichten
Het lijkt alsof het niet aan te ontkomen is, de opkomende economische crisis. Maar klopt dat wel?

De arbeidsmarkt is in nog geen jaren zo goed geweest als nu. Bedrijven groeien en investeren volop. De huizenmarkt loopt goed en de rente is laag. En toch hoor je de afgelopen weken continu in het nieuws dat er hoogstwaarschijnlijk een economische crisis eraan zit te komen, op korte termijn. Deze zal zelfs nog erger en langer duren dan de vorige.

Ik ben nogal skeptisch aangelegd en ik vind het allemaal een beetje op propaganda lijken. Ik ben er nog niet over uit wat daar de bedoeling van zou kunnen zijn, maar het is zo over the top, dat ik sterk twijfel over de motieven van het in het nieuws houden van de zogenaamde crisis wat eraan zit te komen. Ik ben ervan op de hoogte dat er altijd een dip komt na de groei maar toch lijkt dit me niet helemaal zuiver.

Ik weet niet hoe het is gegaan bij de vorige crisis. ik was toen te jong en kreeg niet veel mee.
Ik volg nu het economische en politieke klimaat sinds een aantal jaar maar ik ben geen expert hoor.

Zijn er hier nog meer mensen die er zo over denken of misschien heel anders erover denken?

Geloof je dat de info omtrent een opkomende crisis in het nieuws oprecht is?

Totaal aantal stemmen: 95

Ja (59%)
Nee (37%)
Anders (4%)
Alle reacties Link kopieren
Mijn vaste lasten betaal ik niet met spaargeld.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
20-08-2019 15:35
Ik ben niet verbaasd over de recessie an sich maar ik denk wel dat het er eentje gaat worden waar we allemaal akelig van gaan zijn.

Stel in een "gunstig" geval dat de bank voorlopig de tegoeden bevriest zoals in Griekenland gebeurde. Dan kun je dus uren in de rij gaan staan om het maximaal toegestane bedrag te pinnen. als je gelukt hebt is de automaat niet net leeg als je aan de beurt bent.

Ik lees dat het verstandig is om contant geld in huis te hebben om de eerste maanden te kunnen overbruggen mbt boodschappen, benzine enz.

Stel dat de banken omvallen en het geld van hun klanten gaan gebruiken om hun schulden te betalen..... dan heb je niks meer. Of dat de bank omvalt en je daar zowel je hypotheek als je spaargeld hebt. Dan kunnen ze je spaargeld verrekenen met de openstaande hypotheek.

stel dat er hyperinflatie komt dan ben je ook alles kwijt. Geld is niks meer dan papier met inkt waar wij zelf waarde aan hebben toegekend. Als het vertrouwen daarin wordt opgezegd heb je niks meer.

Wat overblijft volgens mij is bv investeren in fysiek goud. Bv gouden munten die je bij een totale instorting van het financiele stelsel als ruilmiddel kunt gebruiken. Probleem is dat de goudprijs blijft stijgen. Dus als je nu koopt en de goudprijs daalt tijdens de hyperinflatie dan ben je ook een deel van je geld kwijt.

investeren in zaken die altijd wel zullen blijven, moet nog onderzoeken welke dingen dat zullen zijn. Grondstoffen zoals graan ofzo (denk ik)
Ik mag je nu al. Al is maar alleen, omdat je in ieder geval bereid bent zelf op onderzoek uit te gaan.

Je hebt gelijk. Het enige waar je in zou moeten investeren is ook goud (of zilver). Goud stijgt overigens exponentieel in hyperinflatie het daalt dan juist niet.

De goudprijs is nog niet eens begonnen met stijgen. Alleen in Dollars zou het rond de 5500 dollar per ounce moeten zijn om het aantal uitstaande dollars te matchen met de hoeveel goud die er is dan heb ik het nog niets over de hoeveel papiergeld in de wereld.
Het is op dit moment, samen met platina en zilver de enige ondergewaardeerde asset.

Pas als de manie of de reset er is dan zullen we de werkelijke waarde van goud weten. Maar als bitcoin naar 20.000 kan, dan denk ik dat goud een stuk hoger gaat komen, maar dat is een gedachte, ik heb er geen onderbouwing voor.

Let wel idd dat je fysiek edelmetaal koopt en in handen hebt. Als je het niet kunt vasthouden dan bezit je het niet. Fysiek goud heeft geen tegenpartij risico en kan niet door de banken gevolgd worden.

Maar mocht er een echte zware sociale crisis komen dan zal goud je in de eerste chaotische maanden ook niet helpen. Dan kun je beter wat spaargeld gebruiken om wat bewaarbaar voedsel en water in te slaan. Daarna zal goud je wel kunnen helpen.

Je kunt wel beleggen in grondstoffen, maar die worden ook genoteerd in Dollars. Als de Dollar niets waard is, schiet je er ook weinig mee op.

Overigens kun je met het handelen in grondstoffen wel redelijk makkelijk geld verdienen. Levert ook een stuk meer op dan die 0,02% spaargeld.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god wat een doemdenkerij zeg
De vorige crisis hebben we met z'n allen ook overleefd en het geld is echt niet ineens niets waard geworden.
Als je zo moet leven wordt je ook niet gelukkig denk ik...........
spell68 schreef:
20-08-2019 21:02
Let wel idd dat je fysiek edelmetaal koopt en in handen hebt.
Ik mag je graag lezen. Je hebt kennis van zaken (itt sommige anderen die liever voor struisvogel spelen).

Bovenstaande: war heb jij dan precies in gedachte. Een juwelier binnenstappen en wat gouden sieraden opkopen, of iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan.

Je kunt ook gouden of zilveren muntjes kopen. Bijvoorbeeld Maple Leaf of Philharmoniker. Dat zijn bekende munten. Voordeel van munten is dat je het ook makkelijk als ruilmiddel kunt gebruiken.

Nadeel is dat je die munten ergens kwijt moet terwijl je gouden of zilveren sieraden kunt dragen.

Verbeter me maar Spell68 als ik het mis heb.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
26-08-2019 20:03
Ik mag je graag lezen. Je hebt kennis van zaken (itt sommige anderen die liever voor struisvogel spelen).

Bovenstaande: war heb jij dan precies in gedachte. Een juwelier binnenstappen en wat gouden sieraden opkopen, of iets anders?
Bedankt voor het compliment!

Nou ja, als die struisvogels gaan kopen dan is het tijd om te verkopen en vol in de aandelenmarkten te gaan, maar dat duurt nog jaren.
En hoewel we aan het begin staan, hebben we sinds gisteren al het record in euro's gebroken.

Ik koop het zelf bij tov hazel. Ik heb zilveren maple leafs en ik koop zakken met oude zilveren guldens en rijksdaalders.

Bij de start van een bull markt dan loopt goud vaak eerst weg en volgt zilveren daarna met factor 3. Ik zou in die zin ook zilver aanraden, dat is zo ontzettend goedkoop nu. Goud/ zilver verhouding is nu ongeveer 85, terwijl dat historisch gezien 16 is. En dat is zelfs nog voordat zilver gebruikt ging worden in de industrie. Veel zilver dat gebruikt is, is gewoon weg. Het zou me niets verbazen als zilver tegenwoordig even zeldzaam is als goud.

Dus ik heb nu de voorkeur voor zilver.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
26-08-2019 20:56
Dat kan.

Je kunt ook gouden of zilveren muntjes kopen. Bijvoorbeeld Maple Leaf of Philharmoniker. Dat zijn bekende munten. Voordeel van munten is dat je het ook makkelijk als ruilmiddel kunt gebruiken.

Nadeel is dat je die munten ergens kwijt moet terwijl je gouden of zilveren sieraden kunt dragen.

Verbeter me maar Spell68 als ik het mis heb.
Nee hoor, helemaal goed. Hoe vordert je onderzoek?
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
27-08-2019 10:08
Bedankt voor het compliment!

Nou ja, als die struisvogels gaan kopen dan is het tijd om te verkopen en vol in de aandelenmarkten te gaan, maar dat duurt nog jaren.
En hoewel we aan het begin staan, hebben we sinds gisteren al het record in euro's gebroken.

Ik koop het zelf bij tov hazel. Ik heb zilveren maple leafs en ik koop zakken met oude zilveren guldens en rijksdaalders.

Bij de start van een bull markt dan loopt goud vaak eerst weg en volgt zilveren daarna met factor 3. Ik zou in die zin ook zilver aanraden, dat is zo ontzettend goedkoop nu. Goud/ zilver verhouding is nu ongeveer 85, terwijl dat historisch gezien 16 is. En dat is zelfs nog voordat zilver gebruikt ging worden in de industrie. Veel zilver dat gebruikt is, is gewoon weg. Het zou me niets verbazen als zilver tegenwoordig even zeldzaam is als goud.

Dus ik heb nu de voorkeur voor zilver.
Interessant dit...

Ik vraag me wel af hoe we ons precies kunnen voorbereiden om de komende recessie?
Wat doen we met ons spaargeld?
Wat met onze leningen? Zo snel mogelijk afbetalen dan zodat een potentieel banenverlies geen drama is?

Ik vind het allemaal wel wat doemdenkerij, maar aan de andere kant... lage rentes, (Zelfs negatieve rentes) en de inflatie die, ondanks dit, slechts 2% is, klimaatnegativiteit, vergrijzing, begrotingstekorten, hoge staatsschulden, het lijkt alsof iedereen wat depressief aan het worden is.
Alle reacties Link kopieren
Shaweena schreef:
19-08-2019 19:14
Er zit een idioot in Downingstreet 10 en een idioot in het Witte Huis. Deze laatste zorgt voor een handelsoorlog met China en bijna een echte oorlog met Iran. Dit kan gewoon niet goed gaan.
+1
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Jc2 schreef:
27-08-2019 11:27
Interessant dit...

Ik vraag me wel af hoe we ons precies kunnen voorbereiden om de komende recessie?
Wat doen we met ons spaargeld?
Wat met onze leningen? Zo snel mogelijk afbetalen dan zodat een potentieel banenverlies geen drama is?

Ik vind het allemaal wel wat doemdenkerij, maar aan de andere kant... lage rentes, (Zelfs negatieve rentes) en de inflatie die, ondanks dit, slechts 2% is, klimaatnegativiteit, vergrijzing, begrotingstekorten, hoge staatsschulden, het lijkt alsof iedereen wat depressief aan het worden is.

Half Nederland zit niet voor niets aan de antidepressiva. Steeds meer mensen hebben moeite om mee te komen of hun hoofd boven water te houden. Zo lang je gezond bent en een goede baan hebt is het prima te doen, maar als dat wegvalt dan wordt het ineens een heel ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
ZegmaargewoonTheahoor schreef:
21-08-2019 21:52
Mijn god wat een doemdenkerij zeg
De vorige crisis hebben we met z'n allen ook overleefd en het geld is echt niet ineens niets waard geworden.
Als je zo moet leven wordt je ook niet gelukkig denk ik...........
Jij hebt een aantal jaartjes onder een steen geleefd begrijp ik? Niets meegekregen van negatieve rentes, rijtjeshuizen in Amsterdam van 1,5 miljoen, miljarden Euro’s bijgeprint, goudprijs omhoog, bitcoins met 1700% oid gestegen in 3 jaar etc. Geld is veel minder waard geworden, waarom denk je anders dat je geen rente meer krijgt op je spaargeld, of waarom ‘normale’ Nederlanders met modaal inkomen geen huis meer kunnen kopen?
Alle reacties Link kopieren
Jc2 schreef:
27-08-2019 11:27
Interessant dit...

Ik vraag me wel af hoe we ons precies kunnen voorbereiden om de komende recessie?
Wat doen we met ons spaargeld?
Wat met onze leningen? Zo snel mogelijk afbetalen dan zodat een potentieel banenverlies geen drama is?

Ik vind het allemaal wel wat doemdenkerij, maar aan de andere kant... lage rentes, (Zelfs negatieve rentes) en de inflatie die, ondanks dit, slechts 2% is, klimaatnegativiteit, vergrijzing, begrotingstekorten, hoge staatsschulden, het lijkt alsof iedereen wat depressief aan het worden is.
Tja, dat is aan een ieder om voor zichzelf te bepalen. Niemand weet hoe zoiets gaat uitpakken, maar als je de geschiedenis moet geloven dan wordt het gewoon oorlog. Hoe en op welke manier is de vraag natuurlijk, maar ik heb daar zo wel mijn ideeën bij.

Het enige wat je kunt doen, is een beetje proberen voor te bereiden. Een paar weken voedsel, water en essentiële zaken in huis hebben, wat edelmetalen hebben, grond doet het ook meestal wel goed. Je hoeft geen volledige doemdenker te zijn om wat geld in dit soort zaken te investeren. Aangezien het papiergeld een intrinsieke waarde heeft van 0, kun je het beter in zoiets stoppen dan het op de bank laten staan.

Mocht het allemaal meevallen, dan val je je er geen bult aan en mocht het tegenvallen dan heb je er voordeel bij.

Overigens is het eerste sowieso schulden aflossen. Je bent speelbal van de banken en van de rentemarkten. Ik denk dat binnen afzienbare tijd de rentes weer omhoog gaan, want dit is echt niet houdbaar.

En de inflatie is vele malen hoger dan 2%. Die 2600 mld die de ECB heeft bijgedrukt zit nu nog in aandelen, obligaties en vastgoed, maar je begint het pas nu terug te vinden in de consumentenprijzen. En de hedonistische inflatieberekening van de overheid bedekt de werkelijke inflatie ook wel aardig.

Ik weet niet welke bazooka de ECB gaat gebruiken in september, maar het zou me niet verbazen dat het dan vol terug te zien gaat worden in consumentengoederen, maar dat merken we vanzelf.
https://www.beurs.nl/nieuws/buitenland/ ... e-futures/
Sommige analisten waarschuwden dat de verzoenende toon van de presidenten Trump en Xi de afgelopen dagen weinig heeft veranderd aan de onderliggende redenen voor de handelsoorlog.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/23 ... uwe-invoe/

Handelsoorlog tussen VS en China verhardt, Amerikaanse beurzen sluiten diep in het rood
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
27-08-2019 13:43
Tja, dat is aan een ieder om voor zichzelf te bepalen. Niemand weet hoe zoiets gaat uitpakken, maar als je de geschiedenis moet geloven dan wordt het gewoon oorlog. Hoe en op welke manier is de vraag natuurlijk, maar ik heb daar zo wel mijn ideeën bij.

Care to share? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Jc2 schreef:
27-08-2019 13:57
Care to share? ;-)
Ja hoor. Ik weet niet hoe het eruit ziet, want sinds de 2e wereldoorlog is de wapenwedloop behoorlijk ontwikkeld, maar ik denk wel dat decimering van de wereldbevolking een onderdeel wordt. Ik heb ergens eens gelezen dat dat al eens besproken is door de elite. Samenzweringstheorie? Zou kunnen, maar het lost wel een hoop problemen op.

Maar, feitelijk is een oorlog al begonnen De handelsoorlog die je nu hebt, is geen handelsoorlog, maar gewoon een koude (economische) oorlog, uitgevochten via de handel. Bij een echte handelsoorlog wordt de eigen productiemarkt beschermd via tarieven, maar daar is hier geen sprake van. Hier zorgt het invoeren van tarieven voor de destructie van de eigen markt. De boeren gaan en masse failliet in Amerika, de auto industrie in China lijdt behoorlijk. Wie knippert eerst en wat gebeurt er daarna, dat is de vraag.

Uiteindelijk moeten de schulden gesaneerd worden, wil een economie weer gezond gaan worden. Misschien krijgen ze het ook voor elkaar zonder oorlog, via een goudstandaard reset. Dat zou geweldig zijn, maar het is niet gebruikelijk. Maar economische pijn zal er hoe dan ook geleden gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
27-08-2019 14:42
Ja hoor. Ik weet niet hoe het eruit ziet, want sinds de 2e wereldoorlog is de wapenwedloop behoorlijk ontwikkeld, maar ik denk wel dat decimering van de wereldbevolking een onderdeel wordt. Ik heb ergens eens gelezen dat dat al eens besproken is door de elite. Samenzweringstheorie? Zou kunnen, maar het lost wel een hoop problemen op.

Maar, feitelijk is een oorlog al begonnen De handelsoorlog die je nu hebt, is geen handelsoorlog, maar gewoon een koude (economische) oorlog, uitgevochten via de handel. Bij een echte handelsoorlog wordt de eigen productiemarkt beschermd via tarieven, maar daar is hier geen sprake van. Hier zorgt het invoeren van tarieven voor de destructie van de eigen markt. De boeren gaan en masse failliet in Amerika, de auto industrie in China lijdt behoorlijk. Wie knippert eerst en wat gebeurt er daarna, dat is de vraag.

Uiteindelijk moeten de schulden gesaneerd worden, wil een economie weer gezond gaan worden. Misschien krijgen ze het ook voor elkaar zonder oorlog, via een goudstandaard reset. Dat zou geweldig zijn, maar het is niet gebruikelijk. Maar economische pijn zal er hoe dan ook geleden gaan worden.
Decimeren van wereldbevolking... Dan doel je op het gebruik van kernwapens?
Zal bijna niet anders kunnen, bij tradionele oorlogsvoering zijn de slachtoffers te gering. De 60 miljoen slachtoffers van WO2 zouden een te verwaarlozen decimering teweegbrengen denk ik dan...

Ik vind het allemaal wat te donker klinken eerlijk gezegd. Heeft de wereld zijn lesje niet geleerd na de 2 grote oorlogen?
Ik denk het persoonlijk wel.

Hoe het verder gaat tussen china en de VS... Geen idee, maar echt oorlog? Neen dat niet. Dan zou de mensheid echt wel oer, oer en oerdom zijn... Ik blijf positief.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
27-08-2019 12:34
Half Nederland zit niet voor niets aan de antidepressiva. Steeds meer mensen hebben moeite om mee te komen of hun hoofd boven water te houden. Zo lang je gezond bent en een goede baan hebt is het prima te doen, maar als dat wegvalt dan wordt het ineens een heel ander verhaal.
Dat merken wij nu aan den lijve....
Alle reacties Link kopieren
Ik stel me voor dat er eerder een cyberaanval komt waarbij het land platgelegd wordt. Geen bankverkeer, geen pintransacties mogelijk, ziekenhuizen die plat gaan enz.

En dan niet voor een paar uur maar echt dagen of misschien wel weken. En dan breekt de pleuris uit.
Alle reacties Link kopieren
Jc2 schreef:
27-08-2019 15:14
Decimeren van wereldbevolking... Dan doel je op het gebruik van kernwapens?
Zal bijna niet anders kunnen, bij tradionele oorlogsvoering zijn de slachtoffers te gering. De 60 miljoen slachtoffers van WO2 zouden een te verwaarlozen decimering teweegbrengen denk ik dan...

Ik vind het allemaal wat te donker klinken eerlijk gezegd. Heeft de wereld zijn lesje niet geleerd na de 2 grote oorlogen?
Ik denk het persoonlijk wel.

Hoe het verder gaat tussen china en de VS... Geen idee, maar echt oorlog? Neen dat niet. Dan zou de mensheid echt wel oer, oer en oerdom zijn... Ik blijf positief.
Ik denk niet dat het tot kernwapens komt, misschien tussen staten als India en Pakistan, maar niet de VS, want dan zou de boel onbewoonbaar worden, en dat is niet de bedoeling. Maar een goeie ebola uitbraak, een EMP bom of hypersonische wapens doen hun werk wel hoor. Of idd een cyberaanval zoals Subnautica oppert. Er zijn genoeg mogelijkheden.

Ik zou willen dat ik je mening kon delen, maar m.i. heeft de wereld niet zoveel invloed. Als ik één ding geleerd heb, is dat alleen een absolute psychopaat bereid is om vele levens op te offeren voor persoonlijke doelen. Dat is de reden dat de elite en wereldleiders uit psychopaten bestaan. En laat hen nou net degenen zijn die een oorlog beginnen. En we hebben oorlogen genoeg gehad sinds de tweede wereldoorlog: Irak, Vietnam, Afghanistan. En als het aan Bolton had gelegen, was de VS al in oorlog geweest met Iran.

Wat dat betreft mogen we van geluk spreken, want hoewel Trump behoorlijk megalomaan is, is het geen psychopaat. Had Hillary er gezeten dan was het al lang gebeurd, gezien het feit dat ze geen enkele moeite had om Libië binnen te vallen om Khadaffi te stoppen de Gouden Dinar te introduceren.

Wat betreft de 1e en 2e wereldoorlog is er wel een mooie quote: geschiedenis wordt geschreven door de winnaars, niet door de verliezers. De winnaars worden altijd mooier afgeschilderd dan de werkelijkheid. Heb je Soldaat van Oranje wel eens gelezen? Dat is op een niveau van lik me vestje en als je daar al in ziet hoe de belangen zijn op lager niveau dan kun je je voorstellen hoe dat op topniveau is.

Leert de wereld van zijn fouten? Dat is niet relevant. Oorlogen worden begonnen om de belangen van enkele individuen te behartigen, niet de gemiddelde burger. En over het algemeen zijn dat olie. de status van de wereldreservemunt en drugs. Hen interesseert het niets, het is business as asual.

De golfoorlogen, de 1e en 2e wereldoorlogen, de Afghanistanoorlog, de Syrië oorlog, de Libië oorlog, allemaal zijn die zaken terug te leiden.
Dus ik denk wel zeker dat er oorlog komt. Hopelijk niet hier, maar je weet nooit.
Ik lees hier best een hoop rare dingen en vooral uit de mond van prepper Spell68. Een recessie komt elke 7-11 jaar voor en die tijd gaat in zodra we uit een recessie klimmen. Dus ook als je als consument nog lang niks merkt maar als de rente bijvoorbeeld gaat stijgen dan zijn we al op weg uit een recessie (weet je meteen hoelang we al in een laagconjuctuur zitten (tegen recessie aan). Zodra je hoort dat de economie bijna niet meer groeit zit je ook tegen een recessie aan.

Door politiek gaat het vaak mis. Brexit en de bijna recessie in Duitsland gaat voor een recessie zorgen in Nederland en door de handelsoorlog tussen de VS en China staan ook zij onderdruk en dan heb je een wereldwijd probleem.

Omdat het elke keer terugkomt weet ieder land hoe het opgelost moet worden en daar komen de overheidsprojecten om de hoek.

De wereld vergaat dus niet en je hoeft ook niet angstig je geld te spreiden. Het investeren in grondstoffen is gevaarlijk voor mensen die niets weten van beleggen. Deze worden alleen in opties en futures verhandeld, door klimaatveranderingen, rampen en ziektes kan een graanoogst enorm tegenvallen
en met termijncontracten moet je uitkijken, het instapbedrag is heel hoog en je kan al je geld kwijtraken.

De zilverprijs is erg laag en metalen als koper en goud liggen veel hoger daarnaast gaat de wereldwijde handel heel snel want die volgt de politiek en met het fysiek aankopen van edelmetalen zit je qua prijs altijd veel te hoog.

De gemiddelde Nederlander overleefd een recessie het best met cash en lage vaste lasten. Met een lage rente willen spaarders toch meer uit hun geld halen en gaan beleggen of investeren in anderen projecten maar het beste is gewoon doorsparen en altijd bij je geld kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
28-08-2019 22:53
Ik lees hier best een hoop rare dingen en vooral uit de mond van prepper Spell68. Een recessie komt elke 7-11 jaar voor en die tijd gaat in zodra we uit een recessie klimmen. Dus ook als je als consument nog lang niks merkt maar als de rente bijvoorbeeld gaat stijgen dan zijn we al op weg uit een recessie (weet je meteen hoelang we al in een laagconjuctuur zitten (tegen recessie aan). Zodra je hoort dat de economie bijna niet meer groeit zit je ook tegen een recessie aan.

Door politiek gaat het vaak mis. Brexit en de bijna recessie in Duitsland gaat voor een recessie zorgen in Nederland en door de handelsoorlog tussen de VS en China staan ook zij onderdruk en dan heb je een wereldwijd probleem.

Omdat het elke keer terugkomt weet ieder land hoe het opgelost moet worden en daar komen de overheidsprojecten om de hoek.

De wereld vergaat dus niet en je hoeft ook niet angstig je geld te spreiden. Het investeren in grondstoffen is gevaarlijk voor mensen die niets weten van beleggen. Deze worden alleen in opties en futures verhandeld, door klimaatveranderingen, rampen en ziektes kan een graanoogst enorm tegenvallen
en met termijncontracten moet je uitkijken, het instapbedrag is heel hoog en je kan al je geld kwijtraken.

De zilverprijs is erg laag en metalen als koper en goud liggen veel hoger daarnaast gaat de wereldwijde handel heel snel want die volgt de politiek en met het fysiek aankopen van edelmetalen zit je qua prijs altijd veel te hoog.

De gemiddelde Nederlander overleefd een recessie het best met cash en lage vaste lasten. Met een lage rente willen spaarders toch meer uit hun geld halen en gaan beleggen of investeren in anderen projecten maar het beste is gewoon doorsparen en altijd bij je geld kunnen.
Tja, dat het raar klinkt, zegt meer over jou dan mij.

Centrale banken geven al openlijk aan dat ze vastzitten. The big banks vallen de centrale banken al openlijk af en zelfs de leider van de centrale bank van Engeland praat openlijk over een reset. Ongeëvenaard.

De wereld verzuipt in de schulden en de business cycle is voorbij. Jij mag dan gebruik maken van de juglar golven, maar ik zou me toch eens inlezen in de Kondratieff winter, want ik zeg dat we daar nu in zitten.

In de tussentijd: blijf vooral geloven in je Keynesiaanse theorieën. We zullen binnen nu en 2 jaar wel zien wie er de juiste beslissingen genomen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Anonievrouwtje schreef:
27-08-2019 13:37
of waarom ‘normale’ Nederlanders met modaal inkomen geen huis meer kunnen kopen?
Het is nooit de norm geweest dan mensen met een modaal inkomen altijd een huis konden kopen. Nog niet zo lang geleden (30-40 jaar geleden) was een eigen huis alleen weggelegd voor de mensen met de betere inkomens. De rest huurde gewoon.
spell68 schreef:
29-08-2019 12:34
Tja, dat het raar klinkt, zegt meer over jou dan mij.

Centrale banken geven al openlijk aan dat ze vastzitten. The big banks vallen de centrale banken al openlijk af en zelfs de leider van de centrale bank van Engeland praat openlijk over een reset. Ongeëvenaard.

De wereld verzuipt in de schulden en de business cycle is voorbij. Jij mag dan gebruik maken van de juglar golven, maar ik zou me toch eens inlezen in de Kondratieff winter, want ik zeg dat we daar nu in zitten.

In de tussentijd: blijf vooral geloven in je Keynesiaanse theorieën. We zullen binnen nu en 2 jaar wel zien wie er de juiste beslissingen genomen heeft.
Je mag geloven wat je wil, een ander is om mensen hier bijna beleggingsadvies te geven. Iedereen weet dat particulieren ver weg moeten blijven van termijnmarkten en fysiek edelmetaal kopen is een slecht advies omdat je veel meer betaald dan de beursprijs en deze fluctueert enorm dus de verliezen kunnen erg groot zijn.
Gelukkig verlies ik dan niks want ik heb al niks.
spell68 schreef:
27-08-2019 19:12


Wat dat betreft mogen we van geluk spreken, want hoewel Trump behoorlijk megalomaan is, is het geen psychopaat. Had Hillary er gezeten dan was het al lang gebeurd, gezien het feit dat ze geen enkele moeite had om Libië binnen te vallen om Khadaffi te stoppen de Gouden Dinar te introduceren.
Wat een onzinnige theorie over Hillary ,die geen president is ,dus je kan niet weten wat ze zou doen en wat betreft Libië, ze was toen minister van buitenlandse zaken onder Obama, dus het was een beleidskwestie. Daarnaast is Trump niet zozeer megalomaan maar vooral een narcist, een reden waarom hij gevaarlijk is omdat hij alles persoonlijk neemt en vanuit dat standpunt reageert. Niemand in deze wereld wil perse oorlog maar Trump doet niet anders dan op conflicten aansturen door zich terug te trekken uit de Iran deal, Noord Korea de hand te reiken, Putin is nog complexer maar die wil hij terug in de G7, met China, EU en Canada een handelsoorlog, en dat is nog maar een kleine greep uit zijn geschiedenis als 2,5 jaar presidentschap. Dat jij hier durft te beweren dat hij een minder groot risico is voor de wereldvrede dan Hillary zou zijn is ronduit lachwekkend.
anoniem_274419 wijzigde dit bericht op 30-08-2019 08:33
Reden: correctie in zin
0.36% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven