Pegida in Nederland?

25-10-2015 16:47 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
pegida is vrij populair in duitsland en groeit met de dag.

waarom is er geen pegida in nl? als het hier ook opgericht zou worden zou het megagroot worden denk ik.

zouden jullie voor of tegen de beweging zijn? en why?

X
Dat zou eigenlijk wel heel fijn zijn dat Geertje (sic) de meerderheid haalt. Dan wordt het zeer snel duidelijk dat hij ook geen oplossingen heeft en dan kan de regering binnen het jaar vallen en kunnen we weer normaal gaan stemmen.
quote:Blondie456 schreef op 25 oktober 2015 @ 19:06:

Als er nu verkiezingen zouden zijn dan denk ik dat Geertje wel de meerderheid zou gaan halen.Maar geen partij wil nog met hem samenwerken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Blondie456 schreef op 25 oktober 2015 @ 19:06:

Als er nu verkiezingen zouden zijn dan denk ik dat Geertje wel de meerderheid zou gaan halen.

Welnee.

Èèn partij een meerderheid? Dat hebben we al heel lamg niet meer meegemaakt.

En dat zou wel een ongekend spectaculaire stijging van zijn zetels zijn.

Howel hij graag roept dat hij de enige is die het volk vertegenwoordigt kan ik me echt met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat hij meer dan de helft van de stemmen zou halen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik ben het eens met Geert maat ik geef ook toe dat ook hij geen oplossingen heeft. Op Geert stemmen geeft voor mij ook wel aan dat er niks beters is.
quote:Starshine schreef op 25 oktober 2015 @ 19:11:

Dat zou eigenlijk wel heel fijn zijn dat Geertje (sic) de meerderheid haalt. Dan wordt het zeer snel duidelijk dat hij ook geen oplossingen heeft en dan kan de regering binnen het jaar vallen en kunnen we weer normaal gaan stemmen.Misschien heb ik iets gemist maar wat hebben PvdA, VVD, D66, GroenLinks en al die anderen dan aan oplossingen? Volgens mij komen ze niet veel verder dan dweilen met de kraan open. Of zie ik dat verkeerd?
Nee Mau , dat zie je goed1
Ik zeg niet dat anderen wel oplossingen hebben, maar Geert staat wel heel stellig te verkondigen dat hij de wijsheid in pacht heeft.

Gevalletje de beste stuurlui staan aan wal als je het mij vraagt.
quote:Starshine schreef op 25 oktober 2015 @ 17:46:

als de leden van Pegida net zo'n hoog IQ hebben als de gemiddelde PVV'er, zeg ik: doe maar niet.

.

Grappig dit, in andere draden een klaagzang over het gebruik van de term "migranten knuffelaars" en "Gutmensch" en dan hebben we hier een schoolvoorbeeld van verhevenheid boven de PVV stemmer.

Je voelt jezelf vermoedelijk een stuk beter maar dan had ik een iets meer inhoudelijke reactie verwacht, de PVV is geen organisatie en

je kan er dus geen lid van worden, je kan er wel op stemmen "de PVVer" bestaat niet als groep.

Waar komen ze dan vandaan?

Een hele gevarieerde groep.

Daarbij groeit juist de groep hoger opgeleiden bij de PVV stemmers

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... en-PVV-in-peilingen.dhtml
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
En als je vindt dat de PVV ook niks zal oplossen, waarom dan op die jokers stemmen?

Stem dan helemaal niet of blanco, maar bij gebrek aan beter een haatpartij gaan steunen is inderdaad een beetje dom.
quote:Starshine schreef op 25 oktober 2015 @ 19:41:

Ik zeg niet dat anderen wel oplossingen hebben, maar Geert staat wel heel stellig te verkondigen dat hij de wijsheid in pacht heeft.

Gevalletje de beste stuurlui staan aan wal als je het mij vraagt.Guttegut, niemand heeft een oplossing. Wat gaat het toch lekker in dit land
quote:hollebollegijs schreef op 25 oktober 2015 @ 19:41:

[...]

Grappig dit, in andere draden een klaagzang over het gebruik van de term "migranten knuffelaars" en "Gutmensch" en dan hebben we hier een schoolvoorbeeld van verhevenheid boven de PVV stemmer.

Je voelt jezelf vermoedelijk een stuk beter maar dan had ik een iets meer inhoudelijke reactie verwacht, de PVV is geen organisatie en

je kan er dus geen lid van worden, je kan er wel op stemmen "de PVVer" bestaat niet als groep.

Waar komen ze dan vandaan?

[afbeelding]

Een hele gevarieerde groep.

Daarbij groeit juist de groep hoger opgeleiden bij de PVV stemmers

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... en-PVV-in-peilingen.dhtmlNou, als ik die (blijkbaar) hoogintelligente PVV-stemmers op inspraakavonden bezig zie, die met briljante argumenten komen als: 'daar moet een piemel in', dan spijt het me zeer dat ik geen hoge pet van ze op heb.
maar goed, fijne avond allemaal. Ik ga wat leuks doen.
Dat de PVV in de peilingen het grootste aantal zetels hebben wil (gelukkig) niet zeggen dat ze ook bij de verkiezingen zoveel zetels zullen halen. Was bij de vorige verkiezingen precies hetzelfde. Als straks dat gezeur over die enorme aantallen vluchtelingen weer is gezakt dan zal het best wel weer eens af kunnen zakken, en het kan bv ook zijn dat mensen die normaal op bv PvdA of VVD stemmen hun partij onder druk wil zetten door te 'dreigen' op PVV te stemmen, in de hoop dat andere partijen ook een duidelijker standpunt aan gaan nemen.
Verbaas u niet, verwonder u slechts
quote:Starshine schreef op 25 oktober 2015 @ 19:44:

[...]

Nou, als ik die (blijkbaar) hoogintelligente PVV-stemmers op inspraakavonden bezig zie, die met briljante argumenten komen als: 'daar moet een piemel in', dan spijt het me zeer dat ik geen hoge pet van ze op heb.

Bij de verkiezingen in 2010 stemden ongeveer 1.5 miljoen mensen PVV

Daar ontstond uiteindelijk Rutte 1 uit

Jij gaat ons hier vertellen dat jij je mening over 1.5 miljoen mensen baseert op "daar moet een piemel in" door een paar malloten.

Ik ben perplex

Ik heb veel ondoordachte en stigmatiserende opmerkingen gelezen op dit forum maar dit is wel een topper.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
mooi, want de meeste PVV'ers baseren hun mening ook op eenmalige incidenten.

Dus dan staan we quitte.

Wel apart trouwens dat je wel voor Geert mag zijn, maar absoluut niet tegen. Ik dacht dat vrijheid van meningsuiting voor iedereen gold.
quote:Starshine schreef op 25 oktober 2015 @ 19:57:

Dus dan staan we quitte.

Wel apart trouwens dat je wel voor Geert mag zijn, maar absoluut niet tegen. Ik dacht dat vrijheid van meningsuiting voor iedereen gold.

Nee joh gek. Vrijheid van meningsuiting is slechts voorbehouden aan Rechtse Realisten. Linkse Bomenknuffelaars dienen gewoon hun bek te houden.

Geert leeft dat zelf heel goed voor: hij mag gewoon zeggen wat er maar in zijn geblondeerde hoofd op komt en als iemand iets naars over hem zegt gaat ie huilen en wordt ie Woedend.
quote:RemboEnRembo schreef op 25 oktober 2015 @ 19:03:

Ik ben tegen vluchtelingen !Ik ook! Niemand zou hoeven vluchten uit zijn eigen dorp of stad!
quote:Starshine schreef op 25 oktober 2015 @ 19:57:

Dus dan staan we quitte.

Je schrijft ondoordachte, stigmatiserende dingen die je niet onderbouwd.

Verder verdiep je je niet in de materie want dan had je geweten dat "PVVers" niet bestaan alleen PVV kiezers bestaan maar dat waren gisteren SP stemmers, CDA stemmers etc.

Dan kom je met een opmerking over de bijeenkomst in Steenbergen die kant nog wal raakt.

Je voelt je verheven maar als ik je zo lees lijkt me dat zeer ongepast.
Ik ben altijd zo benieuwd wie de PVV dan meebrengt om al die zetels op te vullen. Of de Pegida. Of de NVU. Of.....

We hebben toen die hi-la-ri-sche malloten van de LPF en al die afsplitsingen daarvan gehad. Die deden niks anders dan elkaar de tent uitvechten.

Zelfs als je Geert Wilders een verstandig mens vindt dan moet de grootste optimist toch zien dat hij bij 40 zetels ook 39 andere mensen nodig heeft en dat die niet per definitie competent zijn. Zelfs als je het met hun ideeën eens bent wil dat niet zeggen dat die mensen ook een ministerie of een beleidsterrein kunnen besturen.
quote:Starshine schreef op 25 oktober 2015 @ 19:11:

Dat zou eigenlijk wel heel fijn zijn dat Geertje (sic) de meerderheid haalt. Dan wordt het zeer snel duidelijk dat hij ook geen oplossingen heeft en dan kan de regering binnen het jaar vallen en kunnen we weer normaal gaan stemmen.

Hier ook, ik hoop zo ontzettend dat die linkse bende wint, hebben we dat ook weer gehad en kunnen we weer in mogelijke oplossingen gaan denken ip.v. het eindeloze benoemen .

We hebben een vluchtelingen probleem, no shit Geert?!

En nu?

Grenzen dicht, juist ja.

Iedereen die niet hoofddoekloos door het leven wil eruit

De koran verbieden.

Nederland weer van de Nederlanders(whatever that may be)

Geen vluchtelingen meer,nooit meer(totdat we zelf moeten vluchten)

En al onze problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

Iedereen mag gratis studeren, onze ouderen hebben het fantastisch, genoeg huisvesting voor iedereen, genoeg werk voor iedereen, meer geld naar defensie,het kan eindelijk wapenvergunningen regenen en meer blauw op straat(we worden immers een politiestaat).

Allemaal betaald door de overheid(lees door mij en mijn mede belastingbetalers).
quote:ardni schreef op 25 oktober 2015 @ 21:55:

[...]

Hier ook, ik hoop zo ontzettend dat die linkse bende wint, hebben we dat ook weer gehad en kunnen we weer in mogelijke oplossingen gaan denken ip.v. het eindeloze benoemen .

.

Ik denk niet meer dat we mee gaan maken dat die "linkse bende" wint.

De migratie crisis zorgt voor "meer Geert" en "minder linkse bende"
quote:hollebollegijs schreef op 25 oktober 2015 @ 22:11:

[...]

Ik denk niet meer dat we mee gaan maken dat die "linkse bende" wint.

De migratie crisis zorgt voor "meer Geert" en "minder linkse bende"

Geert beschouw ik als linkse bende, ontzettend linkse bende. Dat vleugje one topic rechts is voor mij niet voldoende om hem als rechts te bestempelen.

Het kan mij net zo veel geld gaan kosten als een winnende SP, PVDA of GL.

Voor mij is dat dus links.
quote:hollebollegijs schreef op 25 oktober 2015 @ 20:04:

[...]

Je schrijft ondoordachte, stigmatiserende dingen die je niet onderbouwd.

Verder verdiep je je niet in de materie want dan had je geweten dat "PVVers" niet bestaan alleen PVV kiezers bestaan maar dat waren gisteren SP stemmers, CDA stemmers etc.

Dan kom je met een opmerking over de bijeenkomst in Steenbergen die kant nog wal raakt.

Je voelt je verheven maar als ik je zo lees lijkt me dat zeer ongepast.De Linkse Allochtonenknuffelaar bestaat ook niet.
quote:ardni schreef op 25 oktober 2015 @ 21:55:

[...]

We hebben een vluchtelingen probleem, no shit Geert?!

En nu?

Grenzen dicht, juist ja.

Iedereen die niet hoofddoekloos door het leven wil eruit

De koran verbieden.

Nederland weer van de Nederlanders(whatever that may be)

Geen vluchtelingen meer,nooit meer(totdat we zelf moeten vluchten)

En al onze problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

Iedereen mag gratis studeren, onze ouderen hebben het fantastisch, genoeg huisvesting voor iedereen, genoeg werk voor iedereen, meer geld naar defensie,het kan eindelijk wapenvergunningen regenen en meer blauw op straat(we worden immers een politiestaat).

Allemaal betaald door de overheid(lees door mij en mijn mede belastingbetalers).

het zal me een rotzorg wezen, want niemand heeft oplossingen.

Ik weet alleen dat de oplossing van Geert me het minst aanstaat.
quote:Starshine schreef op 25 oktober 2015 @ 23:28:

[...]

het zal me een rotzorg wezen, want niemand heeft oplossingen.

Ik weet alleen dat de oplossing van Geert me het minst aanstaat.Ja maar hij heeft geen mogelijke oplossingen dus kunnen we het net zo goed maar gehad hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven