Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
zaterdag 10 juli 2021 om 07:41
Goed stuk.valentinamaria schreef: ↑09-07-2021 23:55hier bijv een artikel met redenen waarom de politie hem eigenlijk moest laten glippen:
https://wnl.tv/2020/10/22/zonen-ridouan ... -te-nemen/
Nederland onder Rutte is gewoon echt afgegleden door brleid vsn Rutte I, II en III. Dat blijkt uit dat stuk ook weer.
Het verbaast mij gewoon echt dat pokitiek en burgemeester zo buiten schot blijven. Zij zijn toch echt verantwoordelijk voor de veiligheid in Nederland en falen ontzettend. Nederland wordt narcostaat genoemd en dat is niet voor niks en komt toch echt door beleid van Justitie en burgemeester(s). Daar ligt de verantwoordelijkheid.
zaterdag 10 juli 2021 om 08:43
Hoop ik ook! Toch krijg ik steeds meer hoop, terecht of niet. Ik denk oprecht dat als iemand het kan, hij het is. Die vechtersmentaliteit die hij bezit ben je niet ineens kwijt.Yildizlar2 schreef: ↑10-07-2021 08:02Ah duurde nog lang eer Rutte er bij gehaald werd zo jammer weer .
Weer een ochtend met weinig nieuws . Hoop zo dat zijn lichaam aan het herstellen is en hij een deze dagen bij komt .
Las net een post van Van de Heuvel over Peter. Dat misdaadjournalisten zich nooit gewonnen zullen geven, ben er toch weer even stil van.
Die man leeft al tijden met serieuze beveiliging, respect dat deze mensen zich niet laten intimideren.
zaterdag 10 juli 2021 om 09:11
ik snap je helemaalminnimouse schreef: ↑10-07-2021 01:47Dankjewel
Ik merk dat ik echt boos en verdrietig ben en dat is misschien best raar want ik ken Peter R. helemaal niet persoonlijk.
Boos, dat dit zo uit hand heeft kunnen lopen en dat het dinsdag eindigde met een onschuldige man met het hart op de goede plek, die roerloos op straat in Amsterdam lag. En hij was niet de eerste.
Verdrietig, omdat hij ligt te vechten voor zijn leven en zijn toekomst allesbehalve zeker is.
En woedend, op types als Taghi en meelopers als ene Delano en 1 of andere Pool die denken te mogen beslissen over andermans leven. En waarvoor? Voor drugs en een paar lullige rotcenten.
Mijn hart huilt.
mijn gedachten zijn vooral bij zijn familie, wat die nu mee moeten maken gun je echt niemand en dan ook nog de media die zich ermee bemoeit als het mijn vader of man was geweest hadden ze me mogen opvegen
en idd van die idioten die te lui zijn om te werken en alleen maar snel snel geld willen en het duurste van het duurste echt ik walg ervan dat andere mensen hiervoor misbruiken en traumatiseren.
ikdenk hoop dat hij het overleefd, hij is echt een vechter op de radio zeiden ze het al hij is pitbul met een goed hart, want als hij gaat wie neemt er dan zijn plaats in.?
Relax we're all crazy, it's not a competition
zaterdag 10 juli 2021 om 09:30
Mensen die zoiets doen, de hele onderwereldbende, ook de intelligente kopstukken, mislukkelingen zijn het. Walgelijke engerds, gewetenloze misbaksels.
Van de moordenaar vond ik trouwens nog een schattige foto van toen hij als prille puber meedeed aan zo'n danswedstijd voor kinderen (SYTYCD??...haat afkortingen). Dat zo'n kind uitgroeit tot een gewetenloze moordenaar, het is in- en intriest.
Van de moordenaar vond ik trouwens nog een schattige foto van toen hij als prille puber meedeed aan zo'n danswedstijd voor kinderen (SYTYCD??...haat afkortingen). Dat zo'n kind uitgroeit tot een gewetenloze moordenaar, het is in- en intriest.
zaterdag 10 juli 2021 om 09:36
Ik vind hem zo'n icoon en zo mooi dat hij zo principieel is.Rouge__ schreef: ↑10-07-2021 09:11ik snap je helemaalik begrijp er ook niks van, vind het allemaal zoo triest
mijn gedachten zijn vooral bij zijn familie, wat die nu mee moeten maken gun je echt niemand en dan ook nog de media die zich ermee bemoeit als het mijn vader of man was geweest hadden ze me mogen opvegen![]()
en idd van die idioten die te lui zijn om te werken en alleen maar snel snel geld willen en het duurste van het duurste echt ik walg ervan dat andere mensen hiervoor misbruiken en traumatiseren.
ikdenk hoop dat hij het overleefd, hij is echt een vechter op de radio zeiden ze het al hij is pitbul met een goed hart, want als hij gaat wie neemt er dan zijn plaats in.?
Ik mag er niet aan denken dat hij gaat.
Dat beeld van hem, zo weerloos. Ik brak echt.
Misschien juist omdat 'we' hem zo helemaal niet 'kennen'.
Ja, voor zijn familie is het het ergste. Zijn kinderen, zijn vriendin, andere familieleden. Het moet vreselijk zijn om niet te weten wat komen gaat.
zaterdag 10 juli 2021 om 09:40
Zeker, maar je begint nu te snakken naar nieuws over zijn toestand.
zaterdag 10 juli 2021 om 09:58
Bereid je dan maar voor op langdurig snakken. Dat kan nog weken, zo niet maanden duren. En eerlijk? Ik hoop dat ze helemaal niets naar buiten brengen en dat hij gewoon plots aan de desk staat. Gewoon als verrassing.
Daarnaast, het lijkt mij dat geen nieuws naar buiten brengen ook een deel bescherming biedt. Ik vind het geen fijn idee dat positief nieuws de motivatie kan zijn om nog een poging te doen. Of hij moet dan ergens in het geheim ondergebracht zijn.
zaterdag 10 juli 2021 om 09:59
er kan in zo'n geval de eerste minimum week geen "nieuws" zijn, hij leeft hij heeft een zelfstandige ademimpuls en dat is al heel wat, iemand die (hoogstwaarschijnlijk) in kunstmatig coma wordt gehouden heeft geen "nieuws" als familie hoor je iedere dag dan weer "stabiel" = "onveranderd serieuze toestand, meer nog wel in leven"
Afhankelijk van waar hij precies is geraakt, moet zijn lichaam het bloed in zijn hoofd opruimen en dat duurt wel een tijdje (weet ik uit ervaring) bijkomstig is vaak dat ze een longonsteking KUNNEN ontwikkelen door de beademing het is allemaal heel kwetsbaar in zo'n situatie. Ik zou voor de familie wensen dat er positief nieuws was, maar nog kan het elke kant opgaan. ;(
zaterdag 10 juli 2021 om 10:04
fashionvictim schreef: ↑10-07-2021 09:52Dat nieuws is er toch?
Hij leeft al 5 dagen langer dan de daders hem gunden. Geen nieuws is goed nieuws, in dit geval.
Jij krijgt het duidelijk voor elkaar om zo positief te denken maar dat lukt mij niet hoor. Ik snak naar íets dat erop wijst dat het de goede kant opgaat. Niet dat dat realistisch is trouwens.
*moxxie* wijzigde dit bericht op 10-07-2021 10:09
5.11% gewijzigd
zaterdag 10 juli 2021 om 10:09
Meestal maken artsen pas na minstens 1 week een scan om te kijken wat de schade in zijn hoofd is.
Weten of iets de goede kant op gaat, is nu nog helemaal niet te zeggen. Iemand kan na 3 maanden alsnog aan de gevolgen overlijden.
En als iemand het wel overleefd, hangt het ook helemaal af hoe de schade is of iemand nog een prettig leven zal lijden.
Vergeet daarbij ook niet dat er een enorme revalidatie nog aan vooraf gaat. Het hangt natuurlijk van de schade af, maar ik moest bijv opnieuw leren lopen, grijpbewegingen maken, iets vasthouden, en ook op cognitief vlak. Je bent sowieso nooit meer dezelfde persoon als ervoor.
Weten of iets de goede kant op gaat, is nu nog helemaal niet te zeggen. Iemand kan na 3 maanden alsnog aan de gevolgen overlijden.
En als iemand het wel overleefd, hangt het ook helemaal af hoe de schade is of iemand nog een prettig leven zal lijden.
Vergeet daarbij ook niet dat er een enorme revalidatie nog aan vooraf gaat. Het hangt natuurlijk van de schade af, maar ik moest bijv opnieuw leren lopen, grijpbewegingen maken, iets vasthouden, en ook op cognitief vlak. Je bent sowieso nooit meer dezelfde persoon als ervoor.
anoniem_698a1e1fe277f wijzigde dit bericht op 10-07-2021 10:13
73.20% gewijzigd
zaterdag 10 juli 2021 om 10:10
Wauw. Mooi geformuleerd. Spreekt hoop uit! En het is ook nog eens helemaal correct.fashionvictim schreef: ↑10-07-2021 09:52Dat nieuws is er toch?
Hij leeft al 5 dagen langer dan de daders hem gunden. Geen nieuws is goed nieuws, in dit geval.
Carpe Diem!
zaterdag 10 juli 2021 om 10:14
VGM ik begrijp daaruit dat je al ouder was toen jij hoofdtrauma had?VGM1980 schreef: ↑10-07-2021 10:09Meestal maken artsen pas na minstens 1 week een scan om te kijken wat de schade in zijn hoofd is.
zaterdag 10 juli 2021 om 10:15
Livingston schreef: ↑10-07-2021 10:14VGM ik begrijp daaruit dat je al ouder was toen jij hoofdtrauma had?
Klopt. 3 jaar geleden.
zaterdag 10 juli 2021 om 10:20
klinkt misschien gek maar fascinerend voor mij, mijn kind was een baby toen het hem overkwam, dus bij hem was het probleem niet iets te herleren waarvan je wist dat je het ooit kon, maar nieuw hersenverbindingen te stimuleren zodat hij überhaupt het concept van iets kon leren. Zijn hersens wisten zeg maar niet waarvoor dat deel ooit oorspronkelijk bedoeld was.
Klopt dat dat je zeg maar wist wat je zou moeten kunnen, wat het was wat je niet meer goed kon??
livingston wijzigde dit bericht op 10-07-2021 10:24
Reden: sorry voor off topic
Reden: sorry voor off topic
0.00% gewijzigd
zaterdag 10 juli 2021 om 10:22
Nou hèLange-met-een-korte schreef: ↑10-07-2021 02:16Fijn al die inside information van hoe die bendes allemaal te werk gaan. Al 3 pagina’s allemaal infiltranten die het wel even uitleggen.
Niet quoten, ik haal het weer weg![]()
zaterdag 10 juli 2021 om 10:25
Dat klopt, alleen iets wat je normaal 'automatisch' doet, daar moest ik nu bij nadenken om mijn hersenen ook duidelijk te maken wat ze moesten doen.
Als ik bijvoorbeeld iets moest vastpakken liet mij hand het vanzelf weer los, als ik er geen aandacht aan besteedde.
Net als praten, dat heb ik nu nog steeds. Ik weet heus wat het is, en ik heb het plaatje ervan in mijn hoofd, maar hoe het heet blijft gewoon blanco.
Overigens heb ik van lotgenoten begrepen, die als kin zijnde hersenletsel hadden opgelopen, soms ook klachten kregen waarvan ze die eerst niet konden plaatsen. Gauw moe, gauw overprikkeld, kort lontje e.d.
Als ik bijvoorbeeld iets moest vastpakken liet mij hand het vanzelf weer los, als ik er geen aandacht aan besteedde.
Net als praten, dat heb ik nu nog steeds. Ik weet heus wat het is, en ik heb het plaatje ervan in mijn hoofd, maar hoe het heet blijft gewoon blanco.
Overigens heb ik van lotgenoten begrepen, die als kin zijnde hersenletsel hadden opgelopen, soms ook klachten kregen waarvan ze die eerst niet konden plaatsen. Gauw moe, gauw overprikkeld, kort lontje e.d.
zaterdag 10 juli 2021 om 10:35
dat klopt hij heeft een concentratie probleem, en hoofdpijn dat is dan weer in zijn "voordeel" hij kent niets anders, voor hem is hoofdpijn standaard, als hij nieuwe dingen leerde of het druk was dan heeft hij "hoofdpijn" wat wij normalo's waarschijnlijk als ontiegelijke migraine zouden voelen. constructief waarnemingsvermogen is anders etc.VGM1980 schreef: ↑10-07-2021 10:25Dat klopt, alleen iets wat je normaal 'automatisch' doet, daar moest ik nu bij nadenken om mijn hersenen ook duidelijk te maken wat ze moesten doen.
zaterdag 10 juli 2021 om 10:37
Van Mediacourant:
“De afgelopen dagen is er op internet enige weerstand ontstaan tegen misdaadseries als Mocro Maffia, omdat die misdaad zouden romantiseren. Het ligt helemaal gevoelig nu misdaadjournalist Peter R. de Vries in het ziekenhuis aan het vechten is voor zijn leven na een moordaanslag op straat.
Mocro Maffia
Trouw-columnist Sylvain Ephimenco heeft in elk geval geen behoefte meer aan de Videoland-hit. Hij wijst op de massale verontwaardiging over de aanslag op Peter. “De mocromaffia is dus in staat de burger te traumatiseren met zijn talrijke (huur)moorden”, schrijft hij.
Sylvain vervolgt: “Maar diezelfde burger wacht met smart op het vierde seizoen van de succesvolle serie Mocro Maffia waarvan de trieste helden elkaar in rap, wreed en uiterst gewelddadige tempo uitmoorden, lees ik.”
Recensies
Mocro Maffia is in recensies ‘een verfrissende en geloofwaardige serie’ genoemd en volgens het AD maakt ‘de connectie met de actualiteit het extra spannend’, tekent Sylvain op. “De serie is dus geliefd omdat ze actuele feiten (martelkamers, afgehakt hoofd, enzovoort) met fictie integreert.”
Sylvain wil er niets van weten. “Ik heb bewust geen minuut van deze ‘ongekend harde, kille en rauwe serie’ (AD) willen zien, waarin vulgaire straattaal de boventoon voert. Nog een vraag: gaan al die fans van de serie het ook ‘extra spannend’ vinden als in het vierde seizoen een journalist door het hoofd wordt geschoten?”
https://www.mediacourant.nl/2021/07/rtl ... ro-maffia/
Dit mag wat mij betreft wel eens aan de kaak gesteld worden, het achterlijke romantiseren van criminaliteit en geweld in series als Mocro Maffia.
“De afgelopen dagen is er op internet enige weerstand ontstaan tegen misdaadseries als Mocro Maffia, omdat die misdaad zouden romantiseren. Het ligt helemaal gevoelig nu misdaadjournalist Peter R. de Vries in het ziekenhuis aan het vechten is voor zijn leven na een moordaanslag op straat.
Mocro Maffia
Trouw-columnist Sylvain Ephimenco heeft in elk geval geen behoefte meer aan de Videoland-hit. Hij wijst op de massale verontwaardiging over de aanslag op Peter. “De mocromaffia is dus in staat de burger te traumatiseren met zijn talrijke (huur)moorden”, schrijft hij.
Sylvain vervolgt: “Maar diezelfde burger wacht met smart op het vierde seizoen van de succesvolle serie Mocro Maffia waarvan de trieste helden elkaar in rap, wreed en uiterst gewelddadige tempo uitmoorden, lees ik.”
Recensies
Mocro Maffia is in recensies ‘een verfrissende en geloofwaardige serie’ genoemd en volgens het AD maakt ‘de connectie met de actualiteit het extra spannend’, tekent Sylvain op. “De serie is dus geliefd omdat ze actuele feiten (martelkamers, afgehakt hoofd, enzovoort) met fictie integreert.”
Sylvain wil er niets van weten. “Ik heb bewust geen minuut van deze ‘ongekend harde, kille en rauwe serie’ (AD) willen zien, waarin vulgaire straattaal de boventoon voert. Nog een vraag: gaan al die fans van de serie het ook ‘extra spannend’ vinden als in het vierde seizoen een journalist door het hoofd wordt geschoten?”
https://www.mediacourant.nl/2021/07/rtl ... ro-maffia/
Dit mag wat mij betreft wel eens aan de kaak gesteld worden, het achterlijke romantiseren van criminaliteit en geweld in series als Mocro Maffia.
zaterdag 10 juli 2021 om 10:40
Normalo's haha, mooi woord.Livingston schreef: ↑10-07-2021 10:35dat klopt hij heeft een concentratie probleem, en hoofdpijn dat is dan weer in zijn "voordeel" hij kent niets anders, voor hem is hoofdpijn standaard, als hij nieuwe dingen leerde of het druk was dan heeft hij "hoofdpijn" wat wij normalo's waarschijnlijk als ontiegelijke migraine zouden voelen. constructief waarnemingsvermogen is anders etc.
Dat herken ik wel hoor, bij overbelasting en overprikkeling heb ik ook hoofdpijn en als ik dat negeer en stug doorga wordt dat migraine, zoals de normalo's herkennen. (maar dan vaker en langer). Ook bij mij zijn al mijn zintuigen zeer versterkt, en daardoor sneller last van overprikkeling.