Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Lilly1234 schreef:
10-07-2021 18:33
Ik dacht gisteren hetzelde. Ze hebben geen genade en alles wat in de weg staat wordt bedreigd, vermoord enz.
Wie is de volgende? De rechter die de zaak krijgt, een diplomaat in Afrika die gewoon zijn werk doet, de advocaten van Nabil, een medewerker van de gevangenis?
Ze zijn oppermachtig en willen dit ook zo houden, daar moet alles voor wijken.
Dat is vooral wat deze criminelen denken. Dat ze oppermachtig zijn, het recht in handen hebben.
En feitelijk is dat niet zo. Het is zo voorspelbaar allemaal, maar wat doe je met iemand die totaal niet reageert op welke consequentie dan ook.
Straf; prima. Geen straf; ook prima. Nog meer straf; Best. Geen enkele consequentie aanvaardt, begrijpt of wil begrijpen.

En in hechtenis gaat de georganiseerde criminaliteit gewoon door. Ook vanuit de PI oefenen deze mensen invloed uit op het netwerk.

Dit zijn situaties waarvan je zegt 'Geef die maar de kogel, geef die maar levenslang etc.'
Maar je kunt niet afwijken van het wettelijk systeem, van de mensenrechten in onze grondwet. Ieder mens heeft recht hierop, hoe verrot een individu ook is.

Een stelselmatig dader is zelfs niet altijd levenslang binnen te houden. En geloof mij als ik zeg dat daar alles aan wordt gedaan om die binnen te houden.
girasole3 schreef:
10-07-2021 18:46
Zeker nu de kroegen weer dicht zijn om 0:00 uur.

Gezien de situatie moeten ze ook alles serieus nemen.
Maar eigenlijk zouden ze een aantal commando’s daar onzichtbaar moeten plaatsen om eventueel reltuig meteen flink aan te pakken.

Jij denkt dat die daar nog niet stonden? Het punt is dat hij een concrete bedreiging de locatie te publiek is om risico’s te nemen. Als Taghi er inderdaad achter zit, dan hebben we het over een groep gekken met toegang tot rakettenwerpers.
Peertjes schreef:
10-07-2021 18:49
Het is niet eng. Dit speelt al jaren en jaren. Deze criminaliteit blijft overheersen. Dat is waar oa Peter R de Vries zich dus hard voor maken.

En het is niet dat politie, justitie en noem maar op hier niets aan doen. Integendeel, die mensen werken allemaal heel hard.
De wetgeving zit ingewikkeld in elkaar hierin.

Mensen denken altijd iemand heeft een strafbaar feit gepleegd dus daar word je voor veroordeeld.
Bij stelselmatig daders is het allemaal niet zo eenvoudig. Zeker niet als er sprake is van criminaliteit waar veel geld mee gemoeid gaat en daar een heel netwerk van allerlei mensen bij betrokken zijn.

De moordaanslag op Peter R was natuurlijk bedoeld om hem monddood te maken.
Nu hij niet dood is blijft hierover nieuws komen; wat Peter R deed in zijn werk, waar hij voor stond en natuurlijk vooral ook over die hele zaak Taghi inhoudelijk.

Maar niet bang zijn. Het is , hoe triest ook, goed dat dit gebeurt. Mensen moeten zich de mond niet laten snoeren, vooral aandacht blijven geven hieraan.
Vooral moet duidelijk zijn dat dit niet geaccepteerd wordt. Massaal Boulevard aan , de uitzending van afg week over Peter R de Vries. En laat het stof maar opwaaien.

Mooie genuanceerde post!

En inderdaad, ik zie de Boulevard herhaling echt als een dikke middelvinger (naar de dreigers dus).
Hoe gaan ze dat morgen / de volgende dagen eigenlijk doen bij RTL?

Ze kunnen moeilijk het programma ineens naar de eeuwige jachtvelden sturen.
En tegelijk zal die dreiging ook weer niet van de ene op de andere dag ophouden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nummer*Zoveel schreef:
10-07-2021 19:31
Mooie genuanceerde post!

En inderdaad, ik zie de Boulevard herhaling echt als een dikke middelvinger (naar de dreigers dus).
Zo is dat!
Wissewis schreef:
10-07-2021 19:34

En tegelijk zal die dreiging ook weer niet van de ene op de andere dag ophouden.
Online? Geheime locatie op verschillende tijden? Wellicht bescherming voor de presentatoren?
Online de uitzending voorbereiden samen, één presentator die de uitzending doet; de ene keer die presentator , de andere keer een ander en alles op verschillende locaties en verschillende tijden.

Daar is nu zeker al een heel team van professionals mee bezig!
Dat ze de uitzending cancelen vanavond betekent dat de veiligheidsrisico's te groot waren ondanks de veiligheidsmaatregelen die kunnen worden genomen.
Hoe ze daar de ak periode mee omgaan moeten we afwachten.

En blijven duimen voor een goed herstel van Peter R de Vries.
Wissewis schreef:
10-07-2021 19:34

En als ze ermee kappem geven ze zich gewonnen. Wat ze nooit zullen doen en terecht. Maar hoe? Ze zijn vast creatief genoeg.
Waar gaat dit heen joh
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Koffieverkeerd schreef:
10-07-2021 20:01
En als ze ermee kappem geven ze zich gewonnen. Wat ze nooit zullen doen en terecht. Maar hoe? Ze zijn vast creatief genoeg.
Het is toch te triest voor woorden dat een programma niet door kan gaan vanwege serieuze bedreigingen.

Best een enge gedachte vind ik.
*Hestia* schreef:
10-07-2021 20:06
Waar gaat dit heen joh
Naar Italiaanse toestanden uit de jaren '90 toen o.a. onderzoeksrechter Falcone vermoord werd door de Siciliaanse maffia.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Er zit meer ( Siciliaanse) maffia in NL dan wij denken. Ik heb dat eens gehoord van iemand die dat kan weten.
Door maffia praktijken in combinatie met alle onvrede die nu heerst ivm corona staat de maatschappij behoorlijk op scherp.
Koffieverkeerd schreef:
10-07-2021 20:15
Er zit meer ( Siciliaanse) maffia in NL dan wij denken. Ik heb dat eens gehoord van iemand die dat kan weten.
O dat geloof ik meteen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
10-07-2021 20:16
O dat geloof ik meteen.
Zitten overal. Gek idee
Zinervaa schreef:
10-07-2021 20:15
Door maffia praktijken in combinatie met alle onvrede die nu heerst ivm corona staat de maatschappij behoorlijk op scherp.
Heeft niets met Corona te maken.
Klopt. Het is er al zo lang
Peertjes schreef:
10-07-2021 20:18
Heeft niets met Corona te maken.
In mijn beleving wel.

Het is en en.

Zijn wel 2 totaal andere werelden maar deze komen op een gegeven moment toch samen in de maatschappij, de maatschappij staat daardoor nog meer op scherp.
Rosabella1 schreef:
10-07-2021 20:12
Naar Italiaanse toestanden uit de jaren '90 toen o.a. onderzoeksrechter Falcone vermoord werd door de Siciliaanse maffia.
Enkel in de jaren 90?

In bepaalde dorpen en steden in Italië zit die maffia nog altijd, hoor.

Ze leggen gelukkig wel niet meer voortdurend rechters om.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Lees net dat iemand zegt dat het vrije woord zo wordt vermoord. Nav die afgelaste uitzending. Ben ik het mee eens
*Hestia* schreef:
10-07-2021 20:06
Waar gaat dit heen joh
Dit dus. Krijg er rillingen van.
Wissewis schreef:
10-07-2021 20:21
Enkel in de jaren 90?

En in Nl dorpen en steden
Koffieverkeerd schreef:
10-07-2021 20:22
En in Nl dorpen en steden
Maar dat is niet van de laatste tijd.
Nee dat klopt
Zinervaa schreef:
10-07-2021 20:08
Het is toch te triest voor woorden dat een programma niet door kan gaan vanwege serieuze bedreigingen.

Best een enge gedachte vind ik.
Heel triest.

Maar nogmaals, het is niet eng. Het is niet nieuw.
Er is een serieuze bedreiging gedaan. Dat kan heel veel betekenen en uit alle hoeken komen. Een bedreiging zegt niet dat bijvoorbeeld de presentatoren van Boulevard rechtstreeks zijn bedreigd.
Er staat een heel veiligheidsteam omheen en die kan vanuit allerlei informatie in het totale geheel concluderen dat er een serieuze bedreiging is en in alle overwegingen dus besluiten het veiligheidsrisico te groot is en daarom de uitzending cancelen.
Wissewis schreef:
10-07-2021 20:21
Enkel in de jaren 90?

Tuurlijk zitten ze er nog steeds maar ik noem de jaren '90 omdat toen de strijd van de Italiaanse staat tegen de maffia tot een hoogtepunt kwam en er talloze advocaten en zelfs een onderzoeksrechter vermoord werden.
Nederland is hard op weg om datzelfde pad op te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven