Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1


Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.





Heftig dit wel..
Alle reacties Link kopieren
Billy_Mean schreef:
26-07-2021 22:25
Het voelt unheimisch vind ik. Niet alleen door Peter r. De Vries maar inderdaad ook de natuur, corona, alle onverdraagzaamheid etc. Soms voelt het alsof we aan het begin van het einde zijn gekomen.

Ik ben ook in een soort van rouw en denk veel aan Peter R. Het is zo doodzonde dat hij er niet meer is en dat onomkeerbare van de dood is zo .. ik weet het juiste woord er niet voor. Ik moet door deze gebeurtenis ook ineens weer heel veel aan mijn overleden vader denken. Verdriet wat er maar niet uitkomt, komt nu wel ineens.

Het is zo vreselijk kut dat hij is neergeschoten. Ik hoop dat er ergens een plek is waar hij nu is en waar het fijn is.
:hug:

En bij de rest van je post kan ik mij helemaal aansluiten.
Peertjes schreef:
26-07-2021 23:51
:hug:

En bij de rest van je post kan ik mij helemaal aansluiten.
Wat lief, dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde hoor,was ook nog niet eerder zo geraakt door het overlijden van een bekende Nederlander.

Anderzijds was Peter wél iemand die ik al jaren volgde, zat elke week klaar voor zijn programma.

Inderdaad, een held is ons ontvallen. Zoals hij zich inzette voor het oplossen van misdaden, daar vind je geen 2e van !

Noem mij een softie, maar zo af en toe kan ik er oprecht verdrietig om zijn...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer zo geraakt erdoor. Alles gaat weer door, het actuele is er af, (en ik begrijp dat het zo gaat) Maar joh wat was hij een persoonlijkheid. Echt iemand met karakter. Het maakt me naast verdrietig ook boos, wat geeft iemand het recht om iemand van het leven te beroven? Wie ben jij dat je denkt daar recht op te hebben? Het is ook zo machteloos, niets kan het nog veranderen want hij is er niet meer. Ik kijk filmpjes van hem terug en voel echt verdriet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.at5.nl/artikelen/210227/man ... -te-filmen

Zoals verwacht hoorden de twee mannen in de witte trainingspakken (van het filmpje van Geen Stijl) waarschijnlijk ook bij de aanslag.
Hopen dat ook zij snel gepakt worden!!!
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
28-07-2021 09:01
https://www.at5.nl/artikelen/210227/man ... -te-filmen

Zoals verwacht hoorden de twee mannen in de witte trainingspakken (van het filmpje van Geen Stijl) waarschijnlijk ook bij de aanslag.
Hopen dat ook zij snel gepakt worden!!!


Wilde het net delen. Ze zijn dus een paar uur na de aanslag al opgepakt en hun hechtenis is verlengd.

Die dag heeft de politie wel echt goed zijn werk gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
28-07-2021 09:45
Wilde het net delen. Ze zijn dus een paar uur na de aanslag al opgepakt en hun hechtenis is verlengd.

Die dag heeft de politie wel echt goed zijn werk gedaan.
Zijn zij ook opgepakt?
Ik dacht alleen de schutter en de bestuurder van auto.
Dat ze met die twee in de laatste alinea dus die twee bedoelen (dus schutter en bestuurder).
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
28-07-2021 09:48
Zijn zij ook opgepakt?
Ik dacht alleen de schutter en de bestuurder van auto.
Dat ze met die twee in de laatste alinea dus die twee bedoelen (dus schutter en bestuurder).

Je hebt gelijk. Ik heb iets gelezen wat ik hoopte te lezen :roll:

Ik lees nu dat ze nog niet geïdentificeerd zijn. Blijkbaar komt het nu naar buiten in de hoop dat ze herkend worden. Moet niet al te moeilijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb het net bekeken en de ene jongen aan het tafeltje is ook duidelijk erg zenuwachtig.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
28-07-2021 09:01
https://www.at5.nl/artikelen/210227/man ... -te-filmen

Zoals verwacht hoorden de twee mannen in de witte trainingspakken (van het filmpje van Geen Stijl) waarschijnlijk ook bij de aanslag.
Hopen dat ook zij snel gepakt worden!!!
Ik hoop het ook ze zullen toch elders duidelijker in beeld zijn het hangt vol camera's daarzo.
btw: Het waren geen witte trainingspakken.
Ook het feit dat de twee mannen vrijwel identiek gekleed zijn, vindt het rechercheteam zeer opvallend. Beide mannen dragen een blauwe spijkerbroek, witte sneakers en een grijze trui. Ook dragen ze op dezelfde manier een tas over hun borst
Rombertus Horlepiep, zo heet ik officieel. Dat is beter dan Jan Jansen.Want zo heten er zo veel.
Alle reacties Link kopieren
Billy_Mean schreef:
26-07-2021 22:25
Het voelt unheimisch vind ik. Niet alleen door Peter r. De Vries maar inderdaad ook de natuur, corona, alle onverdraagzaamheid etc. Soms voelt het alsof we aan het begin van het einde zijn gekomen.

Ik ben ook in een soort van rouw en denk veel aan Peter R. Het is zo doodzonde dat hij er niet meer is en dat onomkeerbare van de dood is zo .. ik weet het juiste woord er niet voor. Ik moet door deze gebeurtenis ook ineens weer heel veel aan mijn overleden vader denken. Verdriet wat er maar niet uitkomt, komt nu wel ineens.

Het is zo vreselijk kut dat hij is neergeschoten. Ik hoop dat er ergens een plek is waar hij nu is en waar het fijn is.
Ik ben echt een enorme positivo maar ook ik voel me de laatste tijd gewoon best somber. Soms wil ik het nieuws niet eens meer kijken. Neergeschoten mensen, kinderen die in elkaar gebeukt worden, eindeloze overstromingen overal, corona, Corona die de spelen overschaduwt. Het lijkt soms alsof er niks leuks is meer.
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
28-07-2021 10:10
Ik ben echt een enorme positivo maar ook ik voel me de laatste tijd gewoon best somber. Soms wil ik het nieuws niet eens meer kijken. Neergeschoten mensen, kinderen die in elkaar gebeukt worden, eindeloze overstromingen overal, corona, Corona die de spelen overschaduwt. Het lijkt soms alsof er niks leuks is meer.
Ik ken het. Ik was vorige week een midweek weg, we zaten midden in de natuur, hebben het nieuws amper gevolgd en ik voelde me daardoor een stukje beter. Ik werd gewoon helemaal naar van al dat negatieve nieuws de afgelopen tijd.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
28-07-2021 09:58
Je hebt gelijk. Ik heb iets gelezen wat ik hoopte te lezen :roll:

Ik lees nu dat ze nog niet geïdentificeerd zijn. Blijkbaar komt het nu naar buiten in de hoop dat ze herkend worden. Moet niet al te moeilijk zijn.
Maar waar zouden ze voor opgepakt moeten worden? Wat is er strafbaar aan wat ze hebben gedaan?
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
28-07-2021 10:10
Ik ben echt een enorme positivo maar ook ik voel me de laatste tijd gewoon best somber. Soms wil ik het nieuws niet eens meer kijken. Neergeschoten mensen, kinderen die in elkaar gebeukt worden, eindeloze overstromingen overal, corona, Corona die de spelen overschaduwt. Het lijkt soms alsof er niks leuks is meer.
Het traditionele nieuws draait helaas meestal om 'slecht nieuws'.
Soms las ik een nieuws-pauze in, juist omdat je er negatieve emoties aan over houdt en er vaak niets mee kunt (wat weer een machteloos gevoel geeft).
Alle reacties Link kopieren
emanina schreef:
28-07-2021 10:57
Maar waar zouden ze voor opgepakt moeten worden? Wat is er strafbaar aan wat ze hebben gedaan?
Ze waren kennelijk op de hoogte van wat er ging gebeuren en hopelijk strafrechtelijk medeplichtig .
Best een akelig idee hoeveel mensen er dus bij betrokken zijn .
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar2 schreef:
28-07-2021 11:17
Ze waren kennelijk op de hoogte van wat er ging gebeuren en hopelijk strafrechtelijk medeplichtig .
Best een akelig idee hoeveel mensen er dus bij betrokken zijn .
Ik denk dat op de hoogte zijn van wat er gaat gebeuren niet leidt tot medeplichtigheid. Ze zijn niet verplicht om naar de politie te gaan voor zover ik weet. En het filmen maakt hen niet medeplichtig aan de moord zelf.
Geen motto
Op de uitkijk staan dan kan je medeplichtig zijn. En wellicht kunnen ze ook voor voorbereidende handelingen een veroordeling krijgen.

Heel misschien medeplegen, maar duidelijk is dat zij niet geschoten hebben. Dus kans lijkt mij klein.
Alle reacties Link kopieren
emanina schreef:
28-07-2021 11:50
Ik denk dat op de hoogte zijn van wat er gaat gebeuren niet leidt tot medeplichtigheid. Ze zijn niet verplicht om naar de politie te gaan voor zover ik weet. En het filmen maakt hen niet medeplichtig aan de moord zelf.

Ze hadden een actieve rol in het plan, dus natuurlijk zijn ze medeplichtig.

Medeplichtigheid in de wet
Medeplichtigheid is in de wet strafbaar gesteld in artikel 48 Sr.:

"Als medeplichtigen van een misdrijf worden gestraft:
1°. zij die opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf;
2°. zij die opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen tot het plegen van het misdrijf."
*moxxie* wijzigde dit bericht op 28-07-2021 12:39
Reden: Aangevuld
31.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
emanina schreef:
28-07-2021 10:57
Maar waar zouden ze voor opgepakt moeten worden? Wat is er strafbaar aan wat ze hebben gedaan?
Misschien ook een goed idee om ze een paar dagen vast te zetten omdat ze de beelden verspreid hebben. Het is, nog, geen strafbaar feit maar als waarschuwing ofzo.

Als ze op de uitkijk stonden en wisten wat er ging gebeuren zijn ze toch strafbaar?

Als ik jou wil vermoorden en ik beraam met iemand van hier plannen en ik doe het zonder dat diegene me tegenhoudt is diegene toch ook medeplichtig?
Of niet?

Ik heb verder een plannen hoor, geen zorgen ❤
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
emanina schreef:
28-07-2021 10:57
Maar waar zouden ze voor opgepakt moeten worden? Wat is er strafbaar aan wat ze hebben gedaan?

Wat er strafbaar is aan dat zij (waarschijnlijk) spotters zijn van een aanslag? Dat zij een rol hebben gehad bij de aanslag. En hun rol is niet slechts het filmen van het slachtoffer op de grond. Zoals ik het lees is het verspreiden van de beelden, en dus verdwazing en angst zaaien vermoedelijk niet slechts een gevolg, maar één van de doelen van de aanslag. Dus ze hebben niet zomaar een kleine rol vervuld.

Daarnaast kun je er dan vanuit gaan dat zij op de hoogte waren van wat er ging gebeuren. Zij hebben er niet voor gekozen om naar de politie te gaan, maar dus om hun rol te vervullen.

Hoe zouden hun handelingen als niet strafbaar kunnen worden gezien?
Alle reacties Link kopieren
3. Is het doen van aangifte verplicht?

Alleen in enkele gevallen bent u verplicht aangifte te doen. Dit is aan de orde als er sprake is van ernstige misdrijven. Dit is geregeld in art. 160 van het Wetboek van Strafvordering. In dit artikel is geregeld dat als er sprake is van moord of doodslag, verkrachting of een dreiging tegen de staat men aangifte moet doen.

En dan niet alleen als het feit gepleegd is, ook pogingen of voorbereidingen daartoe moeten aangegeven worden bij de politie. Dit is een uitzondering op de regel dat alleen aangifte gedaan kan worden van een misdrijf dat reeds heeft plaatsgevonden.


Op grond van bovenstaande denk ik inderdaad dat ze strafbaar zijn. Ik wist niet dat die plicht er was.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
28-07-2021 12:37
Misschien ook een goed idee om ze een paar dagen vast te zetten omdat ze de beelden verspreid hebben. Het is, nog, geen strafbaar feit maar als waarschuwing ofzo.

Als ze op de uitkijk stonden en wisten wat er ging gebeuren zijn ze toch strafbaar?

Als ik jou wil vermoorden en ik beraam met iemand van hier plannen en ik doe het zonder dat diegene me tegenhoudt is diegene toch ook medeplichtig?
Of niet?

Ik heb verder een plannen hoor, geen zorgen ❤
Het lijkt er niet op dat ze op de uitkijk stonden, meer dat ze er direct bij wilden zijn om een filmpje te maken. Het is ook niet gezegd dat ze de plannen van de moord zelf mede beraamd hebben (ze hadden mogelijk alleen plannen Peter R. na het neerschieten te filmen).

Maar je bent dus ook strafbaar als je weet dat er een moord gepleegd gaat worden en je geen aangifte doet.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
*Moxxie* schreef:
28-07-2021 12:36
Ze hadden een actieve rol in het plan, dus natuurlijk zijn ze medeplichtig.

Medeplichtigheid in de wet
Medeplichtigheid is in de wet strafbaar gesteld in artikel 48 Sr.:

"Als medeplichtigen van een misdrijf worden gestraft:
1°. zij die opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf;
2°. zij die opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen tot het plegen van het misdrijf."
We weten niet of ze behulpzaam zijn geweest bij het plegen van de moord. Mogelijk wilden ze alleen de neergeschoten Peter R. filmen.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
emanina schreef:
28-07-2021 13:59
We weten niet of ze behulpzaam zijn geweest bij het plegen van de moord. Mogelijk wilden ze alleen de neergeschoten Peter R. filmen.

Behulpzaam zijn beperkt zich niet tot een fysieke bijdrage aan de daad of iets dergelijks. Als je klaar staat met een vluchtauto om de dader thuis te brengen ben je ook medeplichtig.
Alle reacties Link kopieren
emanina schreef:
28-07-2021 13:59
We weten niet of ze behulpzaam zijn geweest bij het plegen van de moord. Mogelijk wilden ze alleen de neergeschoten Peter R. filmen.
Dan hadden ze dus voorkennis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven